april 26, 2024, 00:46:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lite kompetanse på motorer - look som teller?  (Lest 24237 ganger)
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #60 på: februar 28, 2009, 09:44:14 am »

Ulf , det står "mye til " men det betyr ikke at det er umulig å sette ny rekorder Glad. Noen få i verden er på det planet men folk flest kjører ikke rallykross og 402 for å sette nye rekorder.Å ha det gøy med god sportsånd og en mulighet for å vise seg litt er det viktigste.
Selvinnsikt er den beste lærdommen.
« Siste redigering: februar 28, 2009, 09:50:33 am av Boxermotor » Loggført

Folkevogn er kjerra!
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #61 på: februar 28, 2009, 10:05:25 am »


en trenger ikke legge lista høyt og bruke masse penger for å bli med på morroa.. Glad
[/quote]


Hva sa du?  Rekker tunge
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #62 på: februar 28, 2009, 11:33:44 am »

Jeg vet da grunnen til at vifta fjærnes, men jeg synes det er tåpelig. de få (kansje 10)hestene som frigjøres, har nok ikke så mye å si for resultatet på stripa. da har jeg heller tro på å slanke den feite sjåføren eller hive ut en stol eller noe annet som veier litt.
Og nei min bil er absolutt ikke bygget for dragrace men jeg skal ihvertfall prøve. Har stor respekt for de velbyggde dragrace bilene som finnes her i norge, men det er ikke min greie. Men mekaniske kunnskaper og solid handtverk, er noe som kan brukes på alle type biler.
Håper jeg får se bilen din i aksjon til sommeren, så skal jeg heller taue deg tilbake til start selv når jeg har tapt det draget.


Siden du skal sammenligne med dragracing,du har heller ikke bygd din for dragracing har du vel??Tror du det er for at mange av motorene ikke tåler 402 meter,eller tror du det kan være at vifta er fjernet for at den stjeler hester,at det er ekstra vekt med kjøling osv-for at bilen er bygd for et helt annet formål.Og kansje det blir åpnet litt oftere enn din motor,for at det får en behandling som du aldri kommer til å komme i nærheten av med din bil?Formålet og bruksområdene er helt forskjellige!Men for all del,all honør til deg for ditt bygge og bruksområde.Synd jeg ikke har fått sett nøye på bilen din,sist jeg gjorde et forsøk hadde du allerede dratt fordi du ikke ble premiert..
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #63 på: februar 28, 2009, 11:35:53 am »

Denne henger jeg med på, jeg prøvde men klarte bare tre kategorier.


PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra . 



Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #64 på: februar 28, 2009, 12:18:35 pm »

Motor eller ikke. Et tema som nok er mye mer oversett av de fleste her er: bremser og understell. De som setter inn større motorer i gamle bobler har ofte i beste fall satt på orig. skivebremser foran. Ja vet det finnes enkelte som har tenkt bremser og understell oxo. Det å putte inn en 2,3 T1 motor med 48 IDA gassere og fk 87 kam med fatboy bak (std. motor  Blunker ) og da etterpå smalne forstilling, heve bobla bak,bruke dekk type donald duck ballong bak (noen faktisk med diagonal) og type sykkel dekk foran. Skulle jo nesten tro at dette er en oppskrift på et farlig kjøretøy.

Har selv hatt en VW 1500 som var senket med puma foran og var fortsatt høy i rompa. Synes denne bilen hadde farlige kjøreegenskaper selv med 44 hk jeg.. Putte 200 hk inn her og du har en heller farlig bil...  Glad
« Siste redigering: februar 28, 2009, 12:26:13 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #65 på: februar 28, 2009, 14:23:56 pm »

Blir vel aldri mere kompetanse heller når de fleste kjører samme setupen Glad 2.3...FK87...IDA...PLING....OG EN PLONG. Det er noen få personer i landet her som setter seg inn i ting og tør å prøve/feile. Flere skulle vært av den kalibern!

Er det motorbygging det å slippe de fem tingene oppi gryta og røre rundt å se hva det ble? Det er vel så å si skivebom i forhold til "kompetanse" som TomR etterlyser...

