april 25, 2024, 09:55:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Uventet besøk i garasjen..  (Lest 7094 ganger)
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: desember 19, 2008, 20:56:51 pm »

velkommen til amatørenes time !

I reneste flåklypa stil fikk jeg uventet besøk i garasjen i natt.
Kl.04.00 våknet jeg av at hunden min var urolig og knurret mens den så
på vinduet. Jeg skjønte sporenstraks at noe var på fære.
Garasjen min er adskilt fra huset, så jeg lusket meg opp i 2 etg og så
en eldre Mercedes CE sto parkert lengre ned i veien.
Jeg følte at jeg hadde 2 valg, enten ringe politiet, men det ville tatt
tid så jeg tok saken i egene hender p.g.a tid.
Bevepnet med 9mm signalpistol som dog ikke skyter
kuler, men er og høres ekte ut.. stormet jeg ut døren og skrek
som en villmann.. Jeg skjønte fort at dette ikke var første gangen
denne tvilsomme typen hadde tatt beina fatt.. Og løp det gjorde
han.. stupte inn i bilen og spant alt denne bilen klarte.
I ren frustrasjon klarte jeg og tømme magasinet, men jeg "bommet"
dessverre både på bil og mann! Og har nå fått en anmeldelse eller kanskje 2.
Boble er heldigvis like hel, men han hadde skrudd av 3 bolter på rader felgene.

Håper iallefall dere alle i Volkswest slipper denne uhyggelige opplevelsen.

Og jeg vil ønske alle en fin julehøytid med sine og et riktig godt nytt år!
Håper vi får masse store samlinger og turer sammen til våren.


Vennlig hilsen

Kim og Luftwaffe66

















Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1 på: desember 19, 2008, 22:11:14 pm »

 Gliser Gliser Gliser
Neste gang så ta og skjær opp 1 dekk eller 2, før du skremmer livet av han. Osteaktig Osteaktig
Fikk du nr på MB? Tenker det vanker en god bit eller to på bikkja og.
Har heldighvis ikke hatt besøk selv ennå. Men de som prøver seg på garasjen min utløser en 130db sirene, og da orker man ikke og oppholde seg i nærheten.
Også har jeg lært opp bikkja(40kg+) til å gå bananas når alarmen går.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 19, 2008, 22:51:07 pm »

Hell i uhell det der. Beundrer din evne til å rope først.

Selv hadde jeg nok gjort store forsøk i å overaske for så å kaldkvele... eller ennå værre, latt killer-dog'n min spist'n opp. Og for de som kjenner bikkja mi, vet at det blir langpining. Selv om det helt sikkert ville endt med at jeg selv ville blitt skadd eller anmeldt hadde jeg ikke klart å leve med at en person hadde kommet seg umerket viderere.

110volt i dørhåndtaket funker fint som snus.  Eller hagesprøyte med bensin... etterfulgt av lighter. Uffda.  Øyerulling
Loggført

Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: desember 19, 2008, 23:00:59 pm »

Gliser Gliser Gliser
Neste gang så ta og skjær opp 1 dekk eller 2, før du skremmer livet av han. Osteaktig Osteaktig
Fikk du nr på MB? Tenker det vanker en god bit eller to på bikkja og.
Har heldighvis ikke hatt besøk selv ennå. Men de som prøver seg på garasjen min utløser en 130db sirene, og da orker man ikke og oppholde seg i nærheten.
Også har jeg lært opp bikkja(40kg+) til å gå bananas når alarmen går.

Mvh Svein


hehehe.. nummeret fikk jeg dessverre ikke tak i, men det var iallefall ikke norske skilt
etter det lille jeg klarte og tyde. Skal montere sirener jeg også etter denne episoden.
Dessverre er bikkja mi 3kg og må hoppe 2 ganger i vannet før det sier plopp, men det
venter masse godbiter til han i år ja Gliser





Loggført
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #4 på: desember 19, 2008, 23:02:50 pm »

haddet vert hjemme til meg, så hadde det nok blitt hagle på skuldra.. luska meg bak, putta hagla opp i ræva på personen å fått han til og skrudd på de boltene igjen ganske kjapt.

