Luftvw
Seniormedlem
   
Innlegg: 277
Bosted: Noreg
|
 |
« Svar #60 på: februar 28, 2009, 10:44:14 am » |
|
Ulf , det står "mye til " men det betyr ikke at det er umulig å sette ny rekorder  . Noen få i verden er på det planet men folk flest kjører ikke rallykross og 402 for å sette nye rekorder.Å ha det gøy med god sportsånd og en mulighet for å vise seg litt er det viktigste. Selvinnsikt er den beste lærdommen.
|
|
« Siste redigering: februar 28, 2009, 10:50:33 am av Boxermotor »
|
Loggført
|
Folkevogn er kjerra!
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #61 på: februar 28, 2009, 11:05:25 am » |
|
en trenger ikke legge lista høyt og bruke masse penger for å bli med på morroa..  [/quote] Hva sa du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #62 på: februar 28, 2009, 12:33:44 pm » |
|
Jeg vet da grunnen til at vifta fjærnes, men jeg synes det er tåpelig. de få (kansje 10)hestene som frigjøres, har nok ikke så mye å si for resultatet på stripa. da har jeg heller tro på å slanke den feite sjåføren eller hive ut en stol eller noe annet som veier litt. Og nei min bil er absolutt ikke bygget for dragrace men jeg skal ihvertfall prøve. Har stor respekt for de velbyggde dragrace bilene som finnes her i norge, men det er ikke min greie. Men mekaniske kunnskaper og solid handtverk, er noe som kan brukes på alle type biler. Håper jeg får se bilen din i aksjon til sommeren, så skal jeg heller taue deg tilbake til start selv når jeg har tapt det draget. Siden du skal sammenligne med dragracing,du har heller ikke bygd din for dragracing har du vel??Tror du det er for at mange av motorene ikke tåler 402 meter,eller tror du det kan være at vifta er fjernet for at den stjeler hester,at det er ekstra vekt med kjøling osv-for at bilen er bygd for et helt annet formål.Og kansje det blir åpnet litt oftere enn din motor,for at det får en behandling som du aldri kommer til å komme i nærheten av med din bil?Formålet og bruksområdene er helt forskjellige!Men for all del,all honør til deg for ditt bygge og bruksområde.Synd jeg ikke har fått sett nøye på bilen din,sist jeg gjorde et forsøk hadde du allerede dratt fordi du ikke ble premiert..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #63 på: februar 28, 2009, 12:35:53 pm » |
|
Denne henger jeg med på, jeg prøvde men klarte bare tre kategorier. PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #64 på: februar 28, 2009, 13:18:35 pm » |
|
Motor eller ikke. Et tema som nok er mye mer oversett av de fleste her er: bremser og understell. De som setter inn større motorer i gamle bobler har ofte i beste fall satt på orig. skivebremser foran. Ja vet det finnes enkelte som har tenkt bremser og understell oxo. Det å putte inn en 2,3 T1 motor med 48 IDA gassere og fk 87 kam med fatboy bak (std. motor  ) og da etterpå smalne forstilling, heve bobla bak,bruke dekk type donald duck ballong bak (noen faktisk med diagonal) og type sykkel dekk foran. Skulle jo nesten tro at dette er en oppskrift på et farlig kjøretøy. Har selv hatt en VW 1500 som var senket med puma foran og var fortsatt høy i rompa. Synes denne bilen hadde farlige kjøreegenskaper selv med 44 hk jeg.. Putte 200 hk inn her og du har en heller farlig bil... 
