mars 29, 2024, 13:44:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666643 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #120 på: februar 21, 2009, 21:44:35 pm »

hyggelig  Glad

Prinsippet blir noe ala bildet under.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #121 på: februar 21, 2009, 22:12:52 pm »

Jeg tror det ville vært bedre om vinkelen ble andre veien. behold toppunkt men flytt bunnen frem, for større plass til lyften som skal ut.
Det er vel bare prøving som kan vise hva som virker best. men om du får problemer med tempen, kan du gjøre som jeg beskriver.
lykke til
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #122 på: februar 21, 2009, 22:34:52 pm »

takk for tipset ja. bra med inspill.
hvis det skulle knipe med luft ut har  jeg mulighet til å lage "kanalen" bak radiator større.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #123 på: februar 22, 2009, 00:16:14 am »

Guttene som kjører rallycross velger etterhvert å legge sine radiatorer horisontalt, fordi det kjøler bedre, vet ikke om det vil gjelde denne bilen, men det kan jo vurderes


* 18[2].jpg (72.11 KB, 375x250 - vist 531 ganger.)
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #124 på: februar 22, 2009, 00:17:09 am »

Denne løsningen ga dåligere kjøle effekt


* 18C[1].jpg (68.34 KB, 375x250 - vist 561 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #125 på: februar 22, 2009, 00:20:56 am »

hvordan får de luft inn til radiator?? noen scooop under bilen??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #126 på: februar 22, 2009, 10:45:58 am »

Bare et stort hull
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #127 på: februar 22, 2009, 16:32:31 pm »

hmm ett stort hull ja.. som denne hobbyen ær når det gjelder penger
kjøpte en donordelebil i dag.
Lucky me: for den hadde allerede skikkelig sponsor også!! !

my snadderdeler på denne.
nevner i fleng go'biter som skal på racebussen

bl.a:

alti ett Varmeapparat/vifte
Hydraulisk clutch pumpe og slave
komplett 2,1 WBX motor
5 trinnskasse(modifisert innmat og diff skal inn i 091 kassa etterhvert)
Innsprutpumpe
Drivknuter
bytte starter
Radiator+ div kjøleslanger
giroverføringsdeler
+++ annet småsnadder





* DSC07012.JPG (146.86 KB, 640x480 - vist 392 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:02:03 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #128 på: februar 26, 2009, 21:34:37 pm »

skjærte ut litt mere for radiator. for å få bedre utlufting.
så da er radiatorfester og vifte blekk ferdig tilpasset.


* DSC07026.JPG (137.95 KB, 640x480 - vist 371 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:02:35 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #129 på: februar 26, 2009, 22:19:22 pm »

Dette må jo berre bli bra!! Med Carl I. Hagen som sponsor å greier Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #130 på: februar 26, 2009, 22:19:53 pm »

har grubla litt på å lage "inspeksjonsluke" for lettere tilgang til motorrommet og i dag var det ChopShopHokksund i en halvtimes tid Glad
Skar ut i en del sånn att att delen blir de og monter-bar ved hjelp av noen skruer eller lignende.
planen er å  legge turboen over girkassa. jeg begynner å bli gammel og stiv så komfort når mekking utføres blir prioritert.




* DSC07028.JPG (127.79 KB, 640x480 - vist 323 ganger.)

* DSC07030.JPG (131.55 KB, 640x480 - vist 314 ganger.)

* DSC07032.JPG (132.53 KB, 640x480 - vist 345 ganger.)

* DSC07033.JPG (128.13 KB, 640x480 - vist 336 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:03:54 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #131 på: februar 27, 2009, 10:09:27 am »

Genialt Jørn! Trenger ikke depotelt engang med denne bilen! Du kan bare ta med godstolen og kaffekoppen inn i bilen og sitte der å mekke Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #132 på: februar 27, 2009, 10:12:54 am »

blir god plass der nå:)
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #133 på: februar 28, 2009, 20:24:48 pm »

"av og til er 1mm nok" var det ei/(en) som sang.
men vil ha mere en det Osteaktig

sånnn blir radiator greiene sett underfra.bra klaring , noen scooop nå så tenker jeg dette funker hur bra som helst.
mens jeg var under der så
prøvde  jeg 2krets bremsepumpe og volvo reservoar.
ekte bolt-on. me like. så jo originalt ut!




* DSC07035.JPG (141.22 KB, 640x480 - vist 378 ganger.)

* DSC07037.JPG (144.89 KB, 640x480 - vist 362 ganger.)

* DSC07038.JPG (107.93 KB, 564x480 - vist 322 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:06:11 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #134 på: mars 03, 2009, 23:59:46 pm »

jobbet litt videre med clutchoplegget.
Fikk tilpasset og laget brakett til hovedpumpa til hydrauliske clutchen fra T3
Må stive av litt til da  gulvplata er litt blaut
også måtte jeg ofre festet til tuten...  Trist



* DSC07039.JPG (247.96 KB, 800x600 - vist 344 ganger.)

