petterad
Nybegynner

Innlegg: 13
Bosted:
|
 |
« Svar #750 på: juli 18, 2010, 21:39:50 pm » |
|
du burde komme deg på et vw treff, å se hvor mange slags kors det er på de forskjellige bilene der, (klippe vekk bilde) men nok dritt i denne fantastiske tråden til Jørn  Det burde jeg, for å se på alle de flotte bilene. Hadde håpet på å få tak i en T2 eller.no først da. Som bildet ditt, Georgskors er jo fullt lovlig å bruke, selv rødt. Var ikke meningen at det skulle bli "dritt" i tråden, bare var litt over-informativ. Men nå vet jo folk det kanskje? Surt å være lovbryter når man ikke har intensjonen om å gjøre det.
|
|
« Siste redigering: juli 26, 2010, 23:17:20 pm av petterad »
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #751 på: juli 18, 2010, 23:15:34 pm » |
|
Artig at ein bil som er meir holborra enn ein sveitserost og som har løysingar som kunne gitt nevrosar til ein overivrig "bilsakkyndig" skal bli dømt for bruk av ein raud +.. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #752 på: juli 19, 2010, 00:13:46 am » |
|
planen var uansett å stickertune røde korsa litt. med litt sort og checkerflags.  update: ellers har jeg fått kjørt litt mere på bane . t.o.m. testa på autoslalom  hatt ett turbo ras (løs mutter på compressorhjul....på nyoverhalt tubo fra turbosjappe i USA ikke gjøra sjæl  ) testet med større dyser (lavohm) hatt ladetrykk oppe i 1,4 bar. da begynnte det å flytte seg .men benzinsystemet må oppgraderes da pumpene ikke klarer å opprettholde trykket på fullgass, så nye pumper er bestilt. WBX pumpene har nådd sin begrensing. i svingene på rudskogen så mistet jeg bensintrykk ved halv tank og mindre benzin.de nye pumpene krever også ganske store innløp så måtte modifisere benzintanken litt. tanken er jo kun ett stort hulrom med ett "lite" uttak på toppen fra midten av tanken laget 2 stk ca 3 liters tanker under selve hovedtanken med skvælpe plater og store uttak.
|
|
« Siste redigering: juli 19, 2010, 00:15:26 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #753 på: juli 19, 2010, 09:00:48 am » |
|
Det så veldig bra ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #754 på: juli 19, 2010, 09:11:54 am » |
|
Heisann, morro å lese om fremgangen din. Hvilke pumper oppgraderer du til og hva ligger du på i innsugstemp når du lader 1.4 bar og kjører for fullt på banen?
fortsatt god sommer, BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #755 på: juli 19, 2010, 10:30:50 am » |
|
heihei 2 stk bosch 044 pumper er på vei, har ikke kjørt mer enn ett pådrag med 1,4 bar da A/F verdiene blei litt lave pga mangel på drivstoff. så har da ingen sjekk av innugstemp på så høyt ladetrykk foreløpig.men forventer relativt høye temperaturer.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #756 på: juli 23, 2010, 13:05:50 pm » |
|
flott bur og fortsatt heftig bil! føler jevnlig med i denne tråden 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #757 på: juli 26, 2010, 21:33:10 pm » |
|
En britisk kommentar til rødt kors-debatten  
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
petterad
Nybegynner

Innlegg: 13
Bosted:
|
 |
« Svar #758 på: juli 26, 2010, 23:07:51 pm » |
|
Skulle vel ikke ha mere rødt kors i denne tråden nå vel? Start en egen tråd da om det fortsatt engasjerer veldig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #759 på: juli 27, 2010, 01:34:02 am » |
|
Såså, det var bare et litt arti bilde jeg fant inni internettet. Tysk dekor og venstreratt, men på engelsk vei og med engelske skilter. Attpåtil 17" Fuchs og litt senk  Fra spøk til kanon: Selvsagt skal jeg lage ren reportasje om racebussen til diverse blader! Første forsøk på en fotoshoot, på Rudskogen i dag, regna bort  Men vi gir oss ikke, for her er det en god historie som må ut til bilfolk flest. Det skal bli bilder, og de skal bli bra! 
|
|
« Siste redigering: juli 27, 2010, 01:36:53 am av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #760 på: juli 27, 2010, 08:48:06 am » |
|
Bildet av bilen i fint driv er bare helt VÆRST! Nesten nok til å få meg til å vurdere å reise på gatebil... Dette prosjektet er helt rått, og bussen blir barskere for hver gang jeg er innom tråden. Og jeg som foretrekker originalbiler da gitt.... Ellers, en liten kommmentar røde kryss-diskusjonen....hvorfor ikke ta denne kommentaren som et velmendende råd? Hvis det faktisk er straffbart å bruke korset og kan resultere i bøter så er det kanskje greit å unngå? Sikker på at Knast heller bruker pengene på "mere turbo" enn bot pga et rødt kryss på bilen.. Skjønner at ingen av dere vet at det er faktisk ikke tillatt.
