mars 28, 2024, 20:53:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641640 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #210 på: februar 10, 2008, 23:22:20 pm »

Kva fø svart lakk bruka du, om eg tør/får spørra??
Bruka du sprayboks-maling eller malinga sprøyta??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #211 på: februar 12, 2008, 21:21:09 pm »

Pitteliten update...

Flyndra er nå ferdig og har havnet opp etter veggen igjen slik at jeg får lakkert alle "smådelene".
(forstilling, bærearmer, tromler osv...)

En større update mot slutten av uka, og da har monteringen startet Blunker

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #212 på: februar 13, 2008, 16:43:23 pm »

skræving med de hjula ser jeg fram til asså. hehehe hæææærli Blunker
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #213 på: februar 13, 2008, 22:18:10 pm »

Noe som vel er den værste hjullager killeren er felger som bare  bygger utover(det benner)
Loggført

Alt MÅ ned!!
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #214 på: februar 14, 2008, 08:24:09 am »

Noe som vel er den værste hjullager killeren er felger som bare  bygger utover(det benner)


Men de kosta da så lite at det er nesten bare å skifte samtidig som du skjekker lufttrykket om våren, en må lide for skjønnheten. Gliser
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #215 på: februar 15, 2008, 08:03:43 am »

Noe som vel er den værste hjullager killeren er felger som bare  bygger utover(det benner)


Men de kosta da så lite at det er nesten bare å skifte samtidig som du skjekker lufttrykket om våren, en må lide for skjønnheten. Gliser

Jeg kjøpte inn dobbelt sett med lager bak. Greit å alltid ha ett sett i "buffer" Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #216 på: februar 15, 2008, 08:03:58 am »

Flere deler på vei...

- Kafer-Cup stabstag bak mellom "dempertårn" og girkassefester.


- Bremseslanger foran/bak med "stålstrømper"


- Hornring til ratt i kråååm


- Listeklipps til hele bilen


- Flip tierod kit. For å kunne snu styrestagene "opp/ned" (pga. ekstrem senking)


- Camber adjusters (front) for super low beetles Blunker

« Siste redigering: februar 15, 2008, 08:59:56 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #217 på: februar 15, 2008, 08:18:24 am »

De bremseslangene som er stålomspunnene er vel ikke Biltilsynet så glade i? Mtp at man da ikke kan se tilstanden til gummien under. Mener å huske at de som har kommet med sånne stort sett har fått klar beskjed om å skifte tilbake.

Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #218 på: februar 15, 2008, 08:50:27 am »

De bremseslangene som er stålomspunnene er vel ikke Biltilsynet så glade i? Mtp at man da ikke kan se tilstanden til gummien under. Mener å huske at de som har kommet med sånne stort sett har fått klar beskjed om å skifte tilbake.



Det finnes jo slike sett som er Tüv godkjente da... usikker på om de jeg får er det.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #219 på: februar 15, 2008, 09:56:10 am »

Ja vet Finnes Tuv godkjente,men han hær har kjøpt fra Usa  ;Dog da er det Taiwan Sjokkert-Kina greier.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #220 på: februar 15, 2008, 16:43:17 pm »

Så et sted at en skal være obs på stålslanger om de kommer sammen med aluadapter, da blir det FORT korrosjon. Men det ser jo udiskutabelt elegant ut - forresten, masse godsaker på gang i et topp prosjekt! Stå på, kjekt med alt nytt!
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #221 på: februar 18, 2008, 11:14:25 am »

Vinterferie = bo i garasjen Glad

Endelig litt ferie, og det betyr boblemekk. Startet dagen med å feilsøke rakavellen for strømtjuver.
Så var det å ta ett par rustflekker på samboerens Citroën som skal selges... SÅ det jeg skal bruke tida mi på, bobla Glad

Kommer en update senere i dag, men tenkte bare å slenge ut noen bilder før jeg rusler ut i garasjen.

Til min STORE overraskelse kom nemlig Fedex på døra..allerede!



Sendinga for CIP1 var her og da er jeg good to mount Osteaktig





Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #222 på: februar 18, 2008, 15:40:31 pm »

Kjekt å få pakker Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #223 på: februar 18, 2008, 19:10:45 pm »

En "liten" ting gjenstår før monteringen.. girkassa. Denne skal sandblåses og lakkeres før den monteres i bilen igjen.

Slik så den ut før jeg startet:


Etter noen timer med vask og "putts" ser den slik ut:




Gjenstår litt sandblåsing før jeg legger på grunning og lakk i morgen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #224 på: februar 18, 2008, 19:15:20 pm »

Et lite kuståm triks...lakk kassa svart deretter pusser du vekk lakken og evnt polerer rillene i kasse.. smukkt.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #225 på: februar 18, 2008, 22:10:08 pm »

Et lite kuståm triks...lakk kassa svart deretter pusser du vekk lakken og evnt polerer rillene i kasse.. smukkt.