Er man motor interessert så ønsker man å få så mye ut av kombinasjonen som mulig eller???

Setter man sammen rå deler fra hylla, å får til norsk standard nivå... (über lavt) så skal man altså gå på fireventilert boksmat fra kjipkjap land? For å liksom være innovativ?
Ikke lære seg hvordan motorene funker og så fikse på oppskriften sin? (kompetanse heving?)
Selv skal jeg ikke ha turbo eller lystgass før den enkle gasser motoren virker så bra den kan... når den er ved veis ende blir den et ny læringskurve.

Man kan bli kalt idiot for at man ikke kjører turbo, vannkjølt eller Japse "for det er så himla smart". Noen synes man er dust som kjører på stripa med VW siden man jo kjører fortere i top fuel? Er man innovativ om man bytter gren i stedet for å bli bedre? Jeg hviler min kasse

De aller fleste som interesserer seg for hvordan bilene går har sin egen innfallsvinkel... og slik kommer det alltid til å være

Denne tråden skulle vel handle om hvorfor ikke fler kan tenke seg bedre fart i en av verdens mest undermotoriserte kjøretøy?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #66 på: februar 28, 2009, 16:21:29 pm »

Muligens litt på sidelinjen men i våre dager kan hvem som helst kaste seg inn i kunnskapasdebatter på nettet om ditt og datt , google er leksikonet og inngangsporten for totalt grønne. Å gå direkte til kilden og problemstillingene en rakett forsker studerer har blitt vane og alt som er lest er verdi for egen geni konklusjon. Men det er et men, leste nettopp en linje knyttet til et bilde i et profilert vw blad .infoen var elementær feil (stil)på første rad og vrang lære ,men men . Personlig kan jeg ikke noe om motorer av betydning men synes det er kult med en rask boble enten det er av look eller funksjon. Blunker
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #67 på: februar 28, 2009, 17:18:13 pm »

Muligens litt på sidelinjen men i våre dager kan hvem som helst kaste seg inn i kunnskapasdebatter på nettet om ditt og datt , google er leksikonet og inngangsporten for totalt grønne. Å gå direkte til kilden og problemstillingene en rakett forsker studerer har blitt vane og alt som er lest er verdi for egen geni konklusjon. Men det er et men, leste nettopp en linje knyttet til et bilde i et profilert vw blad .infoen var elementær feil (stil)på første rad og vrang lære ,men men . Personlig kan jeg ikke noe om motorer av betydning men synes det er kult med en rask boble enten det er av look eller funksjon. Blunker

Enig Boxer , desto kjekkere!!

PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra .

Vås


når 25 års erfaring med et 50 talls motorer (fra 1200-2500 ccm og vw generelt )  blir kalt  VÅS !!!
Usakelig kommentar !!, Dessuten om du er interesert i hastighet og aks med boble (utenom klasser ) er det for meg, med stor appetitt, uvesentlig om
effekten kommer fra Subaru ,VW el Porsche. (skallet har her en betydning  Osteaktig Osteaktig)
Synes Haraune har kommet opp med en interesant løsning , likeså K&K med WBX  , åpen for alt
Personlig nådde jeg toppen med  190 HK i en 2165 ccm (60 000 NOK i aftermarket parts ) ,ikke rart folk ser etter andre andre løsninger .
Nei ,salutt til Jørn , Haraune mm som tør satse på motor uansett konfigurasjon . 

Og til slutt : det innovative ligger ikke nødvendigvis lenger i kamtype , innsprut /gassere m.m , men i materiallære , maskinering ,datakunnskap og fysikk ... (derav NOS ,turbo og kompressor ..)rein og sunn nyskjerrighet.