* DSC07042.JPG (159.17 KB, 640x480 - vist 337 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:07:17 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #135 på: mars 04, 2009, 23:17:26 pm »

i kveld fikk jeg stivet opp braketten til clutchpumpa med noe stag og vinkler.
virker solid nå. blir jo tross alt noen kg  press på dette .
Neste prosjekt er benzintilførsel. blir 2 stk pumper/filtre (en på hver side av ramma)
også retur tilbake i noe catchtank greier før pumpa.



* DSC07051.JPG (160.64 KB, 640x480 - vist 317 ganger.)

* DSC07052.JPG (134.1 KB, 640x480 - vist 336 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:08:06 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #136 på: mars 07, 2009, 16:39:46 pm »

Hadde  en del 1,2 x32mm syrefaste meieri rør liggendes og det blei kjølerøra.
mangler 2 90° bend + noen rillede "slangestuss" ender så er det klart.
ellers hang motor og gir litt skeivt..vet ikke helt hva som har skjedd, men måtte justere litt på 2 fester.   Tvilende
er vel ikke het i vater hele bilen ellers men ser greit ut nu.





* DSC07055.JPG (169.2 KB, 640x480 - vist 354 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:08:42 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #137 på: mars 07, 2009, 18:53:24 pm »

Hel rått, her må det følges med Glad

Lykke til vidre!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #138 på: mars 07, 2009, 20:58:20 pm »

tak!
kjører på med ett par bilder til av påbegynnt giroverføring



* DSC07058.jpg (138.74 KB, 480x640 - vist 368 ganger.)

* DSC07059.JPG (127.91 KB, 640x480 - vist 329 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:10:19 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #139 på: mars 12, 2009, 15:52:01 pm »

bilde:


* DSC07064.JPG (154.13 KB, 640x480 - vist 360 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:11:09 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #140 på: mars 13, 2009, 20:05:07 pm »

ohoi.. for en møkkajobb.
mange timer,kappeskiver og kutt i låret senere blei det ferdig rensket gulv.
greit med sand i kanalene også. Osteaktig





* DSC07074.JPG (153.37 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)
* DSC07071JPG (0 KB - lastet ned 104 ganger.)

* DSC07068.JPG (128.25 KB, 480x614 - vist 314 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:12:03 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #141 på: mars 13, 2009, 20:50:58 pm »

Flintstone som reservemotor?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #142 på: mars 14, 2009, 21:20:34 pm »

ja vi kan sette deg baki der Tistlo,  så kan vi sjekke 402m tida på deg Osteaktig

Fikk lappet sammen og laget kanalen tilnærmet flat.
og
skal ha aluplate i bunnen bakider , så lagde noen forsterkninger så jeg ikke tråkker i støkker aluplatene
når man må bakider å rote.
lagde ett feste til giroverføringen



* DSC07081.JPG (123.94 KB, 640x480 - vist 308 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:12:39 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #143 på: mars 14, 2009, 23:04:44 pm »

Ikkje sats på meg!

Men denne bussen vert jo berre SÅ RÅ!!!

ein ting eg lurer på(dumt spørsmål?): Korleis skal du feste ei aluplata baki der? Du kan vel ikkje sveise den fast, så skal du bolte nagle den fast?!

 Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #144 på: mars 14, 2009, 23:07:37 pm »

sånt lim dem bruker til å lime sammen Volvoer med.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #145 på: mars 15, 2009, 00:04:26 am »

Dette blir så bøst!!

Hvordan skal giroverføringen gå? Du har vel ikke tenkt å ha den hengende midt i varerommet?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #146 på: mars 15, 2009, 00:12:39 am »

hygelig Glad

veel den girøverføinga blir noe stenger og ledd som kommer til å gå skrått ned "over"
kledninga til radiatoren..og inni den braketten du ser på siste bildet som står midt på gulvet der.

pga flere ting.  bl.a:
på 091 kassa så kommer uttaket fra hockesticken på kassa så høyt att den kommer over gulvet
flytting av girspaken høyt fornenkler akkurat ikke saken heller
+ att radiatoren står midt i veien for der giroverføringe gikk/kunne gått


på denne delen her er det funktion før look's som gjelder  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #147 på: mars 15, 2009, 00:20:28 am »

Vanskelig å si ved bare å se på bildene, men du kunne kanskje brukt to små radiatore, en på høyre og en på venstre side. Også kunne du montert selve girspakoverføringen oppunder gulvet der den står i nå. Da ville du kunne forenkle føringen litt vel?

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #148 på: mars 15, 2009, 00:25:22 am »

ja det er jo ett alternativ.
men så  har ting blitt  som det har blitt  Gliser

planen. er som dette :
om det funker vet jeg ikke

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #149 på: mars 15, 2009, 00:30:39 am »

Funker sikkert fint den giroverføringen, så lenge geometrien blir riktig og du lager nok av styringer med nylonforinger el.l.

Det er greit at giroverføringen ikke føles slarkete når man bygger racerbil:D


Dette er og blir et crazy prosjekt som det er gøy å følge med på. Og noe sier meg at det blir mer enn nok HK og Nm i denne før den ser stripa Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!