april 20, 2024, 00:22:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671762 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #870 på: september 10, 2010, 12:22:41 pm »

Apropos løfte forhjul, denne Purka her løfter også;

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #871 på: september 10, 2010, 12:59:59 pm »

skikkelig cal-looker den der!

BUSSEN ER BARE BLITT HELT RÅ!!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #872 på: september 10, 2010, 15:32:12 pm »

Det der har vært min drømmebil i maaaange år!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #873 på: september 10, 2010, 19:43:26 pm »

ja stivere fjører bak + stabstag er vel sikkert veien å gå.
mest riktig i mitt hue også, men noen som mente de hadde greie på det sa det kunne hjelpe å ta av stabstaget.
men den siste uka har jeg vært buzy med å fixe girkassa.
slik så det ut inni der  Gliser



* dsc00510.jpg (151.12 KB, 640x361 - vist 533 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #874 på: september 10, 2010, 19:48:22 pm »

så har oppgradert til ett litt grøvere drev. ikke så grovt som jeg håpte men forhåpentligvis noe sterkere + att det er litt lengre utveksling på 4. giret.

091 std til Venstre
094 i midten
002 grovtannet til høyre(men disse passer ikke i 091 kassa)


* DSC00506.JPG (179.97 KB, 630x480 - vist 375 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #875 på: september 10, 2010, 19:51:21 pm »

så har jeg montert inn "gamle"motoren fra varianten.
bare for å prøve litt
men den ryker litt blått når kald..... hmmm skeptisk.
ellers er kjerra lastet opp og klar til avreise Gatebil i  morgen.
håper på en del kjøring i helga, men med nymontert girkasse og motor kan det bli utfordrende  Glad
motoren er bare Facebook-Map'et foreløpig  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #876 på: september 10, 2010, 19:55:50 pm »

lykke til Jørn, du får vise disse S-2 guttene hvordan en skikkelig folkevogn skal gå  Blunker
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #877 på: september 11, 2010, 20:22:03 pm »

Ingen tvil om at racebussen var dagens snakkis på Gatebil.

Grattis med førstepremie i retro-klassen!  Glad
Loggført

My religion is kindness
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #878 på: september 11, 2010, 20:24:37 pm »

Ingen tvil om at racebussen var dagens snakkis på Gatebil.

Grattis med førstepremie i retro-klassen!  Glad
dette innlegget trenger bilder og eller video,,,kom igjen Kid, sleng ut det du måtte ha Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #879 på: september 11, 2010, 21:04:43 pm »

Det jeg har, er en småkvalm mage etter å ha sittet på noen runder med KRB's Audi.
900 hk pr tonn og firehjulstrekk = g-krefter  Rekker tunge

De beste kjørebildene mine av racebussen havner i bilreportasjen som kommer i Ultra VW og Gatebil Magazine. Og treffreportasjen i Performance VW og Retro Cars  Blunker
« Siste redigering: september 11, 2010, 21:08:15 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #880 på: september 12, 2010, 19:50:09 pm »

På vei opp fra slakter'n i Gatebil-treffets sjefsvogn.

Vi har passert et par sladdende M3'er og kommer oss snart forbi Skyline R34'en som i bildet er delt opp av split-ruta Kult

« Siste redigering: september 12, 2010, 19:58:30 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #881 på: september 12, 2010, 19:52:21 pm »

Fy fader for ett rått bilde!
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #882 på: september 12, 2010, 20:47:04 pm »

Gliser arild!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #883 på: september 13, 2010, 06:50:39 am »

Knall bilde!!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #884 på: september 13, 2010, 07:50:27 am »

KONGE!!
Har sjelden lyst til å dra på Gatebiltreff, men skulle gjerne ha sett litt på Jørn denna helga.
Hvordan funka det med Variant motor?
Er vel en del forskjell i specs på de to motorene nå?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Fredrik S.
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina


Vis profil

« Svar #885 på: september 15, 2010, 00:12:04 am »

Noen bilder fra Midnight Club-treffet på Rudskogen





Loggført

Mvh
Fredrik Sørlie

"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #886 på: september 15, 2010, 09:24:45 am »

Ikke redd for å "take", Jørn? Men du har vel kontroll!

