juni 04, 2024, 16:52:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Red 9 Design, hva tror vi om denne?  (Lest 5423 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« på: desember 21, 2008, 20:52:52 pm »

http://www.red9design.co.uk/wishbones.htm

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: desember 21, 2008, 20:59:27 pm »

Ser morsom ut den der!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: desember 21, 2008, 21:25:44 pm »

Kjøpte UltraVW i dag og så annonse, hadde tenkt og legge ut samme spørsmål. Ser bra ut, men hvordan den er på bil og i bruk vet jeg ikke. Noen som har en formening? Burde vel kunne la seg gjøre å bytte ut dempere med luft?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3 på: desember 21, 2008, 21:33:27 pm »

Arild, kan ikke bytte demperene med luft, må være enten olje eller gass.
Loggført

Mvh

Marius
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: desember 21, 2008, 21:36:34 pm »

Settene med luftfjæring erstatter ikke demper'ne altså?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #5 på: desember 21, 2008, 22:34:21 pm »

Jeg er litt spent på hvordan de senkesettene som samtidig konverterer til coilover fungerer.

De har jo ikke akkurat valgt å overøse potensielle kunder med informasjon Rekker tunge
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: desember 22, 2008, 08:34:45 am »

Noen som vet hvor mye dette veier? Finner ingen info på hjemmesiden deres.

Mvh
Kalle
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: desember 22, 2008, 10:00:00 am »

Settene med luftfjæring erstatter ikke demper'ne altså?

Joda, de gjør vanligvis det...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: desember 22, 2008, 10:02:14 am »

Jeg er litt spent på hvordan de senkesettene som samtidig konverterer til coilover fungerer.

De har jo ikke akkurat valgt å overøse potensielle kunder med informasjon Rekker tunge

Enkelt, du tar ut torsjonsfjærene og setter inn en stang som holder bærearmene inne. Denne stangen sitter ikke fast på midten, så det er ingenting som holder bilen oppe bortsett fra coiloverne som sitter på original demperplass.
Loggført

Speed is no substitute for direction
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #9 på: desember 22, 2008, 11:59:11 am »

Forrige gang dette ble diskutert ble det vel utrykkt en del sunn skepsis over hvor lurt det er å la dempertårnene bære bilen.

Tro hva myndighetene sier om du blir stoppet med den double-wishbone-saken ute i trafikken...
Farlig er den sikkert ikke...

Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #10 på: desember 22, 2008, 12:33:08 pm »

Er fullt mulig å gjøre om denne til luft. Tricket er å finne shockwaves med riktig lengde.
Shockwaves er de samme som de man ser på bildet, altså demper med fjær. Men istedet for fjær er det en belg.
Jeg har sett på samme forstilling selv. Prinsippet er jo det samme som luftdemperne som vanligvis benyttes på T-1 foran, men de blir altså for lange til denne forstillinga. Dessuten er "handling" MYE bedre med shockwaves....



Showckwaves tåler også MYE mer belastning og er derfor mye brukt på Rod'er med luft.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: desember 22, 2008, 14:27:44 pm »

Enkelt, du tar ut torsjonsfjærene og setter inn en stang som holder bærearmene inne. Denne stangen sitter ikke fast på midten, så det er ingenting som holder bilen oppe bortsett fra coiloverne som sitter på original demperplass.
Blir vel ikke mye "uavhengig" fjæring foran da? Da han man bindt begge bærearmene sammen med et stivt stag/rør
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 22, 2008, 14:39:22 pm »

Enkelt, du tar ut torsjonsfjærene og setter inn en stang som holder bærearmene inne. Denne stangen sitter ikke fast på midten, så det er ingenting som holder bilen oppe bortsett fra coiloverne som sitter på original demperplass.
Blir vel ikke mye "uavhengig" fjæring foran da? Da han man bindt begge bærearmene sammen med et stivt stag/rør

Jeg har egne lager ute ved hver bærearm som gjør at den blir uavhengig, men hvis man bare sette inn en stang, eller bare løsner torsjonensopplagringen på midten så blir den IKKE uavhengig.

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #13 på: desember 23, 2008, 07:08:32 am »

Nei den blir ikke uavhengig slik som man vil ha hvis man skal ha "air-ride" som kan heve ene framhjulet opp i lufta, men det blir uavhengig nok til vanlgi kjøring, torsjonsfjærene vil da fungere som en krengningshemmer og det er det ikke noe i veien for at den skal gjøre, og blir bilen for stiv ja da er det bare å hive den ekstra krengningshemmeren som VW satt på for å gjøre jobben.

Og om fjærtårna vil gjøre jobben... tja de vil gjøre den men det kommer til å flekse litt, og so what om du bøyer en puma i testen, det er jo ikke akkurat som om du blir konkurs av en ødelagt puma.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: desember 23, 2008, 09:16:56 am »

Gutter, jeg forøkte bare å beskrive Red9 kittet på en enkel måte...  jeg pisker meg selv for å ikke ha nevnt lagrene ute ved bærearmene...
Loggført

Speed is no substitute for direction
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 26, 2008, 16:37:27 pm »

Jeg har latt mine torsjons fjærer stå i ,på full senk.Bilen blir nok litt stivere når den nærmer seg bunnen,og det passer utrolig bra,kan ikke sammenlignes med vanlig senk!!! Kjøpte mine coilovers på Unneberg og er kjempefornøyd,flere har testet bilen og det er som å kjøre en senket Golf. Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 26, 2008, 16:47:24 pm »

fikk noen bilder av de i sommer montert på bil , da jeg vurdererte dette på Notchen.

















Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!