april 28, 2024, 15:16:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1967 splitbuss 9 seter  (Lest 12512 ganger)
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #30 på: januar 30, 2008, 02:54:13 am »

Med andre ord, den er ikke til salgs...
Loggført

Member #1 /Spliths venner
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 30, 2008, 07:58:44 am »

joa,den er til salgs,bare blitt dyrere. Gliser
Etter at de kvitta seg med den andre sittern langt inne ja,han veit det er vanskelig å få tak i,og er ikke avhengig a å selge.Den kombinasjonen er litt lei for oss som vil ha en kul bil,men ikke vil betale skjorta. Gråter
Loggført

Alt MÅ ned!!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #32 på: januar 30, 2008, 09:20:53 am »

Det koster hva det koster - så enkelt er det, enten det passer ditt budsjett eller ikke! Det er nok best for alle at eier tar vare på denne selv og heller bruker noen år på å sette den i stand (siden de har alle rustskadedelene). De vet hva bilen er verdt og forholder seg til det. Som prosjekt er den ikke verdt 60K, som restaurert og strøken er den antagelig verdt en god del mer. Men da må en regne minst 60K til, og vi snakker om beløp som svært få vil betale her i landet.

Litt på siden av temaet: iht. Volksworld (juni 07) har det de siste 5 årene blitt importert 2500 VW-busser ÅRLIG til UK, dvs. bestanden har økt med 12500 siden 2002. Det er ganske formidabelt... Lurer på hva tilsvarende tall er for Norge? Det kom i alle fall en 1960 samba over havet i fjor som jeg vet om.
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #33 på: januar 30, 2008, 11:49:38 am »

Det koster hva det koster - så enkelt er det, enten det passer ditt budsjett eller ikke! Det er nok best for alle at eier tar vare på denne selv og heller bruker noen år på å sette den i stand (siden de har alle rustskadedelene). De vet hva bilen er verdt og forholder seg til det. Som prosjekt er den ikke verdt 60K, som restaurert og strøken er den antagelig verdt en god del mer. Men da må en regne minst 60K til, og vi snakker om beløp som svært få vil betale her i landet.

Litt på siden av temaet: iht. Volksworld (juni 07) har det de siste 5 årene blitt importert 2500 VW-busser ÅRLIG til UK, dvs. bestanden har økt med 12500 siden 2002. Det er ganske formidabelt... Lurer på hva tilsvarende tall er for Norge? Det kom i alle fall en 1960 samba over havet i fjor som jeg vet om.

Ok, så det er sånn det henger sammen? Man bare tar en helt vill sum ut av luften legger til restaureringskostnader med god timepris og vips, så har man salgssummen!
Skal jeg merke meg til neste gang jeg skal selge noe, så blir den vel stående igjen sammen med resten vil jeg tro Blunker

"Vet hva bilen er verdt og forholder seg til det" nei det er sprøyt, de vet hva de kan oppnå dersom noen er desperat nok. Vi er ikke så desperate i Norge, ikke enda.

Hva angår import/eksport er det nok med på å bidra til økt priser på sikt, men la oss ta ett år av gangen.

« Siste redigering: januar 30, 2008, 11:54:45 am av BT » Loggført

Member #1 /Spliths venner
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #34 på: januar 30, 2008, 14:09:28 pm »


Uten å ødelegge tråden på dette objektet - så slår det meg at det må være mye bra og rimelig å få kjøpt hvis man tar seg i tak å ringer/sender epost. 
Det er mye snadder som ikke koster all verden. Å lete på thesamba.com blir feil, samma er andre poppis-sider i UK.