Symbolet har i Norge en strafferettslig beskyttelse i straffeloven § 328 nr 4, mot uhjemlet bruk som foretas "offentlig eller i rettstridig øyemed". Kan gi bøter og fengsel i inntil 3mnd.
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #761 på: juli 28, 2010, 00:01:29 am » |
|
de korsa skal "moddes" så Røde kors slipper å skrive faktura. liten oppdatering på de siste ukene. prøver å få en del kjøre tid denne sesongen for å teste vogna. tross alt 1. sesong foruten noen striper på scc2009 var på rudskogen igjen å kjørte litt , men regnet satt en demper på det. ikke sååå kult å tørke dugg innvendig i ruta på enden av langsletta.. dårlig med varmeapparat eller friskluft inn i bilen.foreløpig men fikk kjørt en del og Toyo R888 dekka sitter overaskende bra på våtgummiert asfalt. det viktigste er å få testet bilen, da det er mye småplukk som må lukes ut. bensin opplegget med de nye pumpene funker bra. det jeg har hatt problemer med er att sprutet kutter innimellom stort sett på samme sted på banen . etter en del kjøring og testing , fant jeg ut at sprutet innimellom ikke liker å stoppe, for så å bli dratt i gang på trillen , liksom. i den ene svingen så triller jeg inn samtidig som jeg girer ned i 2. gir. har hatt litt lav tomgang på varm motor og med kjølevifter+intercoolervifter etc på fult så stoppet faktisk motoren ett kort øyeblikk da jeg giret ned og trillet inn i denna svingen. så startet den når jeg slapp clutchen. da fusker den for den får ikke bensin å oppfører seg som på kenguru bensin.helt til jeg bare slår tennig av/på da er det full fart igjen...tok litt tid før jeg fant det ut.byttet dyser og tenningsmodul + en del settinger i sprutet , men ingenting hjalp. hva som gjør att det fusker ved å ta den på trillen ,vites ikke enda.. har bare justert opp tomgang  slik att den ikke stopper. hadde litt boost creep.. , fant en løs kopling på wastegate så da er det stabilt igjen. motoren liker ikke fult nivå på oljepinnen. i bråe høyre svinger renner olja ut i venstre toppdeksel og fyller dette...da suger den mest sansynlig olje inn gjennom styringer og en ganske grei blåsky kommer ut eksosen  tappet av olje til minimum og problem borte. Tørrsump må inn til vintern .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #762 på: juli 28, 2010, 00:02:47 am » |
|
var også og testa bilen litt på autoslalom ikke så gøy som bane men greit nok. kjøretid!! hahahahhahaha!!!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #763 på: juli 28, 2010, 00:12:29 am » |
|
Kanske på høy tid å betale 10-15k i skikkelig mapping eller er ikke det i cheap o ånd?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #764 på: juli 28, 2010, 00:13:22 am » |
|
fått montert opp EGT måler ,, gjenstår bare å finne noen innganger på Megasquirten for logging var oppe i 640 grader på rudskogen, det er rimelig safe trur jeg på E85 og i kveld monterte jeg Boost controller for å få opp trykket (endelig) til det som var planlagt  men må inn med de nye dysene før det. ellers kan det bli Aluspray ut eksosen.  jo jeg hadde ett turbo havari også før gtebil... merket etter Mantorp att ladtrykket ikke var så høyt som det hadde vært. merket att bilen ikke var så frisk heller . feilsøking feilsøking fant dette ... løs mutter på compressorhul har ført til att hjulet har løsnet , gått borti huset og skjært seg på akselen heldigvis datt ikke mutter av , var 2 runder igjen å skru.  dette var "profft" overhalt turbo..ikke "gjørra sjæl" så litt skuffa. også var det bra ingen kjøpte den turboen jeg har annonsert her  da den fortsatt lå på divanen satt jeg på den og var happy igjen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #765 på: juli 28, 2010, 00:19:50 am » |
|
Kanske på høy tid å betale 10-15k i skikkelig mapping eller er ikke det i cheap o ånd?
ser ikke behov for det altså. problemet ligger ikke i selve "mappinga" disse feila hadde ikke dukket opp på dynapacken uansett å "mappe" er jo faktisk ganske enkelt.
