mai 09, 2025, 00:04:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremseproblem på T1  (Lest 1712 ganger)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« på: februar 16, 2009, 01:19:36 am »

Har byttet til 2krets mastersylinder( Dalheims) på64- T1-en, men ved første tråkk går pedalen helt i bunn uten noe særlig effekt. Neste tråkk er solid og med full effekt. Hva kan dette skyldes? Systemet er luftet godt og uten lekkasje.

Noe spesielt jeg burde tenkt på ved montering av sylinderen?.. Hæ Justering??
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: februar 16, 2009, 11:04:45 am »

Tipper du må legge etter bremseband. Klaring mellom sylinder og pinnen fra pedal trenger kanskje justering også. Pinnen skal ikke stå i press, men ha litt klaring.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #2 på: februar 16, 2009, 12:35:29 pm »

Hva mener du med "..legge etter bremseband" ? Hæ
Har justert ut alle bremseband til maks og deretter tilbake til fri rotering av tromler...

God klaring på just.skruen mellom pedal og sylinder..
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: februar 16, 2009, 12:40:44 pm »

Fremdeles luft. Klaring ca 8 mm på pedal. se håndbok.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: februar 16, 2009, 12:46:37 pm »

Hva mener du med "..legge etter bremseband" ? Hæ
Har justert ut alle bremseband til maks og deretter tilbake til fri rotering av tromler...

God klaring på just.skruen mellom pedal og sylinder..

Har lagt etter banda 3-4ganger på enkelte biler før pedalen har blitt bra!
Hjelper ikke dette, har du fortsatt luft i systemet!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: februar 16, 2009, 13:42:57 pm »

Det holder med en gang og etter kontroll etter litt kjøring for meg. Videre skal de subbe litt etter justering.
« Siste redigering: februar 16, 2009, 13:46:21 pm av svenole » Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: februar 16, 2009, 14:02:32 pm »

Det kan være lettere å få ut luft hvis du heiser opp bilen bak når du lufter bak, og foran når du lufter foran ( sånn skikkelig teoretisk, det fungerer på motorsykler med rettest mulig vei oppover fra kaliper til pumpe). Dessuten har jeg med stort hell satt trykk på pedalen, og latt det stå over natta. Da vil lufta lettere gå til høyeste punkt i systemet (som er bremsepumpa), og bremsepumpa slipper ut lufta når trykket slippes.

Dette er mc-triks, men i noe mod. form være det samme på en bil, tross at man har flere luftepunkter.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!