Let litt rundt om.
Med dagen dollarkurs, så er jo "USA til halv pris".

http://www.wheelbynet.com/docs/moto/search_moto276.php3?sec_id=1&make_name=Volkswagen&type_name=Van+Full%2FMini&state=NY

3000USD = 15-18' + transport til Norge (10-15') + avgifter (10-15'?) = helt kurant børse - som kan kjøres i Norge - så snart snøen har dratt - om et par mnd. HVA POKKER VENTER VI PÅ Hæ   

Skal vi fylle opp et par 40'' Hæ


 Øyerulling Gliser
Loggført

Shift Happens !
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #35 på: januar 30, 2008, 14:32:52 pm »

3000 miles, 6000 dollar.. Så du må nok legge på litt på reknestykket ditt.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #36 på: januar 30, 2008, 15:42:45 pm »

Bare for å klargjøre hva jeg mener: om prisen er "rett eller gal" får andre finne ut av, har ikke lyst til å provosere noen her! Hemmelig Glad Jeg bare registrerer at selger vil beholde fordi budgivningen hittil ikke har vært i tråd med hva de ønsket. En vet jo aldri - plutselig kan det dukke opp en som blir enig med selger... Kanskje ikke for 60, men likevel mer enn enkelte tror de kan få sånne for nå.
Nå kjenner ikke jeg detaljene her, men hvis alle platedelene som trengs følger med blir det fort ganske mange tusen (det har jeg erfart i høst med en 65 buss).
Men det hadde vært interessant å hva dere potensielle kjøpere her mener er riktig pris og som dere selv ville betalt;) Siden det åpenbart er noe feil med prisen, mener jeg? Realistiske svar, please! Osteaktig
Loggført
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #37 på: januar 30, 2008, 17:05:01 pm »

Jeg synes en pris på 45000 er grei. Viss man tenker på hvor mye arbeid det er å resturere en slik bil og delekostnader, lakkering. Man kan da heller kjøpe en helt kjørbar og " strøken " bil  til 120000 kr. Da slipper man alle utgifter og arbeid. Og man kan kjøre til sommeren!
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #38 på: januar 31, 2008, 22:38:35 pm »

Det som vel hører med til historien her er at han og familien driver et karosseri og lakkeringsverksted,så de vet faktisk hva dette dreier seg om.Tror den bilen hadde vært ferdig på 3 uker hvis han hadde giddi.
Det som jeg stusser litt over er dere som sitter å sier "detta var dyrt ,drøm søtt "osv.jeg skjønner at dere er som meg pg vil ha ting billig,men svar meg ærlig..Hvor mange 9 seters busser har det vært ute for salg for vanlige dødlige de siste årene??? Da tenker jeg ikke på alle som saumfarere alle kroker å kriker i norges land og finner biler,for her står det sikkert masse.Det som er greia her er at jeg synes det blir litt rart at folk kommenterer at"detta er for dyrt" når det ikke er fler til salgs?At jeg feks,ikke vil ta meg råd til å gi 45 eller 60 for den sagt skyld,for et prosjekt, er ikke dermed sagt at ingen andre gjør det.Det jeg vel har funnet ut med denna bolken er vel at å legge ting for salg her ,ikke er supersmart ,hvis man vil ha en bra pris,her har de fleste kontakter og bruker dem.Hvis man legger det feks,på finn kan det hende noen plutselig ser drømmeprosjektet og er kjempehappy bare å få tak i den.
PS.Hvis alle tar i et tak og skriver "detta var dyrt" på alle som legger noe til salgs,Da får vi et trivelig forum da! Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #39 på: februar 01, 2008, 01:00:09 am »

