april 29, 2024, 03:32:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: DU har fått et tips og går inn i en mørk låve...... hva slags lommelykt har du?  (Lest 6899 ganger)
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« på: januar 07, 2009, 12:50:02 pm »

Ryktene sier at det skal stå en der, og den gamle mannen på den tidligere BP-stasjonen sier at det stemmer. Frontruten skal være buet, og baklysa skal visstnok være kjempestore! Hjertet hopper over ett slag. Men det er januar, det er kaldt, og bonden har ikke lys i låven. Hva slags lommelykt har du da?

Jeg har forsøkt noen forskjellige lommelykter, men de fleste er for dårlige. Jeg er ute etter en skikkelig lommelykt som kan lades opp og brukes i min. 10 minutter med GODT lys. Finnes det til en ok sum penger?

Jeg er kun ute etter folk som har ERFARINGER med ei slik lommelykt. Hva er din beste erfaring, og hvor selges den?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: januar 07, 2009, 13:00:43 pm »

3-batteriers stor Maglite med en ekstra runde alkali-batterier har fulgt meg i årevis...alltid med i dørlommen på Jeepen..
Loggført

SCREWDRIVER #2
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #2 på: januar 07, 2009, 13:07:41 pm »

Sett i en ledpære i magliten, da snakker vi flomlys
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: januar 07, 2009, 13:15:29 pm »

LED funker som fy! Har en mekkelampe som går på batteri. Stappfull med små LED lys. Ikke noe problem å lyse opp en hel garasje med den Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: januar 07, 2009, 13:16:02 pm »

Vel, har en Panasonic drill, og til batteriet ( 12V 3Ah) på denne har jeg kjøpt en Panasonic lampe. Men du skal ha stor lomme.....

Eller er det Led hodelykt som gjelder for meg. Batteriene holder såpass lenge at jeg ikke har oppladbar hodelykt. Det blir bare tyngre og mer omstendelig. Og om noen få år er batteriet ferdig. Du får LED i alle slags lykter nå for tida. Jeg har en Petzl hodelykt og et par andre jeg ikke husker navnet på. Tror jeg kunne bruke lykta i 3-4 dager før jeg bør bytte batterier.
« Siste redigering: januar 07, 2009, 13:22:34 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #5 på: januar 07, 2009, 13:18:04 pm »

Som gammel alpin klatrer må jeg si at det er en fordel at strømkilden har det godt og varmt , Petzl hode lykter er helt suverene og du har strømkilden inn under jakka der det er godt og varmt. Da kan du lyse i veldig lenge og ha frie hender. Silva leverer også hode lykter og er ofte brukt av orienterings løpere, jeg har ingen erfaring med disse men dem bør også holde minst et løp om ikke to.Stikkordet få batteriet innenfor jakka. Halogenpærer eller vanlig ? de vanlige bruker mindre strøm per time men gir mindre og gulere lys. Halogen skal egentlig bruke mindre strøm men erfaringsmessig tapper de batterie raskere. De er også ofte bedre mot støt og pæra varer flere timer. Har brukt slik lykt masse og er det beste etter min erfaring. Glad
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #6 på: januar 07, 2009, 13:30:42 pm »

Må nesten tilføye at diode lys er veldig energi besparende og kan fungere til ditt formål men disse LED lysene lyser ikke like langt. Da må du ha kjempe dioder. Blunker
Loggført

Folkevogn er kjerra!
frodeah
Medlem
***
Innlegg: 158
Bosted: Krokstadelva, Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 07, 2009, 13:33:17 pm »

Hvis du er ute etter flomlys som lyser bredt er det nesten ikke noe som slår Silva hodelykter. De som orienteringsløperene og skiløperene bruker.

http://www.silva.se/templates/Products____101.aspx?epslanguage=EN

De varer lenge og er oppladbare.
Loggført

OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 07, 2009, 13:42:55 pm »

Ryktene sier at det skal stå en der, og den gamle mannen på den tidligere BP-stasjonen sier at det stemmer. Frontruten skal være buet, og baklysa skal visstnok være kjempestore! Hjertet hopper over ett slag. Men det er januar, det er kaldt, og bonden har ikke lys i låven. Hva slags lommelykt har du da?

