juni 06, 2024, 05:07:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp med NGK tennlugger, noen som har peiling ?  (Lest 5386 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: februar 28, 2009, 20:16:42 pm »

Var innom et konkurs salg i dag og kjøpte 90 tennplugger til en meget rimelig penge.

70 av den er for 12 mm plugghull og 20 er for 14 mm.

Holder på med en 1915 med 10,5 i komp, engle 110 og Weber IDF 44 og lurte på om noen vet om jeg kan bruke noen av følgende plugger. Tenker på varmeverdier og slikt jeg slett ikke har peiling på. Mine topper er vwparts.net sine "racing" topper med 40x35,5 ventiler

40 stk er NGK DPR6EA-9
30 stk er NGK DCPR6E

Kan jeg bruke disse Hæ

Resten av pluggene er 10 stk BR5HS og 10 stk BPR7HS som alle er 14 mm og sikkert kan brukes på min 1962 T1.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: februar 28, 2009, 20:34:11 pm »

Har surfet litt og skjønt at de 12 mm pluggene jeg har har varme verdi 6. Hvor 10 er høyest. Da er vel spørsmålet mitt hvilken varmeverdi jeg bør ha på pluggene i en motor som beskrevet over her. Ikke noe værsting motor og kommer ikke til å bli kjørt på stripa.
Loggført

1961 T1 - Custom
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #2 på: februar 28, 2009, 22:52:17 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:13:47 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: februar 28, 2009, 23:46:23 pm »

Da er de jeg har kjøpt helt ok da. Varmeverdi 6 er kaldere enn 7 og jeg leste at heller kaldere enn varmere. Da har jeg plugger for noen år.

Edit ... Lest litt på nettet nå og det ser ut som om jeg har mixa litt her. Racing plugger fra ngk har f.eks varmeverdi 9-12 og varmeverdi 6 blir kanskje feil for min motor.
« Siste redigering: mars 01, 2009, 00:24:07 am av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: februar 28, 2009, 23:49:30 pm »

Ble lagt ut noen overgangstabeller på forumet her tidligere, men finner det ikke igjen. Der var det også info om hva de forskjellige bokstavene betød. Kan være mulig jeg leste det på ett annet forum også..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: februar 28, 2009, 23:52:38 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:14:07 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: februar 28, 2009, 23:56:41 pm »

Pluggene jeg har fått tak i er til Suzuki båtmotorer ser det ut som. Kom fra konkurslager hvor de hadde fått inn en haug med båt deler. Ikke sikker på dette her, må lese meg opp litt på temaet.

« Siste redigering: mars 01, 2009, 00:08:16 am av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 01, 2009, 10:41:29 am »

Da blir det snart båt på deg kjetil........
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: mars 01, 2009, 11:04:57 am »

Ja jeg antar det... ser ut som om NGK har motsatt av alle andre. Varmeverdi 6 er ett hakk varmere plugg enn 7 og det store spørsmålet er jo om det betyr noe Hæ

Kommer ikke til å risikere motor for å spare så lite så jeg antar at finn.no blir neste for pluggene mine.

Fikk i alle fall 20 plugger jeg kan bruke på 1200 motoren i den andre bilen.
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 01, 2009, 11:58:23 am »

NGK PLUGGER


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!