april 29, 2024, 00:10:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Da er det slutt  (Lest 9580 ganger)
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« på: desember 16, 2008, 10:05:43 am »

Da er det slutt for min del å avertere deler på dette forumet. Grunnen er det Trond skriver her: Ja helt seriøst, jeg er så drittlei dette her..
No offence Espen, men til folk generellt.
UNNGÅ å fjerne egne innlegg slik som dette. Det skaper bare uro og tull når folk ikke kan lese hva som sto opprinnelig.
Det blir sykt tidkrevende for meg om jeg skal dra alle fjerna innlegg frem fra backup og.

Dersom noe er solgt, eller ferdig diskutert er hele poenget med et forum at ting faktisk blir liggende. Husk at det er flere enn dere selv som leser her inne. Vi har nok brukere til at det blir frustrerende for alle de andre som suser innom tråden og ser kun punktum.

De som har en grunn for at de faktisk vil fjerne tråd eller innlegg (helt, ikke bare redigere skrivefeil eller omformulering selvsagt) kan ta kontakt med meg enten via pm eller mail. Alternatigv er å rapportere sin egen tråd med kommentar om hva de ønsker så kan vi heller gjøre det litt mer kontrollert.

Jeg ønsker ikke å fjerne mulighet for redigering av innlegg.........
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: desember 16, 2008, 10:12:06 am »

Så du sluttar å legge ut delar fordi Trond ber om at ein sluttar å redigere posten ned til enkle punktum når varen er solgt..?

Det er då i all enkelhet enklare å gå inn i ein tråd og skrive SOLGT enn å redigere kvart einaste innlegg ein har i tråden. Og Trond slepp unna spørsmål frå kreti og pleti om kva som stod i tråden originalt.

Men hey, det er ditt valg - og det er du som misser ein stad å selge stæsjet ditt. Men mine fem cent seier at du overreagerar - kraftig.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: desember 16, 2008, 10:55:42 am »

Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å slette bare teksten i tråd, jeg lurer iallfall hva som har stått der Hæ. Hva er problemet med at teksten blir stående ?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: desember 16, 2008, 11:06:43 am »

Kan du utdype hva du er imot raaen?

Jeg gir honnør til Trond for å slå ned på dette, for det er i mine øyne ganske ødeleggende for forumet at en person sletter alt han har skrevet i en tråd i etterkant. Skriver vi innlegg på forumet må vi være klar over at det vi skriver blir stående og arkivert. Jeg synes det er fair at vi kun redigerer skrivefeil og mindre endringer i egne poster, og hvis vi vil ha tråder slettet, så tar vi det opp med Trond eller en av de andre moderatorene og forklarer hvorfor.
Loggført

1969 Militær-buss
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 16, 2008, 11:07:32 am »

Støtter Trond i denne. Fint å se hva som har vært ute på markedet tidligere også. hm. dette er da ikke nettpoker?? Hæ
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #5 på: desember 16, 2008, 11:32:19 am »

enig i det Trond gjør. Greit at ting ligger på markedet i lengre tid, da vet vi andre ca.pris det ble forlanget før når vi skal selge det vi har.
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 16, 2008, 11:36:30 am »

Hadde det vært funksjonalitet for at folk kunne slettet tråder de hadde startet under deler selges og kjøpes hadde det vært flott om dette ble brukt - men slik jeg skjønner det så er det enten alle eller ingen kategorier disse innstillingene gjøres? Jeg slettet selv manuelt de siste 60 dager av alle innlegg i nevnte kategori for å fjerne mye urelevant på tuju Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: desember 16, 2008, 11:38:04 am »

Hadde det vært funksjonalitet for at folk kunne slettet tråder de hadde startet under deler selges og kjøpes hadde det vært flott om dette ble brukt - men slik jeg skjønner det så er det enten alle eller ingen kategorier disse innstillingene gjøres? Jeg slettet selv manuelt de siste 60 dager av alle innlegg i nevnte kategori for å fjerne mye urelevant på tuju Glad

Og motivasjonen for det var plassproblemer? Eller at en bil som ble solgt for 3 måneder siden og alle bilder og innspill i den sammenheng er irrelevant?

Rettighetene er fleksible Tom, det er bare jeg som ikke ønsker at folk skal kunne slette hva som helst da det vil ødelegge helheten til forumet.

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: desember 16, 2008, 11:47:13 am »

Hender det er mye søppel i kjøp og salg delen her. Kunne ikke de blitt "sperret" for innlegg fra alle bortsett fra trådstarter? Er slik på ett par andre forum jeg er innom.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #9 på: desember 16, 2008, 12:03:39 pm »

Hender det er mye søppel i kjøp og salg delen her. Kunne ikke de blitt "sperret" for innlegg fra alle bortsett fra trådstarter? Er slik på ett par andre forum jeg er innom.