Jeg tror dette er et lurespørsmål. Håkon hadde aldri fått pulsendringer av disse opplysningene og langt mindre reist for å se på en 1303.
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #9 på: januar 07, 2009, 13:45:14 pm »

[quote  Frontruten skal være buet, og baklysa skal visstnok være kjempestore! Hjertet hopper over ett slag. Men det er januar, det er kaldt, og bonden har ikke lys i låven. Hva slags lommelykt har du da?
[/quote]

Lurespørsmål, denne bilen er 12 V og din interesse for å sjekke den ut er minimal. Tror nok lommelykt spørsmålet er reelt men funnet tror jeg må være noe mye mer verdifullt som du ikke tørr røpe Osteaktig

Kjøpte forresten en sjukt bra lommelykt fra en bod på Ekeberg, det var led lys. Husker ikke merke, men gå for led.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #10 på: januar 07, 2009, 13:45:44 pm »

Ryktene sier at det skal stå en der, og den gamle mannen på den tidligere BP-stasjonen sier at det stemmer. Frontruten skal være buet, og baklysa skal visstnok være kjempestore! Hjertet hopper over ett slag. Men det er januar, det er kaldt, og bonden har ikke lys i låven. Hva slags lommelykt har du da?

Jeg tror dette er et lurespørsmål. Håkon hadde aldri fått pulsendringer av disse opplysningene og langt mindre reist for å se på en 1303.

Minner meg om et av tipsene jeg sjekket ut i forbindelse med en tur langs nord-Trøndelags-kysten i 1995... Vi fikk se både Type 181, Type 82 og en deilig DeLuxe-buss... men vår kjentmann var mest i ekstase over ei kjempegammel Boble som sto på en låve....."den er så gammel at den har delt rute både foran og bak", kunne han fortelle... (Det viste seg å være en Mini Morris)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 07, 2009, 13:50:40 pm »

Lommelyktspørsmålet er helt reelt. Men jeg hadde ikke brukt oppladet strøm på en 03:) Så billig er ikke strømmen akkurat.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: januar 07, 2009, 13:58:44 pm »

Er det en ting jeg har oppdaget så er det at alle bobler "med liten bakrute" er 02 eller der omkring.

Jeg hadde definitivt dratt for å se på noe som høres ut som en 03 i tipset...  hvem vet hva det kan være!!

Når det gjelder lys når man kikker på biler så har jeg kun blitt hemmet av å se bilen tydelig... så hvis du SKAL ha bil, ikke ta med lommelykt eller (en annen) skrutrekker... når du skal se på KONGEBIL!
Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #13 på: januar 07, 2009, 14:00:27 pm »

Er det en ting jeg har oppdaget så er det at alle bobler "med liten bakrute" er 02 eller der omkring.

Jeg hadde definitivt dratt for å se på noe som høres ut som en 03 i tipset...  hvem vet hva det kan være!!

Når det gjelder lys når man kikker på biler så har jeg kun blitt hemmet av å se bilen tydelig... så hvis du SKAL ha bil, ikke ta med lommelykt eller (en annen) skrutrekker... når du skal se på KONGEBIL!

Til info: Stand-up konkurransen er avsluttet og avstemt.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #14 på: januar 07, 2009, 14:02:32 pm »

Det han ikke sier her men alikevell sier er at det gir dårlig lys med 6 volt når han skal ut å kjøre Finnskog rally
i sitt 6 volts klenodium. Han trenger bare en lykt ekstra han kan tape på speil arma.  Osteaktig
Loggført

Folkevogn er kjerra!
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #15 på: januar 07, 2009, 14:15:50 pm »

http://www.effekter.com/ds_product_info.php/cPath/21/products_id/56

Kjøp denne. Jeg bruker den daglig på jobb og ville ikke hatt noe annet. Den er liten og hendig, får plass i lommen eller i beltet. Den gir et et sinnsykt bra lys, mye bedre enn Mag charger som er toppmodellen til Maglite. Det følger med oppladbare batteri og lader til både 230V og bil.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: januar 07, 2009, 14:19:13 pm »

Er det en ting jeg har oppdaget så er det at alle bobler "med liten bakrute" er 02 eller der omkring.

Jeg hadde definitivt dratt for å se på noe som høres ut som en 03 i tipset...  hvem vet hva det kan være!!

Når det gjelder lys når man kikker på biler så har jeg kun blitt hemmet av å se bilen tydelig... så hvis du SKAL ha bil, ikke ta med lommelykt eller (en annen) skrutrekker... når du skal se på KONGEBIL!

