april 26, 2024, 23:30:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: For alle oss som ikke har kjørt på stripa før...  (Lest 16214 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« på: januar 08, 2008, 23:22:24 pm »

men som forhåpentligvis får muligheten denne sesongen...
Hva kan de mer erfarne komme med av tips og egne erfaringen.

Hva bør man gjøre/ og kanskje mer, ikke gjøre
Hvilke "tegn" kan man forvente av starteren
Hvordan bør man legge opp starten
Hvordan bør man avslutte run'et. Man ser jo flere videosnutter av folk som slipper gasspedalen for fort og hva som skjer med ræva da....
Andre ting man bør være obs på så man ikke gjør samme "feil"
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2008, 23:37:44 pm »

Mange gode spørsmål her kompis - før SCC vil det bli gitt et kurs for dem som skal kjøre for første gangen og førermøte er obligatorisk. Lysene og stage blir selvsagt gjennomgått også.

En ting mange glemmer er høflighet foran lysa!! Durer rett frem og stager rett inn... mens andre igjen står og venter i evighet med å stage - taktikk...

Her er en liten intro til start taktikk....spesielt mot slutten;

BB
« Siste redigering: januar 09, 2008, 08:58:12 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 09, 2008, 00:29:52 am »

Kjempe tråd Trond!!

Jeg er i alle fall veldig glad for alle tips som kan gjøre min første sessong både sikrere og mer lærerik...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 09, 2008, 08:31:47 am »

Jeg er langt fra erfaren på dette, men har da kjørt litt. Her er en "kakeoppskrift" for nybegynner:

Før du kommer til banen:
-Sørg for ingen oljelekasjer/svetting eller bensinlekasjer.
-Ingen løse gjenstander i bilen, dvs festet batteri feks.
-Minimum 3 punkt belte.
-Gyldige oblater, vognkort og skilt.
-Ta med noe å lage startnummer på bilen med.
-Ta med hjelm, hansker og heldekkende ikke brennbare klær.

Når du kommer:
-Ta med vognkort, førerkort og registrer deg og bil hos stedets sekreteriat, sjekk når førermøte er.
-Forvent en teknisk inspeksjon av bilen før start.
-Sett startnummer på bilen.
-Still opp på førermøte.
-Still opp bilen i line-up til stripa når løpsleder gir beskjed om det.

Race:
-I line-up står man som regel i par. Det kan bli mye start-stopp i line-up så det kan være en fordel å dytte bilen for å unngå sur og for varm motor. Hjelp til dette er alltid kjekt å ha.
-Ved start er det som regel to par "fremme". Et til start, og et som gjør seg klar til start/dekkvarming. Starter gir tegn til parrene når de skal kjøre frem. Vent på tegn.
-Starter gir signal om når du kan varme dekkene hvis du ønsker det, hvis ikke kjører du bare så vidt forbi vanngropa og venter til sidemannen er klar.
-Kjør frem til startstrek når begge er klare og starter gir tegn til det.
-Kjør forsiktig frem til de nederste hvite lysene tennes.
-Lirk så forsiktig frem til de nest nederste hvite lysene tennes. Når begge bilene har gjort dette vil starter "starte" resten av lysene. Først gule så grønnt. Ved grønnt lys kjører du Blunker
-Selve starten er det mange måter å gjøre, men som nybegynner vil jeg si at det holder å konsentrere seg om å ha bilen i 1. gir, ha et brukbart start turtall på motoren(for en trimma motor, et sted mellom 4000 og 6000 omdr hvor du føler deg komfortabel) og følge med på lysene. Hvor brått du vil slippe clutchen, bestemmes av hvor mye du stoler på girkasse og akslinger.
-Når du så er i gang, gir det meste seg selv...gir og gass. Opplever du noen som helst problemer med bilen, stopp øyeblikkelig inn til siden på stripa, ikke kjør hele ned!!
-Når du passerer mål, gå forsiktig av gassen, slik at du kjenner at bilen hele tiden er stabil. Forsiktig bremsing med håndbrekket samtidig fungerer fint.
-Returner til depo. Husk gangfart i områder med gående Blunker
-Kjenn på adrenalinet ditt og spør deg selv når du sist hadde det slik!? (PS, dette gjelder uansett bil, orginal eller trimmet!)  Gliser


Lykke til!

