mai 01, 2024, 15:46:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjørte 200 mil med min 66 boble i jula!  (Lest 1479 ganger)
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: januar 05, 2009, 18:19:10 pm »

Hehe.. Ja som topic sier; Jeg kjørte 200 mil med bobla mi i jula. Og det fårn si; makan til gullbil:)

Turen gikk fra Oslo til Verdal, med pause der. Så fortsatte jeg til Mo i rana. For deretter å kjøre tilbake til Verdal og oslo etter vel blåst julefeiring. (Mamsen bor i Mo, mens vennene bor i verdal)

Hadde få problemer. Det som skjedde var at whitesidene på det ene hjulet sprakk opp.
Og på tur hjem begynte bilen å fuske i østerdalen. Jeg trodde det var forgasseren som frøs el.lign så jeg hellte på kondensfjerner. Men den fuska like mye... Etterhvert begynte den å fuske FÆLT.. PANG! og ei skikkelig flammekule ut bak så det lyste i skogen! Og det var kaldt der oppe! ca 25-30 minus. Så jeg var mildt sagt ivrig på å få igang bilen igjen. Men fant heldigvis feilen etter 5 min. Stiftene hadde "vokst" sammen. Skrapa litt med skrujern og åpna opp åpningen litt og bobla var back in business.

Det ble aldri kaldt i bilen. Selv ikke i 30 minus. Men merka at styresnekka faktisk ble tung å vri rundt pga tjukk olje:) Lite motor som varmer opp der framme.
Bilen brukte ikke noe olje på turen. Og den gikk på rundt 0,6-0,7. Noe jeg syns er helt snålt! Så gammel bil og så lite forbruk?


Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #1 på: januar 05, 2009, 18:37:38 pm »

det må jeg si Blunker....
det står respekt av dette her ja Gliser.....

å kjøre så langt om vintern....
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: januar 05, 2009, 19:39:22 pm »

På langtur er dette helt vanlig forbruk på ei original Boble med riktig justert motor i fin form Glad

Kjørte nesten 90 mil selv i jula under tilsvarende forhold. Men jeg mistenker at jeg trenger nye varmepotter, da det var sabla kaldt i bilen, med ditto høyere forbruk fordi motoren neppe fikk den forvarminga den trengte.
Loggført
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #3 på: januar 07, 2009, 12:58:51 pm »

Godt gjort! Har feiget ut på vinterkjøringa med bobla, men det er pga at det er mer morsomt å leke seg med liten offroader...

Ellers vil det være smart å investere i en fordeler med stifteløs tenning, gjerne en 009-type. Det går rimelig greit, selv om det kun er mekanisk tenningsforstilling. Slipper de evinnelige stifteproblemene som har vært årsaken til det fleste problemer jeg har hatt med orig. luftkjølt langs landeveien.
Loggført

Fort nok...
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #4 på: januar 07, 2009, 18:42:01 pm »

Ja jeg har tenkt på dette selv. Spørs om det er dette som blir min 30 års bursdagsgave til meg fra meg Glad
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 08, 2009, 11:14:12 am »

Jeg har kjørt min typ1 '66 "Grynet" t/r Bergen-SCC, over 1000 km, forbruket var 0,70 med blanda råkjøring over fjellet (måtte jo henge med resten av Bergens-gjengen)

Original 1300 singelport, kjerra har rulla ca 100 tkm. Fornøyd med det forbruket der  Kult
« Siste redigering: januar 08, 2009, 11:17:11 am av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!