kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #450 på: september 25, 2009, 18:06:59 pm » |
|
det kan vi nok få til  så kult at du vil ha det  kjørte forøvrig oslo-valdres med bobla idag. kun et par små stopp for å kontrollere at alt var som det skulle. motoren svetter litt nå og det samler seg en bitteliten dam under bensinpumpa, men det er ikke bensin for det lukter ikke. har også kommet fram til at det må være girkassefester som er dårlige, for på riktig turtall med riktig pådrag i akkurat riktig fart så virker det som hele motoren gynger og lager en gnikkelyd. kjenner det liksom gjennom gulvet hvis jeg holder rett på metallet. bilen brukte forøvrig 0,75 på mila. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #451 på: september 27, 2009, 21:28:46 pm » |
|
da er bilen parkert for vinteren på en tørr og luftig låve  iløpet av vinteren håper jeg å få kjøpt inn senkespindler bak, som airkewld holder på å utvikle. gleder meg til sommeren igjen.  (var kanskje ikke nødvendig å parkere den enda med tanke på været, men jeg hadde ikke trygg plass til den i oslo lenger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #452 på: september 28, 2009, 00:20:48 am » |
|
Det høres ut som at du mener droppa fjærplater ala de som finnes til bla. bay buss?
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #453 på: september 28, 2009, 10:21:18 am » |
|
Det høres ut som at du mener droppa fjærplater ala de som finnes til bla. bay buss?
jepp, det er korrekt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #454 på: september 28, 2009, 10:43:53 am » |
|
Kan du i heletatt senke den mer bak da?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #455 på: september 28, 2009, 11:16:27 am » |
|
Kan du i heletatt senke den mer bak da?
nei, men jeg kan få bittelitt fjæringsvei.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #456 på: september 28, 2009, 11:41:54 am » |
|
Hmmm. Bilen din har jo ikke orginalt "bumpstops" bak så du kan vel bare kutte ut litt i fjærplatene. Skal du ha mere fjæring må du nok innfinne deg med å heise bilen litt også.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #457 på: september 28, 2009, 13:00:51 pm » |
|
Hmmm. Bilen din har jo ikke orginalt "bumpstops" bak så du kan vel bare kutte ut litt i fjærplatene. Skal du ha mere fjæring må du nok innfinne deg med å heise bilen litt også.
poenget med droppa fjærplater eller sånne hestesko er jo at du skal kunne ha fjæringa i samme spenn som originalt feks, men allikevel er bilen senka. altså har man jo da fjæringsvei?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #458 på: september 28, 2009, 13:33:46 pm » |
|
Det er helt sikkert det som er poenget, men det er ikke slik fysikk fungerer... torsjonsfjæra er like stiv uansett hvor mye du senker bilen. Men avstanden fra felgsenter til torsjonsjfær blir kortere ved senking (i forhold til en horisontal linje gjennom fjærstaven)... mindre "latmansarm" og derfor klarer ikke bilens vekt å vri staven like mye (oppleves som stivere). Lengre fjærarmer kan gi samme avstand (igjen i forhold til horisontalen).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #459 på: september 28, 2009, 14:17:01 pm » |
|
så hvis man monterer slike:  så blir altså ikke bilen lavere, samtidig som man beholder noe fjæringsvei? det høres helt feil ut i mine øyne. hvis man setter slike på en original bil, så kommer hjulene høyere opp i skjermene, mens fjæringsveien forblir den samme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem

|
« Svar #460 på: september 28, 2009, 14:18:41 pm » |
|
Det viktigste er hvor langt hjulet kan bevege seg uten å ta borti noe.
Sekundært er hvilken kraft som skal til for å flytte hjulet dit.
De to tingene må tilpasses, og som en buffer legger man inn gummi-stoppere/bump-stops for å hindre kontakt mellom hjul og understell.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #461 på: september 28, 2009, 14:20:34 pm » |
|
Jo hvis du har problemer med at fjærplatene tar i resten av konstruksjonen rundt torsjonsrøret så vil du eliminere det. Om du derimot ikke har fjæringsvei pga fjæringen er blitt for stiv, så hjelper disse kun hvis de er lengre enn originalene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #462 på: september 28, 2009, 14:21:56 pm » |
|
Jo hvis du har problemer med at fjærplatene tar i resten av konstruksjonen rundt torsjonsrøret så vil du eliminere det. Om du derimot ikke har fjæringsvei pga fjæringen er blitt for stiv, så hjelper disse kun hvis de er lengre enn originalene.
aha ok. nei det er ikke fordi den er for stiv, det er fordi den ikke har mer plass å fjære på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #463 på: september 28, 2009, 15:41:15 pm » |
|
aha ok. nei det er ikke fordi den er for stiv, det er fordi den ikke har mer plass å fjære på. Da kan du jo montere plater ala de på bildet over. Du vil få en bil som er akkurat like stiv/myk som idag , men det skal litt mere til før det butter jern mot jern. Forsåvidt en grei løsning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #464 på: september 28, 2009, 16:58:35 pm » |
|
aha ok. nei det er ikke fordi den er for stiv, det er fordi den ikke har mer plass å fjære på. Da kan du jo montere plater ala de på bildet over. Du vil få en bil som er akkurat like stiv/myk som idag , men det skal litt mere til før det butter jern mot jern. Forsåvidt en grei løsning. idag ligger den jern mot jern hele tiden.  må også få løsnet yttre splines, så jeg kan justere der før jeg kan montere disse da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ramizes
Juniormedlem

