april 28, 2024, 17:31:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 136534 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #180 på: februar 12, 2009, 14:53:09 pm »

Hva i alle dager skal du med 4" innkortet forstilling? Om du skal senke bilen din MINDRE enn den du har bilde av litt lengre opp i tråden?

er det ikke hvilke felger jeg skal ha det kommer an på? hvis jeg ønsker å ha hjula litt inni buen? har vel ikke så mye med høyden å gjøre det.

denne har feks 4" innkorta foran.. denne har hjula slik jeg ønsker å ha dem. foran altså.



takk empi for link til den tråden hos samba Osteaktig
« Siste redigering: februar 12, 2009, 14:57:08 pm av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: februar 12, 2009, 15:15:37 pm »

Vet du om bilen på siste bildet har senkespindler, evt skivebremser og hvilket merke. Jeg hadde 5.5" Fuchs foran på min 54 som hadde senkespindler og Kerscher ventilerte og det ble ikke langt unna det du ser på bildet der. 4 tommer synes jeg høres voldsomt ut - men jeg betaler heller ikke for morroa Osteaktig
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #182 på: februar 12, 2009, 15:44:32 pm »

Bilen på bildet har 5,5" pacer felger, cb senkespindler og orginale tromler. Forstillinga er kortet 4". Allt står i tråden på thesamba. Og det er flere eksempler med bilder og specs der. Bare å lete til man finner et bilde man liker, lese om bilen og bygge etter det.....
« Siste redigering: februar 12, 2009, 15:47:20 pm av Empiboy.... » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #183 på: februar 12, 2009, 15:46:23 pm »

må nok bli 4" ja.... hehe. sitti og sett en del nå. folk har jo 7" uten drop-spindler og originale hjul. det er ikke pent..!
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #184 på: februar 12, 2009, 15:48:42 pm »

må nok bli 4" ja.... hehe. sitti og sett en del nå. folk har jo 7" uten drop-spindler og originale hjul. det er ikke pent..!

skal du ha pacer felger da?

Er det ikke best å finne hvilken felg du skal ha først, så regne seg frem til hvor mye innkorting du vil ha/trenger?
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #185 på: februar 12, 2009, 16:44:27 pm »

må nok bli 4" ja.... hehe. sitti og sett en del nå. folk har jo 7" uten drop-spindler og originale hjul. det er ikke pent..!

skal du ha pacer felger da?

Er det ikke best å finne hvilken felg du skal ha først, så regne seg frem til hvor mye innkorting du vil ha/trenger?


Godt poeng!

Har du lest alle 22 sidene foresten?
« Siste redigering: februar 12, 2009, 16:53:47 pm av Empiboy.... » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #186 på: februar 12, 2009, 21:52:50 pm »

har ikke lest 27 sider enda nei. skal regne ut i henhold til hva slags felger jeg skal ha ja.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #187 på: februar 14, 2009, 07:18:43 am »

så hvis jeg kjøper 2" innkorta og dropspindler, så vil kanskje hjulene stå omtrent like langt ut, men kanskje ikke like mye?

jeg kunne tenke meg at hjulene står ca i samme posisjon, så da er det vel smart med dropspindler så de ikke blir så langt fram.

nok en gang takk for at dere svarer på det jeg spør om. Glad

Har dette oppsettet på min 52modell og det ser meget bra ut.
Loggført

Member of The Split Cruisers.
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #188 på: februar 14, 2009, 08:47:30 am »

Hva er Retrolooker? Orginalt?
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #189 på: februar 14, 2009, 09:01:32 am »

Hva er Retrolooker? Orginalt?

 Kysser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #190 på: februar 14, 2009, 13:43:11 pm »

Hva er Retrolooker? Orginalt?

min oppfatning av "retrolooker" er at ordet består av to deler. "retro" som betyr at man ikke setter på japseplast og anna dritt, men holder seg mest mulig til tidsriktige detaljer. "looker" som man bruker for å beskrive at en bil har kule felger, senk og sånn. feks "cal looker" som er california look. altså en kul stil som oppsto i california.

det er ihvertfall slik jeg tolker det. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #191 på: februar 14, 2009, 14:16:33 pm »

Det er det du beskriver som noen mener er en resto looker. Men så er det en gang sånn at mange resto lookere av såkalt verdensklasse har feks moderne/ hi teck interiør greier inni osv. Så et eksempel i et av de siste utgavene av enten ultra vw eller volksworld hvor man hadde laget til noen aldeles feilplaserte paneler med skinn og annet ræl under lokket foran. Så ikke helt restogreia der. Men i bladet sto det at dette var den fineste resto lookeren i england. Så da var vel looken avgjort?
Så en retro looker bør enkelt kunne forklares som du gjør.
Retro: Gammel, tidsriktig i forhold til tidsepoken bilen ble produsert.
Look: Senking, glam hjul og andre ødelegelser av "skaperverket".

