mars 28, 2024, 21:33:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666516 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1350 på: mai 14, 2012, 16:47:03 pm »

Dissa sitter vel på masse vag, eller må du ha ny?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1351 på: mai 14, 2012, 17:08:37 pm »

butzel har ordna ny fra pølselandet  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1352 på: mai 15, 2012, 21:59:15 pm »

veivpartiet  er nå hos Avbalanseringsjefen Svein T på sørlandet.
Takker for super rask service!

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1353 på: mai 15, 2012, 22:08:03 pm »

i mellomtiden roter jeg litt med ledningsnettet til nye sprutet.
og gjort litt bench testing med LS2 coil og VR sensor.
Har handla Megasquirt 3 med expansion board.
Ser lovende ut, ingen lodding eller mod's på dette sprutet da alt er klart og kan settes opp i software og med jumpere.


* IMG_20120514_133549 (Small).jpg (92.35 KB, 640x480 - vist 437 ganger.)

* IMG_20120515_201059 (Small) (2).jpg (94.26 KB, 560x480 - vist 486 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1354 på: mai 20, 2012, 23:20:33 pm »

takket være rask service av Svein T fikk jeg tilbake delene til motoren før helga!!
veeel... Posten klarte jo å (igjen) ikke å levere som de skulle .. bestilte express over natt for å få utnyttet fredagen , men den pakka dukket opp laaangt utpå dagen .
men uansett har jeg fått satt sammen mesteparten av motor.
Måtte børste støvet av "brillen" til dreibenken for kapping av de koniske støtsengene .fikk ikke spent de opp uten den.
merker att det er hardt materiale i disse støtstengene sammenlignet med std stenger. Rekker tunge
også kjørte jeg stengene på dobbel Calzone program før jeg banket inn endene.


* IMG_20120518_231938 (Small).jpg (99.57 KB, 640x480 - vist 535 ganger.)

* IMG_20120520_223326 (Small).jpg (125.34 KB, 640x480 - vist 610 ganger.)

* IMG_20120520_140140 (Small).jpg (107.79 KB, 640x480 - vist 508 ganger.)

* IMG_20120520_190357 (Small).jpg (84.21 KB, 640x480 - vist 510 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1355 på: mai 23, 2012, 00:06:18 am »

nærmer seg oppstart !!   Rekker tunge
fått shimset og montert svinghjul + clutch.
også fått satt motor i bilen og begynnt oppkopling av diværse!
går med en følselse av skrekkblandet fryd nå.....


* IMG_20120522_182440 (Small).jpg (86.02 KB, 640x480 - vist 526 ganger.)

* IMG_20120522_223415 (Small).jpg (107.3 KB, 640x480 - vist 589 ganger.)

* IMG_20120522_230852 (Small).jpg (84.97 KB, 640x480 - vist 601 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1356 på: mai 23, 2012, 00:33:41 am »

Absolutt godkjent  Gliser

Du har fått til ett skikkelig bølle utseende på den. Ryddig og brutalt. Om den går like godt som den ser ut....Kommer du til å parkere Porschen for godt  Sjokkert
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1357 på: mai 23, 2012, 05:19:24 am »

Ser utrolig bra ut, lykke til med oppstart og innkjøring! Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1358 på: mai 23, 2012, 06:10:08 am »

Tommel opp herfra også og lykke til med oppstart.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1359 på: mai 23, 2012, 11:05:04 am »

Foreligger det en plan om kjøring til helga tro?

Lykke til detta ser seriøst (bra) ut.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1360 på: mai 23, 2012, 16:57:24 pm »

Gleder meg til oppstart!!!
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1361 på: mai 23, 2012, 19:17:59 pm »

Ser meget bra ut detta Jørn! Ønsker lykke til med innspurten og ikke minst oppstarten Gliser
Er det her den nye kjøleren sitter forresten?

-Arild-
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1362 på: mai 23, 2012, 23:12:54 pm »

Svinghjulsboltene ser også eksotiske ut, er det arp?
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1363 på: mai 23, 2012, 23:26:42 pm »

takk folkens . er ganske fornøyd sjøl også  heheh. Gliser
bytter ut de blå silicon slangene med sorte.
Ja butzel det er på denne motoren som kjøleren er montert Glad
JHU. ARP pro står det på de ja
Virker som veldig bra kvalitet..fant det tilfeldig  ut da jeg monterte svinghjulet.
Rett før jeg skulle dra til boltene , glapp momentnøkkelen ned på stolen og den har sånn pipe feste som kan dyttes i to posisjoner.
i loctitetåka merket jeg ikke att det pipefeste hadde blitt dyttet motsatt , vippet skrallemekansimen i rett posisjon og begynte å dra till....
jeg er tydligvis litt moment rusten og stusset litt på "klikker den ikke snart..."
syntes 105LBS/~142nm var litt vel mye "
så da stoppet jeg og sjekket momentnøkkelen.det viste seg att den stod da slik att den ikke klikket ut.. dvs baklengs med skalaen fra meg Sjokkert
da jeg fikk satt nøkkelen riktig merket jeg hvor mye mer jeg hadde dratt til den ene bolten.. det var MYE.
heldigvis røyk den ikke med de problemene det hadde ført med seg
litt flaks , hadde jeg en bolt i reserve, byttet den ut og dro til med riktig moment.. phu!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1364 på: mai 24, 2012, 00:11:14 am »

