april 19, 2024, 18:20:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671734 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1380 på: juni 05, 2012, 00:29:21 am »

oi se der ja .edelstahl og greier!
får bli neste oppgradering  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1381 på: juni 05, 2012, 00:32:12 am »

ellers har knotenblech fått til kvalitets tid.
sliter litt med ustabil  trigger sensor,
status er att jeg går vekk fra VR sensor type til HALL sensor.
handlet ny sensor i dag og kjørte litt drei-bench-testing Glad

(PS kameraet jukser litt ved enkelte O/min vs diode )


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1382 på: juni 05, 2012, 00:34:55 am »

og en video av motoren . (stakkars mikrofon)

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1383 på: juni 05, 2012, 10:31:03 am »

Hva er det som gjør at VR er så vanskelig i forhold til Hall?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1384 på: juni 05, 2012, 12:18:10 pm »

det jeg har fått med meg anng disse sensorene er:

VR:
Fordel :Passiv,ingen elektronikk i selve sensorern som gjør den i teorien mere holdbar og bedre under høye temperaturer.
Bakdel : Utsignalet er en sinusspenning  som kan variere fra 0.5-1V på "cranking" til langt over 100V på høyt turtall (som da setter store krav til inngangen på sprutet)som må behandles og gjøres om til firkantpulser i sprutet.
Svakt signal under "cranking" gjør den mere utsatt  for forstyrrelser fra f.eks startmotor, coiler etc.

HALL :
Fordel: ferdig firkantpuls signal som gir samme spenning uansett turtall ( drivspenning 5-12v normalt) mindre var for forstyrrelser.
Bakdel: Aktiv, krever drivspenning og inneholder elektronikk som gjør den muligens mindre holdbar.noen typer krever magneter til å trigge.


jeg har kjørt VR sensor tilkoplet Ford EDIS modul på maaange motorer nå uten noe trøbbel i det hele tatt. men det er  en tenningsmudul som er laget av fabrikk til vr sensoren.
Megasquirt har jo en universal inngang som skal takle "alt" som tydeligvis i praksis ikke er optimal for VR.
Det ser ut som densiste modellen av kretskortet v3.57 er mere var for VR en tidligere.
Fordelene med Tunerstudio software til megasquirt er att den har veldig bra diagnose funksjoner.
så jeg så raskt att signalet inn var problemet.

her ett screen shoot av funksjonen for trigger signal /inngangene ,også se hvordan signalet blir behandlet
 man kan  faktisk se alle pulsene fra triggerhjulet i realtime eller log'e å se på senere.
de korte strekene er signalet fra "hullene" i triggerhjulet mens de langer missing tooth(som gir dobbel så langt signal som de andre hullene)

slik ser det ut når signalet er riktig:


* toothloggerscrshoot.JPG (128.4 KB, 1280x659 - vist 359 ganger.)
« Siste redigering: juni 05, 2012, 12:59:45 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1385 på: juni 05, 2012, 12:28:00 pm »

slik ser det ut når signalet inn er "fucked up"

da tenner den litt i hytt og gevær



* toothloggerscrshootbad signal.JPG (142.97 KB, 1280x648 - vist 328 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1386 på: juni 05, 2012, 12:58:10 pm »

Ja ganske tydelig at det er noe som kødder til ja..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1387 på: juni 05, 2012, 18:33:05 pm »

og en video av motoren . (stakkars mikrofon)



Den høres ganske slem ut
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1388 på: juni 05, 2012, 22:51:02 pm »

Det der er tøft.Gleder meg til å få hørt og sett denne motoren live Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1389 på: juni 05, 2012, 22:56:34 pm »

"åpen"  eksos gjør mye Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1390 på: juni 06, 2012, 07:37:20 am »

Det sa jeg jo ikke... GRISERÅTT!  Gliser Gliser Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1391 på: juni 06, 2012, 22:53:14 pm »

ja da var ny sensor på plass og nå se det bedre ut. blei litt seint for å teste skikkelig men ser normalt ut nå!  Gliser
måtte jo ut med motoren kun for å bytte sensor da hylsa som den forrige sensoren satt i , var presset inn fra svinghjulsiden
Og den måtte ut for å få plass til den større Hall sensoren.
så da gikk det et par kvelder til  Øyerulling
men er vel verdt det . kjekt med stabilt triggersignal når man (forhåpentligvis) skal lade 2 bar og varve 7000RPM  Sjokkert


* IMG_20120606_165629 (Small).jpg (111.33 KB, 640x480 - vist 521 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1392 på: juni 07, 2012, 10:12:49 am »

Hvor "lett" er det å ta den ut?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1393 på: juni 07, 2012, 10:20:06 am »

tja. i står den i løftebukken så går det i vanlig pusle tempo ,under en  time fra kjørbar motor.
tar den ut med grenrør, turbo innsug etc på montert.
har forsøkt å lage det litt lettskrudd, siden jeg VET dette må ut og inn noen ganger Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1394 på: juni 07, 2012, 10:23:49 am »

IKKE VÆRST!

