april 28, 2024, 19:27:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 i en buss 65 mod  (Lest 1329 ganger)
vwkalle
Medlem
***
Innlegg: 168
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: januar 11, 2008, 10:57:06 am »


Har noen oversikt hva jeg trenger å gjøre for å få T4  en inn i bussn. Har en topp mekaniker å hjelpe meg , men det er jo ikke nødvendig å finne opp hjulet på nytt. På forhånd takk. Glad
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 12, 2008, 09:51:16 am »

Forutsetter at du mener luftkjølt type 4 motor her, og ikke vannkjølt rekke fra "T4", i så fall skal dette være rimelig plankekjøring. Passer i dimensjonen på originalgirkassen, eneste du bør sjekke er vel starterdrevet i forhold til svinghjul og utløserlager. Les om erfaringer her:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=36253
Men: bruker du originalkassen med reduksjonsboksene vil det kanskje ikke være så stort poeng å bruke en såpass kraftigere motor? Utvekslingen med reduksjonsboksene gjør at motoren muligens ikke kommer helt til sin rett, men det kommer igjen an på hva du har tenkt å bruke den til.
Velger du "Straight Axle" eller IRS ( http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=13087 )  så bytter du vel uansett girkasse ( http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=37267 ) .
Det finnes enormt med informasjon om dette på nettet, anbefaler å sjekke ut litt rundt dette før du tar de endelige valgene.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!