|
|
« Siste redigering: februar 28, 2009, 13:26:13 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #65 på: februar 28, 2009, 15:23:56 pm » |
|
Blir vel aldri mere kompetanse heller når de fleste kjører samme setupen  2.3...FK87...IDA...PLING....OG EN PLONG. Det er noen få personer i landet her som setter seg inn i ting og tør å prøve/feile. Flere skulle vært av den kalibern! Er det motorbygging det å slippe de fem tingene oppi gryta og røre rundt å se hva det ble? Det er vel så å si skivebom i forhold til "kompetanse" som TomR etterlyser... Er man motor interessert så ønsker man å få så mye ut av kombinasjonen som mulig eller??? Setter man sammen rå deler fra hylla, å får til norsk standard nivå... (über lavt) så skal man altså gå på fireventilert boksmat fra kjipkjap land? For å liksom være innovativ? Ikke lære seg hvordan motorene funker og så fikse på oppskriften sin? (kompetanse heving?) Selv skal jeg ikke ha turbo eller lystgass før den enkle gasser motoren virker så bra den kan... når den er ved veis ende blir den et ny læringskurve. Man kan bli kalt idiot for at man ikke kjører turbo, vannkjølt eller Japse "for det er så himla smart". Noen synes man er dust som kjører på stripa med VW siden man jo kjører fortere i top fuel? Er man innovativ om man bytter gren i stedet for å bli bedre? Jeg hviler min kasse De aller fleste som interesserer seg for hvordan bilene går har sin egen innfallsvinkel... og slik kommer det alltid til å være Denne tråden skulle vel handle om hvorfor ikke fler kan tenke seg bedre fart i en av verdens mest undermotoriserte kjøretøy?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Luftvw
Seniormedlem
   
Innlegg: 277
Bosted: Noreg
|
 |
« Svar #66 på: februar 28, 2009, 17:21:29 pm » |
|
Muligens litt på sidelinjen men i våre dager kan hvem som helst kaste seg inn i kunnskapasdebatter på nettet om ditt og datt , google er leksikonet og inngangsporten for totalt grønne. Å gå direkte til kilden og problemstillingene en rakett forsker studerer har blitt vane og alt som er lest er verdi for egen geni konklusjon. Men det er et men, leste nettopp en linje knyttet til et bilde i et profilert vw blad .infoen var elementær feil (stil)på første rad og vrang lære ,men men . Personlig kan jeg ikke noe om motorer av betydning men synes det er kult med en rask boble enten det er av look eller funksjon. 
|
|
|
Loggført
|
Folkevogn er kjerra!
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #67 på: februar 28, 2009, 18:18:13 pm » |
|
Muligens litt på sidelinjen men i våre dager kan hvem som helst kaste seg inn i kunnskapasdebatter på nettet om ditt og datt , google er leksikonet og inngangsporten for totalt grønne. Å gå direkte til kilden og problemstillingene en rakett forsker studerer har blitt vane og alt som er lest er verdi for egen geni konklusjon. Men det er et men, leste nettopp en linje knyttet til et bilde i et profilert vw blad .infoen var elementær feil (stil)på første rad og vrang lære ,men men . Personlig kan jeg ikke noe om motorer av betydning men synes det er kult med en rask boble enten det er av look eller funksjon.  Enig Boxer , desto kjekkere!! PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra .
Vås når 25 års erfaring med et 50 talls motorer (fra 1200-2500 ccm og vw generelt ) blir kalt VÅS !!! Usakelig kommentar !!, Dessuten om du er interesert i hastighet og aks med boble (utenom klasser ) er det for meg, med stor appetitt, uvesentlig om effekten kommer fra Subaru ,VW el Porsche. (skallet har her en betydning  ) Synes Haraune har kommet opp med en interesant løsning , likeså K&K med WBX , åpen for alt Personlig nådde jeg toppen med 190 HK i en 2165 ccm (60 000 NOK i aftermarket parts ) ,ikke rart folk ser etter andre andre løsninger . Nei ,salutt til Jørn , Haraune mm som tør satse på motor uansett konfigurasjon . Og til slutt : det innovative ligger ikke nødvendigvis lenger i kamtype , innsprut /gassere m.m , men i materiallære , maskinering ,datakunnskap og fysikk ... (derav NOS ,turbo og kompressor ..)rein og sunn nyskjerrighet. Mvh Erich
|
|
« Siste redigering: mars 01, 2009, 01:20:11 am av JHU »
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #68 på: februar 28, 2009, 18:52:50 pm » |
|
Morsomt å lese at det er mer positivt å finne opp hjulet på nytt istedet for å bruke deler som er utprøvd til å fungere i kombinasjon. All ære til de som gidder bruke penger og tid og vri håret på å prøve ut x antall (u)kurante kam'er, topper og prøve og feile i årevis... Det er de som har gått veien for oss andre. Men for de andre som "bare" vil bygge motor for å ha det morsomt med kjøretøyet sitt så er det faktisk jævlig relevant å bruke utprøvde oppskrifter for å oppnå ønsket resultat til ønsket pris uten for mye prøving/feiling. Hvorfor er det negativt? lite kreativt og innovativt kanskje, men hva så? I så måte er faktisk forum ganske bra, ikke fordi alle bare sitter her og prater istedet for å skru, men fordi erfarne folk DELER sine erfaringer og kunnskaper som igjen gjør at alle slipper å gå opp hele veien på nytt, men faktisk kan (med et visst smartfilter) surfe seg til gode kombinasjoner som et bra utgangspunkt for et bygge. Endre sin 2.3 er et flott eksempel på det. Lite erfaring, men mye lesing, graving og spørring for å komme frem til en "korrekt" kombinasjon for sitt bruk. Og går steinbra gjør det og. Er det liksom så lite kreativt og innovativt at det blir galt? ... DET er vås det...