(Sikkert noen som kan fylle på mer tips her)
« Siste redigering: januar 09, 2008, 09:53:26 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: januar 09, 2008, 08:56:11 am »

Kjempebra Berger!  Gliser
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: januar 09, 2008, 09:09:25 am »

"Kjør forsiktig frem til de nederste hvite lysene tennes. Lirk så forsiktig frem til de nest nederste hvite lysene tennes. Når begge bilene har gjort dette vil starter "starte" resten av lysene"

Her glemmer du det jeg nevner over her;

1) Kjør frem og vis at du er klar ved å tenne den første hvite lampen.
2) Deretter venter du på at motstanderen tenner sin første hvite lampe.

Nå er begge bilene klare til å stage inn

3) Stage inn ved å tenne andre lampen, enten du eller den andre bilen. Venter dere for lenge med å tenne andre lampen så kan starteren velge å gi dere advarsel. En finger opp i luften = 1 advarsel. 2 fingre i luften og du er ute - for godt! Da er det bare å jekke en pils og sette seg på tribunen. Du kan pådra deg en advarsel i første løp og en i fjerde løp - du er ute. På samme måte som om du kan pådra deg en advarsel på lørdag og en på søndag - du er ute.

Off you go!

Jeg vil jo også nevne at det er en god ide å stramme opp girkassen ved start enten ved hjelp av håndbrekk eller line lock. Selv foretrekker jeg å sette bilen i fri etter 402 meter og trille til retur.

Mvh
BB
« Siste redigering: januar 09, 2008, 09:15:12 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 09, 2008, 09:41:52 am »

Bra tråd dette,kan jo også føye til et par småting.

-Ikke vask/spyl bilen rett før kjøringa.Lett for å samle seg litt vann i kroker og kriker,renner det noe som helst av bilen på plata blir du bare vinket vekk.
-Er som Berger nevnte best å slippe opp/ta inn clutch'n etter du passerer mål og la bilen roe seg ned før du begynner å bremse forsiktig.
-Oppstart i depot skal skje med drivhjulene i lufta (på bukker) og med en person i førersetet.
-Som regel skal førerkort fremvises i sekreteriat hver dag.Vet ikke om oppfølgingen på dette har vært helt hundre,men er nå slik det er sagt.
-Og sett som mål å ha bilen fredig til mars/april,blir alltid minst en måned forsinket.. Blunker
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: januar 09, 2008, 09:50:09 am »

Bra tråd dette,kan jo også føye til et par småting.

Og sett som mål å ha bilen fredig til mars/april,blir alltid minst en måned forsinket.. Blunker


He he - det punktet der er slett ikke noe småting. Amen til det!

Et lite tips til.... ikke burn med hjula nedi vanngropen. Da spruter du vann i skjermer og dekken blir våte. Se på personen som dirigerer dere frem i vanngropen, han gir tegn når dere har passerer vanngropen og er klar for oppvarming. NB; Vi har ikke lov til å burne forbi lysene!

Sist men ikke minst, ha det morro! Gutta som dirigerer er dyktige og tegnene dem gir er tydelige. De er der for VÅR sikkerhet!

BB
« Siste redigering: januar 09, 2008, 10:06:45 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #8 på: januar 09, 2008, 11:20:58 am »

Veldig bra tråd! Har noen ting å komme med jeg også...-
- Burnout over startlinje er lov i Sverige, ikke i Norge i klasser der man vil finne VW's.  Dvs kjører du i Sverige og  passerer startlinja i burnout'en forsøk å rygge tilbake i de samme sporene du har laget i asfalten. Grepet her vil være mye bedre enn rett ved siden av. Her kan det være fint å få hjelp av to hjelpere som retter deg inn når du rygger.
- Motstanderen kan få trøbbel på startplata og bli nektet start eller han kaster inn håndklede. Da vil du også få 1 finger av starteren som angir at du får solorun. Følg med på starterens signalerog kroppsspråk.
- svenske førere må ikke ha førerkort for å kjøre dragrace i Norge. Norske førere må ha førerkort for å kjøre i Sverige.
-Ta med brannslokkningsapparat og la det få en lett synlig plass i depoet.
-Før hvert enkelt løp vil arrangøren ofte offentligjøre tilleggsregler for løpet. Følg med på hjemmesidene til arrangøren.
- Å roe nervene før du skal ta av er viktig. Å ha noen å prate med kanskje om helt andre ting enn racing i linen kan være effektivt, spøke og ha det moro er stikkord. Finn ut hva som passer for deg. Prøv å finn ut av takten på hvordan lysene på grana lyser og få denne takten inn i kroppen. Tren på å bli jevn i starten og med hjelmen på og spenn opp chassiset før du tar av.               
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 09, 2008, 11:59:18 am »

