april 19, 2024, 05:05:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vis oss din CAL-LOOKer  (Lest 181109 ganger)
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #300 på: juni 05, 2012, 19:34:32 pm »

Her kommer bilde av min da, 59' Chassie med 50' Kaross.


* 2918_80448097504_540707504_1603369_1391648_n.jpg (81.64 KB. 604x401 - vist 660 ganger.)

Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #301 på: juni 05, 2012, 20:07:03 pm »

Her kommer bilde av min da, 59' Chassie med 50' Kaross.

[ Vedlegg ]


Nice! Gammelt bygge eller nytt bygge i gammel stil?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #302 på: juni 05, 2012, 21:20:53 pm »

Bilen ble bygget i 98.. Men vurdere å gjøre noe med den til vinteren. Får se om det blir oppborring av hull til chromelister og kanskje kvitte meg med 4*100 boltsirkel. Vil ha mer klassiske felger;)

« Siste redigering: juni 05, 2012, 21:30:15 pm av m.brekke » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #303 på: juni 05, 2012, 21:55:54 pm »

Ikke rør listene Glad

Nye bremser i 5-130 eller 5-205


og kvitt deg med fangerene, og få på noe T-bars Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #304 på: juni 06, 2012, 07:46:57 am »

kjipt når man er fornøyd med bilen sin å høre alt man må gjøre med den..
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #305 på: juni 06, 2012, 07:49:22 am »

Haz, han sa han ville gjøre endringer, ellers ville jeg ikke nevnt alt under her, og det er uansett bare forslag.
Bilen er superkul som den er.

x 2 angående chromelister, det er en stor jobb å bli kvitt alle de hulla, så det går aldri an å angre, uten masse jobb.

Hvis du har bygget den selv så vet du det jo. Hvis ikke hvem bygget den?

Ellers kjempekul bil, får vi se flere bilder? Please!

Det er mye du kan gjøre for å endre utseende uten å borre hull til lister.
F.eks:
Bytte til andre felger som du har nevnt, og det gjør masse!!!
Endre på senkinga, personlig syntes jeg oftere det er finest med litt høyere bak en foran.
Fangere: enten fjerne, sette på orginale, eller T-bars
Bytte til Orginale små 50 modell baklys.
Er det chrome ringer rundt framlampene? hvis ikke bytte disse med chrome, eller motsatt.
Sette på orginal 50 modell bakluke, gir litt flere former og ikke fullt så cleant utseende.
Speil, spørs jo hva som er idag men her er det muligheter for endringer, veldig populært er "talbot" speil, disse finnes i svart og chrome og både som orginale talbot og som repro.

Bare litt jeg kom på i farta, lykke til med endringer.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #306 på: juni 06, 2012, 19:10:54 pm »

Takker for tips, men t-bars er ikke min smak Glad

Ser ut som det første jeg må gjøre er å kjøpe meg en puma for å få bilen godkjent. Passer dempere å sånt rett over?
Har skivebrems fra golf 1 og 4*100..

Slenger med flere bilder her.


* PICT0302..JPG (130.61 KB. 1053x700 - vist 512 ganger.)


* Image00001.JPG (44.72 KB. 484x648 - vist 510 ganger.)


* Image00002.jpg (126.69 KB. 1277x958 - vist 545 ganger.)

« Siste redigering: juni 06, 2012, 19:15:15 pm av m.brekke » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #307 på: juni 06, 2012, 19:42:40 pm »

Er den godkjent i Norge slik den står?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #308 på: juni 06, 2012, 20:10:32 pm »

Nja, får vell aldri godkjent med justerbar framvogn som ikke er puma? :/
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #309 på: juni 06, 2012, 21:12:31 pm »

Hva slags felger har du?
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #310 på: juni 06, 2012, 21:49:32 pm »

Takker for tips, men t-bars er ikke min smak Glad

Ser ut som det første jeg må gjøre er å kjøpe meg en puma for å få bilen godkjent. Passer dempere å sånt rett over?
Har skivebrems fra golf 1 og 4*100..

Slenger med flere bilder her.
Slik jeg ser ut fra bildene, så har du nok ett 58-64 karosseri med innsveist splittrute, og ikke 50mod som det står i tidligere innlegg.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #311 på: juni 06, 2012, 21:53:11 pm »

Går an å prøve siden den er godkjent i sverige.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #312 på: juni 06, 2012, 23:12:24 pm »

Går an å prøve siden den er godkjent i sverige.

Godkjent i sverige? Glad
Loggført
bjornboble
Supermedlem
*****
Innlegg: 870
Bosted: finsland



Vis profil
« Svar #313 på: juni 06, 2012, 23:29:52 pm »

Takker for tips, men t-bars er ikke min smak Glad

Ser ut som det første jeg må gjøre er å kjøpe meg en puma for å få bilen godkjent. Passer dempere å sånt rett over?
Har skivebrems fra golf 1 og 4*100..

Slenger med flere bilder her.
Slik jeg ser ut fra bildene, så har du nok ett 58-64 karosseri med innsveist splittrute, og ikke 50mod som det står i tidligere innlegg.

dette så jeg okså at ikke var et 50 modell karoseri..men bilen var kjempe fin den...lykke til videre med den.. Glad
Loggført

agder vw klubb..

orginalt som er tingen..
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #314 på: juni 07, 2012, 10:10:54 am »

Går an å prøve siden den er godkjent i sverige.

Godkjent i sverige? Glad

Regner med at det er en svensk bil egentlig?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #315 på: juni 07, 2012, 10:47:02 am »

Går an å prøve siden den er godkjent i sverige.