Denne tråden begynner i seg selv å bli et klassisk eksempel på hvorfor folk vegrer seg i å gjøre noe som helst, siden det aldri er godt nok.
Hilsen en med verdens mest ukurante(for liten) kubikk størrelse, men typiske/utprøvde topper, gassere og kam... Duger gjør det og... og har MERKBAR forskjell på stripa uten viftereim :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
| UMBINC |
Seniormedlem
   
Innlegg: 285
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #69 på: februar 28, 2009, 20:38:59 pm » |
|
Blir vel aldri mere kompetanse heller når de fleste kjører samme setupen  2.3...FK87...IDA...PLING....OG EN PLONG. Det er noen få personer i landet her som setter seg inn i ting og tør å prøve/feile. Flere skulle vært av den kalibern! Er det motorbygging det å slippe de fem tingene oppi gryta og røre rundt å se hva det ble? Det er vel så å si skivebom i forhold til "kompetanse" som TomR etterlyser Ja... er jo det... om man skrur det sammen i stedet for å røre i gryta... Men det jeg prøver å si er at det blir kompetanse på å skru motor. vel og merke om folk skrur selv da! Men det kommer ikke noe nytt ut av det...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #70 på: februar 28, 2009, 20:56:11 pm » |
|
Riktig , det kommer ingenting .......nytt ut , fy f.... Får vondt i sjela ...
Sonic...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #71 på: februar 28, 2009, 21:17:40 pm » |
|
Tror nok trådstarter egentlig var ute etter om det var look som teller, og om motor ikke har fokus.. Ikke om hvor mange JPM'er/innovatører det finnes...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Luftvw
Seniormedlem
   
Innlegg: 277
Bosted: Noreg
|
 |
« Svar #72 på: februar 28, 2009, 21:38:46 pm » |
|
Man trenger ikke finne opp hjulet nytt og det er greit nok i seg selv kan ikke se at noen har nevnt det heller . Og man kan ta tiden til hjelp å studere seg frem til et godt setup for en god og vellprøvd kombo slik som Endre har gjort. Slike vellprøvde kombo pakker kan man lese om overallt men kunnskapen bak lang håndverks erfaring kan ikke sidestilles. For å gjøre noe innovativt må det kjente studeres for så å kunne bryte konvensjonene ,og man har så noe nytt. Om det funker eller ikke er på et nivå utover den vanlige motorsammensetter.
|
|
|
Loggført
|
Folkevogn er kjerra!
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #73 på: februar 28, 2009, 21:52:47 pm » |
|
Usedvanlig gode kommentarer . punktum Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #74 på: mars 01, 2009, 01:40:52 am » |
|
PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra .
Vås når 25 års erfaring med et 50 talls motorer (fra 1200-2500 ccm og vw generelt ) blir kalt VÅS !!! Usakelig kommentar !! Er det noe som er usakelig så er det din opprinnelige mening, man kan ikke ha en vw som kan kjøres både på gate strip og bane og som samtidig kan stilles ut??? Sier hvem? Jeg har ikke kalt din motor erfaring for "vås"! Bruk "sitat" muligheten så blir det lettere for folk å skjønne gangen i diskusjonen. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #75 på: mars 01, 2009, 10:56:37 am » |
|
Argumenter da heller mot min "usakelige" mening og påstand , så blir det en kjekkere diskusjon.... Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #76 på: mars 01, 2009, 16:28:10 pm » |
|
Min motorerfaring er på laveste skala i motsetning til mange i dette vw-land. Jeg begynte først å skru for et par år siden. Men lysten til å skape noe, få til det man klarer, har vært drivkraften min.
Etter å ha fått god hjelp på første motor, så var det oxy som fristet meg. Mange mener at dette er MYE jobb, og forsåvidt er det jo det, men trangen til å FÅ DET TIL var stor.
Så det står ikke på årene med erfaring når jeg bygger motor, men drivkraften for å få det til. Og å tørre å feile. For det skjer....uansett nesten..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #77 på: mars 01, 2009, 17:29:57 pm » |
|
SITAT "Senk, korting og look kan man lese seg frem til - det er værre med motorbygging! Am i right or wrong - kjør debatt - samma åssen det går eller funker bare det ser fett ut eller er ikke vwmotor noe folk gidder å engasjere seg i/med?" SITAT SLUTT
Tror engasjementet rundt motorbygging er ganske stort. Og bra er det. Delene har blitt billige og tilgangen på informasjon fra nettet er formidabel. Nå "bygger" jo folk motorer på papiret først, for deretter og gå til anskaffelse av de rette delene som "oppskriften" forteller en. Vi er forskjelige alle mann, men jeg må si det er mer spennende med litt annerledes motorer enn den typiske 2276/FK-87, 48 IDA. Funker som bare det, men det gjør jo en Golf GTI og.
Hva med alle wasserboxer byggene som er igang rundt omkring nå. Lenge siden den første oxyboxeren så dagens lys, men dette er slikt jeg liker. Skikkelig VW made aluminiumsblokk, lurer på om det er mulig og stålforsterke denne blokka ala T-1 og få gjennomgående main-studs (slik som T-4 og Pauter etc) 4 tommers borring rettferdigjør bedere 37,5X44 mm ventiler med tanke på flowen. Er nok et stykke igjen til vi er på Skinne nivå effektmessig, men føler det er tatt ett skritt videre. Hva blir det neste?? Type 4? hehe. Skal ikke kimse av den heller, solid alublokk med mange forbedringer i forhold til T-1 men desverre også noen tilbakesteg. Tenk om vi kunne fått noen "Swedish made topper" til denne og. Her er det mulig med enda større borring enn Wasserblokka, og teoretisk 3 liter pluss i volum, men da følger det endel annet med hvis en skal utnytte volumet fult ut. Tror vi i fremtiden vil se mange spennende motorbygge rundt omkring. Ved hjelp av store turboer masse volum og solide deler som tåler trykket, kombinert med programmerbare innsprut/tenningsystemer så bør ikke 500 hk gatemotorer være så langt unna..... SCC 2015, here I come......
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #78 på: mars 01, 2009, 18:50:58 pm » |
|
finnes det luftkjølte motorer som gir 250rwhp og som kan brukes til noe annet en 402m for så å taues tilbake for at de er overopphetet??  Der er en ide til ny SCC-pris, for raskeste motor som kjøres for egen maskin til og fra stevnet DEN prisen skal jeg vinne i såfall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #79 på: mars 02, 2009, 10:21:30 am » |
|
finnes det luftkjølte motorer som gir 250rwhp og som kan brukes til noe annet en 402m for så å taues tilbake for at de er overopphetet??  Der er en ide til ny SCC-pris, for raskeste motor som kjøres for egen maskin til og fra stevnet DEN prisen skal jeg vinne i såfall Den prisen skal vi bli to om 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #80 på: mars 02, 2009, 10:59:38 am » |
|
Prisen deles ut på Zita påfølgende Torsdag...  Kul pris, du kjører til stripa, racer, kjører hjem... og på Torsdagen etter må bilen fortsatt funke til en tur utenfor bomringen!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #81 på: mars 02, 2009, 11:02:16 am » |
|
Prisen deles ut på Zita påfølgende Torsdag...  Kul pris, du kjører til stripa, racer, kjører hjem... og på Torsdagen etter må bilen fortsatt funke til en tur utenfor bomringen! Da er spenningen borte... alle vet at JEE ikke kommer til Zita. Ryktene sier at en slik "konkurranse" er allerede planlagt første helgen i mai; The Real Street Challenge... og at mer info kommer.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #82 på: mars 02, 2009, 11:51:15 am » |
|
Blir nok mer enn en bomring som blir krysset og på den veien ;-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
tekken
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
 |
« Svar #83 på: mars 02, 2009, 12:48:14 pm » |
|
Prisen deles ut på Zita påfølgende Torsdag...  Kul pris, du kjører til stripa, racer, kjører hjem... og på Torsdagen etter må bilen fortsatt funke til en tur utenfor bomringen! Da er spenningen borte... alle vet at JEE ikke kommer til Zita. Ryktene sier at en slik "konkurranse" er allerede planlagt første helgen i mai; The Real Street Challenge... og at mer info kommer. Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp..