2 bilder med ene forhjulet i lufta...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #887 på: september 15, 2010, 09:46:09 am »

Kjør hardt, kjør stiiiil....kjør sykebiiiiiiiiiiil   Gliser Gliser Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #888 på: september 15, 2010, 10:50:14 am »

Kule bilder! Ser morro ut! Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #889 på: september 15, 2010, 20:22:50 pm »

Du har noen alvorlige "issues" med hjulopphenget på den bilen.
Får bruke vinteren til å mekke til noe stivt!

Men det blir sinnsykt tøffe bilder da.
Kommer bortover til våren å hærjer banen sammen med deg!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #890 på: september 15, 2010, 20:45:12 pm »

KONGE!!
Har sjelden lyst til å dra på Gatebiltreff, men skulle gjerne ha sett litt på Jørn denna helga.
Hvordan funka det med Variant motor?
Er vel en del forskjell i specs på de to motorene nå?

den "variant motoren" har hissigere kam ; mere durasjon og løft.
 lettere og større ventiler, så er potensielt en del mere å hente i den
effekten skal ligge litt høyere i turtallet og turboen skal være litt bedre matchet til denne motoren.
men kun grovmappet via Facebook  Glad
drawbacket er att den ryker litt blått når kald. mistenker noen oljeringer som bør skiftes.
skal teste og map'e litt mere på lørdag igjen  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #891 på: september 15, 2010, 20:46:10 pm »

takk for fine bilder Bugstar.! beklager att det ikke blei noe prøvetur, men er mulighet på lørdag igjen Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #892 på: september 15, 2010, 20:54:53 pm »

Du har noen alvorlige "issues" med hjulopphenget på den bilen.
Får bruke vinteren til å mekke til noe stivt!

Men det blir sinnsykt tøffe bilder da.
Kommer bortover til våren å hærjer banen sammen med deg!

spørs hva du legger i alvorlige issues da.  Øyerulling
men att mest sannsynlig bakfjørene/stabstag  må stives opp er nok ganske opplagt.
må jo stikke finger'n i jorda her og se lit bak bildene
dette er 1.oppsettet på bilen ,og tross allt en gammel buss fra 60 tallet som er bygget om.
bilen blir kjørt på grensa på disse bildenen og mange moderne biler klarer faktisk ikke å holde følge med bussen så å synse og  mene att her er det noe alvorlig galt ut i fra noen stillbilder på nett blir litt kjapt syntes jeg.
og dette er ett "vanlig" syn på bl.a. hekkmotorbiler ala porsche som ikke er stivet helt sykt opp.
du får sende en mail til ingeniørene på porsche også å si att det er noe alvorlig problem med bilene dems   Blunker
blir gøy å se bobla di på rudskogen Harduane ellers håper jeg flere gamle Volkevogner tar seg en tur å prøver på bane , det er veldig gøy !!
det er mange muligheter å kjøre på rudskogen eller våler gjennom sesongen, men hvis du vil fouksere MYE på å få køre fort runde etter runde , er gatebil ikke så egnet som f.eks trackday. (Se inboard i neste link)

se eksempler i link under.

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://forums.pelicanparts.com/uploads/MaleBonding.jpg&imgrefurl=http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/134162-gratutious-early-car-wheel-lift-shots-deserves-its-own-thread.html&usg=__Lu02AvYPh1Vmy2BAb-2BuIqmFpE=&h=480&w=720&sz=53&hl=no&start=16&sig2=Z_XyICGO50JhbMkvoEVoeA&zoom=0&itbs=1&tbnid=Xt5uF1TDBaFgqM:&tbnh=93&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dporsche%2Brsr%2Bwheel%2Blift%26hl%3Dno%26safe%3Doff%26sa%3DX%26pwst%3D1%26prmdo%3D1%26tbs%3Disch:1&ei=ph2RTJmaLMGEswbYnLy1AQ


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #893 på: september 15, 2010, 20:57:12 pm »

inboard fra Gatebil.  Helt på slutten ligger bak ett par Driftmonkey's og får en god klump med glassfiber i fronten på bussen!
her skal man ikke våre redd for bilen sin i allefall!!   Sjokkert

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #894 på: september 15, 2010, 21:39:03 pm »

Nok et inboard-bilde fra Gatebil:

Loggført

My religion is kindness
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #895 på: september 15, 2010, 21:40:53 pm »

Mangler kun en buggy, skrytekommentarer og musikk  Glad Konge Jørn!!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #896 på: september 15, 2010, 22:16:52 pm »

Hadde de samme problemene med mitt opsett i begynnelsen. Har liggende 3 forskjellige sett coilover fjører fra oppsett 1,2,og3 som ikke fungerte, nå er jeg på oppsett nr 4 og nå begynner det å fungere bra.
Så du får det nok bedre etterhvert. har fremdeles de 944t torsjonsstavene som du skulle få. men selv de er vel for slappe.

