juni 27, 2022, 13:34:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 63 64 [65] 66 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 578814 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1920 på: desember 13, 2013, 00:19:49 am »

morro med flere spræke busser.
Tipper min drar seg litt mere mot Drag kjøring nå som jeg er i gang med en annen asfaltæser.
11 Sek skal inn 2014.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1921 på: desember 13, 2013, 00:28:12 am »

stor tommel opp for 11 sekunder
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1922 på: desember 13, 2013, 00:29:52 am »

Vil takke for de som har bidrat til en flott 2013 sesong !
Takk til "sponsorene!

Vegard Bratlie
RZR gjengen fra bergen
Bugrent
Og Logmech


Blitt kjøring både på Isen i sigdal, flere Løp i Trackday Cup og Dragrace på SCC
også en obligatorisk brann på slutten av denne sesongen også!  Gliser
Heldigvis  bare ett Luftfilter og 10cm Jordingslednig som brant opp, men nok til rødflagg i løpet.(sorry Bård Eker..)
Brannslukker opplegget gjorde jobben
Friskmeldt helgen etter og fikk en hel dag med kjøring for å få godfølelsen før vinteren.
Motor og girkomboen funker så bra til rundbane att jeg ikke har lyst å røre.
Den står den turn key til neste sesong. for 1. gang... (enn så lenge.)


* IMG_2013030259124 (Large).jpg (82.74 KB. 800x600 - vist 428 ganger.)



* 5PB1Hnjl (Large).jpg (60.09 KB. 800x534 - vist 367 ganger.)



* IMG_20130810_125409 (Large).jpg (65.96 KB. 800x600 - vist 379 ganger.)



* IMG_2013042153241 (Large).jpg (70.05 KB. 800x600 - vist 440 ganger.)



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1923 på: desember 13, 2013, 01:10:39 am »

slik så det ut etter siste brann!
Bilen var  ikke var helt ferdig fra SCC til banekjøring ,vanligvis har jeg ikke luftfilterer rett ved turboen
og jeg hadde fiklet litt med vacumstyring og tomgangsventil sånn att pop off ventil ikke virket.
Så teorien går i de baner att bittelitt endeslakk på den turboen og godt e-85 infisert olje så blei luftfilteret sakte men sikkert innsauset med litt oljee85
siden all lufta slår tilbake ut gjennom turboen når spjelda blir lukket ved hver giring.
og blåste ned på glovarmt eksos anlegg som ligger 6 cm unne = flammer !



* brann02 (Large).jpg (83.67 KB. 800x600 - vist 563 ganger.)

« Siste redigering: desember 13, 2013, 01:21:18 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1924 på: desember 13, 2013, 01:11:24 am »

men en liten motorvask så var det nesten ikke synlig


* brann01 (Large).jpg (85.34 KB, 800x600 - vist 609 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1925 på: desember 13, 2013, 01:15:26 am »

testet denne helga å kjøre med "staged injection"
de dysene på toppen av trykkboksene kommer gradvis mere med turtallet,
og mindre dyser nede for tomgang og lavfart
men fikk ikke testet så mye, og hadde valgt litt for stort gap mellom dysestørrelse.
fikk i allefall testa att prinsippået fungerte.

blir jo slik løsning  på MC motoren i 1302RRR etterhvert.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1926 på: desember 13, 2013, 11:57:59 am »

Utrolig hvor godt et sånn skumanlegg fungerer altså!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1927 på: desember 13, 2013, 12:17:16 pm »

Så teorien går i de baner att bittelitt endeslakk på den turboen og godt e-85 infisert olje så blei luftfilteret sakte men sikkert innsauset med litt olje og e85
siden all lufta slår tilbake ut gjennom turboen når spjelda blir lukket ved hver giring.

Med andre ord, med en blow off ventil så hadde dette ikke skjedd?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1928 på: desember 13, 2013, 12:30:28 pm »

Så teorien går i de baner att bittelitt endeslakk på den turboen og godt e-85 infisert olje så blei luftfilteret sakte men sikkert innsauset med litt olje og e85
siden all lufta slår tilbake ut gjennom turboen når spjelda blir lukket ved hver giring.

