april 27, 2024, 18:19:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 230-110 volts omformer  (Lest 3744 ganger)
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: januar 12, 2008, 23:26:09 pm »

Hei. Tenker på å kjøpe et billig HVLP sprøytesystem fra Harbor Freight i USA.
Som på thesamba tenker jeg man blir hatet for å bruke et slikt apparat, men
jeg er villig til å prøve det, i det minste til grunning osv. Har sett folk som har
fått ok resultater ut av denne her:
http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/Displayitem.taf?itemnumber=91772

Problemet(?) er at den er for 110 v og trenger 450 w. Noen som veit om
omformere som får til dette? Har sett på f.eks denne:
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=29965723
men den gir maks 100w.
Loggført

1957 Type 2
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: januar 13, 2008, 00:11:21 am »

Du bør kjøpe med omformer fra USA også, ellers blir dette en dyr affære. Jeg importerte båt i fjor og fikk dette med på kjøpet. De er mye billigere i USA fordi Amrikanerene er avhenging av å ha dette med seg selv på turer til andre steder enn USA. Det er slik at omformerene kan brukes begge veier, om du skjønner. Her er et eksempel fra en norsk forhandler. Det fins selvsagt flere alternativer så du anbefales å kontakhttp://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11938980&sid=xz13mecx1vaW132561&WT.svl=Linkte firmaet for tips og tilbud.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #2 på: januar 13, 2008, 00:11:42 am »

PM til deg.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: januar 13, 2008, 07:43:34 am »

Helsiken, det stod 3 slike (store klumper) i et hus vi leide mens vi bygde nytt. Gjensatt av amerikanere, jeg lot dem stå igjen og nå er dem kasta. etterpåklok, hvem, jeg ?
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 13, 2008, 13:00:40 pm »

du trenger bare en Trafo 110/220V
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: januar 13, 2008, 13:23:29 pm »

Ok. skal undersøke videre, ser ut til at det koster litt. Takk for svar
Loggført

1957 Type 2
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 13, 2008, 13:40:51 pm »

Hør med Noratel i hokksund om de har noe på lur.

110-220/230 ca 500VA

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 13, 2008, 16:41:50 pm »

ringer i morra.   Blunker
Loggført

1957 Type 2
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!