april 27, 2024, 16:42:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: har kjøpt meg 2275cc motor,,,,, trenger litt råd ...:)  (Lest 3787 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« på: januar 05, 2009, 23:39:29 pm »

hei igjenn..

har kjøpt en 2275cc som trenger noe rep. må skifte veiv og rådelager pga den er så og si kjørt olje tørr. 
det er laget til en adapter med olje filter , problemet er at den sprenger olje filter pakning. hva er det som gjør det? noe som er montert feil. ??

dette er en as 41 blokk. med topper med større ventiler forsterket fjærer og trim kam. på kam står det" cwc ep12 "  noen som vet hva type det er?
er og 45 webrer på den. så vil tro det er en grom motor når den bere er i orden...

hvor er den beste plassen og kjøpe nye lager? unneberg? hot shop?

min største bekymring er hvorfor den tar filter pakning. det må jo være for høgt olje trykk eller at slanger står feil inn få filter. hmmm hvilke av di hulla i blokka kommer trykk fra den lille eller den stor hullet?

mvh

takk på forhand:) Kult
Loggført
NilsR
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: januar 06, 2009, 09:18:07 am »

Nilsen Motor på Åsen.
Ta med de gammle lagrene, så får du rett dimmensjon.
Loggført

T-1 1957
T-1 1967
T-2 1969
T-2 1977
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: januar 06, 2009, 09:27:41 am »

Ved såkalt fullflow tas olja ut i pumpe lokket og går inn i blokka i forlengelsen av "main gallery" kanalen.
At den sprekker oljefilter kan komme av flere ting, men uansett trykket er for høyt for den typen filter du har. Du kan enten bytte til filter som tåler mer, bare starte motoren når olja er varm, bytte til syntetisk olje eller bytte til oljepumpe lokk med sikkerhets ventil (Gene Berg eller CSP har disse).

Hva det angår kam så må du kikke på hva som er slått inn i enden på kammen, CWC står det på bortimot alle, så det er nok støperiet som lager emnene.

Moro med trivelig motor!
Loggført

Speed is no substitute for direction
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2009, 11:08:36 am »

hei

er slått inn 42 i front på kam. ikke noe mer da må eg nok ta av drev eventuelt og se om det står noe der.

når det gjelder lager så er det ikke slipt noe veiv som eg vet så vil tro lager er standard.. når det er 82 i slaglengde er det veiv som er ulik di som har 69?

kan ta bilder av der hulla er når det gjelder full flow. for er to hull i blokk som er gjenget opp men di andre som vises i full flow tråden her på forum er ikke gjord noe med. må eg ta disse og. det hulle i olje pumpe er tettet.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #4 på: januar 06, 2009, 15:12:49 pm »

kan eg blokke disse hulla og kjøre uten olje filtrer? og gjøre likt som i full flow tråden? med resten av kanaler. eller like godt og kjøre filter?
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 06, 2009, 16:04:48 pm »

har sett litt til på denne motor.tror ikke det er en lang slag veiv. er ikke slipet noe i blokk. så er nok 94 med 69 slag lengde. Flau  ..blirvel en 2 liter da... hmmm  er det noe nr eg kan se etter på veiv for og finne ut hva det er.. kjøpte den delvis demontert..
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: januar 06, 2009, 16:08:56 pm »

Hvis du har kjøpt en 2276 og fått en 1915 så har du jo blitt lurt...
Siden du har kjøpt den delvis montert så er det jo en grei sak å måle dette da...
Du kan ringa meg på 95729233 hvis du trenge hjelp te å finna ud av ka du har kjøpt vs det du har fått :-)
« Siste redigering: januar 06, 2009, 16:13:17 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 06, 2009, 16:16:20 pm »

tipper en CB / Eagle cam

2242

2242 Eagle Racing Cam - Adv. Duration 298° / Dur. @ .050" 248° / Lift @ cam .389" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .428"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #8 på: januar 06, 2009, 16:22:02 pm »

får sette på en sylinder og måle.  fra bunn til topp.

lurt tja,. han viste ikke hva det var. fekk den til en meget god pris vil eg si. fekk motor med 45 webrer one pice vinduer hav av lykter syl sett som sto på . topper som passer til 3000kr. så kan vel ikke klage om det er en 1915 heller eller hva?


disse hulla er blitt laget..? fatter ikke hvorfor det ene er der når en tar olje fra pumpe hus.hmmm


* DSC00243.JPG (37.51 KB, 640x480 - vist 236 ganger.)
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: januar 06, 2009, 16:29:41 pm »

Nei da har du betalt i forhold til uvissheten i det du har kjøpt :-)
Gasserene i seg selv koster jo fort den prisen.
Var det fra han typen ute på hmm.. Bryne, eller var det varhaug? Tror nemli jeg har vært å sett på samme delene selv en gang.
Vi kan ta en prat om full flow borringa når jeg kommer ut til deg i kveld eller morgen.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: januar 06, 2009, 16:44:31 pm »

Her ser du det fra siden i snitt:ser ut som det nederste hullet ditt er et blindhull til motorfeste etc? Du ser vel om det går noen kanal videre fra det?


Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #11 på: januar 06, 2009, 16:57:03 pm »

kjøpte det av en i frafjord. så er nok ikke samme fyren...

snakkes trond:)

kan se ut som dette er et blind hull ja.hmmm
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: januar 06, 2009, 17:00:03 pm »

Det andre er der olja returnerer i blokka fra filteret ved bruk av fullflow pumpe.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #13 på: januar 06, 2009, 17:17:19 pm »

vist det er en slik kam... er god.vil den gi bra bunn drag eller drag på høyt turtall? er ikke inne i slike kam greier når det gjelder grader osv. Glad
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: januar 06, 2009, 17:57:24 pm »

Er motorfeste til type 3 og buss mener jeg når hodet har summet seg. Du har nok tilsvarende på bunn av blokka og på høyre siden.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #15 på: januar 06, 2009, 23:05:09 pm »

da har trond dahl vert her og sitt på motor, dette er en 1915 med cb 041 topper. 45 delorto forgassere. standerd veiv ..as 41 hus. og trim kam usikker men trolig en 2242 cb kam ,.,. som tidligere i tår er fåre slått

 
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!