Streetklasser (ned til 10 sek) her i norge får ikke ta burnout over linja,men under 9.99 sek og lavere(feks top sportsmann 9.99-7.50) er det lov.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #10 på: januar 09, 2008, 12:42:10 pm »

Det har du helt rett i Tekken!
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: januar 09, 2008, 13:07:25 pm »

For oss som er ferske i gamet , hva tider kan du forvente av en 2,4 l m/gass
i en 700 Kg bil ..Hva bør du forberede deg på ang. utstyr på /i bilen
Mvh
 
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 09, 2008, 13:09:59 pm »

For oss som er ferske i gamet , hva tider kan du forvente av en 2,4 l m/gass
i en 700 Kg bil ..Hva bør du forberede deg på ang. utstyr på /i bilen
Mvh
 

2,4 liter med gass sier ikke stort... kan være alt fra 200-600hk. Fortell Glad
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: januar 09, 2008, 13:19:14 pm »

Tips fra en som til de grader er nybegynner:

Ta deg en tur på et annet stevne og stå og se på prosedyrer ved startplata. Jeg pleier å stå og "leke" at det er jeg som kjører - for å drille inn startprosedyre. Så stå og se for deg at det er DU som sitter bak rattet..... gjerne i en Street klasse, som har lik startprosedyre som oss.

Hittil har jeg også blåst i å burne, da grepet (i alle fall hittil) har vært mer enn bra nok. Da har jeg i alle fall hatt en ting mindre å tenke på. Hvis du ikke skal burne, kjører du utenfor vannet eller der det er minst vann. Så renser du hjulene ved å belaste de rett etter vanngrava (gi på litt i 3 meter...)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: januar 09, 2008, 13:29:35 pm »

For oss som er ferske i gamet , hva tider kan du forvente av en 2,4 l m/gass
i en 700 Kg bil ..Hva bør du forberede deg på ang. utstyr på /i bilen
Mvh
 

Som Kormi sier... effekten hadde vært kjekt å vite og selvsagt hvordan du har tenkt å bruke gassen.

La oss gjette.... ca 210 - 230hk + 75 - 100hk gass = +- 300hk på en god dag. Du har cajunas store nok til at du launcher med gass - resultat..... enten kommer du 1,2 meter før det er full stopp  Flau eller så holder utstyret og du dundrer over mål på 11,5 og 200 km/t  Kult

Det sagt, ca 300hk og 700 kg burde holde til en langt bedre tid en det....

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: januar 09, 2008, 14:00:40 pm »

Takker for svar , er i overkant av det jeg håpet på , men ser det som en mulighet med trening /erfaring . Effekten overgår sikkert erfaringen , bremser motoren i februar ..
Mvh
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 09, 2008, 14:29:59 pm »

Og husk at det er lurt å ta det så rolig at du får inn 2.gir. Det høres kanskje utrolig ut men det er helt vanlig å bomgire på stripa, så mitt råd er: ta det rolig hvertfall første stripa. Det er lett å gi alt med en gang for så å føle at du har driti deg ut når du eventuelt bomgirer eller noe. Er vel neppe noen som kjører drag som alltid kjører perfekt. Så ta det litt med ro og sprøv å gjøre ting riktig bare ikke veldig fort første gangen så har du mer kontroll på andre stripa. Lykke til:)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 09, 2008, 22:21:16 pm »

..og husk at en stor motor ofte krever ytterlige forsterkninger.. Osteaktig Osteaktig

Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: januar 09, 2008, 22:58:41 pm »

For oss som er ferske i gamet , hva tider kan du forvente av en 2,4 l m/gass
i en 700 Kg bil ..Hva bør du forberede deg på ang. utstyr på /i bilen
Mvh

Sonic, husk at du må ha minimum bøyle under 11,99!!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: januar 09, 2008, 23:09:48 pm »

Mye gode tips og mye å tenke på her ja...
Håper når den tid kommer at jeg får tjuvtrent på noen streetlegal først :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: januar 11, 2008, 21:24:35 pm »

-Det grønne lyset er overflødig. Stikk på siste gule, det tar tid før du er i bevegelse likevel.
-Fra pre-stage til stage er det viktig  å ta det med ro. Jo "grunnere" du kommer inn i stage, jo tidligere kan du tjuvstarte og jo større fart har du i det tiden starter. Siste punkt er detaljer i en teori. men dog...

