juni 20, 2019, 15:09:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 410161 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #30 på: november 23, 2007, 23:47:36 pm »

Sådææær, da var veggene i garasjen isolert Glad I morra tar jeg taket og får montert gips all over.
Skal bli godt å ha en varm plass å skru i vinter. Må bare finne en egnet varmekilde nå.

Det betyr at Søndag så løfter jeg av karosseriet og starter med demontering
av understell. Wooohoooo Glad

Hvis jeg husker riktig så sitter det:
- to bolter ved rammehodet
- en i hver innerskjerm foran
- en god del under hver kanal
- ett par under baksetet
- en i hver innerskjerm bak

Så trenger jeg å koble av bensinslangen under tanken, løsne rattstammen og koble av gassvaier og ledninger i motorrommet.

Er det noe jeg har glemt da?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5913
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #31 på: november 24, 2007, 01:34:48 am »

sitter ingen i innerskjermene foran, men to under tanken, men det er kanskje de du mener når du sier rammehode?

ellers har du vel fått med deg det meste
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #32 på: november 24, 2007, 09:33:42 am »

sitter ingen i innerskjermene foran, men to under tanken, men det er kanskje de du mener når du sier rammehode?

ellers har du vel fått med deg det meste

Ok, takker og bukker. Var de under tanken jeg tenkte på ved rammehodet.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #33 på: november 26, 2007, 08:53:22 am »

Finnes det noen gode løsninger for blinklys i hovedlyktene på stående lamper?
Tror jeg må fjerne blinklysene på skjermene fordi hjula legger seg helt oppunder skjermen med lufta i bunn.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #34 på: november 26, 2007, 13:34:39 pm »

Endelig er verkstedet ferdig Glad Mangler bare å få kjørt noen gamle Caravellestoler og litt annet rask til Grønnmo så ruller bobla inn.
Hjalp VELDIG med isolasjon.. hehe. Allerede grei temperatur selv om jeg ikke har fått skrudd opp varmen ennå.

Tidligere i dag kom det en hyggelig kar fra Hafslund og fikk utvidet alarmen slik at verkstedet også er alarmert på samme måte som huset : rock :
Han programmerte alarmen slik at jeg også kan ha den på kun i garasjen om natten.



Kom en pakke fra FedEx i dag også gitt Osteaktig



Masse betar til bl.a. 12V ombyggingen...



Og air ride-en som jeg skal starte å montere denne uka Osteaktig

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #35 på: november 27, 2007, 23:11:02 pm »

Nå skjer det ting. Glad Fikk besøk av brodern og to kompiser i kveld og de skulle være med på kretsmesterskapet i "markløft" : smil :

Før de kom rakk jeg fjerne alt av bolter og kabler/slanger som knytter bunnplata og selve karosseriet sammen.



Mattis syntes at NÅ var den lav nok Blunker



Så var det å pakke "skrotten" godt inn og trille resten inn i garasjen

« Siste redigering: desember 10, 2007, 07:40:39 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #36 på: november 27, 2007, 23:11:28 pm »

Fortsatt ingen overraskelser med tanke på rust. NULL HULL Osteaktig
Dette er en utrolig velholdt folkevogn. Ingen bolter som sitter og da er det bare en fryd å skru gammel bil.







Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #37 på: november 28, 2007, 10:56:49 am »

har en kompis som driver med akkurat det samme, ser jækla moro ut..
Stå på


* Boble 56 mont understell 027.jpg (25.29 KB, 448x336 - vist 877 ganger.)
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #38 på: november 28, 2007, 11:09:46 am »

se på de bakhjula da. hmmm got too like it  Kysser
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: november 28, 2007, 12:02:24 pm »

Disse gutta har en fordel i forhold til andre restolookere med svingaksel. De kan pumpe opp bilen sånn at girolja av og til finner veien gjennom drivakselrøra  Rekker tunge
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #40 på: november 28, 2007, 17:21:37 pm »

så det betyr at vi må jekke opp bilen 1 gang i mnd å sette den på bukker. så det renner litt inn der.  Glad
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #41 på: november 28, 2007, 19:27:27 pm »

Er vel bare å kjøre litt hardt på en svingete vei det.. Glad
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #42 på: november 29, 2007, 00:49:22 am »

Kveldens innsats Glad

Fikk "tatt ut" motoren. Litt enklere uten karosseriet på plass Glad
Nesten så jeg vurderer avtagbar bakplate for enklere å få motoren ut og inn senere.





