april 27, 2024, 18:59:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rust i bakre hjulhusbrønnene. Hvilke verksted??  (Lest 2790 ganger)
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« på: februar 07, 2009, 14:59:35 pm »

Bon jour,

Fant da til min store fortvilelse godt med rust på det jeg skjønner er et vanlig sted, bakre hjulhusbrønn.
(oppdaget når jeg fjernet de gamle støydempermatene, da jeg er på vei til å gi boblen helt nytt interiør fra topp til tå.)

Mine erfaringer med sveising strekker seg like langt som erfaringene med mongolsk folkedans, så kom fort kommet frem til at
dette må settes bort. Ikke har jeg stedet å gjøre dette heller, da bilen pusses opp i et felles garasjeannlegg, uten særlig hjelpemiddler Glad

Tenkte derfor spørre om noen har tips til hvilke verktsted man bør oppsøke.
Jeg tenker umiddelbart Unneberg selv, men de holder til i tønsberg og jeg i Oslo Trist , (og jeg har ikke vinterdekk) så det blir vel ganske kostbart å frakte den helt ditt.
Noen som kjenner erfarne boble verksteder i Oslo som kunne gjort en god jobb?

på forhånd takk for din tid Glad


Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 07, 2009, 20:56:31 pm »

du kan jo høre med Mags på forumet han bor i kongsberg. kanskje han tar jobben ?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 07, 2009, 23:06:17 pm »

Eller Jee på Jessheim Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2009, 10:18:36 am »

Og så kan du jo bare høre her på forumet om noen kan låne deg et sett vinterhjul så kan du jo kjøre den til Unneberg,Mags eller Jee Blunker
Loggført

Folkevogn er kjerra!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: februar 08, 2009, 10:49:06 am »

Eller du kan leie bilhenger på Esso ved Eiksmarka med VWNorge-rabatt - kun 400 kr for et døgn. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3189.0.html
Loggført

1969 Militær-buss
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: februar 08, 2009, 11:22:59 am »

Bruk ihvertfall entusiaster som har greie på VW og vet hvordan jobben skal gjøres.
Både Unneberg, Mags og Jee er glimrende alternativer. Fraktes må jo bilen samme hvor den skal, 400 for bilhenger et døgn er rimelig, blir nesten ikke verdt strevet med å låne vinterdekk og bytte om..
Lykke til med bilen!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« Svar #6 på: februar 08, 2009, 22:23:22 pm »

Takk for gode tips!
"Jee på Jessheim", er det en som jobber på et verksted eller en privatperson som fikser? Glad

400,- for biltilhenger var fin pris, så kommer sikkert til å benytte meg av det.

Loggført
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #7 på: februar 08, 2009, 22:35:44 pm »

Ring å snakk med han du.. Jee aka Erik Dahlberg 91610027
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: februar 08, 2009, 22:39:22 pm »

Vil påstå du får gjort en bedre sveisejobb på "bygda" enn ved et autorisert verksted.
Autoriserte verksteder utfører stort sett noe jeg kaller Eu-rep. Bilen går gjennom Eu-godkjenning denne gangen, men store muligheter for at jobben må gjøres på nytt om 2 år..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: februar 08, 2009, 22:41:23 pm »

Godt sagt!!!
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: februar 08, 2009, 22:55:47 pm »

Vil påstå du får gjort en bedre sveisejobb på "bygda" enn ved et autorisert verksted.
Autoriserte verksteder utfører stort sett noe jeg kaller Eu-rep. Bilen går gjennom Eu-godkjenning denne gangen, men store muligheter for at jobben må gjøres på nytt om 2 år..

For ikke å glemme alle jobbene utenom sveising...
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« Svar #11 på: februar 08, 2009, 23:54:47 pm »

Vil påstå du får gjort en bedre sveisejobb på "bygda" enn ved et autorisert verksted.
Autoriserte verksteder utfører stort sett noe jeg kaller Eu-rep. Bilen går gjennom Eu-godkjenning denne gangen, men store muligheter for at jobben må gjøres på nytt om 2 år..

"Bygda" er Unneberg, Jee og Mags?  Glad
Loggført
JOL
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Sør Trøndelag


Vis profil

« Svar #12 på: februar 13, 2009, 23:09:46 pm »

Et autorisert verksted bør jo ta jobben mere alvorig enn at samme feil er der om to år igjenn....Arbeier på et autorisert verksted og kjenner meg ikke igjenn........
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #13 på: februar 14, 2009, 00:52:30 am »

Et autorisert verksted bør jo ta jobben mere alvorig enn at samme feil er der om to år igjenn....Arbeier på et autorisert verksted og kjenner meg ikke igjenn........

Nå er det vel noen som har respekt for seg selv, og sitt utførte arbeid. MEN, vil fortsatt påstå at flertallet går for enkle "tubeløsninger"..  Hørt om flere eksempler der folk har fått rustmangel, og forhørt seg om hvordan feilen bør utbedres- svaret har ofte omhandlet tuber, bokser, popnagler, osv... Bare hullet tettes, og ikke synes pleier å være nok...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
erjo
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Dala


Min 1988 Westfalia Club Joker


Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 14, 2009, 12:08:56 pm »

Et autorisert verksted bør jo ta jobben mere alvorig enn at samme feil er der om to år igjenn....Arbeier på et autorisert verksted og kjenner meg ikke igjenn........

Nå er det vel noen som har respekt for seg selv, og sitt utførte arbeid. MEN, vil fortsatt påstå at flertallet går for enkle "tubeløsninger"..  Hørt om flere eksempler der folk har fått rustmangel, og forhørt seg om hvordan feilen bør utbedres- svaret har ofte omhandlet tuber, bokser, popnagler, osv... Bare hullet tettes, og ikke synes pleier å være nok...

Da er det jo greit å få tak i en gammel doka uten rust... Skal snart på EU nå, H-Mek. Dette blir en jævlig fin bruksbil.
Loggført

Medlem av VWestfaliageriliaen
Medlem av vwbuss-miljøet
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« Svar #15 på: februar 14, 2009, 22:34:43 pm »

Et autorisert verksted bør jo ta jobben mere alvorig enn at samme feil er der om to år igjenn....Arbeier på et autorisert verksted og kjenner meg ikke igjenn........

Men finnes det så mange verksted som er autoriserte på gamle bobler(?) Et VW merkeverksted er vel neppe eksperter på en snart 50 år gammel bil Glad ?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: februar 14, 2009, 23:57:09 pm »

Autorisert og flink har ikke noen automatisk sammenheng. Møller verksteder i dag kan ingenting om boble som regel og trives med det.
Det skjønner jeg forøvrig godt da det ikke ligger penger i luftkjølt for dem.
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #17 på: februar 15, 2009, 10:02:18 am »

Når du setter den på et verksted må du ytre deg om hvordan du vil ha det, og hvor bra det skal være. Mangen av verkstedene kan godt bruke masse tid og gjøre det perfekt. Det er ikke kunnskapen det skorter på , men det koster å få det perfekt etter dine ønsker.
Det du må bestemme deg for er om du skal ha det "fikset" ,"reparert",eller "restaurert". Fikset er gaffa tape og guffe oppå. Reparert er ofte popping, nøste på ei plate, pluss guffe oppå. Holder kanskje i en rekke med år og ofte lenger enn mangen eier bilen. Restaurert den dyre og lengre veien mot et mest mulig likt utseende som orginalen og veien du bør gå.
Går du til et proff verksted og ber spesifikt om hvordan det skal være ordner de det helt sikker veldig bra. Kommunikasjon og en ryddig avtale er nok greit å ha! Blunker
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!