DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1440 på: mars 31, 2009, 07:48:09 am » |
|
Pinstripinga er faktisk en spesialfolie som så og si er "the real deal". Har funnet ei sjappe i statene som lager dette. Kostet noen kroner, og mener det kom på 700-800,- inkl. frakt for 3 motiver. Man må helt "opp i" pinstripinga for å faktisk se at det ikke er lakk.
Årsaken til at jeg valgte denne løsningen er rett og slett at jeg var fryktelig usikker på hva slags motiv jeg skulle ha. Hadde det vist seg at jeg ble misfornøyd så måtte jeg ha lakkert om hele bilen innvendig siden den matte lakken på bilen ikke kan flekkes/skygges ut. Jeg har faktisk endret litt på motivet jeg valgte før jeg monterte det, slik at det skulle bli akkurat slik jeg ønsket. Det var faktisk en god del større enn hva det er nå.
|
|
« Siste redigering: mars 31, 2009, 07:49:52 am av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
vw-t1
Supermedlem
    
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand
|
 |
« Svar #1441 på: mars 31, 2009, 08:00:23 am » |
|
det hørtes fornuftig ut å ikke bruke lakk da ja, jeg syns det så veldig bra ut ihvertfall. håper jeg får sett bilen i real life engang
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble 1200 65mod FERDIG. 07 Mercedes benz c-klasse 2013 Sachs Madass 50CC/72cc. 58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1442 på: mars 31, 2009, 08:05:16 am » |
|
Tar du deg en tur på SCC på Gardermoen ut på sommeren så vil du ihvertfall se den der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw-t1
Supermedlem
    
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand
|
 |
« Svar #1443 på: mars 31, 2009, 08:14:36 am » |
|
da må jeg prøve på det 
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble 1200 65mod FERDIG. 07 Mercedes benz c-klasse 2013 Sachs Madass 50CC/72cc. 58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
|
|
|
gussi
Seniormedlem
   
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand
|
 |
« Svar #1444 på: mars 31, 2009, 08:17:50 am » |
|
fy feite denne blir exstrem
|
|
|
Loggført
|
1961 byggy 1972 1300s
|
|
|
slowbug
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #1445 på: mars 31, 2009, 10:12:54 am » |
|
Godt å se du er igang igjen, denna bilen blir bare så coool  Angående fanger'n og innfestingen, har du et bilde fra siden? Har lagd meg noen senkebraketter til min som ser sånn ut  Spent på å se din løsning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1446 på: mars 31, 2009, 10:52:50 am » |
|
Skal legge ut noen bilder av de når jeg tar av fangeren for sveising. Jeg har ikke droppet fangeren på langt nær så lavt som du har gjort. Totalt er den vel sluppet ned 17-18mm. Slipper man den lavere så synes jeg overgangen mellom hjørner og skjermer blir merkelig. Man ser derimot ikke umiddelbart at det er gjort noe som helst med braketten.
Siden jeg også har flyttet fangeren nærmere karosseriet så var jeg også avhengig av å droppe den litt slik at jeg får opp panseret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #1447 på: mars 31, 2009, 11:00:12 am » |
|
Var en tur i ei tekstilsjappe (Rainbow tekstiler) idag og fikk med meg noen prøver på "skai". Må nok innrømme at denne var WAY off!   Noen tips om hvor jeg kan finne nogelunde riktig farge? Har sendt en mail til "Stoff & Stil" i Drammen for å høre om de kunne sende meg noen prøver, men har ikke fått noe svar ennå. Jeg har sjekket ut skaien hos Stoff og stil i Drammen. De har et imponerende utvalg, men når det kommer til rødt er det mye likt den lille biten du har der. Med andre ord skrikende rødt.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1448 på: mars 31, 2009, 11:03:20 am » |
|
Det jeg var redd for også. Virker som den dypere mørke ikke er vanlig "over disk". Får gjøre som Espen tipset om, bestille rett fra TMI (via Unneberg). Da blir den ihvertall riktig, dog litt dyrere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #1449 på: mars 31, 2009, 17:05:37 pm » |
|
Det jeg var redd for også. Virker som den dypere mørke ikke er vanlig "over disk". Får gjøre som Espen tipset om, bestille rett fra TMI (via Unneberg). Da blir den ihvertall riktig, dog litt dyrere.
Da har jeg sendt mail med noen bilder 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1450 på: mars 31, 2009, 17:21:31 pm » |
|
Det jeg var redd for også. Virker som den dypere mørke ikke er vanlig "over disk". Får gjøre som Espen tipset om, bestille rett fra TMI (via Unneberg). Da blir den ihvertall riktig, dog litt dyrere.
Da har jeg sendt mail med noen bilder  Takker og bukker Stein. Skal ta en kikk på de 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1451 på: mars 31, 2009, 21:17:59 pm » |
|
Nok en runde i garasjen i kveld  I kveld var det fangeren bak som stod for tur. Tok også noen ekstra bilder av hvordan jeg har endret buen på originalfangeren. Samme prossedyre ble gjort foran. Rakk ikke modifisere brakettene bak i kveld. Startet opp med å finne midten på fangeren, og på hver side av dette merket så markerte jeg opp en strek pr. tomme. Så var det å fyre vinkelsliperen med det tynneste bladet jeg hadde. Snittet så opp fangeren der jeg hadde laget merkene.  Så er det rå muskelkraft som gjelder for å presse fangeren ut i riktig bue. Legg merke til at jeg KUN har slisset undersiden av fangeren. Etter at fangeren har fått sin nye form er det bare å sveise igjen alle slissene. Resultatet etter masse pressing og massasje var en fanger som følger stumpen akkurat slik den skal  Skal noen fler mods på fangeren, men nå er buen riktig   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwhotrod
Seniormedlem
   
