april 28, 2024, 21:03:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prisvurdering....  (Lest 3012 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: november 29, 2008, 10:20:53 am »

Som dere fleste vet nå prøver jeg å få solgt bobla mi...
Jeg begynte på 6000,- og skjønte fort at det var for mye gikk til 5000,-
og har ganske skjønte at det er for mye det også.
Igår tikket det inn en e-post, altså en foresprøsel på bobla, og jeg ble skikkelig glad, for jeg tenkte at nå skal bobla få ett nytt hjem..
der sto det: Hei, jeg kan gi det 2000 for vraket ditt hvis du har det enda.
Da var jeg ikke så glad lenger.
Men det jeg altså lurer på? er 2000,- faktisk så mye jeg kan kreve?
eller syns dere som meg at den er verdt mer?
ref: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5864.0.html

mvh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #1 på: november 29, 2008, 10:35:37 am »

Bilen er verdt det noen vil betale for den. Får du ikke høyere bud enn 2000 kroner, så er den ikke verdt mer heller dessverre. Og det er vel kanskje ikke det største markedet for en 1302 med alvorlige rustproblemer og det du kaller en "sprengt" motor.
Loggført

1969 Militær-buss
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #2 på: november 29, 2008, 10:52:58 am »

Bilen er verdt det noen vil betale for den. Får du ikke høyere bud enn 2000 kroner, så er den ikke verdt mer heller dessverre. Og det er vel kanskje ikke det største markedet for en 1302 med alvorlige rustproblemer og det du kaller en "sprengt" motor.


Det er i og for seg riktig det du sier Espen, men vwnorge er ingen god pekepinn på hva du kan få for bilen. Her inne skal alle ha deler og biler helst gratis, og det virker som at de tror at folk er i pengenød så fort noen skal selge noe og de gir skambud på det.
Hadde gutten satt bilen til 2000 så hadde budet her inne vært på max 1500 alikevel, fordi om det er vrakpanten.
Skal ikke påstå at du kan få allverden for en 1302 som er såpass rusten og mye feil med, men jeg tror jeg ville tatt meg bryet med å llegge den ut på autodb først. Der er det gratis og legge det ut og du får som regel mange treff.
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #3 på: november 29, 2008, 10:53:22 am »

Akkurat nå selges det veldig masse bobler og andre veteran vws. Jeg ser at selv veldig billige og bra biler ligger lenge i salgs annonsene . Kan hende det er like greit å vente til våren ...det er lettere å få solgt da når optimismen er generellt større. Glad
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 29, 2008, 10:58:51 am »

Bilen er verdt det noen vil betale for den. Får du ikke høyere bud enn 2000 kroner, så er den ikke verdt mer heller dessverre. Og det er vel kanskje ikke det største markedet for en 1302 med alvorlige rustproblemer og det du kaller en "sprengt" motor.


Det er i og for seg riktig det du sier Espen, men vwnorge er ingen god pekepinn på hva du kan få for bilen. Her inne skal alle ha deler og biler helst gratis, og det virker som at de tror at folk er i pengenød så fort noen skal selge noe og de gir skambud på det.
Hadde gutten satt bilen til 2000 så hadde budet her inne vært på max 1500 alikevel, fordi om det er vrakpanten.
Skal ikke påstå at du kan få allverden for en 1302 som er såpass rusten og mye feil med, men jeg tror jeg ville tatt meg bryet med å llegge den ut på autodb først. Der er det gratis og legge det ut og du får som regel mange treff.

Bilen ligger der og der jeg fikk tilbudet fra....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: november 29, 2008, 11:03:42 am »

Er mye jobb på denne for å få den på veien. Ser vel for meg at denne havner i bilcross, eller som delebil. Finnes mange både bedre og billigere utgangspunkt på markedet.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
OAS
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: BREKSTAD


Vis profil

« Svar #6 på: november 29, 2008, 13:54:19 pm »

Har annonsert bobla mi jeg også på finn, bilen er en 73mod 1300s uten rust som jeg skal ha 17000 for. har kommet ca 10 eposter med forskjellige tilbud på 10000+-. Ett av tilbudene var på 10000 kontant fritt levert til Kristiansand (jeg bor i trøndelag) Hæ så det er mange som tror at bobla må selges for enhvær pris(har tilgang til lagringsplass). Bare sett bort bilen på lagring hvis du har mulighet for det, 70talls bobler kommer til og bli mangelvare om noen år, noe du bla kan se ganske klart på forumet her.  Glad     
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #7 på: november 29, 2008, 14:29:28 pm »

Har annonsert bobla mi jeg også på finn, bilen er en 73mod 1300s uten rust som jeg skal ha 17000 for. har kommet ca 10 eposter med forskjellige tilbud på 10000+-. Ett av tilbudene var på 10000 kontant fritt levert til Kristiansand (jeg bor i trøndelag) Hæ så det er mange som tror at bobla må selges for enhvær pris(har tilgang til lagringsplass). Bare sett bort bilen på lagring hvis du har mulighet for det, 70talls bobler kommer til og bli mangelvare om noen år, noe du bla kan se ganske klart på forumet her.  Glad     

Ja jeg er enig,  virker som 70 tals bobler  lissom ikke er noe å samle på, noe jeg er veldig uenig i. Jeg for min del liker 70 tals boblene best, serlig 1302 ¨1303. Så derfor tar jeg heller vare på di jeg har, for planene er store for alle 4. Om noen år så er det nok mere interesse å samleverdi i disse bilene, Nå er det jo nesten ikke pris i dem. Vist dem er i bra stand er det pris, men prosjekter er det desvere ikke så  mye pris i.
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 29, 2008, 16:09:08 pm »

Smart, skal tenke litt på det...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 29, 2008, 16:16:23 pm »

Synes at 70 tallere har begynt å få en opptur jeg da, men desverre er det langt i mellom virkelig gode biler. Problemet  ligger i all hovedsak på at de rusta fortere enn de gikk til hundre....

