april 27, 2024, 21:34:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990  (Lest 7448 ganger)
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #30 på: januar 14, 2009, 18:48:05 pm »

Det er mulig jeg tar feil, men jeg lurer på om denne bilen har vært eid av en som heter Christensen på Nøtterøy en gang i tiden. Minnes at bestefar hadde en nabo som alltid hadde boble. Jeg husker hvertfall at han hadde boble helt opp til slutten av 70-tallet. Da hadde han en 68 eller noe, men det er noe som sier meg at denne gamle sjømannen hadde en splitt veldig veldig lenge.

Jeg husker ikke helt hva denne karen heter/het, men tror kanskje het Tor eller Torbjørn og han bodde helt sikkert i Fjellveien, rett nedenfor den gamle butikken der. Bestefar har pakket snippsekken for en god del år siden, men kan jo hende at det er noen som vet hvem denne karen er/var. Grelland, kanskje??


Kan du spørre foreldrene dine om de husker navnet på naboen, og om det er mulig å komme i kontakt med noen etterkommere der ? Jeg følger alle spor.
Anders.

Det er min morfar!
Loggført
KDF Type 60
Seniormedlem
****
Innlegg: 311
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #31 på: januar 14, 2009, 22:17:26 pm »

Det er mulig jeg tar feil, men jeg lurer på om denne bilen har vært eid av en som heter Christensen på Nøtterøy en gang i tiden. Minnes at bestefar hadde en nabo som alltid hadde boble. Jeg husker hvertfall at han hadde boble helt opp til slutten av 70-tallet. Da hadde han en 68 eller noe, men det er noe som sier meg at denne gamle sjømannen hadde en splitt veldig veldig lenge.

Jeg husker ikke helt hva denne karen heter/het, men tror kanskje het Tor eller Torbjørn og han bodde helt sikkert i Fjellveien, rett nedenfor den gamle butikken der. Bestefar har pakket snippsekken for en god del år siden, men kan jo hende at det er noen som vet hvem denne karen er/var. Grelland, kanskje??


Kan du spørre foreldrene dine om de husker navnet på naboen, og om det er mulig å komme i kontakt med noen etterkommere der ? Jeg følger alle spor.
Anders.

Det er min morfar!
Javel........... Er det mulig at han har eid den bilen jeg har nå ? Det ville gjøre jobben med å spore historien mye lettere !  Glad
Anders
« Siste redigering: januar 14, 2009, 22:23:41 pm av Split52 » Loggført

Member of the split cruisers.
If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough !
Afi
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #32 på: januar 14, 2009, 23:22:40 pm »

Det er mulig! Han har hatt en del bobler oppgjennom. Skal høre med han til helga. Det var i såfall lenge før min tid, så vi får se hva jeg finner ut.
Loggført
KDF Type 60
Seniormedlem
****
Innlegg: 311
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #33 på: januar 16, 2009, 18:19:28 pm »

Det er mulig! Han har hatt en del bobler oppgjennom. Skal høre med han til helga. Det var i såfall lenge før min tid, så vi får se hva jeg finner ut.
Helmax.  Venter i spenning på resultat !

Anders
Loggført

Member of the split cruisers.
If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough !
Afi
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #34 på: januar 18, 2009, 20:33:00 pm »

Beklager, men det var bom!
Loggført
KDF Type 60
Seniormedlem
****
Innlegg: 311
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #35 på: januar 19, 2009, 22:39:11 pm »

Beklager, men det var bom!
Takk for hjelpen uansett. Ringte til Øyvind Langslet her om dagen. Det var mulig han hadde hatt denne ( han hadde visst hatt MANGE gjenom tidene) Skal ringe tilbake til han når han har fått sjekket papirene sine.

Anders
Loggført

Member of the split cruisers.
If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough !
Afi
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!