Når han først var i gang, skulle han fått pussa å slipt litt i samme slengen. Glad
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: desember 19, 2008, 23:06:56 pm »

haddet vert hjemme til meg, så hadde det nok blitt hagle på skuldra.. luska meg bak, putta hagla opp i ræva på personen å fått han til og skrudd på de boltene igjen ganske kjapt.

Når han først var i gang, skulle han fått pussa å slipt litt i samme slengen. Glad


Hahahaha...... Nå ble det en god latter her Gliser Gliser Gliser

Det er rart med det, jeg har dyrere bil i garasjen, men bobla er på en eller annen
måte freda for meg.

Jeg vurderer og montere hard skytts som rikosjerer fra bakken ved innbrudd Gliser
Loggført
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #6 på: desember 19, 2008, 23:16:33 pm »

Hell i uhell det der. Beundrer din evne til å rope først.

Selv hadde jeg nok gjort store forsøk i å overaske for så å kaldkvele... eller ennå værre, latt killer-dog'n min spist'n opp. Og for de som kjenner bikkja mi, vet at det blir langpining. Selv om det helt sikkert ville endt med at jeg selv ville blitt skadd eller anmeldt hadde jeg ikke klart å leve med at en person hadde kommet seg umerket viderere.

110volt i dørhåndtaket funker fint som snus.  Eller hagesprøyte med bensin... etterfulgt av lighter. Uffda.  Øyerulling


 Gliser Gliser Gliser

Skal love deg at adrenalinet pumper heftig når man nærmer seg situasjonen..
Jeg tenkte at det var best og hyle ut før jeg kom til garasjen.
Man vet jo aldri hvem man treffer på i disse tider.
Han dukker nok ikke opp igjen med det første.
 Glad Glad
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 19, 2008, 23:19:34 pm »

Noen formening om hvorfor akkurat hos deg...? Har du hatt bobla ute de siste dagene. Eller annonsert den eller noe.

Var garasjen låst?
Loggført

Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #8 på: desember 19, 2008, 23:33:24 pm »

Noen formening om hvorfor akkurat hos deg...? Har du hatt bobla ute de siste dagene. Eller annonsert den eller noe.

Var garasjen låst?


Ingen aning hvorfor akkurat meg, bobla har ikke vært til salgs, men jeg har en annen
litt spesiell bil til salgs på finn. Det kan jo være en sammenheng.
Garasjen er alltid låst, og det står bil foran porten, men døren var visst ikke låst
etter det jeg fant ut. Jeg får ikke dette helt til og stemme da døren alltid som regel
er låst. Men det var iallefall ikke tuklet med låsen etter det jeg kan se.
Spørs om noen andre i familien har vært der, men ingen har stått frem og bekreftet
dette enda. Glad
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #9 på: desember 20, 2008, 07:49:17 am »

haddet vert hjemme til meg, så hadde det nok blitt hagle på skuldra.. luska meg bak, putta hagla opp i ræva på personen å fått han til og skrudd på de boltene igjen ganske kjapt.

Når han først var i gang, skulle han fått pussa å slipt litt i samme slengen. Glad

Det fine med garasjen din er at ein ikkje treng anna enn ein litt skarp kniv for å komme inn.. Gliser Fra alle kantar!

Jaggu bra du fekk skremt han vekk, Luftwaffe! Men eg er litt spent på kva type anmeldelse du har fått.. Er det naboane som har meldt deg for å ha skutt med knallskudd på natta, eller? Eller er vi så heldige at gjerningsmannen anmeldte deg.....? Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: desember 20, 2008, 10:30:25 am »

Hell i uhell det der. Beundrer din evne til å rope først.

Selv hadde jeg nok gjort store forsøk i å overaske for så å kaldkvele... eller ennå værre, latt killer-dog'n min spist'n opp. Og for de som kjenner bikkja mi, vet at det blir langpining. Selv om det helt sikkert ville endt med at jeg selv ville blitt skadd eller anmeldt hadde jeg ikke klart å leve med at en person hadde kommet seg umerket viderere.

110volt i dørhåndtaket funker fint som snus.  Eller hagesprøyte med bensin... etterfulgt av lighter. Uffda.  Øyerulling

Aftenposten skriver i nettutgaven om nesten akkurat dette? http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2833442.ece
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #11 på: desember 20, 2008, 16:24:14 pm »

haddet vert hjemme til meg, så hadde det nok blitt hagle på skuldra.. luska meg bak, putta hagla opp i ræva på personen å fått han til og skrudd på de boltene igjen ganske kjapt.

