april 28, 2024, 00:51:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Takk skal dere faen meg ha ....  (Lest 3982 ganger)
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: februar 24, 2009, 09:02:39 am »

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2553430.ece

Er det ikke noe som heter konsumprisindex hos denne inkompetente staten eller - hvordan mener de at de skal få bukt med trafikkfarlige biler med å leke slik butikk.....?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 24, 2009, 09:38:39 am »

Nok et genialt tiltak for å støtte næringslivet...  Sint
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #2 på: februar 24, 2009, 09:51:51 am »

Så så gutter, tenk litt den andre veien. Tenk på alle di fine Transporterene som lever vidre og kansje blir en fin bruks veteran om noen få år.  Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: februar 24, 2009, 09:58:05 am »

Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan noen få lapper mer gjør at folk har råd til å kjøpe ny og mer miljøbevist bil... er ikke dette bare bra for de som spekulerer i dette?
Loggført

Speed is no substitute for direction
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 24, 2009, 10:03:20 am »

Jeg tenker ikke luftkjølt da - de må ikke leveres inn Glad Jeg tenker mer på alle vrak som står omkring og forurenser (visuelt og miljømessig) - og de vil fortsette å stå der til det "lønner" seg å levere det på skroten. Jeg er enig med JHU i at det er å tro på nissen og tro at folk kjøpere mer miljøvennlige biler fordi de fikk noen kroner ekstra i lomma. Tenker mer på alt spm står å slenger rundt omkring Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 24, 2009, 10:14:14 am »

En må tenke på den totale bilparken når det er snakk om vrakpant. Høyere vrakpant gir de eldste bilene litt kortere liv, noe som i andre enden fører til litt flere nye biler ut i markedet.

Forøvrig skulle det ikke vært vrakpant på Volkswagen...  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: februar 24, 2009, 10:18:40 am »

Nå gjaldt jo denne midlertidig økte vrakprisen et fåtall biler uansett.
Skal man få bukt med trafikkfarlige/mindre miljøvennlige biler i den daglige trafikken, og jeg forstår bekymringen din rett TomR, er det vel avgiftsnivået på nykjøp og ved import som er interessant?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
erjo
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Dala


Min 1988 Westfalia Club Joker


Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 24, 2009, 10:23:16 am »

Som Raaen skriver: Dette gjelder da ikke våre luftkjølte? Når det er sagt, leverer jeg gjerne en gammel, nedrusten og utslitt japse i pressa for 5000 kroner! Så slipper den å ende sine dager i Afrika som dødsfelle for folk der.
Loggført

Medlem av VWestfaliageriliaen
Medlem av vwbuss-miljøet
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: februar 24, 2009, 10:52:32 am »

Leste forrige uke om at de i tyskland hadde innført €2500 i vrakpant dersom eier kjøper ny bil i bytte. Problemet der var at folk vraket 2000 modeller og slikt. Han i intervjuet holdt på å demontere en Saxo fra 1999 som hadde 30 000 km på telleren.

sykt....
Loggført

1961 T1 - Custom
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: februar 24, 2009, 10:53:21 am »

Så så gutter, tenk litt den andre veien. Tenk på alle di fine Transporterene som lever vidre og kansje blir en fin bruks veteran om noen få år.  Glad
Hør hør!! Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #10 på: februar 24, 2009, 11:12:48 am »

Jeg tenker ikke luftkjølt da - de må ikke leveres inn Glad Jeg tenker mer på alle vrak som står omkring og forurenser (visuelt og miljømessig) - og de vil fortsette å stå der til det "lønner" seg å levere det på skroten. Jeg er enig med JHU i at det er å tro på nissen og tro at folk kjøpere mer miljøvennlige biler fordi de fikk noen kroner ekstra i lomma. Tenker mer på alt spm står å slenger rundt omkring Glad
     Det var ikke forhøyet vrakpant på skogsvrak mm. Ett av kravene for å få høyvrakpant var att årsagift for 2007 var betalt, og det var bare diesel biler som var innunder denne regelen med forhøyet vrakpant.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: februar 24, 2009, 11:16:43 am »

Hvor mye koster det å leie en bilhenger for å frakte vraket til huggeren? Hvor mange huggere har vi?

Med dagens vrakpantordning så blir bilvrak stående å råtne i gatene istedenfor å leveres inn og det er ingen tjent med. Gi folk et insentiv til å levere fra seg vrakene så får dem selv velge om dem vil ha nye bil eller ikke.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #12 på: februar 24, 2009, 11:23:05 am »

Så så gutter, tenk litt den andre veien. Tenk på alle di fine Transporterene som lever vidre og kansje blir en fin bruks veteran om noen få år.  Glad
Hør hør!! Glad
Tommel opp. Et godt argument som demper smerten. Hva med å innføre høyere vrakpant på opel og ford? Osteaktig
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: februar 24, 2009, 11:24:20 am »

Det er ikke lenge før bilen må være i fullgod teknisk stand før man får vrakpant på den... Nei fyll våre skoger med bilkultur!
Loggført

Speed is no substitute for direction
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 24, 2009, 12:08:29 pm »

Spot On!!


