mars 28, 2024, 13:31:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp, tips og triks  (Lest 5928 ganger)
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« på: februar 09, 2009, 19:43:09 pm »

Har et effektanlegg til bobla, men etter nærmere ettersyn stemmer det ikke helt til noen av mine to motorer (1300 og 1600). Om du ser på det innrammede feltet på bildet, så ser du altså den delen av anlegget mitt som mangler (røret som peker oppover mangler på begge sider). Anlegget mitt er altså 4 til 1, men skulle vært 6 til 1. Utrolig kjipt for min del siden jeg har anlegget klart til montering (men den gang ei...).

Er det noen som har noen tips/triks til dette? Kan det moddes? Kan jeg bare drite i det og montere det alikevel? Jeg er helt ny i gamet, så har veldig begrenset kunnskap. Eager learner!


* boblemotor 002 (Medium).jpg (85.8 KB, 800x600 - vist 388 ganger.)
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #1 på: februar 09, 2009, 20:09:31 pm »

Du kan puste lettet ut, tror jeg Glad Så vidt jeg vet er det vanlig at du mister forvarmingen når du monterer "sports-eksos". Er vel bare å montere eksosen, blokke av rørene og kjøre i vei.
Loggført

1969 Militær-buss
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #2 på: februar 09, 2009, 20:22:33 pm »

Hva skjer om jeg bare lar forvarmingen så som den er?
Loggført
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #3 på: februar 10, 2009, 12:14:02 pm »

Evt hvordan blokker jeg rørene?
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 10, 2009, 12:16:49 pm »

trenger vel ikke blokke de rørene det er bare et rør som går fra ene til andre siden
Loggført
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #5 på: februar 10, 2009, 12:21:33 pm »

Der ser du Glad Hva mister / får jeg om jeg bare dropper forvarmeren?
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: februar 10, 2009, 12:22:54 pm »

Ising i innsuget ved vinterkjøring hvis jeg har forstått riktig.
Loggført

1957 Type 2
Kallenavn
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: M&R

ett eller anna lurt


Vis profil

« Svar #7 på: februar 10, 2009, 13:21:47 pm »

E en luring du Ehoeysta. Fine produkt du bruka.........
« Siste redigering: februar 10, 2009, 13:27:01 pm av Kallenavn » Loggført

74 t2 camper,85 t3 syncro,90 golf td.
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #8 på: februar 10, 2009, 15:06:13 pm »

?
Loggført
vw
Seniormedlem
****
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog


Vis profil

« Svar #9 på: februar 10, 2009, 20:17:22 pm »

D e vell du lille kallenavn som e luringen !!!      Trur bilde her er lånt fra BOBLI  for detta er jo motoren som vi driv å bygg på !!Han driv litt snikreklame på ett par produkt ja !     Går greit å kjøre uten forvarminga ,dersom d ikkje er heilårs bil du ska ha !!
Loggført
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #10 på: februar 10, 2009, 20:31:53 pm »

Bildet er lånt for illustrasjonen sin del!

Altså, det er ikke noe stress å kjøre uten forvarming så lenge jeg ikke gjør det om vinteren? Er det det som er konklusjonen?
Loggført
vw
Seniormedlem
****
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog


Vis profil

« Svar #11 på: februar 10, 2009, 20:56:33 pm »

Jepp !  Uten forvarming av innsuget kan du få ising, å da stopper`/fjusker motoren  ! Dette skjer når gradestokken er ved null eller så !!   Stopper motoren,er d berre å vente ett par min , for så å prøve videre ! isen vil tine  i forgasser / innsug pga varmen fra motoren når du står stille !!!
Loggført
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #12 på: mars 11, 2009, 10:15:00 am »

Et nytt problem dukket i dag opp når jeg var ute å luftet boblisen. Før jul hadde jeg et problem med trommelen på høyrebakhjul. Den tannhulsporede spindelen som trommelen tres inn på rett og slett spiste opp sporene i trommelen. Hakkene var fullstendig nedslitte og bilen gikk selvsagt ikke fremover lengere... Jeg skiftet trommel-lokk og alt fungerte igjen. helt frem til i går.... sporene er nok en gang nedslitte og praktisk talt helt borte.... Det må da være noe alvorlig feil et eller annet sted....HæHæ??
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #13 på: mars 11, 2009, 10:29:06 am »

Hvis tromlene ikke strammes riktig (35 kgm) slites de ned på splines.
Loggført
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #14 på: april 17, 2009, 10:45:16 am »

Noen som har greie på elektriske i boble? Jeg koker snart over av frustrasjon.