Innlegg: 256
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #1452 på: mars 31, 2009, 22:08:41 pm » |
|
Pent! Pell deg ut i garasjen igjen, kvelden er enda ung!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1453 på: mars 31, 2009, 22:24:00 pm » |
|
Hehe.. må tenke litt på naboene også. Vinkelsliperviiiiin er ikke så poppis 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1454 på: april 02, 2009, 23:30:13 pm » |
|
Fikk gjort litt i kveld også gitt  Fikk boltet fast bakplate og skjermer. Ble godt fornøyd med resultatet. Eneste som jeg ikke er helt fornøyd med er passformen til sebring-eksosen. Enderørene peker i hver sin rettning, både opp og ned, og høyre venstre. Visste om dette så jeg var forberedt på en liten kutt/sveis jobb. Eksosen skal uansett moddes litt så det er ingen big deal  Så litt bilder da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #1455 på: april 04, 2009, 20:44:48 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Hansi
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
 |
« Svar #1456 på: april 05, 2009, 20:14:58 pm » |
|
Nok en runde i garasjen i kveld  I kveld var det fangeren bak som stod for tur. Tok også noen ekstra bilder av hvordan jeg har endret buen på originalfangeren. Samme prossedyre ble gjort foran. Rakk ikke modifisere brakettene bak i kveld. Startet opp med å finne midten på fangeren, og på hver side av dette merket så markerte jeg opp en strek pr. tomme. Så var det å fyre vinkelsliperen med det tynneste bladet jeg hadde. Snittet så opp fangeren der jeg hadde laget merkene. Så er det rå muskelkraft som gjelder for å presse fangeren ut i riktig bue. Legg merke til at jeg KUN har slisset undersiden av fangeren. Etter at fangeren har fått sin nye form er det bare å sveise igjen alle slissene. Resultatet etter masse pressing og massasje var en fanger som følger stumpen akkurat slik den skal  Skal noen fler mods på fangeren, men nå er buen riktig  ska du lakke fangerne eller ska du sende de inn til kromming igjen?
|
|
|
Loggført
|
Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #1458 på: april 05, 2009, 21:33:42 pm » |
|
Du koster på... 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
2mmelit1
Seniormedlem
   
Innlegg: 251
Bosted:
|
 |
« Svar #1459 på: april 07, 2009, 16:04:39 pm » |
|
aaaaltså mr Thomas, BR 2009 eller BR 2010 !?
Du kommer jo til å modde deg ihjel å aldri bli ferdig =(
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1460 på: april 07, 2009, 20:11:52 pm » |
|
Moroklædden!  Modder meg ikke i hjel nå da. Ser du ikke at jeg monterer?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #1461 på: april 09, 2009, 09:19:07 am » |
|
Naaaii.. Jai sover ike, jai skroooooor!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #1462 på: april 09, 2009, 19:28:28 pm » |
|
Ruller meg i grusen og eter belegningsteinen din, for råere prosjekt skal man lete lenge etter  Å så matt a gitt 
|
|
« Siste redigering: april 09, 2009, 21:08:36 pm av Thoresen »
|
Loggført
|
|
|
|
nå med luft
Juniormedlem
 
Innlegg: 76
Bosted: agder
agder vw klubb
|
 |
« Svar #1463 på: april 09, 2009, 21:58:29 pm » |
|
dette ser bra ut Thomas, blir spennende og se slutt resultatet 
|
|
|
Loggført
|
1982 T3 1,6TD Camping 1986 Golf syncro 1995 A6 1,9TDI Kånebil
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1464 på: april 09, 2009, 22:07:53 pm » |
|
En smule spent selv også  Har lagt noen kvadratmeter med "FatMat" i dag. Skal prøve å bli ferdig i morgen og få lagt ut noen bilder av resultatet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1465 på: april 12, 2009, 19:07:50 pm » |
|
*puuh* Da var jeg endelig ferdig med legging av FatMat innvendig i bilen. Burde bli en del "roligere" i vogna nå.  Matta bygger ikke mange millimeterne og den føyer seg veldig bra etter underlaget. På det verste plassene brukte jeg varmepistol for å forme den. Resultatet foran...  Bak...  Startet såvidt med tilpassingen av stigtrinn før jeg ga meg for dagen. Må "kna" de litt før jeg er fornøyd med passform og plassering  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneL
Supermedlem
    
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
 |
« Svar #1466 på: april 12, 2009, 19:51:26 pm » |
|
Kommer vel til å bli et veldig moderne preg på bilen når du demper så mye..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1467 på: april 12, 2009, 20:17:59 pm » |
|
Kommer vel til å bli et veldig moderne preg på bilen når du demper så mye..
Skal nok litt mer til enn dette er jeg redd  Det innvendig i bilen er mest for gjøre kupèen mest mulig død med tanke på godlyden inne i bilen. Jeg skal ikke ha noe KJEMPEMESSIGE greier i den, men jeg hater resonans når jeg spille musikk  Anlegget blir også helt skjult. Skal ikke ses, bare høres  Bagasjerommet foran blir også kledd med FatMat for å dempe lyden fra kompressorene til luftfjæringen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #1468 på: april 12, 2009, 21:03:32 pm » |
|
her er det bare å ta av seg hatten .  blir varm om hjertet når jeg ser alle mods du gjør .
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1469 på: april 12, 2009, 21:06:34 pm » |
|
Ikke glem isolering av taket.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
|