april 28, 2024, 04:46:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vis meg bilde av ei boble med samme stuk som denne:  (Lest 9192 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: januar 07, 2009, 12:34:46 pm »

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15756011&WT.svl=tabs

Og - kjør debatt!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #1 på: januar 07, 2009, 13:14:56 pm »

De bilan der er Jævli tøffe ,min bror har hatt flere sånne i forskjellige utgaver men ingen var som TTS men han hadde en 1200 TT å d var skikkelig racerbil , men den byttet han i en løpsrigga bil med bur å greier som var bygd for bakkeløp å ikke registrerbar men den kjørte vi en masse med på E6 Og endel skogsveier i Oppdal før den senere ble solgt til en entusiast i Trondheim .


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
nik
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: januar 07, 2009, 17:29:47 pm »

NSU TT og TTs er jævlig kule biler.Det var min store drøm i yngre dager. Det lengste jeg kom var  en 1000C 1965 mod. med luka oppe og mistenlig knatring i motoren. 2 av brødra mine hadde også NSU. En 1200 og en 110 med TT-motor. På 70 tallet var dette som dagens golf gti, den hadde jo bare 80 gamper med to enkle solex forgassere hvis jeg ikke husker feil. Hadde vært herlig å få tak i en. Gikk ett par stykker i Hamarområdet på den tiden.Hvor ble de av??
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 07, 2009, 17:50:40 pm »

Veldig tøffe biler dette. Han som skal selge denne på finn, burde nok av økonomiske årsaker ha gjort det i utlandet da 100 k for denne er nesten gi-bort-pris i forhold til hva jeg har sett disse til i utlandet...

Her noen med ca. samme stuk :



* nsu.tts2.jpg (76.03 KB, 800x560 - vist 317 ganger.)

* nsu.tts.jpg (89.37 KB, 800x529 - vist 314 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: januar 07, 2009, 17:55:49 pm »

Helt enig i at NSU er en kongebil...og her er det flere tøffe bilder av slike.

MEN - jeg er så forundret av at det a) ikke finnes mange Bobler i eksakt dette stuket (utstyr og tidsepoke)....og b) at ingen har bygget slike Bobler....og c) at det er så vanskelig - på en måte - å få til denne følelsen/utseende på en boble..

Schoene mae?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: januar 07, 2009, 17:59:46 pm »

skru opp å lytt  Sjokkert fett 
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: januar 07, 2009, 18:03:58 pm »

æsj da ! Trist
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: januar 07, 2009, 18:05:03 pm »

Denne passer her også...


*  (146.68 KB, 499x370 - vist 289 ganger.)
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 07, 2009, 18:11:15 pm »

Helt enig i at NSU er en kongebil...og her er det flere tøffe bilder av slike.

MEN - jeg er så forundret av at det a) ikke finnes mange Bobler i eksakt dette stuket (utstyr og tidsepoke)....og b) at ingen har bygget slike Bobler....og c) at det er så vanskelig - på en måte - å få til denne følelsen/utseende på en boble..

Schoene mae?
[/quote]

Det tror jeg kommer av at i Norge er det av en eller annen grunn blitt trend å gjøre kjøre-egenskapene på bobla DÅRLIGERE og ikke BEDRE  Osteaktig

Det å heise rompa i været´ på en pendelakselboble , sette på 135 type sykkel-dekk foran og type donald duck diagonal ballong dekk bak og da i tillegg til smalne forstilling dvs. smalere sporvidde gir jo særs gode kjøre-egenskaper   Øyerulling . Disse type mod. er sjelden å se i andre forum og bilklubber ... , kanskje en grunn til det og.. Folk vil vel helst ha BEDRE handling på vogna og ikke dårligere, det værste er jo at det faktisk blir lagt ned tid og penger på å forværre kjøreegenskapene på en bil ...  Øyerulling
« Siste redigering: januar 07, 2009, 18:32:27 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 07, 2009, 18:52:22 pm »

Grunnen er vel kanskje at...ehhh....NSU'n er kulere...kanskje feil sted å si det:-)
Vet om et par ting som gjør at jeg digger TT/TTS iallefall...
-Boltsirkelen.....
-Og at den har samme blinklys som 911R 1968:-)

Drittøffe biler da, en sånn en hadde kledd deg Nikolaisen Gliser

Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #10 på: januar 07, 2009, 18:57:20 pm »

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
nik
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #11 på: januar 07, 2009, 22:14:47 pm »

Grunnen er vel kanskje at...ehhh....NSU'n er kulere...kanskje feil sted å si det:-)
Vet om et par ting som gjør at jeg digger TT/TTS iallefall...
-Boltsirkelen.....
-Og at den har samme blinklys som 911R 1968:-)

Drittøffe biler da, en sånn en hadde kledd deg Nikolaisen Gliser
Det er jo fortsatt en drøm da Thomas, gikk en oransje en i Brumundal for en del år siden + en blå og hvit i Moelv. Den i Moelv var jævlig dig. MEN HVOR ER DE?HæHæ

Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #12 på: januar 08, 2009, 07:07:15 am »

Denne passer her også...