Kansje tiden nå er inne for å avskaffe disse lookene? Cal look er grei da den liksom har en historie og mange håndfaste normer innenfor sine forskjellige tidsepoker. German look er vel også relativt klar i sim "utforming". Men resten av disse lookene er jo bare til for å skape missforståelser og diskusjoner, samt laaaaange diskusjoner ang hvilken look bilen passer inn i.
Rat Look er feks. en problem look. Er feks falsk patina rat? Og hvor dårlig er egentlig en bil man skal kalle en rat? Flere mener feks. at bobla mi er for "fin" til å kalles en rat. Men de samme folkene synes også at bilen er veldig stygg på en kul måte. Da detter jeg av lasset. Og kan en resto looker ha BRM felger? Har vel lest et sted at flere mente det ikke gikk. Ikke spør meg hvorfor ikke en BRM kan være like resto som en raderfelg. Alt handler jo om hvilken felg som ser rett ut på den bestemte bilen. Tenk hvis en resto looker med BRM felger måtte kalles en cal looker isteden fordi felgene var feil til bilens look. Og noen kaller også en bil med resto stuk og 17" ESCRA for en resto look? Sprøtt! Det kan jo kjappt ses på som en blanding av en german looker og en resto eller en cal looker fordi felgene er så altfor store Blunker.

Alt dette jeg har skrevet nå er satt jævl.... på spissen og jeg står nok ikke selv for alt dette, men det er faktisk slik kona mi opplever det når hun leser her på forumet og i bladene mine. Tenkte det kunne være artig for entusiastene her å lese hvordan andre med begrenset interesse for disse tingene oppfatter dette.
Hun kaller det for total forvirring!
« Siste redigering: februar 14, 2009, 14:18:49 pm av Empiboy.... » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #192 på: februar 14, 2009, 15:03:05 pm »

må si at "restolook" forvirret meg litt nå ja. Rekker tunge hehe.. retro og resto må da gli veldig over i hverandre. ut fra navnene og litt googling ville jeg tolket at retro fokuserer mer på å bruke tidsriktige detaljer, men at resto kan inkludere enkelte nye elementer som feks å sette i et interiør fra en nyere porsche eller lignende. altså at hvis jeg setter på luftsenk så vil kanskje bilen min havne mer i resto enn retro.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #193 på: februar 14, 2009, 15:07:16 pm »

Eg synst "Retro-Look" høyrest ut som det passer bilen din bra Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #194 på: februar 14, 2009, 19:13:21 pm »

Ja idag var den store dagen. Glad I mangel på noen vw-kyndige som kunne hjelpe til tok jeg saken i egne hender. Så over bensinslange og litt ymse for å se at alt sto bra til. Slangen så helt flunk ny ut. Fyllte opp tanken, den var knusktørr faktisk. Sikkert blitt tømt av forrige eier og så har det lille som var igjen fordampet. Så ingen bensinlekkasjer. Monterte nytt "tors batteri". Brukte litt startgass for å hjelpe den igang, den måtte vel dra til seg bensin tenker jeg.

Hvordan det gikk kan dere se her:



Jeg startet den opp, lot den gå 2-3 minutter, kjørte den en gang fram og tilbake inni garasjen. Clutchen tar alt for langt inne så den må justeres, ellers var bremsene gode som gull. Nå skal den få stå en liten stund, slik at varm olje trekker seg inn i pakninger osv, så den forhåpentligvis ikke begynner å lekke pga morkne pakninger.

Men en ting stusset jeg over. Når jeg kjørte bortover inni garasjen på 1. gir var den rar klakkelyd som fulgte turtallet. lyden hørtes på en måte ut som kjetting som blir dratt over en metallkant, sånn klakk klakk klakk klakk ganske fort. Men i 2. gir var det ingen lyd overhodet.. kun i 1. gir.

hva kan være galt?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #195 på: februar 14, 2009, 19:28:24 pm »

Førstegiret på de kassene der har en tendens til å lage masse rare lyder...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #196 på: februar 14, 2009, 19:42:01 pm »

Dritbra med film!! Kult

Er ikkje dette kvalitet så veit ikkje eg!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #197 på: februar 14, 2009, 19:50:12 pm »