Litt dumt å ikke kunne stille spørsmål om ting til salgs i salgstråden. Må være bedre at vi alle skjerper oss og respekterer at det ikke kommenteres om løst og fast i salgstråder og at moderatorene kanskje i en periode slår raskt ned på brudd.
Loggført

1969 Militær-buss
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: desember 16, 2008, 12:07:42 pm »

Neida - under kjøp og salg var det ønsket om ikke å ha gamle poster som ikke hadde noe relevanse for brukere mange måneder etterpå. Men administratorene bestemmer selvsagt hva slags løsning som velges her på Norge - ser uansett ikke det store problemet da jeg ALDRI blar tilbake og leser gamle salgs eller kjøptråder Glad

Keep up the good work Glad


Hadde det vært funksjonalitet for at folk kunne slettet tråder de hadde startet under deler selges og kjøpes hadde det vært flott om dette ble brukt - men slik jeg skjønner det så er det enten alle eller ingen kategorier disse innstillingene gjøres? Jeg slettet selv manuelt de siste 60 dager av alle innlegg i nevnte kategori for å fjerne mye urelevant på tuju Glad

Og motivasjonen for det var plassproblemer? Eller at en bil som ble solgt for 3 måneder siden og alle bilder og innspill i den sammenheng er irrelevant?

Rettighetene er fleksible Tom, det er bare jeg som ikke ønsker at folk skal kunne slette hva som helst da det vil ødelegge helheten til forumet.


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 16, 2008, 13:09:25 pm »

hva er problemet med å slette en salgs annonse ? ??
når man selger mye deler og har mange annonser så er det greit att de ikke ligger ute i evig tid.
kjipt med 172 henvendeleser iløpet av ett år på deler som er solgt for Leeeeeeeeeeenge siden.
Er vel en grunn til att nesten alle nettsteder med annonsering , så slettes annonsen ved salg eller etter en viss tid.
når det gjelder diskusjonstråder er det jo greit att de ligger ute.

men å få refs for å slette/redigere kjøp og salg annonser henger ikke på greip.
tross alt selgeren som må bestemme om annonsen skal fortsatt legges ut.

lukter erkenorsk overformynderi her

hvis folk absolutt vil ha oversikt over hva som har blitt solgt til enhvertid kan de jo bare lagre text/bilde i annonsen.eller printe ut
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #12 på: desember 16, 2008, 13:18:34 pm »

HELT ENIG MED KNASTEN!!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: desember 16, 2008, 13:26:03 pm »

Elller man kan gjøre det enkelt slik som de fleste andre, bruke sunn fornuft og skrive et innlegg med "solgt" samt endre tittel til å inneholde solgt, slik at folk ser det før de klikker inn på annonsen og da evt. velger å spørre "har du den fremdeles".

Da beholder man også historikken. Dette er et forum, ikke finn.no hvor man må betale for å la ting ligge ute en viss tid. Som forøvrig også er grunnen til at ting fjernes etter en stund der...

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #14 på: desember 16, 2008, 13:35:01 pm »

om man tar vare på salgstråden vil den også fungere som dokumentasjon ved eventuelle uenigheter
Loggført

Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 16, 2008, 14:17:55 pm »



Det jeg har slutta med er å forundre meg over hvilke trvialiteter som kan skape lange diskusjoner og problemer Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Er det ikke en fordel for oss alle å ha noe et oppslagsverk da.... skal man kjøpe/selge så har man muligheten til å undersøke litt om hva som ansees som en fair pris på det aktuelle produktet....Hæ 


Men gleder meg til å følge tråden videre.... Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Dere får ha en God Jul og lykke til videre med å løse verdensproblemer Osteaktig Osteaktig
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 16, 2008, 14:28:16 pm »

Her skjønte jeg ikke helt hva som var problemet egentlig?
Hvis jeg skjønte riktig, så vil du at poster i kjøp og salg skal bare gjøres om til punktum når varen eller bilen er solgt?

Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #17 på: desember 16, 2008, 15:02:50 pm »

Det er irriterende når alle innlegg og trådemne blir erstattet med .... Hvorfor ikke skrive *SOLGT* etter trådemne og legg inn en siste post med SOLGT. Også går det vel an å selv låse tråden for innlegg? Kan man ikke gjøre det så rapporter egen tråd med kommentar til moderator om at tråden skal låses.

Det er veldig greit å ha salgstråder som oppslagsverk på pris.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #18 på: desember 16, 2008, 15:08:45 pm »

Her er bakgrunnen for denne debatten - http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5749.0.html
Loggført

1969 Militær-buss
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 16, 2008, 16:17:49 pm »

Okei, da sier jeg meg totalt enig meg Trond, bare skriv solgt. Amen
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #20 på: desember 16, 2008, 16:44:18 pm »

hva er problemet med å slette en salgs annonse ? ??
når man selger mye deler og har mange annonser så er det greit att de ikke ligger ute i evig tid.
kjipt med 172 henvendeleser iløpet av ett år på deler som er solgt for Leeeeeeeeeeenge siden.
Er vel en grunn til att nesten alle nettsteder med annonsering , så slettes annonsen ved salg eller etter en viss tid.
når det gjelder diskusjonstråder er det jo greit att de ligger ute.

men å få refs for å slette/redigere kjøp og salg annonser henger ikke på greip.
tross alt selgeren som må bestemme om annonsen skal fortsatt legges ut.

