april 20, 2024, 12:42:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671861 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1500 på: august 02, 2012, 01:29:53 am »

hva sier lovens korte arm da ... ? Glad
Litt overraskende, den stutte armen sier intet ang. inretningen din i det tekniske reglement for hastighetsløp eller støymåling paragraf 303, så den er visst lovlig innen racing i følge "loven"

Litt artig lesing:
Om man leser reglene for Rallycross Supernasjonal så står det at "Provisoriske innretninger for lyddemping er forbudt."

Det eneste regelen for H-løp sier er at eksosen minst skal munne ut bak bakhjulene, henge minst 10cm over bakken og måle maks 100db etter paragraf 303.
For de som lurer, 303 sier i enkle trekk at lyden skal måles 45° på munningen og 50cm fra munningen minst 20cm over bakken/samme høyde som munningen på eksosen.

hele regelverket finner man på bilsport.no
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1501 på: august 09, 2012, 22:43:43 pm »

det ordner seg nok Glad

ellers blitt ferdig med forstillinga,
demonterte hele forstillinga fra bilen da det er pyton å jobbe med henda over hue og drive med fiklearbeid.
fikk mulighet for mye  camber vinkel.


* IMG_20120808_161951 (Small).jpg (67.99 KB, 360x480 - vist 401 ganger.)

* IMG_20120808_162015 (Small).jpg (51.08 KB, 360x480 - vist 444 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1502 på: august 09, 2012, 22:46:54 pm »

også har jeg fått noen klager på varm kupè.
har fått forslag om safarivinduer, men er ikke særlig intressert i å teste det i 220km/t  Gliser
så det blei luft inn via trekantvinduet.
luft ut forsvinner forhåpentligvis ut gjennom div åpninger her og der.


* IMG_20120809_223851 (Small).jpg (52.97 KB, 360x480 - vist 505 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1503 på: august 11, 2012, 10:11:39 am »

noe så rått... ser skikkelig nascar ut.  Kult
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1504 på: august 12, 2012, 10:16:52 am »

også har jeg fått noen klager på varm kupè.
har fått forslag om safarivinduer, men er ikke særlig intressert i å teste det i 220km/t  Gliser
så det blei luft inn via trekantvinduet.
luft ut forsvinner forhåpentligvis ut gjennom div åpninger her og der.

Du får ikke luft inn hvis du ikke har luft ut Blunker

Blir som stoor turbo og pytteeksos.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1505 på: august 12, 2012, 10:47:23 am »

Øi, hva med passasjer da, fåkke han slek ein dundrande fin løsning??

"TomRakleBoble"

også har jeg fått noen klager på varm kupè.
har fått forslag om safarivinduer, men er ikke særlig intressert i å teste det i 220km/t  Gliser
så det blei luft inn via trekantvinduet.
luft ut forsvinner forhåpentligvis ut gjennom div åpninger her og der.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1506 på: august 12, 2012, 21:28:46 pm »

jodda har laget på andre siden og TomRakle  Kysser
det er nok åpninger til å sleppe lufta ut .testet ut i praksis i dag Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1507 på: august 12, 2012, 22:12:05 pm »

Vil dette si at du har trekantvinduer til overs,Jørn? I såtilfelle kjøper jeg gjerne. Kommer du på SCC, er det fint om du tar med løftere fra Cato også
Loggført

Seaside VW Klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1508 på: august 12, 2012, 22:19:09 pm »

dårlig med trekantvinduer. har hatt lexan på kjerra siden den blei bygd.
Ja kommer på SCC , tar med løftere Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1509 på: august 15, 2012, 10:47:50 am »

snart klar for SCC nå
var på Rudskogen og kjørte om søndagen men fikk en liten olje lekkasje.
heldigvis bare en bagatell
har gjort en liten modifikasjon av oljepåfyller på motor , da plastlokket smeltet pga strålevarme fra turbo  Sjokkert
trenger jo ikke dette lokket da jeg fyller olje på tørrsumptanken så det blei sveist igjen.

ellers må jeg opp i kapasitet på tørrsumptanken.men det trengs ikke å  gjøres noe med før etter  SCC.


* IMG_20120813_223725 (Small).jpg (55.69 KB, 360x480 - vist 358 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1510 på: august 15, 2012, 11:10:46 am »

Må bare få sagt at eg ser veldig frem til å se denne og gjerne treffe deg på SCC. Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1511 på: august 21, 2012, 21:26:06 pm »

Rakk ikke hilse på deg Dalland men så deg ved ett par anledninger . morro att du kom og kjørte Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1512 på: august 21, 2012, 21:30:50 pm »

ellers har giringen blitt værre siden i fjor , mulig pga andre motorfester i kombinasjon med mere motor?
en inboard av girproblematikken   utifra toppfarta så er det tid å hente

12Hz GPS km/t og g krefter i instrumenter.




Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1513 på: august 21, 2012, 21:31:10 pm »

Moro at du får slike slutthastigheter. Selv om det var bomgiring ser jeg ihvertfall 0,5-0,7 sekunder som kan fjernes i giring. Er det stag overføringen som ikke takler riv og røsk.? Det ser ut som du ma ta unødvendig hardt i. Hvordan blir 60 foten.

Går det ikke ann å fjerne de to vinkelleddene på girstagene, og heller ha rett aksel fra spak til kasse. Med ledd rett under spak og på inngående skifte aksel. Eller gidder du ikke.. i påvente av sekvensiell kasse.

Litt synd du skal bruke en på bane også  Øyerulling.. for jeg ser et voldsomt potensiale her. Men målet med bygge var vel en allround bil som kan brukes til det meste.

60 foten er ok  men jeg var litt kylling med startene sammenlignet med i fjor ,
var litt uvant med ny 800nm clutch Gliser
har jo launch control oppkoplet nå også men den blei ikke brukt.
det funket OK i fjor, men med nye motorfester så har det ikke funket noe spes i år og blei litt lite tid til å justere giroverføing i år på scc.
mulig det vrir seg mer med belastning i år enn i fjor
sekvensiel Mendeola med alt tilbehør blir ALTFOR for dyrt med alt tilbehør...LSD, starter,wire,girspak++ Trist
jeg går over til wiregiring
hvis det funker ok , blir det proring på 2. gir og slickshift på 3. og 4. karpiola og 930 knuter. i løpet av vinteren.
så få vi heller ta jobben med å serve kassa etter hver sesong.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1514 på: august 21, 2012, 21:32:21 pm »

så da er Cableshift bestilt. fra ........ www.Cableshift.com

håper det kommer kjapt da jeg er hissig på å teste litt mer i høst.
skal ta 10 dager ca...  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1515 på: august 21, 2012, 21:40:34 pm »

ellers i helga på Trackday , før SCC kuttet den ene bensinpumpa ut med resultat i lean blanding over 6500  O/min  og over 1000°C i kollektoren!!
utifra kjøringen på SCC ser det ut til att den har overlevd Glad
kommer bittelitt blårøyk innimellom men mulig klart for oljeskift snart.

bruker sånne kina "044" style pumper og måtte plukke opp for å se hva som var galt ,på kvaliteten og på hva 3 sesonger med E85 gjør med innmaten
ser veldig bra ut, delene ser og kjennes veldig bra ut, ingen spesielle tegn til korrosjon (bittelitt er det ) eller noe annet muffens.
feilen var faktisk  att ledningen til den ene børsten ikke var loddet fra fabrikk. utrolig att den har gått så lenge.

TAKK TIL Pål AF for lån av pumpe til SCC   Kysser


* IMG_20120820_164817 (Small).jpg (89.91 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)

* IMG_20120820_164824 (Small).jpg (66.33 KB, 640x480 - vist 291 ganger.)

* IMG_20120820_164845 (Small).jpg (50 KB, 360x480 - vist 319 ganger.)

* IMG_20120820_170929 (Small).jpg (63.76 KB, 640x480 - vist 318 ganger.)
« Siste redigering: august 21, 2012, 21:42:41 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1516 på: august 21, 2012, 21:44:05 pm »

slik ser Cableshit greiene ut:



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1517 på: august 21, 2012, 21:50:08 pm »

Se der ja, bare å sette i gang med å lodde bensinpumpe. Man hører mye rart rundt omkring om bensinpumper og E85. Kult å se hva som faktisk var feilen med din.

Spennende å se hvor presis cableshiften blir
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1518 på: august 21, 2012, 21:56:12 pm »

ja spent på den. kan vel ikke bli værre  Gliser
tester den ut først så ser vi om det blir oppgradering av girkasse innmat når snøen kommer (snart)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1519 på: august 21, 2012, 22:08:19 pm »

Værre blir det forhåpentligvis ikke, det skal vel mye til Gliser

Når snøen kommer så blir det vel på med ispigg? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1520 på: september 04, 2012, 22:32:11 pm »

ikke fått noe kabel shift enda så har fått gjort siste mod av bakstillinga for økt camber vinkel
var litt dårlig plass mot overkant av bakstillinga så fikk kappet og sveist begge sider i kveld.


* IMG_20120904_180329 (Small).jpg (61.85 KB, 360x480 - vist 393 ganger.)

