april 27, 2024, 18:41:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ekspedisjonen har startet!  (Lest 40311 ganger)
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #210 på: januar 18, 2009, 18:29:58 pm »

 Osteaktig
Dette er bra, folkens. Morro å følge dere. Bilen ser bra ut.
I oslo snør det som pokker, så kjør forsiktig.
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #211 på: januar 18, 2009, 18:32:28 pm »

En liten nødstopp på Ringebu for å dobbelsjekke teknikken. lysene ble svakere etter at vi kom over Dovrefjell. Heldigvis kunne vi konstatere at det ikke var noe feil med ladingen. Etter å ha banket løs en to centimeter tykk ishinne fra frontlyktene så vi straks lysere på omgivelsene.
Loggført

Cowboys from Hell
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #212 på: januar 18, 2009, 19:12:10 pm »

En mil fra Lillehammer og 19 mil fra Oslo. Vinden har roet seg og det snør ikke fullt så tett lenger. Det er litt tendenser til kø foran oss men vi holder likevel grei snittfart.
Loggført

Cowboys from Hell
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #213 på: januar 18, 2009, 19:45:53 pm »

Et strategisk veivalg endte med ferd over Mjøsbrua og fortsettelse langs E6.
Loggført

Cowboys from Hell
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #214 på: januar 18, 2009, 19:53:22 pm »

Gikk meg nesten på denne bilen inne i Trondhjem by i går kveld mens jeg lette etter en passende ølbule. Ble nesten litt misunnelig på denne pent senka bayen og bestemte meg for at nå skal min bay på veien også.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #215 på: januar 18, 2009, 20:40:58 pm »

E kan ta pick upen din e Åge så kan du sitt på pub å drekk øl !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #216 på: januar 18, 2009, 20:45:59 pm »

Du kan itj ta den vettu. Ha fått tak i motor te den med to høl mer. Gliser
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #217 på: januar 18, 2009, 21:36:36 pm »

Saktegående kø i veiarbeidsområdet nord Jessheim har begynt å løsne. Ser fram til å få blåst litt mer ut av motoren den siste strekka. Jan ser fram til å sette på ei plate med Thin Lizzy om noen få strakser og nynner på 'the boys are back in town'...
Loggført

Cowboys from Hell
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #218 på: januar 18, 2009, 23:28:27 pm »

Da var vi endelig hjemme. Vi hadde tenkt vi kanskje fikk bruk for både kjetting og spade i Nord-Norge, ironisk nok var det hjemme i Oslo sentrum det fort kunne blitt bruk for det... Men selv snøkaoset i Oslo var ikke nok til å stoppe Clippern, den danset elegant oppå snøhaugene.

Et annet bevis på at det aldri blir slikt en tenker seg det, så var de letteste strekningene Bodø-Mosjøen og Mosjøen-Trondheim, det var endel bare veier og bilen satt godt der der var hålke også. Trondheim-Oslo derimot ble den mest krevende strekningen med voldsom vind ut fra Trondheim, pluss tett snødrev over Dovre og videre sørover. Men heldigvis hadde CF utstyrt bilen med gode vinterdekk, det betydde mye for denne turens suksess.

Forbruket ble 0,9 liter på mila forresten, jeg synes det er respektabelt med tre mann pluss full oppakning og en forstilling baki. Og takket være det tidligere nevnte langstegede fjerdegiret så var denne bussen langt mer behagelig på landeveiskjøring enn jeg er vant til. Og vi opplevde det samme med denne bussen som med Kauto-bussen. På siste dag var motoren langt sprekere enn tidligere, og den klatret ganske bratte og lange bakker i fjerdegiret uten å gå under 80 (okei da, i den lange bakken etter Sharif's rett før by'n måtte den ned i 78-79 km/t på toppen (jeg skylder deg en tier Holmsen...))

Holmsen og Børge tok masse bilder på turen, så det kommer nok etterhvert.





Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #219 på: januar 18, 2009, 23:50:19 pm »

"hadde planer om 356-felger"... hmmm utfra andre innlegg - så tyder jo dette til å virkelig å være drømmebilen din, walkthroug, delux, early bay og felger, jorda-rundt-for-å-hente - alt stemmer jo ! Husker dog ikke i farta å ha sett "øyelokk" som den store drømmen.....

Jeg skal ikke gjøre noe over-ilt med denne bussen. Jeg har jo et mentalt bilde av hvordan drømmebussen min skal være, men samtidig så endres planene litt når jeg møtte Løytnanten. Bussen har jo sin egen personlighet og stil som man må ta vare på. Endringene på bussen skal gjøres i små skritt, men en ting er jeg sikker på - de øyelokka må av!
Loggført

1969 Militær-buss
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #220 på: januar 19, 2009, 00:07:33 am »

Taildragger stuket gjør den heller ikke noen tjeneste... men det kan være den forstillingen baki som gjør den 2% feil stuket.
Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #221 på: januar 19, 2009, 00:27:13 am »

Taildragger stuket gjør den heller ikke noen tjeneste... men det kan være den forstillingen baki som gjør den 2% feil stuket.

Jeg synes bussen sitter veldig fint jeg, men enig at den ser litt baktung ut på bildet på Saltfjellet. Jeg tror det muligens skyldes at underlaget ikke er jevnt, hvis ikke så må vi kanskje gjøre noe med det ja Glad Kanskje Holmsen eller Børge har et bilde de kan legge ut av bilen på flatt underlag. Uansett så vil jo stuket bli noe justert når undertegnede sitter bak rattet....  Øyerulling
Loggført

1969 Militær-buss
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #222 på: januar 19, 2009, 01:17:19 am »

Gratulerer X jævla kult, buss er stilig. Ikke la Holmsen begynne å rote bak i motor, blir dyrt Gliser
Ikke alt er til for Gardermoen Holmsen Blunker
Stå på og kos dere på tur. Kjør pent
Snakkes

Roter aldri baki der jeg Påsan,,det overlater jeg til spesialistene, vet da det du
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #223 på: januar 19, 2009, 09:10:08 am »

Fint at dere er trygt hjemme alle sammen. Enig X øyelokkene på denne var ikke så vedldig nice.
Gleder meg til å se bilen.
Holmsen: Blir dyrt selv om ikke det er du selv som roter baki Blunker
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #224 på: januar 19, 2009, 09:56:37 am »

Taildragger stuket gjør den heller ikke noen tjeneste... men det kan være den forstillingen baki som gjør den 2% feil stuket.

Jeg synes bussen sitter veldig fint jeg, men enig at den ser litt baktung ut på bildet på Saltfjellet. Jeg tror det muligens skyldes at underlaget ikke er jevnt, hvis ikke så må vi kanskje gjøre noe med det ja Glad Kanskje Holmsen eller Børge har et bilde de kan legge ut av bilen på flatt underlag. Uansett så vil jo stuket bli noe justert når undertegnede sitter bak rattet....  Øyerulling

Den sitter knall, gleder meg til å høre historiene fra turen i lunsjen, de som var for sterke for forumet  Osteaktig  Grattis med buss E.dogg !!
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #225 på: januar 21, 2009, 21:09:40 pm »

Ny tur?   

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2080220
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #226 på: januar 21, 2009, 21:12:14 pm »

Jan var underrettet i går Blunker
Loggført

Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!