april 28, 2024, 03:27:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt "Tysker" ratlooker  (Lest 2877 ganger)
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« på: september 22, 2009, 22:24:08 pm »

Hoy!

Da tenkte jeg å legge ut litt info om prosjektet mitt her. Bilen er en 64mod, 1200.
Hele "leitinga" og kjøpet gikk egentlig veldig fort for seg, men jeg angrer ikke (enda) Glad Betalte 18k for den.
Kjøpte vel bilen for tre ukers tid siden, og fikk den inn i en garasje så og si samme dagen. Begynte så å kartlegge hva som måtte gjøres med den, fikk strippet av skjermer, stigbrett, lys, listverkt og all gummien i og rundt dører og vinduer. fant litt rust i kanalen på førersiden, men aldeles ikke noe jeg ser mørkt på. en del blærerust rundtomkring på karosseriet, også dette skal være en smal sak (ihvertfall med tanke på at sluttresultatet ikke sakl være mint"  Dette er første bobla mi, så hele greia er en læringsprosess.
Planen med bilen er å gjøre den i god stand, men visuelt jævlig. Blir puma forran og 2hakk på fjæringa bak. Alt av gammel chrome og rustede pyntedeler kommer på igjen etter rustfjerninga og ny maling. Tenkte jeg maler bilen i to farger med rull for så å patinere den slik at den får rett look. Håper å få til litt slitt "tysker" stil, kanskje i grenseland provoserende Rekker tunge


* mini-07092009187.jpg (126.86 KB, 1000x750 - vist 173 ganger.)

* mini-07092009188.jpg (120.63 KB, 1000x750 - vist 160 ganger.)

* mini-08092009196.jpg (140.53 KB, 1000x750 - vist 172 ganger.)

* mini-08092009201.jpg (179.57 KB, 1000x750 - vist 152 ganger.)

* mini-20092009218.jpg (152.62 KB, 1000x750 - vist 139 ganger.)

* mini-20092009219.jpg (145.11 KB, 1000x750 - vist 149 ganger.)

* mini-20092009220.jpg (146.47 KB, 1000x750 - vist 173 ganger.)

* mini-20092009221.jpg (147.11 KB, 750x1000 - vist 175 ganger.)
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: september 22, 2009, 23:37:15 pm »

Grattis! Hva med å prøve å beholde patinaen? Provoserende tyskerstil er bare fjortis Blunker

Lykke til!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #2 på: september 23, 2009, 08:36:10 am »

hehe, ja jeg skjønner hva du mener, meeen, nå har jeg jo allerede begynt med pussing og rustgrunning, så jeg blir veldig usikker. I ettertid ser jeg jo at den skulle vært slik den var, men med mye senk. Uansett, noen som har nå tips?
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #3 på: september 23, 2009, 10:07:12 am »

Er denne registrert i 64, er det i så fall en 65 modell... Så veit du det Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #4 på: september 23, 2009, 10:24:18 am »

Du, jeg mener den er registrert i 64. Det opplyste ikke selger om. Mulig han ikke var klar over det selv. Er det noen forskjeller fra 64-65 da? Er det ikke fra 66 den kom med et noe annet hjuloppheng?
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #5 på: september 23, 2009, 10:42:03 am »

Jepp er en 65 registert i 64 det der da. 64 har mindre ruter enn 65.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: september 23, 2009, 11:16:58 am »

Nærmest "nytt" karosseri på 65 kontra 64. Større vinduer, og buet frontrute. Skråstilte ventilasjonsvinduer i dørene. Mange smådetaljer.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #7 på: september 23, 2009, 12:14:44 pm »

ok, skjønner. Men mekanisk, er det samme raklet? Ser på pumaen at det er et skille på 65. 
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: september 23, 2009, 13:13:11 pm »

Skillet på puma er mellom 65 og 66
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #9 på: september 23, 2009, 14:03:50 pm »

har sett at 66modeller får problemer med "balljoint" festet når de senkes...vil det gjelde på min 65 også da? Tenkte i første omgang å kjøre vanlig puma alene først for å se hvor lavt det blir og om det blir lavt nok, saken er vel at skulle det vært kombinert med droppa spindler så skulle vel pumaen helst vært smalnet...?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: september 23, 2009, 14:07:56 pm »

66 har balljoint... du har 65 så du har linkpin... dvs null problemer med balljointvandring
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: september 23, 2009, 14:12:41 pm »

Om du vil ha en LAV bil så vil jeg anbefale å gå for ei smalere forstilling ja. Puman blir lav nok den, men om du senere skal bytte felger eller ha senkespindler så sliter du litt med klaringa. Så ser det jo så mye bedre ut også da, når hjula er der de skal være Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: september 23, 2009, 17:25:01 pm »

Puma med senkespindler å 2 hakk i hekken høres ut som en meget god plan  Gliser. å steelwheels, da snakker vi, å klin på en 4" smalna forstilling å da Blunker er jo alt får mange med rævva i været her inne  Øyerulling så ja til flere rompeskrapere  Blunker LYKKE TIL!!!
Loggført
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #13 på: september 23, 2009, 19:02:22 pm »

rompeskraper, fnis :-) ja det var no sånt jeg hadde i tankene. Blir morro!
Loggført
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #14 på: september 28, 2009, 22:40:58 pm »

Har fått kuttet vekk noe rust som var rett forran bakskjermen på førersiden og er veldig usikker på hva som må gjøres her. Sånn cirka der døra begynner er stålet rimelig strekt igjen. men plata som jekkfestet sitter i synes jeg er rimelig tynn i stålet, det er også noen hull i den. så lurer jeg på, hvor mye må jeg belage meg på å ta vekk her og hvor skal det kuttes. Dette er noe jeg har utrolig lite peiling på, men har likevel ikke råd til å la noen ta hele jobben. Har også sett i hotshop's katalog, men har litt problemer med å finne ut hva som er hva der.

Legger ved bilde:


* mini-20092009224.jpg (128.08 KB, 1000x750 - vist 215 ganger.)
Loggført
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #15 på: september 28, 2009, 22:42:42 pm »

Glemte vel å ta med: Noen som har noen formeninger om dette, evt en hjelpende hånd når det gjelder hva slags paneler jeg trenger..
Hadde håpet å slippe å bytte hele kanalen.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: september 28, 2009, 23:12:22 pm »

Dette ville eg gjort:

-Fjernet jekkfestene (rustefelle deluxe)
-Kappa av bakre del av kanalbotnen, så mykje du kjem til, innover mot kupen utan å saga hol i skjøyten mellom kaross og golv.
-Kjøpe bakerste del av kanalbotnen frå wolfspart.com i sverige
-Tilpasse til det du har saga vekk
-Sveise inn.
-Kjøpa, men helst laga til ei plata på sida av kanalen, hugs på sveisemutrer og hol til stigtrinnet
-Sveisa inn denne.
-Kjøpa replata for nedre del av sidepanelet.
-Tilpassa, saga ut så sveise den rusta som måtte befinna seg på innsida
-Sveise på plata.
-Slipe ned sveisene, grunning og thats it.

Men det kan tenkes att motsatt side er like dårleg. Og fjerner du eit jekkfeste er det smart å fjerne det andre 'og.

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #17 på: juli 25, 2011, 22:51:53 pm »

Over ett år etter og endelig begynner det å likne på noe. Nå gjenstår bare senking bak så snakker vi cigar. Var innom Kent Høgseth igår og fikk tak i ett flott takstativ, men det får vente med montering til etter ferien Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!