|
|
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #84 på: mars 02, 2009, 13:16:50 pm » |
|
Det var til og fra stevnet jeg var med på... og kun om stevnet er på Gardermoen  Og det har noe med beliggenheten til verkstedet mitt å gjøre. Nei gett. Blir nok aldri raskest...  En evig toer...eller treer... eller.. Klarer ikke spytte i nok penger til å bli numbero uno.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #85 på: mars 02, 2009, 17:18:05 pm » |
|
"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp" Planen er som følger; Jeg reserverer hytte(r) på Hersjøen camping og der slår vi oss sammen. Jo fler - jo bedre. Lørdag starter vi tidlig derfra og cruiser mot Gardermoen hvor morroa starter. Bilen må da passere teknisk kontroll og du må gjennomføre ett race i det minste. Når alle er fornøyde så cruiser vi tilbake til Hersjøen Camping hvor jeg har tilbudt meg å fikse grilling og en uhøytidlig premieutdeling. De mest hungrige kan selvsagt kjøre tilbake til Gardermoen på søndag og race videre. Vi kunne stoppet der og sagt at det var det... men jeg kunne allikevel tenkt meg noen regler; - 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor - Ha en minimium vekt på f.eks: 775 kg inkl sjåfør - Må ha to framseter - Fungerende lys framme og bak - Ingen wheeliebars - Registrert med skilt og vognkort - Godkjent i henhold til ET og toppfart ref. NDRG/NBF regler - Bilen må kjøres tilbake til line up og pitten for egen maskin - Kjøres min. 10 km tur/retur stripa "Nei gett. Blir nok aldri raskest... En evig toer...eller treer... eller.. Klarer ikke spytte i nok penger til å bli numbero uno." Trodde denne tråden handlet om at det var kunnskap som gjaldt... ikke penger og bredbåndslinjen. Mvh BB
|
|
« Siste redigering: mars 02, 2009, 17:23:23 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #86 på: mars 02, 2009, 23:25:17 pm » |
|
"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"
- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor
 fåkke være med jeg da....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #87 på: mars 02, 2009, 23:57:42 pm » |
|
Denne tråden skulle vel handle om hvorfor ikke fler kan tenke seg bedre fart i en av verdens mest undermotoriserte kjøretøy?
Fordi mange kjøper en helt annen bil hvis dette er målet  For min del ift motor gjelder kun en regel: Alt som kunne vært gjort på "kjøkkenbenken" frem til - la oss si 1955 - med originalmotoren hos en hvilken som helst eier med litt ambisjoner, er lov. Alt annet er ikke lov. Motoren jeg skal bruke til Hessich i år vil yte vannvittige - hold dere fast - 37-39 hester. Hele 12-14 hester mer enn originalt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #88 på: mars 03, 2009, 00:03:20 am » |
|
Det der er ville tall, fürsten!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
   
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
 |
« Svar #89 på: mars 03, 2009, 11:06:10 am » |
|
"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"
- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor
 fåkke være med jeg da.... Kan hjelpe deg å tappe vannet  Du burde få være med på morra du også mener jeg 
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
|