Med andre ord, med en blow off ventil så hadde dette ikke skjedd?

-BB-
Bare en teori ja.
Blow/pop off ventilen satt der. Men jeg hadde laget en felles boks til vacumopplgget og koplet tomgansventil innpå den.
Så når ventil stod en del åpen så utlignet den vakumet i denne boksen slik att popoff ikke åpnet.
Blei ikke den "pfisj!" lyden når jeg giret. Mer en sånn rar turbinlyd.
Det kunne kanskje skjedd for olja hadde jo gått ut gjennom ventil i istedet .men ikke rett på eksosen. Hadde blitt litt røkelse kanskje
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1929 på: desember 13, 2013, 12:35:41 pm »

Så også att vacumsignslet til mapsensoren blei mye svakere med denn løsningen så må inn med egene slanger til tomgangsmotor


* IMG_2013121342335.jpg (79.87 KB, 800x600 - vist 581 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KennethNaess
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #1930 på: januar 31, 2014, 01:08:56 am »

Hei Jørn,

Har lest igjennom hele tråden din nå på to kvelder, to veldig kjekke kvelder!
Vannvittig tøff bil du har, digger måten du ordner problemer på med dine egne løsninger som viser seg å funke som bare juling! Ser rått ut gjør det og.
Du er både sykt flink og enormt effektiv! Stå på videre Glad

Kenneth
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1931 på: januar 31, 2014, 10:33:05 am »

takk for hyggelig tilbakemelding Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 412
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #1932 på: august 17, 2014, 14:41:07 pm »

Veldig kjipt at blokka di røyk i helgen, bilen din er et fantastisk kult innslag på SCC. Håper du får den kjapt på banen igjen.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1933 på: august 17, 2014, 20:41:20 pm »

takktakk
morro å kjøre å teste litt selvom ikke alt gikk som forventet
heldigvis var det ikke store summene som gikk opp i røyk . men blei litt jobb.
fin mulighet for å forbedre noen punkter å presse grensa litt mer på std WBX innmat
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1934 på: august 18, 2014, 07:05:32 am »

Hehe.. vi sto og kikket oppi motorrommet ditt, og da jeg sa at "dette blir dyrt" fikk jeg til svar fra sidemannen: Åneida, han lager alt sjæl.. " Gliser
Lykke til
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1935 på: august 18, 2014, 09:28:06 am »

foreløpig budget er ca 6000.- så kan vi strekke wbx strikken litt til Osteaktig
da er målet 500 hjulhk Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1936 på: august 18, 2014, 09:36:22 am »

foreløpig budget er ca 6000.- så kan vi strekke wbx strikken litt til Osteaktig
da er målet 500 hjulhk Rekker tunge

 Osteaktig

Det er alltid et høydepunkt å se bilen din på stripa Jørn og det var synd å se at du fikk problemer. Bakfra hørtes det ut som at noe skjedde temmelig tidlig i run`et med en skikkelig "BOMP" lyd før røyken kom litt lengre utpå.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1937 på: august 18, 2014, 09:54:26 am »

ja var liksom det siste jeg trodde skulle skje da.  Øyerulling
lyden i bilen hørtes ut som en turboslange som hoppet av ...men det var det ikke Osteaktig
med nybygd slickshiftkasse, nye akser/ledd etc.
men kassa og giringa ser ut til å funke OK.
etter  1. run for å bare teste att ingen ting datt fra hverndre ,blei det litt knot med boost control. da jeg etter SCC i fjor kjørte ett par løp i trackday cup på grunntrykket 0,7 bar
justerte opp trykket på sprutet til høyere settinger men rotet litt med talla for boost protection (200kpa vs 300kpa)
så de 2 neste run'a gikk den i overboost på kun 1 bar og kutter da sprutet
i mellom tiden hadde jeg kjørt litt mer opp  på ladetrykket , så når boostprotection blei fixa gikk det litt over der jeg ville ligge.
sammen med ratt rust og ei kort gira kassa gikk den veldig fort  opp turtall på de først
7600+ O/min og 1,5+ bar blei kanskje litt mye for boble rådebolter Gliser
turtallsperre var på 7500
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1938 på: august 18, 2014, 10:11:23 am »

og launch control som jeg begynt å sette opp er en stor belastning for motoren ...
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1939 på: august 18, 2014, 22:37:11 pm »

Alltid moro å se racebussen din på stripa på SCC, Jørn.