Hvor mye koster det å leie en bilhenger for å frakte vraket til huggeren? Hvor mange huggere har vi?

Med dagens vrakpantordning så blir bilvrak stående å råtne i gatene istedenfor å leveres inn og det er ingen tjent med. Gi folk et insentiv til å levere fra seg vrakene så får dem selv velge om dem vil ha nye bil eller ikke.

Mvh
BB
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #15 på: februar 24, 2009, 12:24:04 pm »

Men er det egentlig noe poeng i å endre vrakpanten slik at bilvrak som står og råtner blir levert inn? De er jo hverken trafikkfarlige eller slipper ut CO2 Glad
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #16 på: februar 24, 2009, 14:13:46 pm »

Visuell forurensing er jo like ille.. Det kan sjølvsagt vere kunst å sjå ein rusten splitsika, men når vi snakkar 80-talls Toyota og Mazda er det berre.. trist.

Dessutan - metallgjenvinning, metallgjenvinning, metallgjenvinning!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #17 på: februar 24, 2009, 14:32:18 pm »

Så mine skatte- og avgiftspenger skal gå til å sikre at bøndene får det penere på tunet? La de stå der Glad
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #18 på: februar 24, 2009, 14:32:56 pm »

Så lite som du bidrar til felleskassen så trur eg ikkje kronene dine blir benytta til dette formålet likevel..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #19 på: februar 24, 2009, 15:30:56 pm »

.
« Siste redigering: februar 05, 2011, 16:08:07 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #20 på: februar 25, 2009, 11:22:20 am »

jeg sier bare  NORGE I ET NØTTESKALL


sett opp vrak panten til 12000kr for biler som har vært skilter på i mere enn 1 år (forsikret)

da hadde hadde folk kvittet seg med opprusta bilene



Da er det vel bare å stemme høyre da?

http://www.p4.no/story.aspx?id=302194

Ligger riktignok ikke i mine umiddelbare planer, men dog Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #21 på: februar 25, 2009, 11:55:09 am »

.
« Siste redigering: februar 05, 2011, 16:08:39 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #22 på: februar 25, 2009, 12:02:44 pm »

jeg sier bare  NORGE I ET NØTTESKALL


sett opp vrak panten til 12000kr for biler som har vært skilter på i mere enn 1 år (forsikret)

da hadde hadde folk kvittet seg med opprusta bilene



Det eneste du oppnår da er at minsteprisen på en bil blir 12000 og at de som skal ha seg en 30000 kronersbil må betale 42000 kr.
Er ikke alle i dette landet som har råd til nye biler.
Jeg tror den beste måten er å sette ned avgiftene på nye biler og over tid få ned gjennomsnittsalderen på biler.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #23 på: februar 25, 2009, 12:07:30 pm »

.
« Siste redigering: februar 05, 2011, 16:09:18 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 25, 2009, 15:05:20 pm »

Med Høyre sitt forslag kan jeg levere min KJÆRE 95 modell Passat stv. og få ca. markedspris for den i pant. Det er galskap med tanke på hvor god den bilen der er. Den har gått 275.000,- problemfrie og billige mil. Det er en bil jeg kan skru på selv, det aller meste i alle fall.
Den er ikke vrak selv om den er over 10 år gammel. Men jeg innser at det ikke er så mange av de Passatene å se lenger. De som er å se kjøres ofte av 5-7 afrikanere her i byen.

Den gangen det var 6.000,- kr i pant forsvant det MANGE folkevogner og tidlige vannpumpere. Det var en trist affære. Noen ble kjøpt ut, men mye bra gikk dukken og ble dykkert hos Jernia.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: februar 25, 2009, 15:13:30 pm »

Den gangen det var 6.000,- kr i pant forsvant det MANGE folkevogner og tidlige vannpumpere. Det var en trist affære. Noen ble kjøpt ut, men mye bra gikk dukken og ble dykkert hos Jernia.

ugser onkelen min sa fortvila att han kunne berre sjå på att ein totalt strøken 1303 BIG gjekk i pressa!!! Og han fekk ikkje eingong lov te å kjøpa den ut! Trist
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #26 på: februar 25, 2009, 18:17:43 pm »

Med Høyre sitt forslag kan jeg levere min KJÆRE 95 modell Passat stv. og få ca. markedspris for den i pant. Det er galskap med tanke på hvor god den bilen der er. Den har gått 275.000,- problemfrie og billige mil. Det er en bil jeg kan skru på selv, det aller meste i alle fall.
Den er ikke vrak selv om den er over 10 år gammel. Men jeg innser at det ikke er så mange av de Passatene å se lenger. De som er å se kjøres ofte av 5-7 afrikanere her i byen.

Den gangen det var 6.000,- kr i pant forsvant det MANGE folkevogner og tidlige vannpumpere. Det var en trist affære. Noen ble kjøpt ut, men mye bra gikk dukken og ble dykkert hos Jernia.

det at den er kjær og god og enkel og skru på er vel neppe poenget her... Er nok ikke den snilleste mtp miljø/CO, noe som var poenget med forslaget...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!