april 29, 2024, 02:04:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Eyeball-engineering`s Double A Arm Coil Over Font Suspension"  (Lest 1455 ganger)
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« på: februar 01, 2009, 21:57:18 pm »

Fikk nylig mail fra disse gutta om at denne forstillinga nå er i produksjon og leveringsklar, pga. jeg meldte min interesse for den for lenge siden. Usikker på om dette har vært oppe før. Fant ikke noe om den ved søk Øyerulling

Vurderer å få hjem en slik på sikt å klemme på "Race-Buggyen", da kun til bruk på bane, og ikke på veien, da dette ikke er noe "TÜV Godkjent" produkt Blunker, men lurte på hva "folket" tror om denne? F.eks. så er jo JHU en dreven kar med tanke på hvilke vinkler det bør være på forstillinger vet jeg, med forklarende skisser o.l Gliser

Konstruksjonen ser kansje litt "spinkel" ut noen steder synes jeg, men alikevel veldig fin med tanke på justeringsmuligheter osv. Har sendt mail med forespørsel om mer info og om vekta på den, da dette ikke står. Leveres uten spindler og dempere.


"Ka du trur?"

http://eyeball-engineering.net/a-arm.html
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: februar 01, 2009, 22:00:17 pm »

Ligger den del gode diskusjoner på shoptalkforums som tar for seg både denne og Red9Design sin. Også Germanlooksiden tror jeg har en diskusjon på dette.

Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #2 på: februar 01, 2009, 23:54:11 pm »

ok. Skal sjekke litt opp i det. Dersom du har lest der, hvilket inntrykk sitter du igjen med av dem som mener noe om de enkelte A-Arms forstillingene?

Fikk imidlertid svar av Bruce hos Eyeball-engineering nå at denne kommer MED Aldan coil over dempere med 250# springs og er ei komplett forstilling bortsett fra spindlene. Vekta er 76# ( hva nå enn # står for ? lbs? )

Enda mer intressant var det at han kunne fortelle at det nylig ble sent ei slik forstilling til New Jersey som skulle videre med Jet Carrier derfra til Norge. Er det noen her på forumet som har handla tro? Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 02, 2009, 09:03:02 am »

Sånn umidellbart er det vel prisen jeg reagerer mest på. Sammenlignet med red9design sin som kommer komplett med spindler så er det ganske stor forskjell. Nå ser red9design sine spindler litt tvilsomme ut, men de kan jo for all del være bra for det..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: februar 02, 2009, 09:16:41 am »

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3808554&page=3

 Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!