juni 16, 2024, 05:29:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forhandler Feedback  (Lest 2799 ganger)
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« på: februar 07, 2009, 23:11:36 pm »

Kaster ut en ide om noe jeg savner her i forumet : FORHANDLER FEEDBACK dette er jo i endel andre forum og nyanserer kansje litt bedre erfaringer massen har gjort både på godt og vondt?, ser for meg en nøytral administrator/moderator som holder styr på dette kansje i samråd med kunde/forhandler ved tvistesaker så begges synspunkter kommer frem på en ryddig måte og ikke blir en skittkastings tråd.

Det har jo som endel vet vært både Norske og utenlandske saker i det siste der ikke alle sider av saken kommer frem alltid og det kan være greit å ha et område i forumet der en kan gjøre seg opp en egen mening om en forhandler før en handler.

Jeg ser for meg ting som :

- Leveringstid/fraktkostnader
- Kundeservice
- Kvalitet
- Erfaring ved evt. reklamasjoner og grunnen til dette
- Priser / tilbud / kampanjer

Ved evt. tvistesaker blir administrator/moderator kontaktet av selger/kjøper for så å poste fakta og ikke synsing, surmuling og drittkasting, dette er ikke tenkt som en svarteliste tråd heller ikke for å stille noen i dårlig lys men for at alle parter kan ha muligheter til å rydde opp i evt. betente saker uten at det oppstår masse rykter i miljøet om det ene og det andre. Forhandlere bør også kunne belyse sine leveringsbetingelser / garantier osv. ved spesielle tilfeller der det er tvil om sådanne.

Bare en ide, kom gjerne med tilbakemeldinger om dette er noe som er savnet, evt. ting som bør være med eller ikke.

Mvh Wiggo
92625213
Loggført

BUG ME!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: februar 08, 2009, 01:25:32 am »

Meget god ide!!

Dette trengst! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #2 på: februar 08, 2009, 03:51:37 am »

Og dette har blitt tatt opp x antal gangar, og like mange gangar har moderatorteamet vendt tommelen ned - fordi ei sak har tre sider. Mi side, di side - og sannheten.

Reknar med at historia gjentek seg - atter ein gang. Og det er vel like greit, sånn sett..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2009, 08:40:51 am »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=14
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: februar 08, 2009, 08:43:42 am »

Gjør det det? Er det så mye kjeltringer her?

Meget god ide!!

Dette trengst! Glad
Loggført

Mvh

Marius
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #5 på: februar 08, 2009, 09:25:27 am »

Og dette har blitt tatt opp x antal gangar, og like mange gangar har moderatorteamet vendt tommelen ned - fordi ei sak har tre sider. Mi side, di side - og sannheten.

Reknar med at historia gjentek seg - atter ein gang. Og det er vel like greit, sånn sett..

Det er dette med tre sider av en sak som er kjernen her Freddy, meningen er at selger/kjøper kan fortelle sin side av saken på en ryddig måte, sannheten kommer gjerne frem på den måten.

Loggført

BUG ME!
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #6 på: februar 08, 2009, 09:30:55 am »

Gjør det det? Er det så mye kjeltringer her?

Meget god ide!!

Dette trengst! Glad

Hvor får du intrykket av at det er kjeltringer vi snakker om her?, tanken er vel heller å ha et sted for å utveksle erfaringer med de forskjellige leverandørene enten det gjelder leveringstid, service, reklamasjoner osv. positive som negative er jo like intressant.

Jeg forundrer meg over at dette temaet alltid skal vinkles negativt?
Loggført

BUG ME!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: februar 08, 2009, 09:39:16 am »

Erfaring tilsier desverre at det ikke skjer på en ryddig måte og å administrere slikt blir en fulltidsjobb. Feedback på utenlandske butikker ligger på utenlandske forum. Link til og bruk disse. Erfaring tilsier at det som regel er en person som kommer med oppgulp pga en hendelse hvor man aldri får frem rette/hele historien. Tror vi klarer oss med snikksnakk i alle tilfeller og personangrep og drittslenging vil som vanlig ikke bli tolerert. Dette teamaet vinkles negativt fordo det alltid vil bli brukt til noe negativt. Jeg forstår behovet men tanken er desverre utopisk i forhold til hva som ville skjedd i praksis
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #8 på: februar 08, 2009, 10:01:27 am »