Hehe, det samme klarte jeg å gjøre på svinghjulsbolten...
Den sitter godt nå for å si det slikt :-)
Skal du kjøre på herbie memorial?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1365 på: mai 26, 2012, 21:03:30 pm »

TAKK! Der lærte jeg noe idag også.. Skulle dra bunnpluggen på motorsykkelen med 43Nm idag, men syntes aldri den ville klikke.. Da jeg prøvde den på noen andre ting så virket den helt fint.. "tilfeldig" fikk jeg den til å funke.. Gliser Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1366 på: mai 26, 2012, 21:17:29 pm »

TAKK! Der lærte jeg noe idag også.. Skulle dra bunnpluggen på motorsykkelen med 43Nm idag, men syntes aldri den ville klikke.. Da jeg prøvde den på noen andre ting så virket den helt fint.. "tilfeldig" fikk jeg den til å funke.. Gliser Øyerulling

Uff, ekstra flott siden det er alu i bunnpanna...
Men har bytta så mye olje på sykkel oppimellom åra at bunnpluggen tar jeg på feelingen (bare huske å ha en ny pakning for hånden hver gang).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1367 på: mai 26, 2012, 22:34:01 pm »

TAKK! Der lærte jeg noe idag også.. Skulle dra bunnpluggen på motorsykkelen med 43Nm idag, men syntes aldri den ville klikke.. Da jeg prøvde den på noen andre ting så virket den helt fint.. "tilfeldig" fikk jeg den til å funke.. Gliser Øyerulling

Uff, ekstra flott siden det er alu i bunnpanna...
Men har bytta så mye olje på sykkel oppimellom åra at bunnpluggen tar jeg på feelingen (bare huske å ha en ny pakning for hånden hver gang).

Skal ikke skrive mer OT, men ja.. er ikke helt heldig å dra for mye.. men hadde en viss feeling når jeg "passerte" 40nm. Før har jeg alltid skrudd slikt "for hånd", men etter at jeg begynte å jobbe med mc har jeg blitt litt fjollete og nøye med riktig moment..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1368 på: mai 30, 2012, 22:11:50 pm »

motoren  er startet  Kult
Barry White is in da house.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1369 på: mai 30, 2012, 22:16:36 pm »

takk til TomRakleboble for hjelp i cockpit'en
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1370 på: mai 30, 2012, 23:01:54 pm »

Great.. Bånn gass opp bakken bak møkkakjelleren nå. Gleder meg til å høre om hvordan denne funker.
Loggført

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1371 på: mai 31, 2012, 14:56:06 pm »

lykke til med bensintilførselen i sving og under aks...... jeg lærte noe nytt i år..  Hemmelig
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1372 på: mai 31, 2012, 22:13:21 pm »

helt rått jørn Glad grættis me oppstart Glad
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1373 på: mai 31, 2012, 22:30:34 pm »

Grattis med oppstart!! Statusrapport?  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1374 på: juni 01, 2012, 10:24:40 am »

lykke til med bensintilførselen i sving og under aks...... jeg lærte noe nytt i år..  Hemmelig

dette er fixet for leeenge siden.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1375 på: juni 01, 2012, 10:36:24 am »

status er att den "går" . står igjen en del tuning.
har vært litt småpjusk de siste dagene så har ikke fått gjort så mye.
Tørrsumpen opplegget ser ut til å funke bra oljetrykk .olja holder seg i tanken ; ingen olje å se på peilepinnen i motor etter 5 dager
sprutet er bare midlertidig koplet opp , så driver og kopler opp permanent.
ellers er det ikke satt opp noen time for Map'ing enda. skal kjøre litt smått først på lavt trykk.
lekkasje fra 2stk ! samme type koplingstykker ..
de er sprukket i limskjøten og er vel en av sjukene på WBX.straffa for å bruke gamle bukte deler  Sjokkert



* IMG_20120530_222842 (Small).jpg (73.42 KB, 360x480 - vist 366 ganger.)

* IMG_20120530_202804 (Small).jpg (52.97 KB, 360x480 - vist 441 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1376 på: juni 01, 2012, 12:02:04 pm »

Med det utstyret du har i møkkakjelleren kan du jo lage noen sånne flenser i alu så har du en stund Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1377 på: juni 01, 2012, 12:10:07 pm »

jeg modifiserer den plastgreia i allefall pær!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1378 på: juni 01, 2012, 23:15:14 pm »

da er den modifisert  pær!


* IMG_20120601_160419 (Small).jpg (80.94 KB, 640x480 - vist 429 ganger.)

* IMG_20120601_161047 (Small).jpg (43.19 KB, 360x480 - vist 428 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #1379 på: juni 05, 2012, 00:26:49 am »

Her er en som selger dingser.. Gliser

http://www.tdi-umbau.com/edelstahlteile-t3/verteilerstueck-t3-251121442a.html



* verteilerstueck-t3-large.jpg (7.68 KB, 300x200 - vist 311 ganger.)
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!