Skjerm breddere på denne var rå, noen som vet hva som er brukt?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 08, 2009, 08:47:36 am »

Begynner å bli litt høye priser på de orginale bilene iallefall:

http://tinyurl.com/7kheh5

En 1302 i riktig euro-race stuk her også:
« Siste redigering: januar 08, 2009, 08:58:29 am av Soddli » Loggført

folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #14 på: januar 08, 2009, 08:48:51 am »

Denne passer her også...

Enig!! dette er en bil jeg kan like, vet ikke helt hvorfor men den får meg til å tenke på den australske Fastback`n med Mclaren backstilling!! For meg er disse NSU`ene og denne bobla fantastisk kule biler, men den Fastback`n skulle jeg gjerne sett en til av Kult
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #15 på: januar 08, 2009, 09:07:50 am »

Flere var ute før meg men Boble med litt gammel German look/ race stuk, er jo ganske likt bare man driter i klistremerker.

Og som alle veit her på forumet så har Amerikanerne alltid driti i om bilen går an å svinge med bare den går fort rett frem, og det er akk motsatt i Tyskland. Dermed en tøff stil fra USA (Cal look) og en fra Tyskland (German look) som vi liker å kalle det da...

Og jeg digger begge stilene. Men helst 70talls inspirert begge to.

Og jeg må si jeg digger det stuket der på nesten alle små europeiske 60 og 70tallere.

Samtidig som jeg syntes 50, 60 og noen 70talls Amcars er like heftig i sitt drag stuk...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #16 på: januar 08, 2009, 09:21:59 am »

Noe som forener amerikansk stil og europeisk løpsbil stil er jo Can-Am og Le Mans løpsbiler.
Spoilerstuk og handling , Høyfart og bremsing og veldig retro.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: januar 08, 2009, 09:28:03 am »

Her er noen bilder av Fastback'n som spiser sand og driter stein!




Dette er ikke en Mazda vaskeball:


Loggført

Speed is no substitute for direction
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #18 på: januar 08, 2009, 10:20:43 am »

Ohh Gliser Det var type 3, det Kult
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #19 på: januar 08, 2009, 10:25:57 am »

I rally hadde visstnok Notch'en bedre vektfordeling enn TL'en (mulig den var lettere også).

Ellers et bilde av en annen TTS ( Munch Mammuth 1300 TTS med fuel injection, fra 70-tallet). Og det er NSU motor!


* 2009-01-08-1030-35_edited.jpg (109.3 KB, 846x566 - vist 272 ganger.)
« Siste redigering: januar 08, 2009, 10:39:36 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 08, 2009, 10:41:41 am »

M Karlan kalte Fastbacken(1600TL) for Trøste løs Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #21 på: januar 08, 2009, 20:28:22 pm »

Har ein NSU 110 stående lagret på ein låve, har haft den stående der i mange år. Kjøpte den av ein nabo som på sin ukentlige tur på coopen kjørte av eit hjul å da hærpet eit par hjulbolter. Han kjøpte seg da heller ny bil isteden for å få det reparert,og solgte denne til meg for ein tusning. Den har kjørt 119tusen km, den er ein del værslitt for den tidligere eieren hadde den stående ute i vær å vind. Ang. rust er den tålelig bra unntatt gulvet mellom for å baksetene det er så å si borte.Tidligere eier hadde sauer som han om våren stappet fire og fire inni bak, å kjaure frem å tilbake noen kilometer til han fikk alle på sommerbeite. Tror nok de fuktet golvet bak der sånn at rusten fikk god grobunn  Blunker


* NSU 1100 015.jpg (73.08 KB, 698x465 - vist 239 ganger.)

* NSU 1100 010.jpg (91.3 KB, 698x436 - vist 237 ganger.)
« Siste redigering: januar 08, 2009, 21:14:50 pm av Variant 412 » Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #22 på: januar 08, 2009, 20:48:29 pm »

Mitt neste Ghia-prosjekt:


* race ghia.jpg (72.38 KB, 800x600 - vist 215 ganger.)
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #23 på: januar 08, 2009, 21:27:45 pm »

Grunnen er vel kanskje at...ehhh....NSU'n er kulere...kanskje feil sted å si det:-)
Vet om et par ting som gjør at jeg digger TT/TTS iallefall...
-Boltsirkelen.....
-Og at den har samme blinklys som 911R 1968:-)

Drittøffe biler da, en sånn en hadde kledd deg Nikolaisen Gliser
Det er jo fortsatt en drøm da Thomas, gikk en oransje en i Brumundal for en del år siden + en blå og hvit i Moelv. Den i Moelv var jævlig dig. MEN HVOR ER DE?HæHæ


Agnar Fossmo på Lillehammer har en hvit med blå stripe, om jeg ikke husker helt feil. Til sammen har han 2 slike, og en svær NSU ( sier litt om kunnskapene mine her )
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #24 på: januar 09, 2009, 00:45:53 am »

Det var noen av disse på Mjøsmarkedet i år! De fleste av disse ble vel brukt opp i Rally og Rallycross.
Se også http://www.nsuclubnorway.com/album/ardguest.php


* nsU.jpg (40.44 KB, 575x307 - vist 244 ganger.)
« Siste redigering: januar 09, 2009, 00:55:47 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!