mars 28, 2024, 15:57:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dellorto DRLA Turbo  (Lest 3583 ganger)
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« på: januar 30, 2009, 11:40:05 am »

Morn.

Noen som kan forklare hvordan man konverterer dellorto drla til trykk forgasser?
Tenker spesielt på maskineringa ved spjeld akslingen.
Hva slags tetting skal dit?
Og hvordan maskinere det?

Takker for svar
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: januar 30, 2009, 11:45:25 am »

Står i boka som kristiansen lånte av deg det... Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: januar 30, 2009, 13:37:47 pm »

Står i boka som kristiansen lånte av deg det... Blunker

Hehe ja, men vi ble ikke noe klokere av det.
Lurer på hordan man maskinere de indre hulla,er litt trangt der..
Fungerer foresten disse gasserene bra med turbo??
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: januar 30, 2009, 13:59:33 pm »

https://secure.cbperformance.com/catalog.asp?productid=286

Her er noe for dekk! Gasserne dere har kan jeg ta over i bytte mot noe anna rask..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #4 på: januar 30, 2009, 19:34:54 pm »

her er løsningen for dekk suppehuer Blunker
 http://www.hedmark-trafikk.no/dtArticle.aspx?m=4122&amid=33218
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 01, 2009, 19:32:01 pm »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DELLORTO-DRLA-40-TURBO-PREPARED-CARBURETOR_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742Q2em153Q2el1262QQcategoryZ33550QQihZ016QQitemZ260079639680QQtcZphoto

http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?CategoryID=1&PartsectionID=53
« Siste redigering: februar 01, 2009, 19:33:50 pm av RZR-Andy » Loggført
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: januar 14, 2016, 19:09:07 pm »

Sitat
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.

Ser at dette er et gammelt emne. Men det er sikkert flere som lurer på dette (inkludert meg selv).

Finner lite info om maskineringen utover at det trengs et spesialverktøy. Etter litt om og men, fant jeg ut at jeg skulle lage meg et, å gi det et forsøk.

Verktøyet består av en aksling i stål, og et nav i aluminium som festes med settskrue på akslingen.


Jeg laget skjærstålet av en 2mm borr, som festes med en settskrue i navet.


Montert på aksel  Glad


Med litt knoting monteres dette i mellom forgasseren


Brukte bare en batterimaskin på enden for å skjære. Resultatet ble bra =)



Det finnes såvidt jeg vet 2 typer tettinger. Den ene er en tetningsring som holdes på plass av en skive. Tror det må maskineres en ekstra avsats for å montere denne skiven.

Typen jeg skal bruke er en slags simmering som bare presses inn. Har ikke begynt å montere sammen forgasserne enda, men kan komme med en liten opdatering ved den tid, om  ønskelig.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!