juni 01, 2024, 02:45:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: har fått tak i!  (Lest 3765 ganger)
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« på: februar 06, 2009, 03:27:34 am »

Min 1302 boble med 1600 motor begynte og gå så dårlig att jeg
bestemte meg for og overhale den!da jeg tok den opp og målte den
så jeg att veiva hadde for mye side klaring 0.75 mm og att blokka på bærelager nr 2
hadde blitt grå svart med en tykk stripe i mitten så den er etter det jeg har lest blitt ødelagt og må byttes eller borres!
har fått tak i en brukt blokk som er bra men mangler en veiv!!er det noen som har en 69 mm motvekt veiv til salgs??
har hørt att en motvekts veiv er mye mere holdbar og håper att noen har en sånn liggene som kan bli solgt meg Glad Glad
« Siste redigering: februar 20, 2009, 01:56:20 am av folkswagen » Loggført
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: februar 07, 2009, 11:38:56 am »

bump
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: februar 07, 2009, 11:43:04 am »

hei
finner du ikke motvektsveiv har jeg ei std veiv ferdig polert og helt strøken tilsalgs  for kr 500 pluss frakt

mvh Andersen Racing
47241854
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: februar 07, 2009, 12:04:01 pm »

Jeg hadde kjøpt Kåre´s veiv. Som sikkert er bedre enn en billig motvektsveiv. Og billigere.
Loggført
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: februar 07, 2009, 14:16:16 pm »

men det som er grunnen til att jeg vil ha tak i en motvekt veiv
er fordi mange sier att den tåler mere turtall!!har også planer om og trimme den motoren
til sommeren og da vil den motoren komme opp i mere turtall en 5500 og da er det vel best og
ha motvekts veiv??eller?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 07, 2009, 15:11:16 pm »

http://dprmachine.com/Html%20Files/cranks_type_1a.htm


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #6 på: februar 07, 2009, 16:31:32 pm »

med avgifter så blir det bare 1800 kr
synd att det også koster omtrent det sammen og få det sendt hit! Glad
men er en slik veiv som hadde vert noe og ha ja. sikle sikle Glad
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #7 på: februar 07, 2009, 16:52:48 pm »

jeg har 2stk Dpr motveks veiver liggende som jeg skal bruke til 1915 motorer.

men en 8 stiftet orginal veiv er mere enn bra nok til en moderat trimmet motor som varver 7000rpm når den blir avbalangsert
« Siste redigering: februar 07, 2009, 17:15:56 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #8 på: februar 07, 2009, 19:25:54 pm »

je dem er kanskje det men alt jeg har lest i bøker og internet sier
att det ikke funker,men er jo mange ting som folk skriver ikke skal gå i bøker som virker
i dagli liv!:)men med pris på en full balansering så er du jo snart oppe i samme prisen som
en motvekts veiv er!men en veiv som er smidd i 4140 chrommmolly med 8 pins svinghjulsfeste sånn som cb og empi sine er vell bra veiver
som tåler mye turtall!!?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: februar 07, 2009, 20:01:15 pm »

Jeg ville mye mer hatt en overhalt originalveiv enn en billig motvektsveiv any day!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #10 på: februar 07, 2009, 20:14:04 pm »

Kjøp den til Kåre du Blunker
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #11 på: februar 07, 2009, 20:14:18 pm »

Ikke for å blande meg men når Racebuggy sier at  balansert org.veiv er mer enn bra nok til 7000 rpm, hadde iallefall jeg trodd på ham.  Glad
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: februar 07, 2009, 21:49:07 pm »

Og balansering sammen med svinghjul osv. bør man jo gjøre uansett hvilken veiv man kjøper... USA balansering er ikke noe å satse på!
Loggført
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #13 på: februar 08, 2009, 01:21:46 am »