Mvh
Erich


 
   
« Siste redigering: mars 01, 2009, 00:20:11 am av JHU » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #68 på: februar 28, 2009, 17:52:50 pm »

Morsomt å lese at det er mer positivt å finne opp hjulet på nytt istedet for å bruke deler som er utprøvd til å fungere i kombinasjon.
All ære til de som gidder bruke penger og tid og vri  håret på å prøve ut x antall (u)kurante kam'er, topper og prøve og feile i årevis... Det er de som har gått veien for oss andre.
Men for de andre som "bare" vil bygge motor for å ha det morsomt med kjøretøyet sitt så er det faktisk jævlig relevant å bruke utprøvde oppskrifter for å oppnå ønsket resultat til ønsket pris uten for mye prøving/feiling. Hvorfor er det negativt? lite kreativt og innovativt kanskje, men hva så?
I så måte er faktisk forum ganske bra, ikke fordi alle bare sitter her og prater istedet for å skru, men fordi erfarne folk DELER sine erfaringer og kunnskaper som igjen gjør at alle slipper å gå opp hele veien på nytt, men faktisk kan (med et visst smartfilter) surfe seg til gode kombinasjoner som et bra utgangspunkt for et bygge.
Endre sin 2.3 er et flott eksempel på det. Lite erfaring, men mye lesing, graving og spørring for å komme frem til en "korrekt" kombinasjon for sitt bruk. Og går steinbra gjør det og. Er det liksom så lite kreativt og innovativt at det blir galt? ... DET er vås det...

Denne tråden begynner i seg selv å bli et klassisk eksempel på hvorfor folk vegrer seg i å gjøre noe som helst, siden det aldri er godt nok.

Hilsen en med verdens mest ukurante(for liten) kubikk størrelse, men typiske/utprøvde topper, gassere og kam...
Duger gjør det og... og har MERKBAR forskjell på stripa uten viftereim :-)

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #69 på: februar 28, 2009, 19:38:59 pm »

Blir vel aldri mere kompetanse heller når de fleste kjører samme setupen Glad 2.3...FK87...IDA...PLING....OG EN PLONG. Det er noen få personer i landet her som setter seg inn i ting og tør å prøve/feile. Flere skulle vært av den kalibern!


Er det motorbygging det å slippe de fem tingene oppi gryta og røre rundt å se hva det ble? Det er vel så å si skivebom i forhold til "kompetanse" som TomR etterlyser

Ja... er jo det... om man skrur det sammen i stedet for å røre i gryta... Men det jeg prøver å si er at det blir kompetanse på å skru motor. vel og merke om folk skrur selv da! Men det kommer ikke noe nytt ut av det...
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #70 på: februar 28, 2009, 19:56:11 pm »

Riktig , det kommer ingenting .......nytt ut , fy f....
Får vondt i sjela ...

Sonic...
 
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #71 på: februar 28, 2009, 20:17:40 pm »

Tror nok trådstarter egentlig var ute etter om det var look som teller, og om motor ikke har fokus..
Ikke om hvor mange JPM'er/innovatører det finnes...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #72 på: februar 28, 2009, 20:38:46 pm »

Man trenger ikke finne opp hjulet nytt og det er greit nok i seg selv kan ikke se at noen har nevnt det heller . Og man kan ta tiden til hjelp å studere seg frem til et godt setup for en god og vellprøvd kombo slik som Endre har gjort. Slike vellprøvde kombo pakker kan man lese om overallt men kunnskapen bak lang håndverks erfaring kan ikke sidestilles. For å gjøre noe innovativt må det kjente studeres for så å kunne bryte konvensjonene ,og man har så noe nytt. Om det funker eller ikke er på et nivå utover den vanlige motorsammensetter.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #73 på: februar 28, 2009, 20:52:47 pm »

Usedvanlig gode kommentarer . punktum
Mvh
Erich
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #74 på: mars 01, 2009, 00:40:52 am »

PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra .

Vås


når 25 års erfaring med et 50 talls motorer (fra 1200-2500 ccm og vw generelt )  blir kalt  VÅS !!!
Usakelig kommentar !!   

Er det noe som er usakelig så er det din opprinnelige mening, man kan ikke ha en vw som kan kjøres både på gate strip og bane og som samtidig kan stilles ut??? Sier hvem?

Jeg har ikke kalt din motor erfaring for "vås"! Bruk "sitat" muligheten så blir det lettere for folk å skjønne gangen i diskusjonen.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #75 på: mars 01, 2009, 09:56:37 am »

Argumenter da heller mot min "usakelige" mening og påstand , så blir det en kjekkere diskusjon....
Mvh
Erich
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #76 på: mars 01, 2009, 15:28:10 pm »

Min motorerfaring er på laveste skala i motsetning til mange i dette vw-land. Jeg begynte først å skru for et par år siden.
Men lysten til å skape noe, få til det man klarer, har vært drivkraften min.

