april 20, 2024, 08:18:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671814 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #600 på: mars 29, 2010, 00:35:08 am »

ja hub'en fra 968 er jo ganske lik 944 hub'en
men med frontmontert skive som du nevner.
man kan bruke 944 hub'er (noe enklere med hjullager, trenger kun å fore ut lagrene.) men de mangler set skruefeste for sentrering av bremseskiva på hub'en
evt dreie en sentreringsring til dette og dreie hub'en littebitt i ytterkant , så sklir frontmonterte skiver oppå.
skiva blir da klemt fast mellom hub og fælg.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #601 på: mars 29, 2010, 01:00:40 am »

Søkte litt på eBay nå, men dukka ikke opp noen 968 hub hverken i USA eller Tyskland. 944 med modifikasjon  er nok tingen.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #602 på: mars 29, 2010, 22:30:17 pm »

caliperene kom i posten i dag.
men før jeg monterer de så syns jeg det var lurt å  sjekke  Angle of the dangle.



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #603 på: mars 30, 2010, 22:17:04 pm »

braketten til caliperene jeg begynte på funket dårlig da jeg fikk sett nærmere på caliperene.
så måtte begynne på nytt
krevde litt sliping på spindel
lagde først en mal i aluplate og overførte til massivt stål Rekker tunge


* DSC08726.JPG (150.31 KB, 480x640 - vist 374 ganger.)

* DSC08727.JPG (155.42 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)

* DSC08730.JPG (153.66 KB, 480x640 - vist 366 ganger.)

* DSC08736.JPG (147.83 KB, 480x640 - vist 371 ganger.)

* DSC08739.JPG (115.92 KB, 480x601 - vist 364 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #604 på: mars 30, 2010, 22:24:54 pm »

ellers venter jeg på noen smådeler for å få ferdig forstillinga så da tok jeg litt borrejobb. Gliser
her følger funksjon før form... blei ikke kjempe vakkert, men fangerene skal på uansett.
blir noen høl i fronten  for luft inn til radiator og kjøling av bremser etterhvert.



* DSC08742.JPG (142.33 KB, 640x480 - vist 402 ganger.)

* DSC08744.JPG (144.03 KB, 640x480 - vist 562 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #605 på: mars 30, 2010, 22:49:39 pm »

Jeg liker dette prosjektet mer og mer for hvert bilde! Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #606 på: mars 30, 2010, 22:54:16 pm »

Haha, den støtfangere toppa kaka! Gliser
Like før du begynner å lette vekt fra rutene så ivrig som du er! Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #607 på: mars 30, 2010, 22:55:44 pm »

hehe
alle rutene utenom frontrutene er av lexan så de er lettere enn originalt
men får vel holde meg unna boringa der Rekker tunge
« Siste redigering: mars 30, 2010, 22:57:42 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #608 på: mars 31, 2010, 00:14:12 am »

Du skulle absolutt tatt en tur hit: http://www.zeppelin-museum.de/home.0.html. Tysk hullboring i aluminium var på sitt beste på 30-tallet.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #609 på: mars 31, 2010, 00:21:50 am »

en av de første turnene jeg må på ,er en tur til en Makita batteridrill sjappe.
den jeg brukte  på 52mm hullsaga begynte å brenne...
hehe, blei litt tøft for'n stakkar.
så jeg måtte over på en go gammal AEG drill med  ledning
den blei ikke lunken en gang.
« Siste redigering: mars 31, 2010, 00:23:29 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #610 på: mars 31, 2010, 06:56:16 am »

en av de første turnene jeg må på ,er en tur til en Makita batteridrill sjappe.
den jeg brukte  på 52mm hullsaga begynte å brenne...
hehe, blei litt tøft for'n stakkar.
så jeg måtte over på en go gammal AEG drill med  ledning
den blei ikke lunken en gang.
Prøv Panasonic isteden! Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #611 på: mars 31, 2010, 11:02:31 am »

Bussen har fått tenner!! Gliser
Dette er hva jeg kaller å "BYGGE" en racebuss.
Ikke bli lei deg hvis noen bruker dine erfaringer på sine egne biler... Du er et forbilde for mange her... Blunker
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #612 på: april 04, 2010, 22:57:33 pm »

en av de første turnene jeg må på ,er en tur til en Makita batteridrill sjappe.
den jeg brukte  på 52mm hullsaga begynte å brenne...
hehe, blei litt tøft for'n stakkar.
så jeg måtte over på en go gammal AEG drill med  ledning
den blei ikke lunken en gang.
Prøv Panasonic isteden! Blunker

ja Panasonicer bra saker,
den makitaen var en sånn rimelig sak fra ett 7 delers 18v sett.
liten og lett , men ikke for de største oppgavene.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #613 på: april 04, 2010, 23:04:47 pm »

har fått prøvekjørt forstillinga nå og det ser greit ut foreløpig.
har ikke fått brotsch til bærekulene , så blei testing med overgangshylser dreid av POM materiale.....