|
 |
« Svar #465 på: oktober 02, 2009, 13:52:06 pm » |
|
Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn  har jo krom lykteringer jeg da..  men kunne ikke velge det på den siden som jeg laget bildet på.  og jepp, jeg bestemmer  hvilken side laget du den på?
|
|
|
Loggført
|
1971 Boble 1302 Prosjekt 1971 Boble 1200 delebil eller prosjekt?
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #466 på: oktober 02, 2009, 14:41:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roarrag57
Seniormedlem

|
 |
« Svar #467 på: november 16, 2009, 12:51:56 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
bumblebee
|
|
|
Low67
Medlem

|
 |
« Svar #468 på: november 16, 2009, 14:11:12 pm » |
|
Litt av poenget med disse løsningene er vel at de er lenger(vet ikke om alle er det..), for å beholde en fornuftig spissing.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #470 på: november 18, 2009, 17:22:05 pm » |
|
hehe ja han spurte om de kunne bruke bilder av bilen min. ikke noe problem for meg. men visste ikke at de brukte det på thesamba også. artig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #471 på: november 18, 2009, 17:23:02 pm » |
|
Ja det vil jeg absolutt være enig i, men likevel nevnes det ikke med et ord av Red9 som var de første til å lage disse, det nevnes heller ikke i boken til Keith Seume, selv om disse omhandles:
Er ikke helt sikker på at det er standard feature at de er lenger.
merkelig at det ikke nevnes, siden dette med spissing åpenbart må være en fordel om man gjør det på denne måten. edit: her tenkte jeg på camber jeg.. hehe. spissing har jeg ikke peiling på om bedrer seg eller ikke med denne metoden. beklager rot fra min side 
|
|
« Siste redigering: november 18, 2009, 23:40:20 pm av kammiz »
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #472 på: november 18, 2009, 21:18:00 pm » |
|
Dette med spissingen bak er noe som sikkert kan diskuteres opp og på tvers og tilbake igjen. For den camberen man får på en senket svingakselboble er neppe den beste medisinen for å få dekka til å holde lenge  Men alikevel er jeg overrasket over hvor lenge de holder og at de ikke blir mere slitt på innsiden enn det de gjør. Siden dekka ved den vanlige "vri x-antall hakk opp eller ned, inne eller ute" metoden og med de orginale fjærplatene så vil vel det bety at spissingen går noen grader inn i fremkant? Tror jeg.... Hadde spissingen blitt teoretisk korekt, med lengere fjærplater ville jeg også tro at slitasjen på innsiden av dekka ville økt radikalt? Og hvis man ønsker å ha hjula tilnermet midt i senter av hjulbuen er det vel bare å senke med fornuft? Bilen skal jo også kjøres? Eller? Mener å huske at "trailer queens" nå i 2009 offisielt kun er for race biler eller vrak/ objekter som ikke kan kjøres....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem

|
 |
« Svar #473 på: november 22, 2009, 20:20:41 pm » |
|
Utrolig flott bil! Det ble gjort en fin jobb med den lakken 
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #474 på: november 22, 2009, 22:12:09 pm » |
|
Utrolig flott bil! Det ble gjort en fin jobb med den lakken  mange takk  ja det ble en betydelig bedring, men allikevel er det mer potensiale i den. får ta den en ny runde til våren. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #476 på: november 22, 2009, 22:47:57 pm » |
|
takk igjen..  blir rørt jeg nå. savner bilen, der den står innesnødd på låven hos foreldra mine i vinterdvale.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem

|
 |
« Svar #477 på: november 24, 2009, 23:11:16 pm » |
|
Utrolig flott bil! Det ble gjort en fin jobb med den lakken  mange takk  ja det ble en betydelig bedring, men allikevel er det mer potensiale i den. får ta den en ny runde til våren.  Å polere den flere ganger er bare sundt. Min polerte jeg nok til at eieren etter meg slapp å lakkere framskjermen da han var borti karmen på garasjen sin. Det var bare å tørke bort sa han, takke være all den polishen som var på`n  Du må bare fortsette å ta masse bilder, så en har noe å hvile øya på her.
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #478 på: november 25, 2009, 17:10:14 pm » |
|
jepp, polering skader ikke hvis man gjør det på riktig måte.  var ikke helt fornøyd med sist runde, når man ser den i sola kunne man se noen områder den burde tas på nytt. blir jo perfeksjonist når bilen er så pen vettu. blir vel ikke noe flere bilder før til sommeren tenker jeg.. er vel ikke noe spennende å se bilen stå inne på en mørk låve 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #479 på: november 25, 2009, 17:28:01 pm » |
|
Hadde en kunde som vasket og polerte bort lakken på Suzuki'n sin (rød 80 modell GSX750). Men de var kjent for dårlig lakk originalt. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|