april 20, 2024, 15:07:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671876 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #240 på: april 13, 2009, 18:26:43 pm »

Glass veier mye! Tror lexan er dyrt ja, men kanskje noen med gode kontakter her? Vi airnuts må jo holde sammen...;-)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #241 på: april 13, 2009, 19:07:17 pm »

Ja det var det da  . jeg kjører jo vannkjølt Rekker tunge  Kysser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #242 på: april 13, 2009, 19:09:23 pm »

Jaja, noe galt skal det være med oss alle... ;-)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #243 på: april 13, 2009, 19:10:19 pm »

Hmm, egentlig burde du jo vært kasta ut av forumet?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #244 på: april 13, 2009, 19:16:54 pm »

 Sjokkert

bilene er utgangspunktet LUftavkjølte modeller.
bare modifisert litt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #245 på: april 13, 2009, 19:24:42 pm »

E skjønne ikke koffår du ikke ordne glassfiberdeler til karossen sånn som dører og luker å fangere og sånt my lettere det også slipper du all den boringa da  ! Du skal vel slanke deg sjøl noen kilo å da sikkert  Gliser

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #246 på: april 13, 2009, 19:26:30 pm »

 Sjokkert kaller du meg feit ? ? ?
ikke noe glass fiber i første omgang  , ikke har jeg noe greie på å lage deler ..og det er sikkert dyrt Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #247 på: april 13, 2009, 19:39:28 pm »

Sjokkert

bilene er utgangspunktet LUftavkjølte modeller.
bare modifisert litt.

Her godtas ingen modifikasjoner...    Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Rune 51
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: Vestfossen


Vis profil

« Svar #248 på: april 13, 2009, 19:41:44 pm »

Kjempe kult prosjekt !!! stå på !!  Glad
Loggført
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #249 på: april 13, 2009, 19:52:02 pm »

Sjokkert kaller du meg feit ? ? ?
ikke noe glass fiber i første omgang  , ikke har jeg noe greie på å lage deler ..og det er sikkert dyrt Glad

Neida sa ikke at du va feit jeg  !! Men skal du hullborre deg sjøl å da eller ?
















D bli no slåssing på SCC i år ja trur e for d æ no nån som ikke klare å hold kjeft da Vøttu !
Glæ me som F til SCC for d æ tøfft, ikke bare kjøringa men samholdet da gitt d æ jo helt Topp !


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #250 på: april 13, 2009, 19:54:37 pm »

Glad
små lubbene folk er noe som går i igjen  i "race miljøet"
er på sån  fett diett om dagen. får se om det hjelper.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #251 på: april 13, 2009, 19:58:58 pm »

bakluka nesten ferdig. begynner å lukte varm ,rar plastlukt av batteridrillen nå ,så får la den kjøle seg litt  Gliser



Hvis målet med boringen er å spare vekt så kan vel de stagene til bakluka byttes ut med tynn stålwire?
Loggført

72 1302 roadster
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #252 på: april 13, 2009, 20:06:12 pm »

jepp eller f.eks noe nylonbånd.etc
veide de stål stengene ETTER hullborring og de veide over 420gram PR stk!!nesten en kilo det!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #253 på: april 13, 2009, 20:50:08 pm »

Lurer på å bestille bur fra Pedersen Racing
noen som har erfaring med slike "ta mål sjøl, få de tilå lage" bur??
sveising ordner jeg sjøl.
vil helst ha demonterbart og tenkte sånne skrukoplinger,
hvor kan de monteres eller IKKE monteres.? ?




* hovedboyle_skisse.jpg (33.03 KB, 729x582 - vist 262 ganger.)

* burmal.jpg (22.4 KB, 588x549 - vist 256 ganger.)

* hurtigkobling.jpg (3.42 KB, 119x141 - vist 1692 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #254 på: april 13, 2009, 21:12:35 pm »

jepp eller f.eks noe nylonbånd.etc
veide de stål stengene ETTER hullborring og de veide over 420gram PR stk!!nesten en kilo det!

Hvor mye veide de før du borret?

En kg tilsvarer vel ca en cola og en stor burger før løpet det...  ;-)
Loggført

72 1302 roadster
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #255 på: april 13, 2009, 21:14:08 pm »

jepp eller f.eks noe nylonbånd.etc
veide de stål stengene ETTER hullborring og de veide over 420gram PR stk!!nesten en kilo det!

Hvor mye veide de før du borret?

En kg tilsvarer vel ca en cola og en stor burger før løpet det...  ;-)

Dvs, ingen mat uka før SCC..... ?   Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #256 på: april 13, 2009, 21:15:28 pm »

Før du begynner å tenke på bur. Få tak i Regelverket til bilsportforbundet..... og følg regelverket for dragrace. Veldig mange burbøyere følger regelverket til rally o.l. Og trenger i utgangspunktet ikke være bra nok til dragrace. Om du da har tenkt å kjøre fortere enn 12 sek.