Sikringen går hver jævla gang jeg blinker til VENSTRE, og sikringen går hver gang jeg setter på nødblinken (annen sikring).

Det som gjør saken enda mer irriterende er at blinken til HØYRE fungerte fin-fint, men nå funker den ikke i det hele tatt. Helt død, ingen sikring går.

jeg vet nå ikke mine arme råd og ting blir bare mer og mer virrvarr for hver gang jeg ser på det. Det er det eneste jeg mangler fra å ha bilen på veien nå og JEG TRENGER HJELP!!!

Noen som bor i Molde Omegn som kan hjelpe meg?Hæ

eirikmolde@msn.com
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 18, 2009, 08:00:18 am »

da sjekker du om alle blinklysa på venstre side er ok,skru av glass og sjekk sokler. sjekk at ledningene er skadefrie. sjekkogså om alt er som det skal ved blinklyshendelen.

dette får du til, begynn i en ende og la ikke frustrasjonen ta overhånd,så går det greit.

alle ledninger har sine egne fargekoder og funksjoner,bruk disse for å ta tilbake kontrollen over virvaret.

sjekk også om ikke feil ledning har havnet på jordingspunktet i venstre baklys.

« Siste redigering: april 18, 2009, 08:06:21 am av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #16 på: april 23, 2009, 09:56:28 am »

 Sint Sint Sint
Da har jeg OFFISIELT gitt opp å finne feilen på hvorfor sikringen går når jeg blinker til venstre og hvorfor sikringen går når jeg skrur på nødblinken (annen sikring) og hvorfor det er helt DØDT når jeg blinker til høyre (ingen lys i speedometer, NADA NADA NADA). Jeg er nå så HEL@£$*§ oppgitt og forbanna at jeg tilter snart. Desto mer jeg ser på kaoset av ledninger og sikringer og crap, desto mer frustrert og hjelpesløs blir jeg....

Bilen går, alt er fresh, men de JÆVLA blinklysa streiket og nå får jeg ikke kjerra på veien!

Jeg er DESPERAT etter hjelp!
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #17 på: april 23, 2009, 10:16:08 am »

Vedr det elektriske så kan man jo evt bestlille en time på et bilelektrisk verksted. Kan jo hende at de kan finne feilen for deg?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
vw
Seniormedlem
****
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog


Vis profil

« Svar #18 på: april 23, 2009, 20:56:58 pm »

Feil i blinklysrelle !!? få tak i ett brukt å prøv !! må ikkje gi opp no når sommern nermer seg !!
Loggført
ehoeysta
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Molde


Type II


Vis profil
« Svar #19 på: april 24, 2009, 08:28:31 am »

kjøpt 2 - 3 nye relè... siste nytt er at releet lager en syk lyd når jeg skrur på tenningen... det skjer nye ting hele tiden. Jeg har lagt fra meg hele prosjektet nå. Finner IKKE feilen.. det er helt håpløst når jeg i tillegg ikke har peil på bilelektronikk... Hæ
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #20 på: april 24, 2009, 12:30:50 pm »

Høres ut som samme problem som i gamlebobla mi det der:) Jeg fant ut at noe var galt nedi tilkoblingsplaten der releet sitter. Trikset var å dra ut releet, sette på tenning og blinklys og sette releet "forsiktig" ned igjen til blinklyset blinket slik det skulle. Hvis jeg satte releet for langt ned skjedde det du sier. Kortslutning nedi tilkoblingsplaten Glad Veldig kjekt å kjøre gjennom oslo uten blinklys ja:) Var på treff i Fredrikstad da dette skjedde, og jeg fant ikke ut av det før jeg kom hjem igjen...
Verdt et forsøk iallefall Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
robertandre
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Herøy


Vis profil

« Svar #21 på: april 24, 2009, 13:15:29 pm »

Har vert borti det samme at sikringen røk når eg blinka til venstre, da var det en ledning som lå i klemm i blinklysbryteren.
Vert å sjekke.
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #22 på: mai 08, 2009, 14:11:23 pm »

Funnet ut av problemene?
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #23 på: september 15, 2009, 11:30:38 am »

Hei
har noe elektriske problemer på doningen, coilen får plutselig ikke størm, hva kan være galt?
kjøpte ny coil for å sjekke, men heller ikke den gir fra seg strøm
enkel sak å fikse?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!