Etter å ha fått god hjelp på første motor, så var det oxy som fristet meg. Mange mener at dette er MYE jobb, og forsåvidt er det jo det, men trangen til å FÅ DET TIL var stor.

Så det står ikke på årene med erfaring når jeg bygger motor, men drivkraften for å få det til. Og å tørre å feile. For det skjer....uansett nesten..
Loggført

GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #77 på: mars 01, 2009, 16:29:57 pm »


SITAT   "Senk, korting og look kan man lese seg frem til - det er værre med motorbygging! Am i right or wrong - kjør debatt - samma åssen det går eller funker bare det ser fett ut eller er ikke vwmotor noe folk gidder å engasjere seg i/med?" SITAT SLUTT

Tror engasjementet rundt motorbygging er ganske stort. Og bra er det. Delene har blitt billige og tilgangen på informasjon fra nettet er formidabel.
Nå "bygger" jo folk motorer på papiret først, for deretter og gå til anskaffelse av de rette delene som "oppskriften" forteller en.
Vi er forskjelige alle mann, men jeg må si det er mer spennende med litt annerledes motorer enn den typiske 2276/FK-87, 48 IDA. Funker som bare det, men det gjør jo en Golf GTI og.

Hva med alle wasserboxer byggene som er igang rundt omkring nå. Lenge siden den første oxyboxeren så dagens lys, men dette er slikt jeg liker. Skikkelig VW made aluminiumsblokk, lurer på om det er mulig og stålforsterke denne blokka ala T-1 og få gjennomgående main-studs (slik som T-4 og Pauter etc) 4 tommers borring rettferdigjør bedere 37,5X44 mm ventiler med tanke på flowen. Er nok et stykke igjen til vi er på Skinne nivå effektmessig, men føler det er tatt ett skritt videre.
Hva blir det neste??  Type 4? hehe. Skal ikke kimse av den heller, solid alublokk med mange forbedringer i forhold til T-1 men desverre også noen tilbakesteg. Tenk om vi kunne fått noen "Swedish made topper" til denne og. Her er det mulig med enda større borring enn Wasserblokka, og teoretisk 3 liter pluss i volum, men da følger det endel annet med hvis en skal utnytte volumet fult ut.
Tror vi i fremtiden vil se mange spennende motorbygge rundt omkring. Ved hjelp av store turboer masse volum og solide deler som tåler trykket, kombinert med  programmerbare innsprut/tenningsystemer så bør ikke 500 hk gatemotorer være så langt unna.....
SCC 2015, here I come......
Loggført

Har laaang VW-pause.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #78 på: mars 01, 2009, 17:50:58 pm »

finnes det luftkjølte motorer som gir 250rwhp og som kan brukes til noe annet en 402m for så å taues tilbake for at de er overopphetet??  Hæ

Der er en ide til ny SCC-pris, for raskeste motor som kjøres for egen maskin til og fra stevnet Glad

DEN prisen skal jeg vinne i såfall  Gliser   
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #79 på: mars 02, 2009, 09:21:30 am »

finnes det luftkjølte motorer som gir 250rwhp og som kan brukes til noe annet en 402m for så å taues tilbake for at de er overopphetet??  Hæ

Der er en ide til ny SCC-pris, for raskeste motor som kjøres for egen maskin til og fra stevnet Glad

DEN prisen skal jeg vinne i såfall  Gliser   

Den prisen skal vi bli to om  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #80 på: mars 02, 2009, 09:59:38 am »

Prisen deles ut på Zita påfølgende Torsdag...  Kysser
Kul pris, du kjører til stripa, racer, kjører hjem... og på Torsdagen etter må bilen fortsatt funke til en tur utenfor bomringen!
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #81 på: mars 02, 2009, 10:02:16 am »

Prisen deles ut på Zita påfølgende Torsdag...  Kysser
Kul pris, du kjører til stripa, racer, kjører hjem... og på Torsdagen etter må bilen fortsatt funke til en tur utenfor bomringen!

