april 30, 2024, 20:21:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: boble turbo 1600  (Lest 10968 ganger)
turboboble
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #30 på: mars 26, 2011, 23:01:13 pm »

takk for responsen,skal bli flinkere å se igjenom div prosjekter på forume. Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: mars 27, 2011, 00:19:43 am »

Ja, det bør du. Jeg er 45, snekker, og bygger turboroadster fra bunnen. Alt jeg har lært er her på forum og ellers på nettet. Grunnen til liten respons fra min side er at du spør om ting som du hadde funnet svar på raskt om du bruker søk oppe til høyre. Til og med når jeg skriver i tråden din at jeg har lagt returen i toppdekselet, spør du om noen har prøvd det. Så jeg leser tråden din, men du bør som sagt lese deg litt opp selv... Blunker
« Siste redigering: mars 27, 2011, 14:46:55 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #32 på: mars 27, 2011, 11:16:15 am »

har et sprsmål.
kan jeg sett retur fra turboen på denne.lag en plugg siden av.har lest en plass at det skulle gå bra men har også hørt at oljen stopper opp og ikke klarer å ta bort oljen.
håper noen vet noe. Tvilende jeg har CB turbo grenrør for turbo.turboen ligger under motor rom

er ekstra olje panne denne

Hei.

Om du setter retur i denne, gjør du som CB anbefaler.
http://www.cbperformance.com/turbocharging.asp
At det er olje i sumpen skaper ikke stort mottrykk. (husk, en høyde på 10meter olje gir 1 bar).
Er ofte et like stort problem at mengden og trykket (på oljen) inn i turboen er for stort. (Olje systemet i turboen står for trykkoppbyggingen).
Men husk. God veivhusventilasjon, "tynn" oljetilførsel til turbo og "grov" retur slange.. Så er nok ikke dette det største problemet dit;)

Om det er snakk om egen oljepumpe, vil jeg tro, det er et eget "lukket" sytem for turboen.  (egnen trykk pumpe til til turboen, for å ha kontroll på trykk\ mengde inn på turboen)


« Siste redigering: mars 27, 2011, 11:33:14 am av Low67 » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: mars 27, 2011, 14:04:33 pm »

Og hvis du bruker retur i toppdekselet, gjør som andre og bruk dekselet til 1-2 sylinder og ikke 3-4.
(Bygger seg mye mer olje opp i 3-4 under høyt turtall)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #34 på: mars 27, 2011, 16:26:16 pm »

ha retur i en slik sump er ingen problem.. vil ikke bli nok motstand der til at olja ikke vil strømme fint gjennom turbo.
Loggført
turboboble
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #35 på: mars 27, 2011, 22:24:52 pm »

tusen takk for tipsene Glad da tar jeg retur ned i bunnpanna.et steg i prosjekte Glad
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!