Det som vel hører med til historien her er at han og familien driver et karosseri og lakkeringsverksted,så de vet faktisk hva dette dreier seg om.Tror den bilen hadde vært ferdig på 3 uker hvis han hadde giddi.
Det som jeg stusser litt over er dere som sitter å sier "detta var dyrt ,drøm søtt "osv.jeg skjønner at dere er som meg pg vil ha ting billig,men svar meg ærlig..Hvor mange 9 seters busser har det vært ute for salg for vanlige dødlige de siste årene??? Da tenker jeg ikke på alle som saumfarere alle kroker å kriker i norges land og finner biler,for her står det sikkert masse.Det som er greia her er at jeg synes det blir litt rart at folk kommenterer at"detta er for dyrt" når det ikke er fler til salgs?At jeg feks,ikke vil ta meg råd til å gi 45 eller 60 for den sagt skyld,for et prosjekt, er ikke dermed sagt at ingen andre gjør det.Det jeg vel har funnet ut med denna bolken er vel at å legge ting for salg her ,ikke er supersmart ,hvis man vil ha en bra pris,her har de fleste kontakter og bruker dem.Hvis man legger det feks,på finn kan det hende noen plutselig ser drømmeprosjektet og er kjempehappy bare å få tak i den.
PS.Hvis alle tar i et tak og skriver "detta var dyrt" på alle som legger noe til salgs,Da får vi et trivelig forum da! Gliser

Da vet de jo hvor mye arbeid som kreves også da? Hadde gjerne sett at de gjorde den restaureringen - og laget en prosjektråd på forumet her! Det hadde vært stas det! Faktisk også en veldig god måte å skaffe kunder på, men det er kanskje ikke et problem de sliter med? Se på de firma som One-on-One og KCW, de presenterer sine prosjekter på nettsidene og skaper både respekt, omtale og kundetrøkk på dette.
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #40 på: februar 01, 2008, 07:55:14 am »

Det som vel hører med til historien her er at han og familien driver et karosseri og lakkeringsverksted,så de vet faktisk hva dette dreier seg om.Tror den bilen hadde vært ferdig på 3 uker hvis han hadde giddi.
Det som jeg stusser litt over er dere som sitter å sier "detta var dyrt ,drøm søtt "osv.jeg skjønner at dere er som meg pg vil ha ting billig,men svar meg ærlig..Hvor mange 9 seters busser har det vært ute for salg for vanlige dødlige de siste årene??? Da tenker jeg ikke på alle som saumfarere alle kroker å kriker i norges land og finner biler,for her står det sikkert masse.Det som er greia her er at jeg synes det blir litt rart at folk kommenterer at"detta er for dyrt" når det ikke er fler til salgs?At jeg feks,ikke vil ta meg råd til å gi 45 eller 60 for den sagt skyld,for et prosjekt, er ikke dermed sagt at ingen andre gjør det.Det jeg vel har funnet ut med denna bolken er vel at å legge ting for salg her ,ikke er supersmart ,hvis man vil ha en bra pris,her har de fleste kontakter og bruker dem.Hvis man legger det feks,på finn kan det hende noen plutselig ser drømmeprosjektet og er kjempehappy bare å få tak i den.
PS.Hvis alle tar i et tak og skriver "detta var dyrt" på alle som legger noe til salgs,Da får vi et trivelig forum da! Gliser

Du har et poeng, og det var uryddig å kommentere noe i salgstråden din.
Sorry!

Loggført

Member #1 /Spliths venner
KjetilB
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted: Skien


Vis profil WWW

« Svar #41 på: februar 01, 2008, 08:22:54 am »

Hei alle sammen. Det er jeg som er eier av bilen og lurer litt når det er så mye klaging på pris. Viss det er så dyrt så er det vel bare og kjøpe en annen buss Osteaktig Bildene som ligger ute av bilen er vel ikke de du ser mest på.  Skal legge ut bedre bilder og en prosjekt link når jeg kommer så langt... Men man får aldri nok tid til egene biler.. Vis noen er int så skal jeg prøve og legge inn bilder på www.beetle.no i helgen. Her ser dere også bilder av et gammelt prosjekt som ble tatt fram igjen for 1 uke siden etter at den har ståt i 6år..  
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #42 på: februar 01, 2008, 08:31:14 am »

Flott! der kom du ja! Gliser, Bygg veiskrape Kjetil! Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #43 på: februar 01, 2008, 13:32:55 pm »

Dette gleder vi oss til! Kjempemessig! Blir så glad når jeg ser at fagfolk fortsatt bruker karrosseritinn, det lover godt for fremtiden!
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!