april 19, 2024, 10:24:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: For alle oss som ikke har kjørt på stripa før...  (Lest 16179 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #30 på: mai 12, 2015, 13:31:20 pm »

Fin tråd!

Jeg er helt fersk på stripekjøring , men skal prøve meg iår! Første runde blir Street legal Brumunddal. Viktigste for meg blir å få øvd inn starten å bli kjent med bilen under slike forhold. Vet at mange av dere skal oppover til Dala så om det kommer noen spørsmål fra meg så håper jeg det er greit.

Lurer på en ting, det nevnes i flere tråder dette med å 'stramme' opp bilen og girkassen. Menes det da å feks slippe opp clutchen til det begynner å 'gripe' ?

Hyggelig å lese at det er flere som skal til Brumunddal. Vi blir en gjeng der oppe og du må såklart komme med spørsmålene bare så lenge du også husker at INGEN spørsmål er dumme.

Å stramme opp girkassen er A&O for oss med så svakt drivverk. Mange foretrekker å bruke håndbrekket og draaaaa seg frem i førstegiret til du har tent de to første lampene. Der venter du til "motstanderen" har tent sine to. Hvis han er først til å tenne to så er det din tur. Noen er så urutinerte at dem tenner alle fire lampene med en gang og dermed viser dem til starteren at dem er startklare. Dette er taktikk og ikke noe du trenger å tenke så mye på nå første gang ut. Bruk håndbrekket eller line lock og draaa deg til start og ikke slipp før du får grønt lys og skal kjøre. Kom bort til meg på depoet i Brumunddal så kan jeg demonstrere for deg hvorfor du skal stramme opp og hvordan.

Vi sees i Brumunddal!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: mai 12, 2015, 13:43:54 pm »

Godt å høre flere har lyst å prøve seg.
Det viktigste å ta med seg i første runde ut er: IKKE STRESS :-)

Alt blir mer rutine etter hvert og det høres ut som det er "mye" å ta hensyn til og passe på. Ikke stress det for mye til å begynne med. Kjør og ha det gøy, så kommer horna og viljen til å bli mer rutinert og justere inn detaljene etterhvert uansett ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #32 på: mai 12, 2015, 14:45:35 pm »

Da skal jeg gjøre det Kalle ! Takk!

Da var det igjen å koble til håndbrekk vaieren kom jeg på nå  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ole Martin
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #33 på: mai 20, 2015, 11:55:25 am »

Jeg er også nybegynner, med debut på Brumunddal. Kjekt å lese alle gode råd!

Jeg har et annet spørsmål også, som forsåvidt passer inn her. Jeg prøver å videreføre SOB's idé med å kjøre til treff for egen maskin, men jeg er usikker på dekkvalg. Jeg har nå et sett 195/70-15 som jeg fikk gratis (varebildekk) som senker turtallet LITT på veien samtidig som det ser bra ut på bilen.  De er helt greie mtp grep, men jeg fikk de gamle forhjula til Tor Øyvind som er R888 205/50-15. Disse vil unektlig være bedre på stripa, men vil få bilen til å se litt "rar" ut da jeg har 185/60-15 foran, samt gi et høyere turtall på veien (har utrolig kortsteget girkasse).

Jeg burde vel konsentrert meg om hva som er best på stripa, men så var det turen opp/ned da... Ikke for å snakke om stance 😊.
(Jeg har ikke felger til å ha dobbelt sett)

Råd?
Loggført

FreakPower Racing
Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #34 på: mai 20, 2015, 13:26:48 pm »

For meg blir looks viktigere enn performance nå   Kult
215/70 15 bak for meg. Viktigste nå for meg nå er å øve !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #35 på: mai 20, 2015, 13:47:36 pm »

Jeg er også nybegynner, med debut på Brumunddal. Kjekt å lese alle gode råd!

Jeg har et annet spørsmål også, som forsåvidt passer inn her. Jeg prøver å videreføre SOB's idé med å kjøre til treff for egen maskin, men jeg er usikker på dekkvalg. Jeg har nå et sett 195/70-15 som jeg fikk gratis (varebildekk) som senker turtallet LITT på veien samtidig som det ser bra ut på bilen.  De er helt greie mtp grep, men jeg fikk de gamle forhjula til Tor Øyvind som er R888 205/50-15. Disse vil unektlig være bedre på stripa, men vil få bilen til å se litt "rar" ut da jeg har 185/60-15 foran, samt gi et høyere turtall på veien (har utrolig kortsteget girkasse).

Jeg burde vel konsentrert meg om hva som er best på stripa, men så var det turen opp/ned da... Ikke for å snakke om stance 😊.
(Jeg har ikke felger til å ha dobbelt sett)

Råd?

Mitt beste råd: ikke stress med dekkbytte osv. Senk skuldrene, kjør med oppsettet du har og som du syntes ser bra ut. Grepet vil uansett være så som så. Du kan, hvis du ønsker, kjøre bracket racing hvor du kan sette din egen tid med hvit skrift på ruta og den som kommer nærmest sin egen tid og først over mål vinner. Jeg tar med hvit tusj.

Tommel opp for å kjøre bilen til Brumunddal!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #36 på: mai 20, 2015, 14:31:02 pm »

Jeg er også nybegynner, med debut på Brumunddal. Kjekt å lese alle gode råd!

Jeg har et annet spørsmål også, som forsåvidt passer inn her. Jeg prøver å videreføre SOB's idé med å kjøre til treff for egen maskin, men jeg er usikker på dekkvalg. Jeg har nå et sett 195/70-15 som jeg fikk gratis (varebildekk) som senker turtallet LITT på veien samtidig som det ser bra ut på bilen.  De er helt greie mtp grep, men jeg fikk de gamle forhjula til Tor Øyvind som er R888 205/50-15. Disse vil unektlig være bedre på stripa, men vil få bilen til å se litt "rar" ut da jeg har 185/60-15 foran, samt gi et høyere turtall på veien (har utrolig kortsteget girkasse).

Jeg burde vel konsentrert meg om hva som er best på stripa, men så var det turen opp/ned da... Ikke for å snakke om stance 😊.
(Jeg har ikke felger til å ha dobbelt sett)

Råd?

Mitt beste råd: ikke stress med dekkbytte osv. Senk skuldrene, kjør med oppsettet du har og som du syntes ser bra ut. Grepet vil uansett være så som så. Du kan, hvis du ønsker, kjøre bracket racing hvor du kan sette din egen tid med hvit skrift på ruta og den som kommer nærmest sin egen tid og først over mål vinner. Jeg tar med hvit tusj.

Tommel opp for å kjøre bilen til Brumunddal!

Mvh
BB

Helt enig, tenk at uansett blir ingenting optimalt nå så ha fokus på å kose deg.
Jeg kan si allerede nå at du kommer til å kjøpe nye hjul og tenke på andre forbedringer frem til SCC uansett :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ole Martin
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #37 på: mai 27, 2015, 13:30:10 pm »

Trond: Korrekt på begge punkter.  Glad
Loggført

FreakPower Racing
Beste tid: 9.583 201m - Street Legal Brumunddal 2015
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #38 på: mai 27, 2015, 13:39:08 pm »

Trond: Korrekt på begge punkter.  Glad



Gliser
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: mai 27, 2015, 18:23:28 pm »

Hehe :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!