april 20, 2024, 04:14:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rep. av innerskjermer  (Lest 1644 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: januar 08, 2008, 19:55:23 pm »

Siden det er første gangen jeg restaurerer en bil vil jeg rådføre meg om hvordan man fikser rustskadene på bildene.
Råd mottas med stor takknemlighet. Gode som dårlige Gliser


* Venstre innerskjerm bak.jpg (102.63 KB, 845x634 - vist 233 ganger.)

*  (104.13 KB, 845x634 - vist 226 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 08, 2008, 21:52:26 pm »

Så strøken som denne bilen skal bli er det verdt å legge noen ekstra timer her. Er det gravrust i noen av bitene her, så tar du de vel ut i sveisepunktene? Innerskjermer og de to sidestykkene fås vel fortsatt i NOS, eventuelt i topp kvalitet fra Memminger/Feinecabrios.de. Den "enkle" varanten er vel å slipe ned alle sveiseskjøter og tinne, med karrosserikitt der det skal være originalt. Ser jo ut som det har vært gjort OK arbeid her, men for denne bilen er kanskje kun det beste godt nok?
Loggført
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 08, 2008, 22:29:39 pm »

Det eg pleie å gjera er at eg gjer all sveising i samme område ferdi,slipe det reint.eg tar ikkje nåke grunning på før eg er heilt ferdi med sveis og slipinga.då sandblåser eg alt først.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: januar 09, 2008, 12:41:20 pm »

Du får kjøpt både hattehylla og profilen som varmerøra går gjennom hos Unneberg. Så om du ville så kunne du punkt sveiset inn dette på nytt og slipet over sveisene på innerskjermene. Da ville det sett ut som originalt. Men hvis du uansett skal helsveise alle sveiser på denne bilen for å unngå rustfeller så kan du oppnå akkurat det samme ved å bare lage de småbitene du trenger slik det er nå, og rydde opp litt i de gamle sveisene. Det blir helt opptil deg dette her, det er positivt og negativt med alt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!