Allerede på planen. Så det på ei "kasse" når jeg letet etter cup-stag bak.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #226 på: februar 18, 2008, 22:52:23 pm »

Et lite kuståm triks...lakk kassa svart deretter pusser du vekk lakken og evnt polerer rillene i kasse.. smukkt.

Er da muligt å få eit bilde, evt. ein link til ei girkasse so ser sånn ut, ska tru??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #227 på: februar 18, 2008, 23:10:40 pm »

Et lite kuståm triks...lakk kassa svart deretter pusser du vekk lakken og evnt polerer rillene i kasse.. smukkt.

Er da muligt å få eit bilde, evt. ein link til ei girkasse so ser sånn ut, ska tru??

Blunker


Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #228 på: februar 18, 2008, 23:24:22 pm »

Skaplig fint må eg sai!!! Gliser Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #229 på: februar 18, 2008, 23:57:58 pm »

 Hæ *klø*

Kom til å tenke på en sak. Jeg skal jo bygge om til korte drivaksler... trenger jeg ikke da også andre "hus" der hjullagrene sitter?
Selve akselrørene skal etter hva jeg har skjønt være like.


Eller trenger jeg bare å bytte akslene og dreie av 4-bolts tromlene?? Var det jeg trodde først, men jeg klarer ikke helt å forstå hvordan
den da skal bli smalere bak uten å korte inn noe mer... Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #230 på: februar 19, 2008, 01:03:36 am »

Ja du må ha Huben til Korte drivaksler,(Den Huben støtdempern sitter i).
Du må også ha lagerhuset kort aksler.
Ja du må ta av litt på trommelen også.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #231 på: februar 19, 2008, 08:12:48 am »

Ja du må ha Huben til Korte drivaksler,(Den Huben støtdempern sitter i).
Du må også ha lagerhuset kort aksler.
Ja du må ta av litt på trommelen også.

Som jeg mistenkte med andre ord. Passer alle pakninger/skriver og slik som jeg har eller må jeg også ha dette?
Antar at jeg kanskje også må ha andre hjullager?

Så.. er det noen som har komplette lagerhus(huber) til korte drivaksler liggende?Hæ
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #232 på: februar 19, 2008, 14:47:32 pm »

Gikk lei den lille 25L kompressoren min i dag og hentet inn tyngre skyts Blunker



I løpet av 3-4 timer var ALT av deler (inkl. alle felgene) sandblåste.
Koster 510,- å leie dette beistet av en dieseldrevet kompressor en dag. (til morgenen etter kl 9)
Så til de av dere som sitter og vurderer sandblåsing, men er skeptiske til egen liten kompressor.. lei den!

..ut i garasjen igjen. Lakkering!! Osteaktig

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #233 på: februar 19, 2008, 15:01:34 pm »

Når folk sier "korte aksler" så snakker de om drivaksel OG rør. Å bytte disse endene er det nok ingen som gidder.
Loggført

Speed is no substitute for direction
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #234 på: februar 19, 2008, 15:08:49 pm »

Når folk sier "korte aksler" så snakker de om drivaksel OG rør. Å bytte disse endene er det nok ingen som gidder.

ok... da er det komplette RØR jeg vil ha! Blunker Anyone??
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #235 på: februar 19, 2008, 18:10:51 pm »

Så en update på dagens jobb...

Som sagt, kompressoren gjorde virkelig jobben Glad

Girkasse og starter, rent og pent Glad


Bærearmer, torsjonsdeksler og motordeksler..


Felgene bak og foran..



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #236 på: februar 19, 2008, 18:20:35 pm »

Så var det primer..

Pedalene ferdig primet



Bærearmene. Alle bærekulene har jeg liggende nye så derfor ingen maskering. Valgte å presse disse ut etter lakk slik at jeg ikke fyller hullene med lakk.




Baksiden av felgene fikk primer


Girkasse og starter..




Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #237 på: februar 19, 2008, 18:30:51 pm »

det går unna dette her...
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #238 på: februar 19, 2008, 18:58:09 pm »

Ser strøkent ut! Men hvis du skal gå for dette kuståmtrikset... vil det ikke da bli røde striper mellom svartlakken og stålet når du sliper ned? Kanskje lurt å pusse vekk grunninga der du ikke skal ha lakk før du lakker? Hvilken farge blir det på felgene?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #239 på: februar 19, 2008, 19:05:14 pm »

Ser strøkent ut! Men hvis du skal gå for dette kuståmtrikset... vil det ikke da bli røde striper mellom svartlakken og stålet når du sliper ned? Kanskje lurt å pusse vekk grunninga der du ikke skal ha lakk før du lakker? Hvilken farge blir det på felgene?

Både grunning og lakk forsvinner når jeg pusser ned alle "kantene".
Blir mindre å pusse om jeg sliper de ned før sort lakk, men tror at jeg ikke sparer så mye på å gjøre det i to omganger.
Vi får se Glad

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!