TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« på: desember 19, 2008, 00:16:17 am » |
|
Hei. Skal bytte ut forgasseren på min 1300s 73mod. Denne motoren skal ikke trimmes,og jeg lurer på hvilket dobbel oppsett som fungerer bra på denne.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: desember 19, 2008, 00:19:14 am » |
|
Dobble 40mm Weber IDF er jo en klassiker. Vi installerte noen gamle Dellorto FRD(Kadron)på Finn-Erik´s bil i sommer. Fungerer veldig bra de også. Riktige halsringer og dyser er trikset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #2 på: desember 19, 2008, 08:05:37 am » |
|
Ikke for å å avbryte din tråd. Men forgasser forslag på rimelig std 1600 type3 motor? 2 forgassere .som MÅ få plass under motorluka. std motor untatt w110 kam. og eksos
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #3 på: desember 19, 2008, 09:14:57 am » |
|
Motoren er std 1600as til type-1.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #4 på: desember 19, 2008, 13:09:25 pm » |
|
Husker noen som kjørte med en dobbel forgasser, istedenfor 2 dobble. Mye mer driftsikkert, mye rimeligere, og gikk stort sett like bra (går vel bedre på lavere turtall). Det er tross alt ikke noe racingmotor du er ute etter. Tror Bug Tech på begynnelsen av 90-tallet solgte disse settene for 1600-1700 kr. Veit ikke prisen nå.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #5 på: desember 19, 2008, 14:01:00 pm » |
|
Husker noen som kjørte med en dobbel forgasser, istedenfor 2 dobble. Mye mer driftsikkert, mye rimeligere, og gikk stort sett like bra (går vel bedre på lavere turtall). Det er tross alt ikke noe racingmotor du er ute etter. Tror Bug Tech på begynnelsen av 90-tallet solgte disse settene for 1600-1700 kr. Veit ikke prisen nå.
Sant nok, men problemet er at motoren står i en roadster. Det et ikke plass for luftfilter under baklokket. Må det tilpasses mye hvis jeg bruker type-3 gassere?
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #6 på: desember 19, 2008, 18:25:23 pm » |
|
Doble Dellorto DRLA36 dyset for 1600 på korte dobbelport innsug som ble levert til IDF/DRLA for Type 3 burde vel gå greit? Riktig justert og balansert blir det flere mil på literen enn med original Solex. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=666190
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #7 på: desember 19, 2008, 21:11:55 pm » |
|
Husker noen som kjørte med en dobbel forgasser, istedenfor 2 dobble. Mye mer driftsikkert, mye rimeligere, og gikk stort sett like bra (går vel bedre på lavere turtall). Det er tross alt ikke noe racingmotor du er ute etter. Tror Bug Tech på begynnelsen av 90-tallet solgte disse settene for 1600-1700 kr. Veit ikke prisen nå.
det var vell noen i den tiden som brukte nikki forgasser, den var dobbel
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #8 på: desember 19, 2008, 21:41:00 pm » |
|
Takker for svar!
Tror dere det går greit med ett par Dellorto FRD 34B? Fant noen komplette og nesten nye for 1800,-,pluss frakt og moms.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #10 på: desember 20, 2008, 00:05:42 am » |
|
Da må jeg kjøpe innsug,repsett og stag. Blir fort dyrt kanskje...
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #11 på: desember 21, 2008, 00:46:36 am » |
|
Jeg kjører disse på en 1600. Synes de fungerer helt strålende. Lette å sette opp og ga vesentlig mer drag enn den ene orignale: http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1180
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: desember 21, 2008, 01:48:23 am » |
|
Jeg har 1300S -73 selv, bruker 2xdoble weber 40mm. Skal søke hjelp til å justere dem, synes bilen går godt med std mexico topper og bedre eksos. Det som er synd, er klaringen mellom motorrommet og gasserne. Vanskelig å komme til airmixen på sylinder 1 og 3, og umulig å komme til for å justere aks-pumpa.
Så for å gjøre dette skikkelig, tror jeg at jeg må ta av gasserne, ta ut motoren, sette på gasserne og justere maskinen skikkelig inn før jeg monterer igjen. (Kan ikke se det er plass til å ta motoren "hel" inn og ut)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
godlune
Medlem
  
Innlegg: 160
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #13 på: desember 21, 2008, 01:54:50 am » |
|
Skjære ut luker i karossen da! Det er jo den enkleste og "eldste" trikset on the street...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #14 på: desember 21, 2008, 02:04:58 am » |
|
Vist du går på "How To..." på denne sida, så finn du ut korleis du lager til med hull i karosseriet! http://www.hookyspanelshop.com/ 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: desember 26, 2008, 22:29:07 pm » |
|
Ny standard 34 PICT-3 single kansje .... Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|