april 28, 2024, 17:16:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vakumfordeler.. ledning+kobling  (Lest 2254 ganger)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: januar 13, 2008, 23:19:21 pm »

Har nå en orginal fordeler med vakumklokke på handa,
men den er ledningsløs, så hvilke type ledning blir best å bruke
på denne og hva slags type kobling på enden må til for
å få den... koblet til?

Må vite hva jeg skal se etter når jeg stikker innom Tess.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: januar 13, 2008, 23:51:20 pm »

Som jeg skrev i den andre posten så er det ikke helt plug and play siden du har fordeler til 30hk beregnet på rør med skrukobling og nyere motor beregnet på slange som tres på en stuss.
Jeg ville brukt rør skrudd i vakumklokka og en liten slangebit mellom røret og forgasseren.
Røret med kobling tror jeg nok et verksted som lager bremserør kan lage for deg hvis du ikke finner et originalt. Tviler på at tess kan hjelpe, men det er jo verdt et forsøk.
Jeg har nok det du trenger, men det er noen mil unna da...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: januar 13, 2008, 23:58:07 pm »

Ikke lange gåturen det.
Men denne fordeleren var beregnet til -60 modell motorene,
så det er veldig uheldig om det skjedde noe bytte
fra 60-61.

"Bosch VJUR4BR8
Volkswagen Type 1 36HP 1954-1960"

Om det er rør som må brukes, så vet jeg kanskje hvor
man kan lete. Men er det noen bilder på lur av dette?

Har også en orginalfordeler i god stand fra donormotoren,
så kan sammenligne.
« Siste redigering: januar 13, 2008, 23:59:56 pm av Varj » Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: januar 14, 2008, 00:09:54 am »

Ingen tvil om at det var et skille mellom 60 og 61.. Det er ikke bare forskjell på hk, men motorene er totalt forskjellige. Har ikke samme sylindervolum heller selv om begge er ca 1200. Fint lite deler som er like. Men du kan sikkert bruke fordeleren allikevel. Her er et bile av en 30 hk med rør til vakum http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=399726
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: januar 14, 2008, 00:17:05 am »

Skrev litt utydelig her.. Det er rør på de nyere motorene også, men ikke skrudd. Det er et tynnere rør med en liten slangebit mellom røret og stussene på vakumklokka og forgasseren.. Du finner nok på noe.. Men siden du kjøpte overhalt fordeler var det litt dumt du ikke kjøpte til 34 hk motor da (lett å være etterpåklok  Blunker )
Vær også obs på at det vi kaller 30 hk motor omtales som 36 hp i USA, og 34 hk som 40 hp. Skal ikke være lett...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: januar 14, 2008, 07:13:47 am »

Hva blir forskjellen om jeg bruker den fordeleren som er beregnet til 30 hesteren på den som står
i bobla nå?
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: januar 14, 2008, 08:55:08 am »

Wolfsburgwest refererer da 40hp motorene som 1500-1600cc.
Men jeg har da 1200cc. Blir det da 36hp jeg skal kjøpe deler til da?
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: januar 14, 2008, 16:26:22 pm »

Nope. Din 1200 er det som i USA kalles 40hp. Wolfsburg West refererer ikke til 40hp som noe annet enn 1200, når det står 40hp-1600 mener de at delene passer alle motorer fra 40hp 1200 til 1600cc..
På linken her feks ser du et sett til 40 hp og et til 1300-1600... http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_new/engine/40hp/gasket_sets.cfm
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: januar 14, 2008, 20:53:46 pm »

Slik det har seg å være. Da ble jeg kvikkere anngående US-språket å.
Hjertlig takk for hjelpen.

Men er det verdens ende å bruke en fordeler som var ment til
34hp på en 40hp?
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: januar 14, 2008, 21:41:49 pm »

Er ingen ekspert innen 1200-fordeler faget, men jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem. Muligens bittelitt annen tenningskurve men sikkert ikke nevneverdig. Om så skulle være er det sikkert en med mer peiling som stepper inn her...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!