Du har noen alvorlige "issues" med hjulopphenget på den bilen.
Får bruke vinteren til å mekke til noe stivt!

Men det blir sinnsykt tøffe bilder da.
Kommer bortover til våren å hærjer banen sammen med deg!

spørs hva du legger i alvorlige issues da.  Øyerulling
men att mest sannsynlig bakfjørene/stabstag  må stives opp er nok ganske opplagt.
må jo stikke finger'n i jorda her og se lit bak bildene
dette er 1.oppsettet på bilen ,og tross allt en gammel buss fra 60 tallet som er bygget om.
bilen blir kjørt på grensa på disse bildenen og mange moderne biler klarer faktisk ikke å holde følge med bussen så å synse og  mene att her er det noe alvorlig galt ut i fra noen stillbilder på nett blir litt kjapt syntes jeg.
og dette er ett "vanlig" syn på bl.a. hekkmotorbiler ala porsche som ikke er stivet helt sykt opp.
du får sende en mail til ingeniørene på porsche også å si att det er noe alvorlig problem med bilene dems   Blunker
blir gøy å se bobla di på rudskogen Harduane ellers håper jeg flere gamle Volkevogner tar seg en tur å prøver på bane , det er veldig gøy !!
det er mange muligheter å kjøre på rudskogen eller våler gjennom sesongen, men hvis du vil fouksere MYE på å få køre fort runde etter runde , er gatebil ikke så egnet som f.eks trackday. (Se inboard i neste link)

se eksempler i link under.

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://forums.pelicanparts.com/uploads/MaleBonding.jpg&imgrefurl=http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/134162-gratutious-early-car-wheel-lift-shots-deserves-its-own-thread.html&usg=__Lu02AvYPh1Vmy2BAb-2BuIqmFpE=&h=480&w=720&sz=53&hl=no&start=16&sig2=Z_XyICGO50JhbMkvoEVoeA&zoom=0&itbs=1&tbnid=Xt5uF1TDBaFgqM:&tbnh=93&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dporsche%2Brsr%2Bwheel%2Blift%26hl%3Dno%26safe%3Doff%26sa%3DX%26pwst%3D1%26prmdo%3D1%26tbs%3Disch:1&ei=ph2RTJmaLMGEswbYnLy1AQ



Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #897 på: september 15, 2010, 22:18:51 pm »

blir coilovers til vinter'n pga enklere , rimeligere å bytte fjører og justere høyden
er det 4. oppsettet det stiveste av alle settene du havnet på ?
hvilke merke kjører du på coilovers/fjører ? 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #898 på: september 15, 2010, 22:47:41 pm »

Hadde jeg kjørt en Toyota Supra på Rudskogen og blitt frakjørt av en 60 mod. VW-bus, så hadde jeg nok vurdert et kjøre-trening-kurs.

Angående "issues" med bilen din, så sier det seg selv at de ikke kan være SÅ STORE da du dytter på en Toyota Supra i svingene  Osteaktig  Øyerulling

Men.. , vogna di hadde nok gjort seg bra med en del stivere stag bak og stivere fjærer bak. Foran så hadde jeg prøvd å bruke et mindre stag, eventuellt prøve å fjerne det foran (bare for å se) 
Vi er vel alle enige om at et hjul som vifter i lufta ikke gir noe særlig grep  Blunker

Ellers er det bare å ta av seg hatten for bygget (og kjøringa ser bra ut den og Jørn  Glad )
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #899 på: september 15, 2010, 22:50:32 pm »

det er nok noe med fjøringsveien foran også , att den er kortere enn bak + sammen med for bløt bak.

ett sted måtte jeg jo begynne  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!