Når han først var i gang, skulle han fått pussa å slipt litt i samme slengen. Glad

Det fine med garasjen din er at ein ikkje treng anna enn ein litt skarp kniv for å komme inn.. Gliser Fra alle kantar!

Jaggu bra du fekk skremt han vekk, Luftwaffe! Men eg er litt spent på kva type anmeldelse du har fått.. Er det naboane som har meldt deg for å ha skutt med knallskudd på natta, eller? Eller er vi så heldige at gjerningsmannen anmeldte deg.....? Gliser



Det var nok naboene ja. Den eldre generasjon tror jeg er splitta gærn, spesielt etter bobla kom
i hus med det tyske luftforsvarets logoer på dørene. Disse logoene brukes fortsatt idag
av Tyskland. Inntrykket ble vel ikke bedre etter at dems
kjære nabo gikk bananas med gunner og tømte magasinet.
Skal klare og få dem til og trekke anmeldelsen, men hvordan politiet
stiller seg til dette får vi se etter nyttår.  Glad
 

Loggført
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #12 på: desember 20, 2008, 16:31:39 pm »

Jeg opplevde noe av de samme i statene for et par år siden. En fyr hadde brutt seg inn i garasjen min og tatt med seg brm-felgene som står på 51'n, lagt de på planet på Fordpikkisen og gikk videre til naboens garasje for å "handle".
Kikket tilfeldigvis ut vinduet da han lempet opp det siste hjulet mitt og gikk mot naboen og ringte han sporenstreks. Blei løsnet skudd i den situasjonen også, men med et litt annet utfall enn trådstarter hadde... Min nabo var politimann med huset spekket med våpen og shelby mustang i garasjen...
For å si det sånn... Noen ofret mye for å få tak i hjula mine for å si det sånn...
Loggført
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #13 på: desember 20, 2008, 16:56:27 pm »

Jeg opplevde noe av de samme i statene for et par år siden. En fyr hadde brutt seg inn i garasjen min og tatt med seg brm-felgene som står på 51'n, lagt de på planet på Fordpikkisen og gikk videre til naboens garasje for å "handle".
Kikket tilfeldigvis ut vinduet da han lempet opp det siste hjulet mitt og gikk mot naboen og ringte han sporenstreks. Blei løsnet skudd i den situasjonen også, men med et litt annet utfall enn trådstarter hadde... Min nabo var politimann med huset spekket med våpen og shelby mustang i garasjen...
For å si det sånn... Noen ofret mye for å få tak i hjula mine for å si det sånn...

 Gliser Gliser Gliser

Man kødder vel ikke med politiet der borte nei Osteaktig
Uansett så det jo vært en jævla slutt på året hvis felgene hadde blitt borte.
Så nå tar jeg de av og setter bilen på bukker så lenge.
Loggført
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #14 på: desember 20, 2008, 17:25:50 pm »

Hadde ikke vært noe stas å miste originale BRMs...
Loggført
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #15 på: desember 20, 2008, 19:14:49 pm »

Hadde ikke vært noe stas å miste originale BRMs...

Nei, det tror jeg alle er ganske enig med deg i  Glad
Loggført
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #16 på: desember 20, 2008, 19:44:34 pm »

Men de står igjen på bilen min! Enn så lenge...hehe
Loggført
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #17 på: desember 20, 2008, 19:55:37 pm »

Men de står igjen på bilen min! Enn så lenge...hehe

Hvor bor du??  Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #18 på: desember 20, 2008, 19:57:43 pm »

Lillehammer, men bilene står lagret et sted på Nøtterøy ved Tønsberg i påvente av at verkstedet i 1. etasjen her skal bli ferdig.
Loggført
Luftwaffe66
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #19 på: desember 20, 2008, 20:01:08 pm »

Lillehammer, men bilene står lagret et sted på Nøtterøy ved Tønsberg i påvente av at verkstedet i 1. etasjen her skal bli ferdig.

Tønsberg ja, der bodde jeg i noen år. Tror ikke vi skal gå nærmere inn på hvor bilene står Gliser Gliser Gliser
Loggført
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #20 på: desember 20, 2008, 20:03:05 pm »

Nei... ble faktisk fraktet i container ned dit... rett fra kaia i Oslo...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!