Når det kommer til pris på bilen din Rikard så skal jeg være så ærlig med deg å si at jeg synes ikke budet er altfor urimelig... Du kan muligens hale bittelitt mer om du tar tiden til hjelp, om den ekstra tiden og plassen det tar er verd kronene skal ikke jeg legge meg oppi, men jeg hadde solgt på dagen..
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 29, 2008, 16:55:06 pm »

Blir nok til det tenker jeg, skal bare sjekke opp en annen boble og gi ett bud på den, hvis han godtar 2000,- kr er min solgt...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #11 på: november 29, 2008, 17:40:10 pm »

Men vær så snill å ikke selg den til noen bilcrossfolk  Øyerulling

Jeg ville hatt lagret denne om jeg hadde muligheten, som det blir sagt blir nok disse mangelvare om en del år, bilcross og rust sluker disse bilene som bare F..!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: november 29, 2008, 18:00:07 pm »

Hva ga du for bilen da ? Barer lurer siden dette ikke er en salgstråd. Jeg solgte en 1965 uten rust for ca ett år siden for 6000,- stygg i lakken og litt bulkete, men hel og grei bil. Når jeg sammenlikner din bil med den er jeg ganske sikker på at jeg ville valgt min.

Dersom det er en 1302S så har du 1600 motor, irs, ok girkasse og skivebremser.

Jeg ville demontert alle disse delene og solgt dem. Demonter alt og selg det. hiv bilen på skroten og få 1500 der også og plutselig så har du noen flere lapper. Kynisk og lite entusiastisk, kanskje, men money talks.....
Loggført

1961 T1 - Custom
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #13 på: november 29, 2008, 18:08:53 pm »

Kjetil har 3-4 gode poeng her, gitt.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 29, 2008, 20:33:05 pm »

Hva ga du for bilen da ? Barer lurer siden dette ikke er en salgstråd. Jeg solgte en 1965 uten rust for ca ett år siden for 6000,- stygg i lakken og litt bulkete, men hel og grei bil. Når jeg sammenlikner din bil med den er jeg ganske sikker på at jeg ville valgt min.

Dersom det er en 1302S så har du 1600 motor, irs, ok girkasse og skivebremser.

Jeg ville demontert alle disse delene og solgt dem. Demonter alt og selg det. hiv bilen på skroten og få 1500 der også og plutselig så har du noen flere lapper. Kynisk og lite entusiastisk, kanskje, men money talks.....

Du har mange gode poeng, men jeg har den 1302S -en med unntak, og det er at jeg har tromler rundt baut, jeg selv ga ingenting for bilen,fordi jeg fant den i naboens låve Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #15 på: november 29, 2008, 20:46:12 pm »

Hva ga du for bilen da ? Barer lurer siden dette ikke er en salgstråd. Jeg solgte en 1965 uten rust for ca ett år siden for 6000,- stygg i lakken og litt bulkete, men hel og grei bil. Når jeg sammenlikner din bil med den er jeg ganske sikker på at jeg ville valgt min.

Dersom det er en 1302S så har du 1600 motor, irs, ok girkasse og skivebremser.

Jeg ville demontert alle disse delene og solgt dem. Demonter alt og selg det. hiv bilen på skroten og få 1500 der også og plutselig så har du noen flere lapper. Kynisk og lite entusiastisk, kanskje, men money talks.....

Du har mange gode poeng, men jeg har den 1302S -en med unntak, og det er at jeg har tromler rundt baut, jeg selv ga ingenting for bilen,fordi jeg fant den i naboens låve Gliser


Da er det enkelt:selg selg selg.Bruk vinteren/våren til og finne deg en bil du vet du klarer og fikse opp.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 29, 2008, 20:48:55 pm »

som sagt tidilgere i tråden ahr jeg en for hånden som jeg må se nærmere på, og hvis eieren av den godtar budet, godtar jeg budet på min...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #17 på: november 29, 2008, 21:07:22 pm »

Ingen 1302 S var levert med tromler så enten er det bytta merke bak eller er bremsene bytta. Uansett. Du får mer enn 500,- for delene dersom du splitter opp bilen.

Gratis er gratis, du taper jo i alle fall ikkeno.... lykke til
Loggført

1961 T1 - Custom
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 29, 2008, 21:26:28 pm »

jeg spurte litt rundt og da fikk jeg vite at det faktisk var noen unntak...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #19 på: november 29, 2008, 23:18:06 pm »

jeg spurte litt rundt og da fikk jeg vite at det faktisk var noen unntak...

S modell uten skivebremser ? nei det har jeg ikke hørt om. Hva står i vognkortet ?
Loggført

1961 T1 - Custom
gmh
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: sandnes



Vis profil WWW
« Svar #20 på: november 30, 2008, 11:12:54 am »

Jeg ville demontert alle disse delene og solgt dem. Demonter alt og selg det. hiv bilen på skroten og få 1500 der også og plutselig så har du noen flere lapper. Kynisk og lite entusiastisk, kanskje, men money talks.....


Og holder dere på slik lenge nokk blir boblene mer vert MAGISK !!
Loggført

Gisle Morten
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!