Godkjent i sverige? Glad

Skiltplatene er svenske og det står Hyr här på släpet... men det betyr jo ikke nødvendigvis at den er godkjent der.
Jeg tror du har gode sjanser til å få igjennom en hjemmelaget puma når resten er så ombygget som det er.

Det høres sikkert fjernt ut, men jeg hadde satt på sent 90talls boyd felger på bilen og latt den ha stuket den har... 90 cool  Gliser
« Siste redigering: juni 07, 2012, 11:17:44 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #316 på: juni 07, 2012, 11:09:32 am »

Går an å prøve siden den er godkjent i sverige.

Godkjent i sverige? Glad

Skiltplatene er svenske og det står Hyr här på släpet... men det betyr jo ikke nødvendigvis at den er godkjent der.
Jeg tror du har gode sjanser til å få igjennom en hjemmelaget puma når resten er så ombygget som det er.

Det høres sikkert fjernt ut, men jeg hadde satt sent 90talls boyd felger på bilen og latt den ha stuket den har... 90 cool  Gliser

Jeg stemmer for RCM felgene som hørte til "Born2Run" Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #317 på: juni 07, 2012, 15:02:12 pm »

Takker for tipsene Glad Får se hva jeg vil gjøre med bilen.. enten blir det chrome igjen, eller så holder jeg den så clean som mulig.

Ja, bilen har vært godkjent i sverige. Men vet ikke om den forstillingen er godkjent der? Glad

Men har virkelig lyst til å få tilbake org. boltsikel for å få på stålfelger.. tror ikke det finnes stålfelger i 4*100 som man kan montere moon-kapsler på. Det er det jeg er keen på:$

Men regner med det blir mye jobb da, ser for meg at alt må bygges på nytt da..!?

Forøvrig så kicket BT på at jeg hadd forskjellig dekkdim forran og bak? Trodde det var lov jeg?

m.brekke
« Siste redigering: juni 07, 2012, 15:05:22 pm av m.brekke » Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #318 på: juni 07, 2012, 15:21:49 pm »

Bt har da vel ikke noe det eller? Øyerulling
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #319 på: juni 07, 2012, 18:35:48 pm »

Bt har da vel ikke noe det eller? Øyerulling

Hmm.. di skal jo godkjenne bilen i norge?
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #320 på: juni 07, 2012, 18:45:37 pm »

Om man har forskjellige dim foran å bak burde vel bt se gjennom fingrene på, nye biler i dag blir jo solgt med forskjellig dim, men ja, de skal jo godkjenne..
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Mats Brekke
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:



Vis profil
« Svar #321 på: juni 08, 2012, 00:57:15 am »

Det er min mening også.. Men dessverre fungerer det nok bare sånn på noen trafikkstasjoner! Synd at vi i Norge skal oppleve sånn forskjell på noe som burde være likt over hele linja, der biler blir godkjent etter dagsform på kontrollør og kanskje en god dose trynefaktor!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #322 på: juni 08, 2012, 04:57:37 am »

Husk det er en offentlig etat, det lønner seg ALLTID å sende en begrunnet klage, du har ingenting å tape.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
spn76
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #323 på: juni 17, 2012, 21:37:08 pm »

Her er min ny-innkjøpte 57 ghia.  Glad
Mulig det er flere her inne som kjenner denne bilen fra før?
--Espen
håper bilde-vedlegget virker...

* Image00001.jpg (109.75 KB. 577x377 - vist 481 ganger.)

Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #324 på: juni 17, 2012, 22:11:17 pm »

Nydelig Ghia Blunker
Loggført
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #325 på: juni 17, 2012, 22:13:55 pm »

Denne husker jeg godt :)Fra den gang den var svart, med nostalgisk racedekor, 356 felger...bygget av T.Tørjesen fra Fredrikstad.Var den tøffeste Ghiaen jeg noen sinne hadde sett Gliser
Herlig bil..gratulerer!
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #326 på: juni 17, 2012, 22:15:33 pm »

Denne var jo tilsalgs for ikke lenge siden  Glad Grattis med flott bil!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #327 på: juni 18, 2012, 07:09:53 am »

Går an å prøve siden den er godkjent i sverige.

Godkjent i sverige? Glad

Skiltplatene er svenske og det står Hyr här på släpet... men det betyr jo ikke nødvendigvis at den er godkjent der.
Jeg tror du har gode sjanser til å få igjennom en hjemmelaget puma når resten er så ombygget som det er.

Det høres sikkert fjernt ut, men jeg hadde satt på sent 90talls boyd felger på bilen og latt den ha stuket den har... 90 cool  Gliser

Stemmer i her, behold den som den er! Felger og dekk er lett å mikse og trikse med. Resten av bilen synes jeg skal forbli, det er unikt for 90 tallet og blir bare kulere og kulere igjen Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #328 på: juli 18, 2012, 15:48:06 pm »

Etter å ha sett slik ut en stund grunnet godkjenning på BT og litt tidsmangel, har jeg fått gjort satt Savannah tilbake i presentabel stand igjen:) I år måtte det bare bli fangere:)





Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
TURBO
Gjest
« Svar #329 på: juli 18, 2012, 17:06:04 pm »

Den var fet!Har selv satt på fangere,ble litt lei at rustne t-bars.Men den er fortsatt deilig og høy i ræva! Angrer meg litt på at jeg kjøpte Empi 8-spoke på vinterhjula,Gasburners er jævlig kuult Glad
Loggført
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!