Stiller meg undrende til det du sier her Trond og ialefall med tanke på at dette fungerer utmerket på nettop andre forum, erfaring med at dette ikke skjer på en ryddig måte?, fra hvilken side?, at det kommr oppgulp fra en person om en hendelse er vel kjernen her er det ikke?, se eksempler nå de siste ukene der det er både kjøpere og selgere som ikke får slippe til med sin side av saken. Administrasjon javel? heltid er vel i overkant men som du vet er det ikke fritt for at det må og bør administreres i et forum, kan ikke tro at det er vanskelig å knytte til seg flere moderatorer som er villig til å være voksen en oppgave som denne.

Kanskje det kan hjelpe negative erfaringer for noen til positive for andre?, jeg tror også at oppgulp sitter litt lengre inne hos de fleste om de vet at motparten har samme rettighteter til å svare for seg på dertil egnet sted.

Hvorfor er motviljen så stor mot å la dette få en tjangs?, la det få en prøvetid på la oss si 3mnd, blir det for mye klabb og babb er det vel bare å fjerne?


Loggført

BUG ME!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: februar 08, 2009, 10:09:31 am »

For å si det på en anne måte da, hvis det ikke kom klart nok frem.
Gi feedback på de utelandske butikkene/selgere på de forum der dette allerede eksisterer (og for det meste fungerer.. ikke alltid hvis man går inn og leser trådene) og hvor det blir moderert. Link det gjerne inn hit igjen.

Ang. de norske forhandlere setter jeg meg virkelig spørsmål om vi har et behov for det? Mange av de norske forhandlerene blir diskutert daglig når det gjelder priser og levering. Såvidt meg bekjent har det kun vært et tvisttfelle diskutert hvor det ble moderert. Trenger man virkelig en saklig diskusjon på tvisten i tillegg i en forhandler feedback? Hva oppnår vi ved det?
Heldigvis for oss er Norge et lite land og forhandlere seriøse som følge. Det meste som skjer kommer for dagen, og forhandlerene vet dette.

I USA har de ikke den luksusen og dermed egne forum for å gi feedback. Jeg er egentlig sjeleglad at vi IKKE har det behovet. Det er supertrygt å handle fra butikker i Norge.

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #10 på: februar 08, 2009, 10:23:06 am »

For å presisere jeg vet ikke hvor utenlandske forhandlere kom inn i bildet for det er ikke det jeg sikter til.

Det som var tanken var feedback på forhandlere som bruker dette forumet, at det blir moderert i tråder her i forumet beviser vel egentlig at det er behov for et sted som er ryddig for begge parter å fremme sin sak?

Jeg legger med dette tråden død for min del og ser at Admin heller vil at det diskuteres random i tråder rundtom i forumet.

Mvh Wiggo
Loggført

BUG ME!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: februar 08, 2009, 10:30:52 am »

Å fremme en sak på et forum har ingen hensikt, dersom det er en tvist er det kun de involverte parter eller rettsvesen som kan ordne opp.
Men selvsagt om jeg er den eneste her på forumet som tenker slik så er folk velkommen til å si sin mening her slik at behovet synliggjøres. Men da vil jeg også gjerne vite litt mer enn "ja det trengs". Jeg vil gjerne vite hvorfor det trengs og hva man ønsker å oppnå.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: februar 08, 2009, 10:44:53 am »

Antall forhandlere i norge som driver med luftkjølt er jo så få. Problemet er at dersom en av de misser litt på en handel, kan være leveringstid, varer som forsvinner i posten o.l. så kan bare ett enkelt negativt innlegg ha ganske alvorlige konsekvenser for den det gjelder.

Enig med trond at dette ville blitt en moderators helvete...

Men igjen, vi har jo sett tilfeller der dette absolutt kunne vært nyttig, husker spesielt den ene "forhandleren" som til og med fikk være med på tv2. Han ble vel flittig diskutert i flere tråder.

