april 28, 2024, 23:14:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Scan>CAD>CNC-fil>alu-laserskjæring : Noen som kan hjelpe?  (Lest 1162 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: februar 24, 2009, 11:23:35 am »

Jeg har en gammel radio som mangler høytalergrill. Jeg har restene av høytalergrillen og trenger hjelp til å lage en ny en. Tidligere var jeg mer hands-on i jobben med CAD-verktøy og laserskjæringsmulighet, men slik er det ikke lengre - derfor lurer jeg på om noen kan bistå i følgende prosess:

- Jeg legger restene av grillen jeg har på en scanner og .. scanner
- Jeg sender scan/jpg-filen til MrX, han tar det inn i et CAD program, fintegner og lager en CNC-fil (IGES?)
- CNC-filen sendes til MrY som har laserskjærer og som kutter en håndfull høytalergriller i 5-6mm aluminium

Derfor:
Om du ER MrX eller MrY - så vil jeg veldig veldig gjerne høre fra deg! Jeg betaler selvfølgelig for meg...og dette er enkle ting som jeg vet mange i Norge gjør hver eneste dag. Er det du?

På forhånd tusen takk.


* rador.jpg (76.27 KB, 800x600 - vist 178 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #1 på: februar 24, 2009, 23:06:07 pm »

Har mulighet for litt CAD'ing, med mindre det er hastverk?

Kjenner også til et par Mr.Y's som kan skjære med vann eller laser avhengig av om du vil holde kostnadene nede eller etterarbeidet oppe.

Om du ikke får skannet i 1:1, så sett på et par hovedmål.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: februar 25, 2009, 17:26:31 pm »

Jeg har en gammel radio som mangler høytalergrill. Jeg har restene av høytalergrillen og trenger hjelp til å lage en ny en. Tidligere var jeg mer hands-on i jobben med CAD-verktøy og laserskjæringsmulighet, men slik er det ikke lengre - derfor lurer jeg på om noen kan bistå i følgende prosess:

- Jeg legger restene av grillen jeg har på en scanner og .. scanner
- Jeg sender scan/jpg-filen til MrX, han tar det inn i et CAD program, fintegner og lager en CNC-fil (IGES?)
- CNC-filen sendes til MrY som har laserskjærer og som kutter en håndfull høytalergriller i 5-6mm aluminium

Derfor:
Om du ER MrX eller MrY - så vil jeg veldig veldig gjerne høre fra deg! Jeg betaler selvfølgelig for meg...og dette er enkle ting som jeg vet mange i Norge gjør hver eneste dag. Er det du?

På forhånd tusen takk.

Send gjerne en forespørsel til post@solid-teknikk.no de gjør alt (Tror de har ledig kapasitet)



Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #3 på: februar 25, 2009, 19:23:38 pm »

Jeg er en mulig mr X. Kjenner ingen Y, men har satt opp et par cad-filer for produksjon før.
Som forrige mann sa; et par gode mål gjør underverker.
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: mars 02, 2009, 12:12:34 pm »

Jobber med dak daglig, bare kom med målene Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!