Måtte jo også sjekke hvor lav den blir før jeg gjør modifikasjonene på "armene" på bakstillinga.
Den blir ca. 40mm lavere bak... og dette er med 80-profil dekk Osteaktig Sjekk camber!!



Mmmmmmmm


Foran er det nå ca 50mm klaring, og det som holder den igjen for å legge seg helt ned er bærekulene.
Det følger med spesielle bærekuler som gjør at man kan "slamme" den helt. Nå er det virkelig en flyndre som ligger på garasjegulvet Glad





Har fått ordnet meg pulverlakkering av alle deler i dag så nå er det bare å få sandblåst slik at jeg får levert alt til lakkering.
Demonterer alt slik at jeg får sandblåst og lakkert til uka.
« Siste redigering: november 29, 2007, 00:51:45 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #43 på: november 29, 2007, 01:13:15 am »

dette ser knall ut det.. skulle hatt råd til luft gett...knall. ser frem til flere bilder...
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #44 på: november 29, 2007, 01:24:15 am »

Kule greier... Gleder meg til å se fortsettelsen.
Hvis du vurderer avtagbar bakplate: Go for it...
Har gjort det selv. Helt genialt.  Gliser
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #45 på: november 29, 2007, 01:32:56 am »

Kule greier... Gleder meg til å se fortsettelsen.
Hvis du vurderer avtagbar bakplate: Go for it...
Har gjort det selv. Helt genialt.  Gliser

Har du noen bilder på hvordan du løste det?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #46 på: november 29, 2007, 12:07:32 pm »

hva slags bærekuler er det som kan brukes for å slamme den da... og det står originale spindler på eller...
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #47 på: november 29, 2007, 13:23:49 pm »

hva slags bærekuler er det som kan brukes for å slamme den da... og det står originale spindler på eller...

Det følger med nye bærekuler til luftfjæringen. Disse har mye "lengre" vandring enn de originale.
Bilen står CB dropspindler for man får den ikke så lav uten disse.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #48 på: november 29, 2007, 14:36:18 pm »

Har dessverre ingen bilder av det med bakplata, da maskinen de ligger på har tatt kvelden.
Men det er ikke værre enn å bruke en punktfres, og borre ut alle punktene langs siden bak skjermen på hver side. Kapp deretter av skjøten oppå sammen med profilen som lista ligger i.
Jeg bruker org. plata, og den er stiv nok til at jeg slipper å stive av bak der. litt småmod. for å få den av og på uten å ripe opp bilen. Dette ser du med en gang. plata klemmes bare mellom bil og skjerm.
Jeg har supplert med noen ekstra skuer på toppen, for å lettere holde det på plass..
Petter'n.
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #49 på: november 29, 2007, 15:04:14 pm »

Har dessverre ingen bilder av det med bakplata, da maskinen de ligger på har tatt kvelden.
Men det er ikke værre enn å bruke en punktfres, og borre ut alle punktene langs siden bak skjermen på hver side. Kapp deretter av skjøten oppå sammen med profilen som lista ligger i.
Jeg bruker org. plata, og den er stiv nok til at jeg slipper å stive av bak der. litt småmod. for å få den av og på uten å ripe opp bilen. Dette ser du med en gang. plata klemmes bare mellom bil og skjerm.
Jeg har supplert med noen ekstra skuer på toppen, for å lettere holde det på plass..
Petter'n.