fjøringa er stivere enn ventet , da jeg trodde fjørene skulle være mer anpasset en dailydirver.
men de ganske stive, noe som passer bra.
det fører til  lite krenging i svingene  Rekker tunge
ellers er castervinkelen for liten , da den ikke er selvopprettende sånn som jeg har montert bærearmene nå.
så da må bærearmer shimses for å få mere castervinkel.
tannstag styringa er tight og fin, klar forskjell.


her ett bilde , vel hjemme , etter prøvekjøring!!


* buss_at_home.jpg (62.95 KB, 800x600 - vist 632 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #614 på: april 04, 2010, 23:13:07 pm »

ellers har det vært div kopling av givere på motor til instrumenter og
lagt om exsos fra wastegate inn i lydemperen , da den vrælte vel mye under ladetrykk, siden exsos fra wastegate gikk i friluft
også montert på meierirørhurtigkopling på saftrøra til lydemper og mekket til noen kobberpakninger til detta.



* DSC08748.JPG (155.27 KB, 480x640 - vist 447 ganger.)

* DSC08750.JPG (114.86 KB, 640x480 - vist 369 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #615 på: april 04, 2010, 23:38:05 pm »

jo bremser
nye bremsene skrubber godt, lurer litt på bremsekraft forsterker etterhvert.
ikke de beste bildene , men styrestaget er ganske nære hovedpumpa som i 1. omgang gjør det vrient
å montere bremsekraft forsterker.
trenger tips om hva som kan brukes , da det er litt trangt om plassen rundt hovedpumpa.
hørte noe rykter om "løs" bremsekraftforsterker...Hæ



* DSC08672.JPG (171.83 KB, 604x480 - vist 479 ganger.)

* DSC08679_crop.JPG (126.98 KB, 640x424 - vist 413 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #616 på: april 04, 2010, 23:48:51 pm »

fant noe stuff her  :

http://nzveedubnuts.com/viewtopic.php?t=5286
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #617 på: april 04, 2010, 23:57:08 pm »

og her.... : http://www.renault4.co.uk/gordini-brakes.htm

så hvilke høggerbiler har dette som std??

trenger vel 2 stk da.. en til hver krets?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #618 på: april 05, 2010, 00:01:20 am »





Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #619 på: april 05, 2010, 00:56:02 am »

Hvis jeg ikke husker helt feil , så er det en årsmodell Volvo Amazon som har et slikt system, mulig 67 modell ?
« Siste redigering: april 05, 2010, 08:23:29 am av cato® » Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #620 på: april 05, 2010, 00:56:49 am »

Noen eldre Fiater ala 127 hadde sånne forsterkere på bremsene.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #621 på: april 05, 2010, 10:19:43 am »

tak for tips skal sjekke opp litt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #622 på: april 05, 2010, 14:29:04 pm »

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=522431
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #623 på: april 05, 2010, 17:56:46 pm »

Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker...

Koed.dk har flere brukte på lager Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #624 på: april 06, 2010, 07:14:18 am »

Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker...

Koed.dk har flere brukte på lager Blunker

Nei jeg tror ikke det er samme løsningen, de har bare en mekanisme som overfører pedal funkskjonen som gjør at pumpa og klokka sitter fremme ved grillen. Pumpa og klokka sitter fortsatt sammen, mener jeg å huske.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #625 på: april 06, 2010, 14:26:37 pm »

endel engelske biler har løs bremsekraftforsterker Mini /leyland rover men amazon er vel enklest å få tak i Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #626 på: april 06, 2010, 16:46:33 pm »

Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker...

Koed.dk har flere brukte på lager Blunker

Nei jeg tror ikke det er samme løsningen, de har bare en mekanisme som overfører pedal funkskjonen som gjør at pumpa og klokka sitter fremme ved grillen. Pumpa og klokka sitter fortsatt sammen, mener jeg å huske.

hmm...ja såg på noen flere bilder og det stemmer nok det du sier Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #627 på: april 07, 2010, 20:44:26 pm »

snoket litt rundt og dette er vel de rimeligste jeg har funnet.

http://cgi.ebay.com/Mini-brake-servo-remote-kit-SEN43_W0QQitemZ120550950731QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1c1165874b
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #628 på: april 07, 2010, 20:52:10 pm »

Går du på merket i fronten med hullborret etterhvert også?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #629 på: april 07, 2010, 21:00:10 pm »

vært inne på tanken flere ganger   Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!