april 28, 2024, 03:33:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva får jeg plass til i motorrommet  (Lest 1688 ganger)
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« på: desember 18, 2008, 09:25:30 am »

Hei.
Jeg holder på å bygge ny motor til ovalen ( 57 mod ) og lurer på om jeg får plass til doble dell 40 og et standard 1300 viftehus, har også tenkt å plassere en ekstern oljekjøler foran vifta ( 8 ribber ). Noen som vet om dette passer og at jeg ikke får problemer med bytte av tennplugger og osv. Motoren er ikke sammen endå så jeg kan ikke prøve montere .
Loggført
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #1 på: desember 18, 2008, 10:04:12 am »

Har selv 56-modell med nyere motor. Du får plass til viftehuset og forgasserene, men det blir knotete å komme til pluggene. Jeg demonterer innsug med gasserne på når jeg må ut med pluggene. Gjorde det sist på SCC 08.
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 18, 2008, 10:06:08 am »

Sikker på at du vil plasere en oljekjøler på viftehuset???  
Det vil stråle en god del varme og du vil i alle fall trekke varmluft rett i gasserene dine.... noe som ikke er heldig for temp eller effekt.... Tvilende Tvilende

Vil heller anbefale deg å flytte kjøler over girkassen eller noe...

Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: desember 18, 2008, 10:25:04 am »

Hva slags motor er det du bygger? Antakelig trenger du ikke ekstra oljekjøler i det hele tatt.
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #4 på: desember 18, 2008, 14:35:13 pm »

Hei.

Jeg bygger en type motor 1 med 94mm syl og 82 mm veiv det blir ca. 2.2l, blir en snill motor med ca. 9.5 i komp og full flow vurderer om jeg skla ha ekstra oljesump. Rallybugs hevder at å plassere oljekjøler foran ikke er noe problem i forhold dette med varme.
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 18, 2008, 15:06:56 pm »

Hei.

Jeg bygger en type motor 1 med 94mm syl og 82 mm veiv det blir ca. 2.2l, blir en snill motor med ca. 9.5 i komp og full flow vurderer om jeg skla ha ekstra oljesump. Rallybugs hevder at å plassere oljekjøler foran ikke er noe problem i forhold dette med varme.


Jeg er helt sikker på at du klarer deg helt fint med kun en passende oljesump.....

At Vidar mener at det vil funke helt fint med oljekjøler inne i motorrommet får han selv stå inne for... Jeg mener i alle fall at det er helt idiotisk.... Øyerulling Grunnen er at det er ikke noe ekstra arbeid med å flytte den ut over girkassen el..... da får den like mye frisk luft og du slipper den ekstra varmen rett ved innsugene....


 
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #6 på: desember 18, 2008, 15:09:14 pm »

Det er en grunn til at den varme luften etter kjøleren blir dirigert ut av motorrommet. Det er ingen vits i å kjøle sylindere og topper med varm luft.

Jeg tipper at du klarer deg uten ekstra oljekjøler.
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: desember 18, 2008, 15:26:44 pm »

Hei.

Jeg bygger en type motor 1 med 94mm syl og 82 mm veiv det blir ca. 2.2l, blir en snill motor med ca. 9.5 i komp og full flow vurderer om jeg skla ha ekstra oljesump. Rallybugs hevder at å plassere oljekjøler foran ikke er noe problem i forhold dette med varme.


Til sammenlikning har min 2332 ingen ekstra kjøler, kun en 3,5qt sump - og jeg har ingen problemer med temperaturen. Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: desember 18, 2008, 16:35:53 pm »

Hei.

Takk for svar, da går jeg for oljesump og dropper foreløpig ekstern oljekjøler.


Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!