Og veldig betryggende (bl.a. for meg) å se at standard wbx-innmat tåler så mye trøkk! Glad
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1940 på: august 18, 2014, 22:44:54 pm »

 Kult
kommer sterker tilbake.
bussen blir nok mere dragrace preget fremover
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1941 på: august 18, 2014, 22:51:24 pm »

Kult
kommer sterker tilbake.
bussen blir nok mere dragrace preget fremover

Det kan vi like  Glad tror det er fjerde året jeg har stått på SCC å glodd baki denne bilen, går alltid fra med et smil om munnen Glad

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1942 på: august 19, 2014, 13:40:18 pm »


Og veldig betryggende (bl.a. for meg) å se at standard wbx-innmat tåler så mye trøkk! Glad

Sier motordødaren himself  Osteaktig Osteaktig Blunker
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1943 på: september 06, 2014, 22:07:32 pm »

liten update
fikk endelig rivd ut motor og fikk litt tid  å se på over katastrofeområdet i dag Gliser
foreløpig konklusjon er rådebolt som er ryki tvert av
ny rekord i skrapmetall etter ras.
MEN de viktigste tingene(som hadde noe verdi har overlevd)
tørrsumppumpe kamdrev og kinaturboen ser uskadet ut.

ny blokk er så å si ferdig med råder , mangler bare lagersett så så går ny shortblokk sammen
gravd dypt i lommene nå og investert i ARP bolter
kommer til å ha teflonbuttons på utsiden av klips til krysspinnen også
ligger i rute til å rekke kjula i slutten av september.


* 20140905_231551 (Custom)shrink.jpg (145.74 KB, 675x451 - vist 428 ganger.)

* 20140905_231601 (Custom).jpg (117.17 KB, 800x450 - vist 381 ganger.)

* 20140906_121735 (Custom).jpg (126.59 KB, 800x450 - vist 406 ganger.)

* 20140906_122258 (Custom).jpg (137.59 KB, 800x450 - vist 384 ganger.)

* motormayhemv2_0.jpg (140.17 KB, 600x428 - vist 453 ganger.)

* 20140905_231653 (Custom).jpg (128 KB, 800x450 - vist 327 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1944 på: september 07, 2014, 01:09:59 am »

Det ser ut som et solid ras ja! Ser frem til å se dette klart igjen - fikk desverre bare sett første run på SCC mot Berger. Uansett gjør det alltid verdt turen til SCC!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1945 på: september 07, 2014, 08:43:51 am »

Shit! Dine bilder viser hvorfor man ikke skal spare på råder og rådebolter. Ryker dem så blir det dyrt. Takk for at du deler Jørn! Jeg håper virkelig at rekker å bli med til Kjula i slutten av september.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1946 på: september 07, 2014, 18:35:05 pm »

Programleder er Jørn og deltaker er WBX-motor i programmet :



Rådebolten røyk ut først. Da får vi se hva som er neste i WBX-en  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1947 på: september 10, 2014, 07:40:09 am »

Ser ut som om du har gjort det veldig bra i motorras-konkurransen Jørn. Ai ai ai. Ser du skriver du mangler lagersett. Har en kompis som har noe KS sett til slipt WBX veiv, som kan være vanskelig å få tak i ellers, dersom det tilfeldigvis er det du trenger.

Om du spesifiserer det du skal ha tak i, så kan jeg godt høre litt rundt i pølselandet for deg.

Stau pau!  Gliser

mvh
Arild Glad

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1948 på: september 10, 2014, 08:36:29 am »

takk for tilbudet arild, men lager har ordnet seg Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1949 på: september 10, 2014, 09:21:50 am »

takk for tilbudet arild, men lager har ordnet seg Glad


Det høres bra ut. Da er vel den nye motoren oppstartferdig til helga?  Blunker

mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 ... 63 64 [65] 66 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!