Loggført

1961 T1 - Custom
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #13 på: februar 08, 2009, 11:10:21 am »

Han ble det flittig advart mot mange ganger også.
Loggført

Mvh

Marius
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: februar 08, 2009, 20:47:56 pm »

Vi har forbrukerrettigheter i Norge som resten av verden bare kan drømme om, hva skal vi med forhandler feedback?
Om en forhandler yter dårlig service eller er helt banditt er det bare et spørsmål om tid før det er kroken på døra. Det har vi sett før.
De som er flinke på pris og service anbefaler man til sine venner. Hva er problemet?
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #15 på: februar 08, 2009, 23:20:12 pm »

Jeg er helt sikkert IKKE rette personen til å utale meg her Glad
Men jeg kan vel ikke helt se behovet for en slik tråd. Resultatet ville vel vært at Trond måtte sagt opp jobben sin for å passe på denne ene tråden.
Jeg har selv gått inn i en slik diskusjon om en forhandler på dette forumet og når jeg i ettertid tenker tilbake på det jeg skrev så ser jeg jo at dette lett ender opp som et direkte personangrep istedenfor konstruktiv kritikk mot en bestemt forhandler.

Og desuten så er vel de forskjellige norske forhandlerene såpass seriøse at dette ikke er noe problem. Det er vel egentlig ikke vanskeligere enn at de som opplever noe negativt hos en forhandler bare bytter forhandler?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: februar 08, 2009, 23:23:41 pm »

Meget god ide!!

Dette trengst! Glad

Eg øvegjer meg Tvilende
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 08, 2009, 23:25:00 pm »

Det blir vel en tendens til at de få norske forhandlerne får både misfornøyde kunder alt ettersom det forekommer feilleveranser, manglende svar på henvendelser, høye priser osv. osv. og fornøyde når alt går på skinner. Tror jeg har hørt både positivt og negativt om samtlige - det noen er god på er andre ikke fullt så gode på - så i sum tror jeg det blir mye ett fett. Det er viktig at de som har "livets rett" overlever, selv når det er magre tider og stort press siden "vi alle" vil handle billigst mulig i utlandet via nettet. Hvis vi får "thesamba"-tendenser her har jeg en mistanke om at det tvertimot kan bli dårligere service, fordi de hele tiden må forsvare seg på forumet i stedet for å konsentrere seg om å gi oss best mulig service og deler. Det er jo som regel en og tomanns-bedrifter vi snakker om, og da blir det fort tidkrevende å måtte besvare alle mulige meninger og synsing.
Ja, vi har forbrukerrettigheter som gjør at vi ikke må finne oss i alt mulig, selv har jeg en litt større tålmodighet i denne sammenhengen enn ellers. Nettopp fordi det er stort sett bare trivelige enkeltpersoner vi handler med. Jeg aksepterer at det kan skje forglemmelser og feil, og kan purre både en og to ganger om det skulle være nødvendig. Men jeg kan ikke se at det har vært noe stort problem. Alle bedrifter må jo etterstrebe kundetilfredshet med mindre de har et monopol på livsnødvendigheter, sånn er det jo på ingen måte i dette gamet.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: februar 08, 2009, 23:27:32 pm »

Bra skrevet Andy, og det er nettop slike ting som gjør at enkelte personer "går av hengslene". Jeg tror ikke vi har et særlig stort problem i Norge ei heller derfor behov.
(Og til dere to jeg nettop fjernet feedback innleggene fra så var det for å holde oss til et tema i denne tråden)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #19 på: februar 09, 2009, 00:40:48 am »

"Feedback" er også positive ting! Jeg syns vi bør skryte mer i steden for å kjefte!! Det er "jaggu" nok negativt i verden om dagen. For de fleste av osser dette bare en hobby. Man skal huske på at om man gir positive tilbakemeldinger, så vokser mottakeren på det. Og sjansen er da stor for at man da får samme gode, eller bedre service neste gang!! Vi liker vel alle å få skryt?? Er man ikke superfornøyd så kan man vel bare prøve en annen forhandler......  


Don't worry be happy!!!    Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!