mars 28, 2024, 13:22:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666470 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1800 på: april 24, 2013, 21:19:30 pm »

fant synderen til bananas oljeinstrumenter.
vært litt varmt for PVC ledningene. så her var det åpent isolasjon ,med vann/frostveske innimellom som lagde kluss.

også byttet ut de soneherda frontrutene med laminerte ruter.
jeg hadde  "Örkhan" style (sota) laminerte liggende så , sånn blei det.


* IMG_2013042440842.jpg (34.52 KB, 450x600 - vist 425 ganger.)

* IMG_2013042428636.jpg (72.03 KB, 800x600 - vist 475 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1801 på: april 24, 2013, 21:30:34 pm »

De ledningene har blitt kompiser de Gliser

Ble sabla bra med mørke ruter!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1802 på: april 24, 2013, 21:32:25 pm »

er redd det kan bli mørkt med Pilotbriller OG Örkhan glass.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1803 på: mai 03, 2013, 23:35:35 pm »

månedens tema er lette roterende masse.Glad
ellers er neste oppgradering eller nedgradering  Glad ; montere lettet 200mm svinghjul og clutch med 4 puck sinter
satser på att 200mm stage 3 holder 400Nm
blei noen timer i fresen med delehode.
tipper èn liten 200mm 4 puck og lett svinghjul/trykkplate skal gi raskere girskift enn dobble 6 pucks 228mm lameller og tyngre svinghjul
som jeg har kjørt med lenge nå.
lettere svinghjul vil vel få motoren raskere ned i turtall +
mindre lamell vil gjøre syncroniseringa kjappere da det er mindre masse som skal bremses/spinnes opp.

har laget ett 200mm /type4 WBX svinghjul ut av WBX automathub og originalt type1 svinghjul.
fordelen er skikkelig smidd svinghjul med vw presspassning mot veiv + WBX innfestning
bakdelen er mye jobb og usikkerheten "vil dette holde...?" Rekker tunge
det var opprinnelig kun skrudd, men skruene kom veldig nære simring, så sveiset greiene fast.
fikk også balansert greiene i kveld.


* IMG_2012122349152.jpg (43.8 KB, 450x600 - vist 327 ganger.)

* IMG_2013050140982.jpg (83.91 KB, 800x600 - vist 390 ganger.)

* IMG_2013050450817.jpg (57.84 KB, 450x600 - vist 322 ganger.)

* IMG_2013050421307.jpg (100.05 KB, 800x600 - vist 364 ganger.)

* IMG_201305041775.jpg (100.92 KB, 800x600 - vist 365 ganger.)

* IMG_201305041760.jpg (81.64 KB, 800x600 - vist 381 ganger.)
« Siste redigering: mai 03, 2013, 23:42:23 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1804 på: mai 04, 2013, 00:54:49 am »

Say cheese!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1805 på: mai 04, 2013, 08:15:33 am »

Regner med det ble F1 spec på den balanseringa  Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1806 på: mai 04, 2013, 08:29:07 am »

Det ser ut til å holde bra det der Gliser
Ble lekkert! Nok en gang
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1807 på: mai 22, 2013, 14:13:43 pm »

Balanseringa blei på rundt 40G/mm (nascar)


Ellers rakk jeg ikke bytte svinghjul/clutch før helga.
Da det var mere kjøring på Rudskogen trackday løp 5.!
Fikk fullført enda ett løp og trur jeg ikke kom sist heller Gliser
Var en del varmere vær, og med 3 extra runder pga. feilstart kom oljetempen opp i ca 126 grader.
så får vel montere en oljekjøler på denna stakkars motoren. Glad
imponert av denne gamle sliteren av en motor
mye kjøring , kjørte opp en stor tank med E85 . etter løpet  justerte opp litt på ladetrykket så jeg har ca 200-210 hjulhk og testet ut litt stabstag etc.

understellet begynner å bli ganske ok nå , så glær oss til å 150-200hk til å rutte med snart Rekker tunge

inboard bilde fra starten av løpet


* inboard05.jpg (46.46 KB. 800x450 - vist 373 ganger.)






Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1808 på: mai 22, 2013, 14:24:41 pm »

kommet litt videre på neste motor,
fått satt sammen shortblock og begynt på toppene.
laget verktøy for å få frest ned anlegget til fjørene , litt småporting , satt inn timesert i eksosgjengene og frest ned anlegget til vippene pga geometri.