* IMG_20120904_190222 (Small).jpg (85.91 KB, 640x480 - vist 454 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1521 på: september 05, 2012, 08:05:19 am »

Klar til helga da eller? Gutta fra Fifth Gear kommer! Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1522 på: september 07, 2012, 10:40:09 am »

ja kommer en tur på lørdag og blir mest sannsynlig til søndag også.
litt utfordringer jobb og og trekkvognmessig om dagen Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1523 på: september 19, 2012, 20:19:12 pm »

jau
blei ikke mye kjøring på gatebil gitt. hadde plutselig for mye støy...
men alt i alt var det greit alikavæl , da det som  jeg mistenkte var det skjedd noe med motoren etter de rundene på rudskogen med for høy eksostemp.
Lagrene i turboen gikk føyken så ved att jeg ikke fikk kjørt ser det ut til att turboen er reddbar.
merket også på SCC att det ikke  var 100% på stell.
så jeg har byttet lager i turboen.
 Precision er tydeligvis Garrett  av noe slag, for mellomhus er Garett og lagersettet jeg hadde var same  shit.
Ryktene går vel att Garret kjøpte Precision eller omvendt.
SÅ da blir det ny turbo i lpet av vinteren. litt større
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1524 på: september 19, 2012, 20:23:06 pm »

også har jeg forlenget tørrsumptanken så det blir ~11-12 Liter på den i stedet for 6 Liter
valset en plate og har sveist det sammen.
laget også noe skvalpeplateopplegg som jeg antageligvis ikke trenger men det skader vel ikke.?


* IMG_20120917_195438 (Small).jpg (99.1 KB, 640x480 - vist 328 ganger.)

* IMG_20120918_182045 (Small).jpg (63.78 KB, 360x480 - vist 322 ganger.)

* IMG_20120917_195706 (Small).jpg (94.47 KB, 640x480 - vist 292 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1525 på: september 19, 2012, 20:29:24 pm »

OG cableshift.com har levert varene. Rekker tunge
fikk laget brakett og grovjustert
måtte modifisere kasse feste litt , men var kjapt montert.
giringa virker ok, men fortsatt hard i giringa. hmm...
sjekket litt på dette  og det er stor slakk i hockeysticken sideveis!
som ved sidebelastning gjør att det går tregt. så her må jeg av med nesekon og sjekke.
så det gamle giropplegget var kanskje ikke så dårlig allikevel.
har ikke fått testet med motor i gang da tørrsumpen fortsatt ligger på benken  Øyerulling


* IMG_20120919_184502 (Small).jpg (81.33 KB, 640x480 - vist 346 ganger.)

* IMG_20120919_200819 (Small).jpg (98.46 KB, 640x480 - vist 377 ganger.)

* IMG_20120919_184444 (Small).jpg (69.15 KB, 360x480 - vist 409 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1526 på: september 19, 2012, 21:49:06 pm »

Coolio! Blir det mer kjøring å deg i år?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1527 på: september 19, 2012, 21:52:19 pm »

jepp det er flere muligheter , neste helg er det trackday både lør og søndag.
ALfakluben og mere trackday Rekker tunge
er også sugen på å prøve 402m stripa før vinter'n kommer men ser ikke så mange arrangenter i "nærheten"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1528 på: september 20, 2012, 20:44:50 pm »

mistanken stemte anng nesekon.  Tvilende
har nyere type original VW nesekon i aluminium (kontra magnesium originalt) og dette er mest sannsynlig noe brazil/mexico/sørafrika greier. på det nye nesekonet var det bare noe tynne slappe bakelitt hysler av noen foringer og det så ut som den ene hadde flyttet på seg fremover.masse slakk.og treghet når den fikk belastning sideveis.

På 091 original magnesium nesekonet sitter det skikkelig kule/rulle lager i begge ender ,
så jeg satt på ett pent brukt sånt og giringen blei mye mer presis og lettere. Gliser
som resulterer i mere jobb  Rekker tunge for da blir det å montere kule/rullelager i Alu huset i løpet av høsten eller vinter.


så da har nok mesteparten av problemet ligget og lurket her sammen med en slapp ettermarkeds overgang fra nesekon til stagopplegg.
  


* IMG_20120920_184207 (Small).jpg (100.26 KB, 743x480 - vist 372 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1529 på: oktober 01, 2012, 22:40:07 pm »

kassa må opp  Trist
noe er galt med syncroringer og på alle gira.
var og kjørte på trackday om søndagen , og den er akkurat like hard å gire som før..hvis ikke hardere.
kikket på video fra 2010  og der går giringa med stagopplegget som en drøm!
men da en annen girkasse.

mistenker feil olje som har gjort noe med "moly coated" syncro ringer.
forsøkt byttet olje etc men same shit.

video fra 2010 (gamle rudskogen)

« Siste redigering: oktober 01, 2012, 22:43:14 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!