er jo seriøst mye rør Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1395 på: juni 07, 2012, 10:26:13 am »

er jo god plass i motorrommet og kommer til fra lasterommet også
løftebukken hjelper godt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1396 på: juni 07, 2012, 23:02:12 pm »

mere utfordringer!!
i dag skulle jeg bare koze-koze og justere kaldstart og tomgangsventilen++ , men neida.
Dynamoen som ikke er  tilkoplet ladelampe trenger litt turtall før den begynner å lade , så jeg startet opp og skulle bare ruse den til 2500'ish for å få lading.
så hørte jeg en rar lyd bakider... som ikke blei borte,en litt sånn bløt bang lyd.
stoppet motoren etter 3 sekunder og kikket bakider
Faen Kerim og Kabat!
det viste seg att oljeslangen til returen hadde blåst av koplingen...pressede koplinger.
og spruta olje rundt i lasterommet!!
det er ikke hydraulikk slanger men 20bar "vanlige" oljeslanger pressa med hylse.
må ha skjedd noe muffens under pressinge for her er det ikke så mye trykk,kun motstanden i oljekjøler og slanger.
koblingen i den andre enden av slangen kunne jeg dra ut med hånda.....
nå snakker vi Reklamasjonsbesøk til slange levrandør!  Sint


* IMG_20120607_212135 (Small).jpg (47.5 KB, 360x480 - vist 387 ganger.)

* IMG_20120607_212149 (Small).jpg (41.27 KB, 360x480 - vist 402 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1397 på: juni 07, 2012, 23:51:08 pm »

Huff. Gikk alt bra med maskinist og elektronikken?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1398 på: juni 07, 2012, 23:53:26 pm »

ja det var bare returen til tørrsumpen så motor har hatt olje hele tiden.
sprutet fikk ikke sprut  Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1399 på: juni 08, 2012, 07:03:48 am »

Er jo liksom derfor man leverer bort såntnoe så man kan ta det med ro å ikke bekymre seg over at det er i orden. Så skjer sånt... Greit at folk gjør feil.. Men hadde det skjedd på bane er det jo ikke sikkert at du hadde hørt det og da kunne det fort blitt dyrt...
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1400 på: juni 08, 2012, 12:07:13 pm »

Det er nok slangeklemmer som er tingen serru, Jørn Blunker
Kjipt dette her. Har vært borti det samme selv med pressa kobling på hydraulikkslange, på hjemmemekka servo-rep-opplegg på T3 Buss, så sånnt skjer desverre fra tid til annen. Om det er ei fattig trøst, så er det ihvertfall bedre at det skjedde nå, enn i fullt driv på bane.

Ser forøvrig jæ..ig bra ut det meste! Gliser

Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1401 på: juni 08, 2012, 12:18:27 pm »

det var visst hylser for trykkluft og hydraulikk koplinger.
nå er det hydraulikk alt  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #1402 på: juni 08, 2012, 13:32:18 pm »

det var visst hylser for trykkluft og hydraulikk koplinger.
nå er det hydraulikk alt  Rekker tunge
samme skjedde til meg, under bremsing i benken, at oljetilførselen til turboen blåste av...ble sølete ja Øyerulling
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1403 på: juni 10, 2012, 17:06:19 pm »

i helga har jeg fått koblet opp lambda , Eksostemp , boost control ventil, launch/antilag  , og testet så smått launch/antilag Rekker tunge
bygger trykk og smeller og bråker Gliser
så da blei jeg så inspirert att Depotbillett på SCC er kjøpt!
håper jeg får skrapt sammen penger til Karpiola aksler og 930 knuter snart.....
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1404 på: juni 10, 2012, 17:10:06 pm »

også skal jeg inn med mere kjølekapasitet til den vannkjølte intercoolerene , så må ha inn med mer radiotar .
bygger om en gammal intercooler som lå på hylla.


* IMG_20120609_155522 (Small).jpg (80.23 KB, 640x480 - vist 330 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1405 på: juni 10, 2012, 17:15:20 pm »

også har jeg begynt å lure på sekvensiell kasse.
hva man må ut med for noe slikt brukt/nytt
så hvis noen har noe tips til hva som kan brukes så sleng ut.
har kikket såvidt på Hewland sine sider
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #1406 på: juni 10, 2012, 17:28:44 pm »

også har jeg begynt å lure på sekvensiell kasse.
hva man må ut med for noe slikt brukt/nytt
så hvis noen har noe tips til hva som kan brukes så sleng ut.
har kikket såvidt på Hewland sine sider
Mulig dette er ett tips.. Gliser

Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1407 på: juni 10, 2012, 19:54:19 pm »

Dette er kule greier, mekanisk sekvensiel shifter på vanlig H girkasse.






http://www.sqsracing.com/kategorie-produktu/23:competition-gear-dog-box-kit-racing-gearbox

Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1408 på: juni 10, 2012, 20:56:33 pm »

Sånn har jeg lurt lenge på om finnes! Gliser Det måtte jo det Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1409 på: juni 10, 2012, 20:57:14 pm »

se her ja Glad

ellers har jo mendeola kasser:

http://www.californiaperformance.com/pdfs/S4S5_Specs.pdf

http://mendeolamotors.com/trans-proto/index.php?option=com_rubberdoc&view=doc&id=9&format=raw&Itemid=62

 *sikle*
« Siste redigering: juni 10, 2012, 21:02:49 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!