Detta blir bra, få den ned i grusen Blunker Blunker Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #198 på: februar 14, 2009, 20:36:15 pm »

Førstegiret på de kassene der har en tendens til å lage masse rare lyder...

så den skal altså høres slik ut? høres ikke helt bra ut liksom. heheh.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #199 på: februar 14, 2009, 20:43:43 pm »

Synes den motoren din var sykt treg å få rundt med nytt batteri jeg men... Tvilende
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #200 på: februar 14, 2009, 20:45:26 pm »

Start den og la den bli varm uten belastninger noen ganger før du begynner og kjøre med den,da lar du motoren/pakninger gå seg litt til igjen og du slipper (kanskje)mulige lekasjer senere.Personelig har jeg trua på dette.Fin tråd.Cato
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #201 på: februar 14, 2009, 20:47:54 pm »

 Gliser Dritbra film! Grattis med oppstart..... Glad
Loggført

- har ikke bil -
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #202 på: februar 14, 2009, 20:48:40 pm »

Synes den motoren din var sykt treg å få rundt med nytt batteri jeg men... Tvilende

Hadde vel hjulpet og fått av luftfilter og hatt en kompis til og spraye gass
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #203 på: februar 14, 2009, 21:26:30 pm »

Det er omtrent så kjapt som min oxo går rundt det,men batteriet mitt er dårlig da.

Men kjempekult med film!! Gratulere med oppstart  Gliser
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #204 på: februar 14, 2009, 22:03:02 pm »

Synes den motoren din var sykt treg å få rundt med nytt batteri jeg men... Tvilende

Hadde vel hjulpet og fått av luftfilter og hatt en kompis til og spraye gass

Hadde det det?
Er det ikke heller dårlig kontakt et sted?

Dødskul bil. Misunnelig på denne  Glad
Loggført

1957 Type 2
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #205 på: februar 14, 2009, 22:17:43 pm »

Synes den motoren din var sykt treg å få rundt med nytt batteri jeg men... Tvilende

enig der.. ny jording og kabel fra batteri til starter kan nok hjelpe mye..
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #206 på: februar 14, 2009, 22:25:23 pm »

Den hørtes sunn og fin ut Glad Grattis! Blir nok en fin cruiser dette.
Førstegiret ditt er usynkronisert så det skal være litt rare lyder i første. Kjenner meg ikke gjen i "kjetting dratt over en metallkant-lyden", er mer ule-lyd på min. Du må filme det slik at vi får høre Blunker

Åsså litt senkeprat igjen da Rekker tunge : Hvis du skal senke MINDRE enn den grønne ovalen du viser bilder av tror jeg det vil se veldig dumt ut med 4" forstilling! Såpass smal forstilling krever en noen lunde lav bil om det skal se bra ut.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #207 på: februar 14, 2009, 22:50:53 pm »

Synes den motoren din var sykt treg å få rundt med nytt batteri jeg men... Tvilende

Hadde vel hjulpet og fått av luftfilter og hatt en kompis til og spraye gass

Hadde det det?
Er det ikke heller dårlig kontakt et sted?

har det ingenting å si at motoren har stått i 7-8 år? er nytt og nyopplada batteri. jeg har ikke helt troa på at det er dårlige kabler på en bil som er såpass grundig restaurert. alt ser jo bra ut. skal prøve igjen imorra.
« Siste redigering: februar 14, 2009, 22:54:52 pm av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #208 på: februar 14, 2009, 22:55:43 pm »

Hvorfor skal motoren gå tregt selv om den har stått? Den vil si at noe har satt seg - jeg håper det er jordingsfeil for å si det sånn Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #209 på: februar 14, 2009, 23:02:19 pm »

Den hørtes sunn og fin ut Glad Grattis! Blir nok en fin cruiser dette.
Førstegiret ditt er usynkronisert så det skal være litt rare lyder i første. Kjenner meg ikke gjen i "kjetting dratt over en metallkant-lyden", er mer ule-lyd på min. Du må filme det slik at vi får høre Blunker

Åsså litt senkeprat igjen da Rekker tunge : Hvis du skal senke MINDRE enn den grønne ovalen du viser bilder av tror jeg det vil se veldig dumt ut med 4" forstilling! Såpass smal forstilling krever en noen lunde lav bil om det skal se bra ut.

skal prøve å filme imorra mens jeg kjører en tur gjennom garasjen, prøve å få med den lyden.  ang senk, om jeg har 4" med riktig ET så vil jo det se ut som 0" og originalfelger..? Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!