april 27, 2024, 17:01:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fra de glade 80 og 90 åra  (Lest 206156 ganger)
TURBO
Gjest
« Svar #420 på: januar 21, 2012, 22:59:43 pm »

Jeg ser hvite tennissokker var in..  Osteaktig
og mokasiner   Osteaktig

Drar du litt lenger nord,der de drikker karsk og digger DDE er tennissokker og mokkasiner FORTSATT moderne Gliser
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #421 på: januar 21, 2012, 23:30:49 pm »

Mer "mok(k)asiner" og en "Safaricab". Gikk noen slike rundtforbi. Ikke fullt så mange å se nå lengre - men tviler på at mange er hugget?

Denne hadde litt av den tidligere omtalte looken - gjerne senket mest bak...mange "lookere" var slike den gang.  


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 17.jpg (112.87 KB, 640x419 - vist 512 ganger.)
« Siste redigering: januar 22, 2012, 00:06:37 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #422 på: januar 21, 2012, 23:32:15 pm »

den der ble bygget i Horten, og gikk senere på et sett 16" helpolerte fuchs.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #423 på: januar 22, 2012, 00:01:36 am »

Så den der oppe i fjor ja, er det Thomas Jensen som har den? Eller hadde han den inne for service?
Thomas har den ja, og nå er det litt mere futt i den Sjokkert

Alternativt deg tenkte jeg Joakim  Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #424 på: januar 23, 2012, 10:41:52 am »

Mer "mok(k)asiner" og en "Safaricab". Gikk noen slike rundtforbi. Ikke fullt så mange å se nå lengre - men tviler på at mange er hugget?

Denne hadde litt av den tidligere omtalte looken - gjerne senket mest bak...mange "lookere" var slike den gang.  

Har nok en logisk sammenheng med færre tilgjengelige dekkdimensjoner og at smale forstillinger ikke var like utbredt.. Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor man da valgte å senke bilene så mye bak. Måtte vært bedre å redusere litt på senken bak og heller få en bil som ser bra ut?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #425 på: januar 23, 2012, 11:00:17 am »

Mer "mok(k)asiner" og en "Safaricab". Gikk noen slike rundtforbi. Ikke fullt så mange å se nå lengre - men tviler på at mange er hugget?

Denne hadde litt av den tidligere omtalte looken - gjerne senket mest bak...mange "lookere" var slike den gang.  

Har nok en logisk sammenheng med færre tilgjengelige dekkdimensjoner og at smale forstillinger ikke var like utbredt.. Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor man da valgte å senke bilene så mye bak. Måtte vært bedre å redusere litt på senken bak og heller få en bil som ser bra ut?

Man pratet den gang stort sett kun om antall hakk, inne og ut. Finjustering ble det heller lite av.
Skal jeg være ærlig så kan jeg ikke huske at noen var opptatt av å få en bil lavere bak enn foran dengang da.
Heller var det vel sånn at den var like lav foran som bak.. første uka... og så ble den justert opp litt etter litt... foran
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #426 på: januar 23, 2012, 12:45:06 pm »

Ja alt var så mye værre før Glad Godt utviklingen går rette veien.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #427 på: januar 23, 2012, 15:11:12 pm »

Finjustering er vel fortsatt ingenting for "massene"?  Fortsatt går det i antall hakk bak....  men foran er hele sporten lagt død.... i stedet for å jobbe med dekk, felg og senking kapper man bort halve forstillingen. Og den looken man får, gikk før under "porschelooker med vinterhjul looken" Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #428 på: januar 23, 2012, 15:36:55 pm »

Finjustering er vel fortsatt ingenting for "massene"?  Fortsatt går det i antall hakk bak....  men foran er hele sporten lagt død.... i stedet for å jobbe med dekk, felg og senking kapper man bort halve forstillingen. Og den looken man får, gikk før under "porschelooker med vinterhjul looken" Blunker

Jada jada..... Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #429 på: januar 23, 2012, 18:58:02 pm »

Den gang Cal-Look = pastell & lav fantes det fortsatt minner om at stuk = EPA traktor & svensk....  Osteaktig

« Siste redigering: januar 23, 2012, 21:05:36 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #430 på: januar 24, 2012, 20:36:30 pm »

Dette var en bilene som er direkte årsakene til at jeg begynte med folkevogn som første bil når jeg var 18. Den tilhørte min eldste bror Frode som gjennom årene hadde flere bobler før han ble for gammel :-).
Bilen på bildene gikk, som dere ser, det ikke så bra med etter et møte med en taxi som ikke overholdt vikeplikt.
Desverre er dette de eneste bildene jeg noen gang har sett av bilen. Min far sitter om dagen og scanner litt gamle bilder og kom da over disse.
Vi snakker hvit cal-look'er i god 80 talls stil, pioner anlegg i 3 etasjer under dash, 2x12 suber i hylla, 8 spoke osv osv.
Mer husker jeg faktisk ikke om bilen, men de som er eldre enn meg, og var aktive i rogaland på denne tiden husker den kanskje?