Den siste skjøtetypen du har lagt ved bilde av var ihertfall ikke godkjent innen dragrace i 2005.. men endringer skjer hvert år. Så sjekk grundig.

Ellers må jeg si det er veldig gøy å lage buret selv. Og du som tig'er også.... gjør det selv.

Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #257 på: april 13, 2009, 21:23:20 pm »

anng hengsler
vekta mi går bare til 500G  hehe... så det lyste bare EEEE i displayet
tipper den mente det var for tugt for den.
 men har en til jeg skal sjekke (som ikke er borret)
en hengsle altså.
kan veie den på denne:





* DSC04850.JPG (148.28 KB, 640x480 - vist 251 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #258 på: april 13, 2009, 21:26:05 pm »

Ja pedersen bøyer hovedbøyle i 45/3mm '


http://www.pedersens-racing.no/bil/bur/

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #259 på: april 13, 2009, 21:33:25 pm »

ellers anng vekt.... så er jo bilen 6volt original
MEgasquirt, linelock og ambulanse lampa er 12V så da må jeg jo ha det!
Fordelene med 12v er jo mange
bl.a. trenger man tynnere ledninger for samme effekten.= mindre kopper=mindre vekt


men veier 12V spenning dobbelt så mye som 6V spenning .....?
for da går jo kanskje vinninga opp i spinniga..  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #260 på: april 13, 2009, 23:29:15 pm »

Hvis du skal være helt ekstrem når det gjelder vekta så kan du jo slipe ned tykkelsen på takplater osv, kan vel få bort noen kg om du går over hele bilen men det er jo mye jobb da...  Øyerulling
Loggført

72 1302 roadster
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #261 på: april 14, 2009, 08:37:03 am »

 Glad

Apropos hullborring;



* arm.jpg (152.72 KB, 1167x875 - vist 471 ganger.)

* clutch.jpg (87.25 KB, 1036x691 - vist 471 ganger.)

*  (81.78 KB, 1036x691 - vist 399 ganger.)

*  (104.37 KB, 1036x691 - vist 381 ganger.)

*  (117.22 KB, 1036x691 - vist 354 ganger.)

* pedal.jpg (136.65 KB, 1036x691 - vist 381 ganger.)

* stag.jpg (99.64 KB, 1036x691 - vist 391 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #262 på: april 14, 2009, 09:21:46 am »

Ikke glem å bruke hullmaskin på Wunderbaumen.
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #263 på: april 14, 2009, 10:21:04 am »

Så på et bur fra Pedersens racing i går - skikkelig bra!! Det var riktignok til Type 1, men var ikke noe slurvete greier som bare var bøyd på måfå...

Lurer på å bestille bur fra Pedersen Racing
noen som har erfaring med slike "ta mål sjøl, få de tilå lage" bur??
sveising ordner jeg sjøl.
vil helst ha demonterbart og tenkte sånne skrukoplinger,
hvor kan de monteres eller IKKE monteres.? ?



Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #264 på: april 14, 2009, 15:29:54 pm »

Ikke glem å bruke hullmaskin på Wunderbaumen.

Dagens Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #265 på: april 14, 2009, 15:46:42 pm »

Angående vekt, så skulle du nok ikke ha rustsveisa vogna Jøran (se klistremerke nedenfor) :


* rustvscarbon.jpg (14.41 KB, 400x300 - vist 267 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #266 på: april 14, 2009, 22:34:30 pm »

jørn heter jeg  .Jøran er han høye slampen fra Oslo ..hvis ikke han som har sveist opp bussen heter Jøran også (for jeg har ikke sveiset rust på denne) Gliser

Kjøpte meg hydr håndbrekk i dag. fulgte ikke med bruksanvisning.
presset pris sa dem...

noen som vet :inn og ut på pumpa??


* hydr_handbrekk_liggende.jpg (3.16 KB, 230x117 - vist 316 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #267 på: april 14, 2009, 23:30:36 pm »

Beklager Jøran, ehh jeg mener Jørn. Hvis det er likt en del andre hydrauliske handbrekk, så skal tilkoblinga nærmest "kjeppen" ut til bremsene..  Sjekk denne linken og se litt ned på dokumentet : http://www.piecescitroensport.citroen.com/NR/rdonlyres/A218A3A7-2103-479A-9022-E8AA00D5E80D/43450/BrakesF71Optionalverticalhandbrake.pdf
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #268 på: april 14, 2009, 23:39:10 pm »

Takk Jørnva!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #269 på: april 16, 2009, 11:08:24 am »

jørn heter jeg  .Jøran er han høye slampen fra Oslo ..hvis ikke han som har sveist opp bussen heter Jøran også (for jeg har ikke sveiset rust på denne) Gliser

Kjøpte meg hydr håndbrekk i dag. fulgte ikke med bruksanvisning.
presset pris sa dem...

noen som vet :inn og ut på pumpa??

Jeg hadde en sånt brekk...skjønte aldri hva som var inn og ut....så nå er det solgt videre Osteaktig
Loggført

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!