* IMG_201305222897.jpg (90.11 KB. 800x600 - vist 424 ganger.)



* IMG_2013052216630.jpg (77.86 KB. 800x600 - vist 380 ganger.)




* IMG_2013052227565.jpg (71.01 KB, 800x600 - vist 380 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1809 på: mai 22, 2013, 14:28:41 pm »

OGså fikk jeg endelig skrapt sammen kroner til ett nytt kamera.
Endte opp på Gopro HERO 3 Silver.
syntes bildene blei ganske bra!

« Siste redigering: mai 22, 2013, 14:33:22 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1810 på: mai 22, 2013, 14:33:05 pm »

.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1811 på: mai 22, 2013, 19:51:32 pm »

Supert camera og helt sinnsykt bra det du holder på med Jørn ..

Mvh
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1812 på: mai 22, 2013, 20:05:59 pm »

Ser du begynner å ta sikkerhet på alvor også.. Hans.. Me like.
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1813 på: mai 22, 2013, 21:03:56 pm »

Jeg har funnet en 200mm 4-puck Kennedylamell om du fremdeles trenger den! Gliser

Stå på, snart har du porschekillern i gang igjen Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1814 på: mai 23, 2013, 09:43:02 am »

Når du først skulle legge så sinnsykt mye arbeid i svinghjulet, hvorfor i allverden monterte du ikke en 185mm trippelplate clutch type "tilton" eller lignende. Så hadde du aldri mer trengt å bekymre deg for clutch spinn..... Hæ
Sånne clutcher er jo snart gratis, og av overlegen kvalitet i forhold til kep sin konstruksjon fra 1938...
feks denne: http://www.xtremeclutch.com.au/en/product-range/clutch/ceramic-race-series/xtreme-184mm-multiplate-clutch-1
Den havner i min ved første anledning.

Kommer du til varna å kjører litt?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1815 på: mai 23, 2013, 10:21:12 am »

Ja Gopro har tatt ett stort steg i bildekvalietet.
Skal ikke ta æren for att jeg prioriterer sikkerheten Jee. Gliser
Det er  krav fra NBF med HANS i all Racing , og i fjor var det ikke krav så da kjørte jeg uten.
5600.- for HANS og ny hjelm med HANS anker...
Men når man har blinkende shiftlight i 4 gir på vei ned i "Angsten" på rudskogen så føler man seg LITT tryggere med mere sikkerhets utstyr Glad

Haurane: Ja slik type clutch er på gang, har fått en brukt GT3 Cup clutch som jeg skal se litt på
men det blir på det svinghjulet som pr, nå står i bil da det er av skikkelig stål og på skal på den nye "stor" motoren som jeg samler deler til.
Denne motoren jeg bygger AKKURAT NÅ  er en "midlertidig motor" som  ikke har 1. pri , der er det  "low cost"  og som oftest  "tar hva man har" prisnippet som gjelder.



* IMG_2013052337718.jpg (73.03 KB, 800x600 - vist 326 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1816 på: mai 23, 2013, 10:22:12 am »

Jeg har funnet en 200mm 4-puck Kennedylamell om du fremdeles trenger den! Gliser

Stå på, snart har du porschekillern i gang igjen Gliser

så NÅ fant du den ja   Gliser, men nå har jeg skaffet så ellers takk Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1817 på: mai 23, 2013, 12:01:19 pm »

feita meita !  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1818 på: mai 23, 2013, 15:12:04 pm »

Jeg har funnet en 200mm 4-puck Kennedylamell om du fremdeles trenger den! Gliser

Stå på, snart har du porschekillern i gang igjen Gliser

så NÅ fant du den ja   Gliser, men nå har jeg skaffet så ellers takk Glad
Typisk :-P
Har gravet frem endel kasser med deler i det siste. Jeg får legge den på et lurt sted (igjen) får sikkert bruk for den senere Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1819 på: juni 03, 2013, 14:47:03 pm »

skjer litt innimellom her.
fått tilpasset støtstenger og  satt sammen longblock.
for å spare litt tid , så går jeg bort i fra å tilpasse Yamaha spjedlhus til speedshop innsuga med wire gass  , til ett annet opplegg jeg hadde tilpasset ett Oxyprosjekt.
Det er ett sett FAJS kina IDF gassere som jeg har ribbbet og kun brukes som spjeldhus.
Sammen med CB stagsett og CB EFI innsug.
de er ikke like tighte som Yamaha spjeldhusene, men får duge til å styre luft.
BAJS hadde vært ett bedre navn muligens Gliser .