lukter erkenorsk overformynderi her

hvis folk absolutt vil ha oversikt over hva som har blitt solgt til enhvertid kan de jo bare lagre text/bilde i annonsen.eller printe ut


Jeg syntes ikke det annonsen slettes er et problem men at innholdet tas vekk og bare overskriften er igjen. Syntes ikke det er overformyndri å ikke ville ha et forum som bare består av prikker, det blir for dumt.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 16, 2008, 17:10:45 pm »

..
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10246.0.html
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #22 på: desember 16, 2008, 17:14:43 pm »

Sorry Raaen, men hva er poenget med å fjerne det du har skrevet i eldre salgstråder?  Øyerulling

Rapporter og slett tråden istedet for å ta den ut av sammenhengen.. =)
Loggført

... it's an adiction ... 
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 16, 2008, 17:18:48 pm »

nei jeg skal ikke bry meg mer jeg nå, jeg har sagt mitt.

Rikard
« Siste redigering: desember 16, 2008, 17:25:26 pm av Rikard » Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #24 på: desember 16, 2008, 18:20:07 pm »

Det er irriterende når alle innlegg og trådemne blir erstattet med .... Hvorfor ikke skrive *SOLGT* etter trådemne og legg inn en siste post med SOLGT. Også går det vel an å selv låse tråden for innlegg? Kan man ikke gjøre det så rapporter egen tråd med kommentar til moderator om at tråden skal låses.

Det er veldig greit å ha salgstråder som oppslagsverk på pris.

Enig med deg, Pål, det må jo være enklere å sette SOLGT!!! etter overskrifta enn å slette seg igjennom alle egne innlegg... Blunker
Bruker selv tidligere salgsannonser for å sjekke priser på det jeg kjøper og selger her på forumet, og har god nytte av det.
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #25 på: desember 16, 2008, 18:47:20 pm »

Skal ikke fyre oppunder denne tråden men er det noen som har tenkt i baner at mynighetene har tilgang til å lese alt hva man poster?, for noen som har dette som en litt "stor" hobby med kjøp og salg er det ikke alt man vil at "storebror" skal ha rede på..., hva gjelder etikk i dette er en helt annen skål men det er faktisk mange som bruker kjøp/slag for å finansiere hobbyen sin, spe på en allerede dårlig inntekt osv. uten å se seg tjent med å oppgi dette som skattbar inntekt.


Jeg er forøvrig helt enig med vwnorge admin i dette tilfellet om å beholde hele tråden, evt. sette SOLGT bak osv, om man vil fjerne "historikken" vel da er det like kjapt å sende en PM eller trykke på rapporter til moderator knappen og få fjernet hele tråden.

Just my 100000000 cents.... Øyerulling
Loggført

BUG ME!
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #26 på: desember 16, 2008, 18:50:51 pm »

Før "Storebror ser deg"-mentaliteten tar heilt av her - eg tvilar på at myndighetane har tid eller kapasitet til å holde VWN under oppsikt SAMT skaffe seg informasjon om kven som er registrert bak dei forskjellige namna ein er registrert med - for å holde oversikt over kva som blir kjøpt og solgt..

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #27 på: desember 16, 2008, 19:54:09 pm »

Før "Storebror ser deg"-mentaliteten tar heilt av her - eg tvilar på at myndighetane har tid eller kapasitet til å holde VWN under oppsikt SAMT skaffe seg informasjon om kven som er registrert bak dei forskjellige namna ein er registrert med - for å holde oversikt over kva som blir kjøpt og solgt..



Er vel noen hos ligningskontoret som liker gamle bobler Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #28 på: desember 16, 2008, 20:13:04 pm »

Før "Storebror ser deg"-mentaliteten tar heilt av her - eg tvilar på at myndighetane har tid eller kapasitet til å holde VWN under oppsikt SAMT skaffe seg informasjon om kven som er registrert bak dei forskjellige namna ein er registrert med - for å holde oversikt over kva som blir kjøpt og solgt..



TULL!!, dette har ikke noe med storebror ser deg mentalitet, men det er faktisk en realitet flere steder, bare i min hjembygd er det faktisk flere som driver med kjøp/salg av biler, båter, osv. som har blitt skjønnslignet for tusenvis av kroner fordi mydighetene antar at det er sånn og sånn, når man da i tillegg legger igjen "bevis" i et åpent forum som dette har du ikke mye å stille opp med i en evt. klagesak, å finne ut hvem som dekker seg bak brukernavn her er heller ikke svært vrient.

På finn.no kan du om du ønsker det fjerne annonsen når du måtte ønske, samme med autodb osv. på disse sidene er det også større mengde med ting tilsalgs ikke merke spesiffikt som her på VWN, men her finnes det også p åmitt hjemsted eksempel på at enkelte på ligningskontoret har fulgt aktivt med på annonser og utbedt regnskap for kjøp/salg i skatte øyemed.

Så for NOEN er dette et reelt problem og ikke paranoia......
Loggført

BUG ME!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #29 på: desember 16, 2008, 20:19:06 pm »

ja.er jo bare redigere ALL text i tråden til  SOLGT ja.

Overskrift kan man jo lage "VW deler selges" eller "Boble selges"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!