Til info: Stand-up konkurransen er avsluttet og avstemt.

Til info: Nytt år påbegynt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #17 på: januar 07, 2009, 14:35:55 pm »

Jeg hadde definitivt dratt for å se på noe som høres ut som en 03 i tipset...  hvem vet hva det kan være!!

Antageligvis en rusten passat fra 80tallet
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: januar 07, 2009, 14:36:08 pm »

Det finnes jo en liste over person som burde skippe å ta med lommelykt så blir de kanskje bobleeiere :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #19 på: januar 07, 2009, 15:04:01 pm »

Vi bruker LEDLENSER på jobben og er kanonfornøyd. Billige og veldig mye lys fra små lykter.

Jeg har magcharger også, men den suger sammenlignet med L7. Magcharger lyser mye lengre, men hvor ofte har du behov for å lyse langt av gårde?

L7 anbefales
http://www.powershop.as/PartDetail.aspx?q=p:10510348;c:100167


Og denne som "fast plass i bilen" lykt
http://www.powershop.as/PartDetail.aspx?q=p:10502008;c:100167


Veldig god hodelykt med fokus og dimming
http://www.powershop.as/PartDetail.aspx?q=p:10501456;c:100165


Sjekk størrelsen på disse.

Eller om lommeboka er stor så kan du kjøpe xenonlykt. Helt syk lykt Glad
http://www.torgersenbil.no/Xenon_handlampe.html

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #20 på: januar 07, 2009, 15:11:55 pm »

Bruk Maglite type stor så har du noe og forsvare deg med hvis det bor noen der inne i mørket !
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 07, 2009, 15:16:36 pm »

Jeg plasserer meg midt i lyskjeglen og takker og bukker i manesjen! Det har fremkommet gode tips. Jeg glemte å si at maks maks-grensen er 500,- kr. Noen av de er innenfor og noen rett utenfor - og det kan jeg nok leve med siden kvaliteten er så god.

Dette er en nyttig tråd for andre som leter etter Volga og K-70 også. kjør på!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #22 på: januar 07, 2009, 16:17:48 pm »

hvorfår dra å se, ruta var jo buet å baklysa var jo på størrelse med en elefant fot  Øyerulling
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #23 på: januar 07, 2009, 17:36:21 pm »

Med buet frontrute og storebaklys er det nok bare en ting det kan være.
Jeg tipper 50-talls, muligens fra andre siden av dammen.
Kanskje en 57 Ford?

Eller så er det en Porsche 356 med påmonterte 57 Ford baklys....
Loggført

Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: januar 07, 2009, 17:38:01 pm »

hvorfår dra å se, ruta var jo buet å baklysa var jo på størrelse med en elefant fot  Øyerulling
... ja, kanskje det var en late bay  Rekker tunge
« Siste redigering: januar 07, 2009, 17:56:26 pm av Bjørnar » Loggført

Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #25 på: januar 07, 2009, 17:49:46 pm »

E Ha tatt med lighter å sett fyr på hele låven ! Da har jo bilen hatt skikkele patina når dæm har dratt den ut av ruinan !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #26 på: januar 07, 2009, 18:01:45 pm »

hvorfår dra å se, ruta var jo buet å baklysa var jo på størrelse med en elefant fot  Øyerulling
... ja, kanskje det var en late bay  Rekker tunge
Osteaktig tog han HÆ HÆ HÆ
Loggført
Skimmy
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: Storforshei



Vis profil
« Svar #27 på: januar 07, 2009, 18:29:34 pm »

på jobb så bruker jeg denne. værtfall nesten lik, jeg jobber i smelteindustri. og mange plasser det er bekmørkt, støvat og tasig, men denne er sinnsyk, har ikke vært borti nå så lite som lys SÅ godt. er en liten firkanta ledpere inni dær. og etter en dags arbeid med lyse på konstant er lyse nesten like godt


og trur den koster bare rundt 250kr,
Loggført
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #28 på: januar 07, 2009, 20:06:55 pm »

Hvor kjøpte du denne? Glad
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #29 på: januar 07, 2009, 21:34:02 pm »

Hvor kjøpte du denne? Glad

følg linken jeg la ut. De skal være veldig billige på ledlenser
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!