Ellers må jeg smale inn eksosen litt da det var lagd til den den forrige motor som var litt bredere.


* IMG_201306033666.jpg (72.3 KB, 450x600 - vist 300 ganger.)

* IMG_2013060338615.jpg (86.7 KB, 800x600 - vist 377 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1820 på: juni 03, 2013, 14:51:30 pm »

kjøpte også en ferdig adapter fra T4 flensen på grenrøret  til T3 "divided" flens som er på Kina HX35'n
for å spare enda litt arbeid!!
ser fiin ut CNC frest.


* IMG_2013060311302.jpg (69.03 KB, 800x600 - vist 301 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1821 på: juni 03, 2013, 14:56:36 pm »

Lekker sak. Hvor?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1822 på: juni 03, 2013, 15:02:09 pm »

ebay

http://www.ebay.com/itm/T3-Countersunk-divided-to-T4-divided-turbo-flange-12-Holset-Cummins-59-liter-/140957553505
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1823 på: juni 21, 2013, 00:33:32 am »

update.

kassa får en liten rep da jeg fant litt grums på tappepluggen.
det var prototypen og da brukte jeg litt ymse deler. Glad oppgraderer til deler i bra stand og setter inn sterkere ring og piniong ,weddle mellomhus tatt opp til t3  mainshaftlager++  og ny diffbrems.
25% sperrevirkning er for lite og får hjulspinn på innerhjulet så setter inn en med 60%som jeg kjørte med i fjor .
det funket bedre.

fått på plass oljekjøler også. det er jo nesten sydentemperaturer om dagen så da slipper den  gamle wbx'en å svette så mye.

og inn med en enkel 4 puck sinter i stedet for dobbel lamell opplegget


* IMG_2013062136654.jpg (101.61 KB, 800x600 - vist 372 ganger.)

* IMG_2013062129352.jpg (50.79 KB, 450x600 - vist 379 ganger.)

* IMG_2013062121693.jpg (47.65 KB, 450x600 - vist 347 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1824 på: juni 21, 2013, 00:40:19 am »

.


* IMG_2013062143969.jpg (79.21 KB, 800x600 - vist 325 ganger.)

* IMG_2013062113199.jpg (99.32 KB, 800x600 - vist 348 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1825 på: juni 21, 2013, 08:17:56 am »

Funket ikke den doble kep'n tilfredstillende?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1826 på: juni 21, 2013, 08:20:53 am »

Funket ikke den doble kep'n tilfredstillende?
det finner jeg ut til neste helg!  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1827 på: juni 25, 2013, 23:34:38 pm »

Justert gafler etc. og satt sammen kassa
 montert i bil også! Glad
men oppstarten blei trøblete.
vrei om nøkkel og masse bråk raklelyd!¨
hmm glemte jeg noe i  kassa..?
Men det var clutchen som tok i starter og clutchus.
selvom det er 228mm clutch og clutchus.
men noen nagler stakk litt ut.
så ut med kasse og frem med slipemaskin.
måtte slipe litt på starter og foret den ut 1mm ca.

også gått vekk fra syntetisk olje (nye opplysninger i olje jungelen!! ) så giring går mye bedre nå!  Sjokkert




* IMG_2013062629412.jpg (74.7 KB, 800x600 - vist 287 ganger.)

* IMG_201306265097.jpg (56.29 KB, 450x600 - vist 265 ganger.)

* IMG_2013062642432.jpg (103.01 KB, 800x600 - vist 300 ganger.)

* IMG_201306264747.jpg (49.33 KB, 450x600 - vist 274 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1828 på: juni 25, 2013, 23:37:08 pm »

så nå står den "Raceready"  i Møkkakjeller'n for TrackdayCup løp 6 rudskogen til søndag.


* IMG_2013062651579.jpg (66.53 KB, 450x600 - vist 333 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1829 på: juni 26, 2013, 08:17:24 am »

Jørn! Hva er nytt i "Oljejungelen?"
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!