Da er spenningen borte... alle vet at JEE ikke kommer til Zita. Ryktene sier at en slik "konkurranse" er allerede planlagt første helgen i mai; The Real Street Challenge... og at mer info kommer.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #82 på: mars 02, 2009, 10:51:15 am »

Blir nok mer enn en bomring som blir krysset og på den veien ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #83 på: mars 02, 2009, 11:48:14 am »

Prisen deles ut på Zita påfølgende Torsdag...  Kysser
Kul pris, du kjører til stripa, racer, kjører hjem... og på Torsdagen etter må bilen fortsatt funke til en tur utenfor bomringen!

Da er spenningen borte... alle vet at JEE ikke kommer til Zita. Ryktene sier at en slik "konkurranse" er allerede planlagt første helgen i mai; The Real Street Challenge... og at mer info kommer.

Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp..
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #84 på: mars 02, 2009, 12:16:50 pm »

Det var til og fra stevnet jeg var med på... og kun om stevnet er på Gardermoen  Øyerulling   Og det har noe med beliggenheten til verkstedet mitt å gjøre.

Nei gett. Blir nok aldri raskest...  Øyerulling  En evig toer...eller treer... eller..  Klarer ikke spytte i nok penger til å bli numbero uno.

Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #85 på: mars 02, 2009, 16:18:05 pm »

"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"

Planen er som følger; Jeg reserverer hytte(r) på Hersjøen camping og der slår vi oss sammen. Jo fler - jo bedre. Lørdag starter vi tidlig derfra og cruiser mot Gardermoen hvor morroa starter. Bilen må da passere teknisk kontroll og du må gjennomføre ett race i det minste. Når alle er fornøyde så cruiser vi tilbake til Hersjøen Camping hvor jeg har tilbudt meg å fikse grilling og en uhøytidlig premieutdeling. De mest hungrige kan selvsagt kjøre tilbake til Gardermoen på søndag og race videre. Vi kunne stoppet der og sagt at det var det... men jeg kunne allikevel tenkt meg noen regler;

- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor
- Ha en minimium vekt på f.eks: 775 kg inkl sjåfør
- Må ha to framseter
- Fungerende lys framme og bak
- Ingen wheeliebars
- Registrert med skilt og vognkort
- Godkjent i henhold til ET og toppfart ref. NDRG/NBF regler
- Bilen må kjøres tilbake til line up og pitten for egen maskin
- Kjøres min. 10 km tur/retur stripa


"Nei gett. Blir nok aldri raskest...    En evig toer...eller treer... eller..  Klarer ikke spytte i nok penger til å bli numbero uno."

Trodde denne tråden handlet om at det var kunnskap som gjaldt... ikke penger og bredbåndslinjen.  Glad
 
Mvh
BB
« Siste redigering: mars 02, 2009, 16:23:23 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #86 på: mars 02, 2009, 22:25:17 pm »

"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"

- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor



 Trist fåkke være med jeg da.... 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #87 på: mars 02, 2009, 22:57:42 pm »

Denne tråden skulle vel handle om hvorfor ikke fler kan tenke seg bedre fart i en av verdens mest undermotoriserte kjøretøy?

Fordi mange kjøper en helt annen bil hvis dette er målet Rekker tunge

For min del ift motor gjelder kun en regel: Alt som kunne vært gjort på "kjøkkenbenken" frem til - la oss si 1955 -  med originalmotoren hos en hvilken som helst eier med litt ambisjoner, er lov. Alt annet er ikke lov.

Motoren jeg skal bruke til Hessich i år vil yte vannvittige - hold dere fast -  37-39 hester. Hele 12-14 hester mer enn originalt. Blunker
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #88 på: mars 02, 2009, 23:03:20 pm »

Det der er ville tall, fürsten!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #89 på: mars 03, 2009, 10:06:10 am »

"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"

- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor



 Trist fåkke være med jeg da.... 

Kan hjelpe deg å tappe vannet Blunker Du burde få være med på morra du også mener jeg  Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!