skriver jo att jeg tror på det racebuggy skriver!derfor jeg skrev att det er mange ting som
står i bøker osv som ikke går og ikke vil holde mens i dagli liv funker det som bare det!! Glad
har også prata med folk som sier att det ikke er veiva alene som banker ut lagra men att det største
problemet er att blokka er for svak!og gir etter ved høye turtall og att bytte til en alminiums blokk er bedre
enn bruke pengene på veiv osv som ikke er hoved problemet!men jeg vil tenke meg om litt før jeg bestemer
meg og vil også lære litt på veien,har litt peiling på motorer men ikke på type 1 og tror også att dem veivene som er bygget
av E4340 chromoly stål og er micropolert nitrert og magnafluxa og ligger fra 4000 kr ikke er dårligere en ei orginall veiv!
for da må det bare være dem som blir produsert til vw som er det for ellers i verden er det jo dem veivene enn bytter til når en når grensa
av hva en orginal veiv klarer!!og den trimminga jeg skal ha er ca 9.5 eller 10.0 til 1 i komp! større ventiler!ombygging til 1915! trimkam !dobbel gassere
litt lettere svinghjul, trimexsos!porting av topper!vet ikke dere synes att det blir en moderat trimma bobble motor eller en ganske mye trimma!.
så derfor vil jeg se ann litt før jeg bestemmer meg om hva jeg skal velge!ser ikke bortfra att jeg kjøper den veiva som kåre har og setter
 veldig stor pris på alle inlegg men som sagt må tenke litt til før jeg bestemmer meg!
jeg bor i hamar og på mandag skal jeg ringe litt runt og høre på priser på balangsering!har brukt rs motor på gjøvik før men vet ikke om dem er billigst eller best!
Loggført
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #14 på: februar 08, 2009, 02:13:16 am »

RS på gjøvik vet hva de driver med. Det negative er at de har mye å gjøre, så det kan ta litt tid før delene er klare.
På den andre siden er det jo greit at de har mange oppdrag, sier litt om jobben de gjør.  Blunker Hvordan prisen er
sammenlignet med andre vet jeg ikke. Bryr meg heller ikke, så lenge resultatet av det de gjør er bra. Osteaktig
Skal for første gang sette sammen en motor med motvektsvei, har aldrig brukt det selv. Selv om jeg ser fordelene med en slik veiv. Som det er sagt her tidligere, hør på de som vet hva de driver med. Det er flere i denne tråden som har noen motorer på samvitigheten.
Hvis du begynner å se deg rundt, har Svendsen, Aaen og de gamle gutta brukt motvektsveiver? Tror ikke det.
Hvorfor ikke?, Og hvorfor betaler folk godt for disse motorene? Jo de vet hva de er gode for!


« Siste redigering: februar 14, 2009, 01:11:57 am av JTB » Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: februar 08, 2009, 13:23:01 pm »

En ting er metallurgien, en annen ting er hvordan veiva er balansemessig. Så har du spørsmålet om det er veivfleksing eller vibrasjoner som banker ut blokka, ref Berg sitt prinsipp om tunge remhjul.

Noen faktorer å ta med i tankene når man velger.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #16 på: februar 13, 2009, 13:46:33 pm »

hei
fikk inn ei 69mm motvektsveiv med lagre som jeg ikke trenger helt ny
selges kr 2300
47241854
Loggført
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #17 på: februar 13, 2009, 20:18:50 pm »

Takk for tilbudet!
men en annen har gitt meg ett tilbud på 2000 for ei scat veiv som jeg har sagt ja til!
men han har ikke kommet i dag som avtalt så hvis jeg ikke hører fra han så tar jeg kontakt!
Loggført
folkswagen
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #18 på: februar 20, 2009, 01:55:58 am »

Vel da endte jeg opp med ei nesten ny veiv fra buqpak og etter det
jeg har hørt så skal dem være bra når det er ei orginal veiv med påsveiste motvekter!
så takk for alle tilbud og inspill!!
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: februar 20, 2009, 07:49:11 am »

Leverer Bugpack sveiste originalveiver?
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #20 på: mars 10, 2009, 12:15:26 pm »

Jeg så spørsmålet ditt om bugpack leverer påsviste orginal veiver!
og det har dem.dalhems har to stykker som du kan lese om her!

 

BUG PACK MOTVIKTSVEVAR

Det bästa sättet att öka möjligheten att varva en VW motor är att
använda en vevaxel med motvikter.Endast bra originalaxlar
används. 8mm styrpinnar. Slipad 0,25 eller 0,50. Ingen bytesaxel
behövs. Mycket bra balans. En av dom bästa motviktsvevarna som
finns. Får inte förväxlas med billiga "hemmagjorda" axlar, som
faktiskt en del firmor i Skandinavien säljer.
4000-02 Motviktsvevaxel 69mm slag 3.250
4000-03 Motviktsvevaxel 74mm slag 6.590
Loggført

Vw 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!