* Frodesin1.jpg (48.94 KB, 610x621 - vist 475 ganger.)

* Frodesin2.jpg (49.62 KB, 608x621 - vist 446 ganger.)
« Siste redigering: januar 24, 2012, 20:38:23 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #431 på: januar 24, 2012, 22:35:51 pm »

Hva med Bergens bilene fra 90 tallet? Jeg tenker da på Sonic sine gule cab med grønn innredning, en meget gjennomført, candy rød cabriolet Porsche looker og Hagen sin brede, metallic kongeblå 1303 som ble opprinnelig bygget når han jobbet hos Aaen. Godkjent med en 2.4 liters motor. Solgt til Bergen, plukket ned i molekyler av en hyggelig snekker som etterpå solgte den til en ung gutt.

Noen bilder?

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #432 på: januar 24, 2012, 23:41:00 pm »

Hva med Bergens bilene fra 90 tallet? Jeg tenker da på Sonic sine gule cab med grønn innredning, en meget gjennomført, candy rød cabriolet Porsche looker og Hagen sin brede, metallic kongeblå 1303 som ble opprinnelig bygget når han jobbet hos Aaen. Godkjent med en 2.4 liters motor. Solgt til Bergen, plukket ned i molekyler av en hyggelig snekker som etterpå solgte den til en ung gutt.

Noen bilder?

BB

Har bilder av i alle fall den gule med grønn innredning. Blir lagt ut bilder på dette forum engang...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #433 på: januar 25, 2012, 20:45:47 pm »

metallic kongeblå 1303 som ble opprinnelig bygget når han jobbet hos Aaen. Godkjent med en 2.4 liters motor. Solgt til Bergen, plukket ned i molekyler av en hyggelig snekker som etterpå solgte den til en ung gutt.

Noen bilder?

BB

Jeg tror den bilen hadde en 2,5 liter og ikke 2,4 liter. I tilfelle har jeg en reportasje av den bilen som jeg sikkert kan legge ut her hvis noen ønsker. Ganske så seriøs og fin bygget 1303 med ATS-hjul.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #434 på: januar 25, 2012, 20:46:38 pm »

Hva med Bergens bilene fra 90 tallet? Jeg tenker da på Sonic sine gule cab med grønn innredning, en meget gjennomført, candy rød cabriolet Porsche looker og Hagen sin brede, metallic kongeblå 1303 som ble opprinnelig bygget når han jobbet hos Aaen. Godkjent med en 2.4 liters motor. Solgt til Bergen, plukket ned i molekyler av en hyggelig snekker som etterpå solgte den til en ung gutt.

Noen bilder?

BB
Den gule med grønt interiør var vel aldri Sonic sin bil.
Thor som bygget den, har den ennå, men drar vel helst på treff i England.
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #435 på: januar 25, 2012, 22:42:00 pm »

95 Volksfest forts!


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 18.jpg (94.9 KB, 640x429 - vist 430 ganger.)
« Siste redigering: januar 27, 2012, 23:10:01 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #436 på: januar 27, 2012, 23:07:44 pm »

forts...Er det "finnen" til høyre (med caps?)


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 20.jpg (112.95 KB, 640x436 - vist 479 ganger.)
« Siste redigering: januar 27, 2012, 23:09:48 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #437 på: januar 28, 2012, 23:03:18 pm »

.


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 22.jpg (75.9 KB, 612x280 - vist 414 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #438 på: januar 28, 2012, 23:05:46 pm »

.

Denne står på Lillehammer. Helt lik som på bildet.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #439 på: februar 05, 2012, 09:19:13 am »

Noe mer om Bergens bilene? Takk for opplysningene om den gule, jeg har nok trodd det var Sonic sin da han kjørte den til Bug Run i 93 eller 94. Det var en nokså stor Bergensgjeng det året som kjørte sammen. Og hva med candy red mystery roadster som vant alt av premier på de utstillingene jeg så den deltok på.

Og svakt i minne har jeg taksenket 1303 (?) med brede felger, store dekk (kanskje Revolutions) uten lakk (skjermene var ikke lakkert og bilen var flekkgrunnet) og med et beist av en maskin og muligens en Porsche girkasse. Noe som høres kjent ut?

Og hva med motorbggerensom kræsjet så fælt på et rallyløp i sin Volvo 240. Var det Rongved han het?  Han var på treffet som ble arrangert i nærheten av fengselet med en 1303 rally bil. Hadde den bilen 4wd? Han vant suverent slalomløpet som ble arrangert og det jeg husker spesielt var at traktene på gasserne var så høye at de rakk opp til bakruta.


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #440 på: februar 06, 2012, 00:27:46 am »

....


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr cc.jpg (116.05 KB, 571x239 - vist 433 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #441 på: februar 06, 2012, 13:55:36 pm »

....