Ahhh.. I see. Trodde man måtte styre med fester og greier, men det slipper man jo.
Da blir det litt modifisering før motoren skal inn. Blunker Takker!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #50 på: desember 02, 2007, 19:06:26 pm »

Ikke så mye har blitt gjort i helga, men fikk demontert det meste av bunnplata.
I morgen starter tilpassing og montering av luftbelgene bak. Planen er å få ferdig bunnplata i løpet av uka
slik at jeg kan starte med monteringen til helga. Blir en liten kjøretur for å få pulverlakkert alle forstillingsdelene
mot helga. Det er ingen som har en org. forstillingsstomme liggende? (Ball Joint) Skulle så gjerne ha fått lakkert
denne samtidig med alle de andre delene.



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
hsimpson
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #51 på: desember 02, 2007, 19:17:12 pm »

Ser ut som ett flott prosjekt dette her. Lav nok blir den i hvertfall  Gliser
Flott med mange bilder også

Har ett prosjekt stående selv, men ikke kommet i gang med det, så tråden lar vente på seg  Kult

Loggført

1302 -71
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1965
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #52 på: desember 02, 2007, 19:20:21 pm »

Kult prosjekt. Vurdere d samme på ghiaen men problemet er å få dette godkjent så da vett eg ikkje


* 3577831.jpg (29.54 KB, 621x230 - vist 471 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

hsimpson
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #53 på: desember 02, 2007, 19:28:57 pm »

Hehe, lavere enn den går det vel ikke å få
Loggført

1302 -71
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 04, 2007, 07:45:47 am »

I går kveld fikk jeg startet med festene til belgene bak. Er en relativt grei jobb hvis man leser monteringsanvisningen nøye Glad

Første oppgave - Endre bærearmene bak slik at disse før mer vandring og dermed lavere bil bak.
Klippet ut malen som fulgte med og overførte denne til en pappskive slik at det skulle være litt enklere å overføre denne til bærearmen.





Etter litt kapping og pussing var bærearmen ferdig "moddet" Osteaktig





Andre oppgave - fremre oppheng.
For å få plass til det fremre festet må man kappe bort en liten bit av plata mellom ramma og torsjonsrøret.
Eldre bobler skal visstnok ikke ha denne, men på min var den der.





Så var det å montere selve opphenget som belgen skal stå på. "Røret" er ikke ett firkantrør, men er laget av massivt materiale.



Etter MASSE målingen og sveising var det meste på plass. Glad





To be continued.... Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4494
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #55 på: desember 04, 2007, 08:18:59 am »

Ahh! Herlig prosjekt Glad Blir gøy å se fortsettelsen!
Stå på!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2746
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #56 på: desember 04, 2007, 09:30:38 am »

Ja, det er utrolig kult at noen endelig lager en prosjekttråd om air-ride og tar vekk noen myter forbundet med installasjon av dette!
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #57 på: desember 04, 2007, 10:20:49 am »

Hehe ja. Det er ikke egentlig ikke så mye hokus pokus knyttet til installasjonen av ett slikt kit.
Håper jo også at dette vil kunne være til hjelp for andre som eventuellt skal installere dette selv. Glad

Jeg kommer til å lage en enda mer detaljert beskrivelse når jeg begynner på den andre siden.
Riktig rekkefølge av monteringen av opphenget osv. Monteringsanvisningen er kun på engelsk og uten bilder
så det gjelder å holde tunga rett i munnen.
Er litt som å åpne skrueposen på IKEA-møbelet..gjelder å finne riktig bolt/skive/mutter osv Blunker

Edit: Må også legge til at tommestokken nå er flittig brukt. Alle mål er jo oppgitt i tommer Osteaktig
« Siste redigering: desember 04, 2007, 11:37:58 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #58 på: desember 04, 2007, 11:00:18 am »

nice det her...vurderer å notche springplaten min selv..
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #59 på: desember 04, 2007, 14:25:20 pm »

kanon tråd, bra du bruker mangen bilder og bra beskrivelser
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!