|
|
« Siste redigering: juli 28, 2010, 00:29:16 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Mdesign
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten
|
 |
« Svar #766 på: juli 28, 2010, 02:24:06 am » |
|
Herlig buss  Kom umiddelbart til å tenke på deg når jeg fant denne, tenkte å donere den til prosjektet hehe Måkking i sandfellen, evt snø  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #767 på: juli 28, 2010, 09:05:13 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #768 på: juli 28, 2010, 14:24:13 pm » |
|
Veldig gromt aa fylga med her paa prosjektet! Vert morro aa sjaa rauderacekrossbussen paa scc ivertfall, men maa virkeleg sei att det er godt veggrep pa den ifoelge autoslalom filmen!!  Det kan ikkje vera mangen andre folkevognsbussar, som kan konkurera mot deg...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
 |
« Svar #769 på: juli 28, 2010, 14:30:40 pm » |
|
Hoho Det her er den råeste bussen! Fantastisk bygge
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #770 på: juli 28, 2010, 15:55:00 pm » |
|
takk for hyggelige tilbakemeldinger  ja bilen ligger bra på veien eller bane med det 1. oppsettet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #771 på: august 03, 2010, 16:54:56 pm » |
|
Da er fotoshooten i boks  Takk til Knasten-Jørn som holdt ut med en blitzforvirra kannonfotograf til langt på natt!  Reportasjen kommer i Gatebil Magazine og forhåpentligvis i en eller flere VW-blekker.
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #772 på: august 03, 2010, 17:15:10 pm » |
|
Hoho ikke ofte man ser en splitt buss "handle" såå bra :-) Kult å se Jørn
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #773 på: august 11, 2010, 21:50:52 pm » |
|
Da er fotoshooten i boks  Takk til Knasten-Jørn som holdt ut med en blitzforvirra kannonfotograf til langt på natt!  Reportasjen kommer i Gatebil Magazine og forhåpentligvis i en eller flere VW-blekker. jo takk for en hyggelig kveld. blei litt jug og skryt også. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #774 på: august 12, 2010, 08:55:18 am » |
|
Noe tidspunkt for når dette gatebilmagasinet kommer ut? Er ikke ei blekke jeg normalt bryr meg med, men når det er racebuss i den så blir jeg nysgjerrig...
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #775 på: august 12, 2010, 11:03:23 am » |
|
Gatebil Magazine kommer ut flere ganger i året  Ikke avklart hvilken utgave racebussen blir med i. Jeg skal gi beskjed 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #777 på: august 25, 2010, 00:43:17 am » |
|
da var SCC 2010 historie og fikk testet litt mere.  på lørdag kjørte jeg tilsvarende oppsett som i fjor men med 1. gir starter. 13.4 blei vel ca best ( noe tilsvarende på Bugrun 2010 med 13.5 ca) hvordan jeg fikk 12.85@167km/t i fjor med 2. gir start etc er nå vanskelig å forstå, den tiden blei ikke backet opp med en tilsvarende tid, så skjønner nå hvorfor man mener dette må gjøres... på søndag økte jeg trykket betraktelig og fikk flere tider rundt 12.8 med beste på 12,77@178km/t . prøvde også 2 stk 2. gir starter men det blei bare værre. sammenligner jeg toppfart , 60 fot tider mot det ene draget i fjor så stemmer det ikke.. de beste dragene i år hadde 176-182km/t i toppfart .. og 1.8 i 60 fot. det hadde jeg ikke i fjor fikk vel egentelig ikke ett skikkeig drag på søndagen uten noen form for fusking på det høyere ladetrykket (som jeg håper og tror er plugg/tenning relatert) byttet noen deler, men rakk ikke gjøre noe med plugger etc. før SCC var historie  så når jeg har fått vurdert dette så er jeg alt-i-alt godt fornøyd med tidene utifra dette.  hadde jo håpet på en del forbedring fra 12.85 i fjor, men når det er en tvilsom tid så er jeg likevel fornøyd. så fra nå av skal alle tider backes up  her hører man att det lugger på 4. gir 
|
|
« Siste redigering: august 25, 2010, 01:18:57 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #778 på: august 25, 2010, 01:11:28 am » |
|
Hei Jørn Trodde du var en rolig og sindig mann jeg  . Forsiktig nå, så du ikke ødlegger gir armen. Mvh Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #779 på: august 25, 2010, 11:11:35 am » |
|
Jøss.. Er det noen som har tørrtrent på giring i sommer  Litt slow på 1 til 2dre. Men resten gikk som et lyn. Plukket jo 2 tideler bare der..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|