Den TL'n lever fortsatt.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #442 på: februar 06, 2012, 14:08:02 pm »

Noe mer om Bergens bilene? Takk for opplysningene om den gule, jeg har nok trodd det var Sonic sin da han kjørte den til Bug Run i 93 eller 94. Det var en nokså stor Bergensgjeng det året som kjørte sammen. Og hva med candy red mystery roadster som vant alt av premier på de utstillingene jeg så den deltok på.

Og svakt i minne har jeg taksenket 1303 (?) med brede felger, store dekk (kanskje Revolutions) uten lakk (skjermene var ikke lakkert og bilen var flekkgrunnet) og med et beist av en maskin og muligens en Porsche girkasse. Noe som høres kjent ut?

Og hva med motorbggerensom kræsjet så fælt på et rallyløp i sin Volvo 240. Var det Rongved han het?  Han var på treffet som ble arrangert i nærheten av fengselet med en 1303 rally bil. Hadde den bilen 4wd? Han vant suverent slalomløpet som ble arrangert og det jeg husker spesielt var at traktene på gasserne var så høye at de rakk opp til bakruta.

Heisan! Thor la ned en formidabel jobb i frontruterammen for å få den til å se ut som en Karmann med rettere hjørner. Den candyrøde roadsteren husker jeg godt, men jeg klarer ikke komme på navnet til han som bygget den. Tror begge disse har holdt seg godt og tåler dagens lys. Tror det ligger bilder på vwacb.no
Jan Rongved var forhandler for Kvikk Service og bygget selv utallige motorer for vei, bilcross og rallycross. Sønnen driver videre farens verksted http://www.rongved.no men jeg tror den luftkjølte epoken er forbi for lengst. Sjekket ut denne rallycrossbilen i verkstedet sommeren -90 husker best tannstangstyringen.
« Siste redigering: februar 06, 2012, 14:14:32 pm av RZR-Andy » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #443 på: februar 07, 2012, 00:22:51 am »


Et bilde til av denne. Er bilen like fin i dag?


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 21.jpg (138.43 KB, 535x355 - vist 326 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Racing56
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: Oslo


Porsche for fun, but VW forever!


Vis profil WWW
« Svar #444 på: februar 08, 2012, 14:57:17 pm »

Brutter og mine første biler. To VW Variant 72-modeller.
Den gule lever ikke lenger. Trist
Den ble spadd ut av en møkkakjeller bak en låve og kjørt hjem på 3 sylindre og håndbrekk.

Den orange kom fra langt nordaførr og var ganske rustfri.

* Variantene_small.jpg (92.31 KB. 220x220 - vist 352 ganger.)

Loggført

Tor (Racing56) Fagerhøi

Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben,
Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #445 på: februar 08, 2012, 15:18:49 pm »


Et bilde til av denne. Er bilen like fin i dag?

Bilen tilhørte en eldre dame som bodde på Carl Berner (tror den hadde gått 60-70 000 den gangen, sånn midt på 90-tallet). Fin original bil med helhvitt interiør, injection og automatgir. Ble kjøpt av en bekjent av meg og hellakkert (skikkelig jobb).

Jeg kjøpte denne for en del år tilbake, hadde den en kort periode, og nå tilhører den en av gutta i Bekkelagsmafian. Lenge siden jeg har sett den på veien, men vet at han fortsatt har den, og at den gjennomgår litt oppfrisking. Bilen er fortsatt veldig bra!
Loggført
LocoLars
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda


tlf: 91887588


Vis profil
« Svar #446 på: februar 08, 2012, 16:21:46 pm »

noen som husker denna da?   Glad

http://www.veteranborsen.no/annonse.php?annonse_id=13644
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #447 på: februar 08, 2012, 22:55:18 pm »

Enda mer fra Volksfest-95! Valle Hovin


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 25.jpg (97.04 KB, 640x479 - vist 479 ganger.)

* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 24.jpg (110.62 KB, 640x414 - vist 435 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #448 på: februar 09, 2012, 20:10:40 pm »

Her er min første boble.. 1680 motor, suicide dører og feil vei kofert lokk..
Denne ble stående å vippe da Skien by fikk sin første fartsdumpel på stripa i byen.. Blunker
 
 

* cab.jpg (126.62 KB. 574x431 - vist 447 ganger.)


Her er min andre. Bildet er fra jeg hentet den i Sverige. Stolt ja. Gliser
Denne bilen var forut for sin tid.  Da den kom hjem til Norge. Den snudde mange hoder.. Blunker


* den 2.JPG (89.54 KB. 541x407 - vist 453 ganger.)

« Siste redigering: februar 09, 2012, 20:30:39 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #449 på: februar 10, 2012, 00:16:37 am »

Fant et til av den UX-registrete Notchen


* Volksfest 95 scan neg ark 106 nr 26.jpg (72.52 KB, 554x484 - vist 324 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!