Lykke til!

Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #21 på: januar 11, 2008, 22:38:28 pm »

-Det grønne lyset er overflødig. Stikk på siste gule, det tar tid før du er i bevegelse likevel.
-Fra pre-stage til stage er det viktig  å ta det med ro. Jo "grunnere" du kommer inn i stage, jo tidligere kan du tjuvstarte og jo større fart har du i det tiden starter. Siste punkt er detaljer i en teori. men dog...

Det er nok greit å ha kjørt et par reper før du tenker på disse tingene mener jeg.  Blunker Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 12, 2008, 00:50:46 am »

kan jo kikke litt på disse snuttene.

http://www.v-dubs.no/larjor/scc401.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc402.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc403.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc404.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc405.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc406.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc407.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc408.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc409.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc410.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc411.wmv

http://www.v-dubs.no/larjor/scc412.wmv
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #23 på: januar 15, 2008, 09:38:17 am »

Hvem eier disse snuttene på v-dubs ?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #24 på: januar 15, 2008, 09:43:16 am »

Det er Jøran som har lagt de ut på serveren min så du får spørre han om eierskap. Antar det er han eller noen han kjenner hvertfall.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #25 på: januar 15, 2008, 12:13:06 pm »

Og ting kan skje fort ja.

Loggført
Thunderbolt
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted:



Vis profil
« Svar #26 på: mars 01, 2008, 18:05:08 pm »

Det er uhyre viktig at det ikke lekker noe av bilen og skulle det henge noen seige dråper på motor/gir så er det bare å glemme kjøring(av erfaring  Øyerulling ).
Sjekk også at slanger og div. er bra så det ikke ryker PÅ stripa,det ser skikkelig kjipt ut å være den som tømmer bunnpanna og sørger for 1 1/2 times sanêring med mindre det var et fett ras da  Blunker (har heldigvis ikke gjort det  Glad ).
Ikkeno er så kjedelig som å vente pga. ras men desverre kan jo ting skje.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: mars 01, 2008, 21:28:11 pm »

Denne tråden må ikke dø ut ! Føler at vi kommer nærmere og nærmere SCC . Vi hadde et produktivt møte i Stavanger der vil alle kunne fortelle og beskue hva folk hadde i tanker og mer "konkret " i ermet for dette året .
For å forlenge denne tråden slik at den fortsatt lever kan jeg fortelle litt om min "noe forvirrede situasjon " !! pr nå ...
Etter konsolidering /salg av alt unødv. stasj ligger følgende klar ;
1 stk 67 rustfri bil , m/gamlekassa til NilsG.
skivebremser rund baut CSP , stag , fester CSP , Berg i alle retninger ..
2165 cc med Jay Cee , 51,5 Weber , NOS mm
Motoren er stort sett en kopi av motoren fra 1995 , holder iallefall koken til godt over 8000 O/min
Hadde håpet at dette var nok til en akseptabel tid på stripa , men vet jeg har mange å kjempe mot .
Gleder meg som en unge iallefall , skal ha det gøy , det er hovedsaken i år ..

Så ønsker jeg lykke til med alle andre sine prosjekt , vet det er mye på gang der ute ,  lykke til alle sammen..
Mvh
   
« Siste redigering: mars 02, 2008, 14:50:10 pm av Sonic » Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #28 på: mai 12, 2015, 13:13:30 pm »

Fin tråd!

Jeg er helt fersk på stripekjøring , men skal prøve meg iår! Første runde blir Street legal Brumunddal. Viktigste for meg blir å få øvd inn starten å bli kjent med bilen under slike forhold. Vet at mange av dere skal oppover til Dala så om det kommer noen spørsmål fra meg så håper jeg det er greit.

Lurer på en ting, det nevnes i flere tråder dette med å 'stramme' opp bilen og girkassen. Menes det da å feks slippe opp clutchen til det begynner å 'gripe' ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #29 på: mai 12, 2015, 13:27:24 pm »

Ja. Du merker at bilen står i helspenn.

Enten med brekk, eller med line lock.

Slipp ut clutchen til det begynner å gripe, og bilen setter seg.


Samme man gjør ved markløft - løfter stangen til det ikke er noe slakk, så unngår man å ødelegge ryggen (evt. girkassen eller aksler)

 Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!